пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
- Автомобил: Nissan Navara
- Двигател: yd25ddti
- Местоположение: Козлодуй/София
пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов
Здравейте изчетох почти всичко излязло като резултат в гугъл, един казва че може, друг че не може, въпроса е какви части се използват за смяна на демферен маховик със обикновен при надлъжните мотори при пасат б5 и ауди а4 (110 коня), и все пак възможно ли е това?
Последна промяна от tabu_bg на Пон 05 ное 2012 21:44, променено общо 4 пъти.
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
- Автомобил: Nissan Navara
- Двигател: yd25ddti
- Местоположение: Козлодуй/София
Re: Плътен маховик за надлъжни мотори
Добре, с много търсене и питане разбрах че заменката става с комплект съединител и маховик от ауди с ACE мотор 2.0 16v, сега някой може ли да каже колко приблизително нютона може да издържи съединителя на 2.0 16v?110 TDI почва с 235 нютона докато 2.0 със скромните 180... затова питам.
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Плътен маховик за надлъжни мотори
Че то и А4 с мотори 1.9 тди 90 коня до определен период на производство са били с едномасов съединител .Пример за кит съединител (притискател +феродов)за едномасов маховик с кат.номер 026 105 269L : http://www.avtodilar.com/item/komplekt- ... 7-110_1568: Едномасовия маховик с кат.номер 026 105 269L( за надлъжни четири цил .мотори)го има на следните коли:
Audi 80 B3 9.86 до 9.91 1.8, 1.9, 2.0, 2.0 16V
мотори: SF PM JN NE DZ SD AAD 3A 6A
Audi Coupe 5.89 до 12.96 2.0, 2.0 16V
мотори: 3A AAD ABK 6A ACE
Audi Cabriolet B4 1.93 до 7.98
мотори: ABK ACE
Audi 100 C3 10.84 до 7.90
мотори: SH NP 4B PH
Audi 100 C4 12.90 до 6.94 2.0, 2.0 16V
мотори: AAD ABK ACE
Audi B4 9.91 до 12.94 2.0, 2.0 16V
мотори: ABK ACE
Audi A6 6.94 до 10.97 2.0, 2.0 16V
мотори: ABK ACE
и съответно съединители (притискател + феродов ) за едномасовия маховик :
Характеристики
диаметър [mm]: 228
брой на зъбите: 23
Кат. номер/фирма
KT6530 A.P.
AK4619 HAVAM
293353 JAPCAR
623 1139 00 LuK
04 3000 722 002 SACHS
3217742 STAHLGRUBER
826 259 VALEO
028 198 141 BX VW
Необходими са и др.болтове (по-къси) : номера им е : N 902 061 03
Предимство на конверсията : най-вече -цена , по-тормозоустойчив става съединителя,издържа до към 320-340 нютонметра без проблем.Има и "подсилен" вариант до към 440 Nm.
Недостатъци: лек дискомфорт се съобщава от някои колеги- малко "по-твърдо" поведение на съединителя . Възможна поява на лек шум откъм скор.кутия (леко тракане) на ниски обороти.Все пак да не се забравя ,че този тип съединител си го има и оригинал и при А4 1.9 ТДИ (90 к.с.) до определени години, т.е. не би трябвало да е нещо тревожно.
В заключение : това инфо не претендира за 100% точност , може да съм сгрешил някъде , нека колеги ме поправят ако е така .
Има разлика и в теглото м/у двата маховика ( тук аз не съм ги теглил, копирам отговор от други теми :
двумасов :11,0 kg
едномасов :8,3 kg
Има и готов кит -комплект за конверсия на Валео :http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Audi_A4_1.9_1999/p/car-parts/car-transmission/clutch-and-associated-parts/solid-flywheel-conversion-kit/?336440880&1&a0618a054cfc2106671553c574e8c571c5347462&000299 Инфото го имам от наши и чужди форуми,също така са помагали и колеги до които съм се допитал, събрал съм го в едно за да е лесно за колегите , които искат да минат на едномасов съединител при надлъжен четири цил .мотор с 228 мм диск.
Audi 80 B3 9.86 до 9.91 1.8, 1.9, 2.0, 2.0 16V
мотори: SF PM JN NE DZ SD AAD 3A 6A
Audi Coupe 5.89 до 12.96 2.0, 2.0 16V
мотори: 3A AAD ABK 6A ACE
Audi Cabriolet B4 1.93 до 7.98
мотори: ABK ACE
Audi 100 C3 10.84 до 7.90
мотори: SH NP 4B PH
Audi 100 C4 12.90 до 6.94 2.0, 2.0 16V
мотори: AAD ABK ACE
Audi B4 9.91 до 12.94 2.0, 2.0 16V
мотори: ABK ACE
Audi A6 6.94 до 10.97 2.0, 2.0 16V
мотори: ABK ACE
и съответно съединители (притискател + феродов ) за едномасовия маховик :
Характеристики
диаметър [mm]: 228
брой на зъбите: 23
Кат. номер/фирма
KT6530 A.P.
AK4619 HAVAM
293353 JAPCAR
623 1139 00 LuK
04 3000 722 002 SACHS
3217742 STAHLGRUBER
826 259 VALEO
028 198 141 BX VW
Необходими са и др.болтове (по-къси) : номера им е : N 902 061 03
Предимство на конверсията : най-вече -цена , по-тормозоустойчив става съединителя,издържа до към 320-340 нютонметра без проблем.Има и "подсилен" вариант до към 440 Nm.
Недостатъци: лек дискомфорт се съобщава от някои колеги- малко "по-твърдо" поведение на съединителя . Възможна поява на лек шум откъм скор.кутия (леко тракане) на ниски обороти.Все пак да не се забравя ,че този тип съединител си го има и оригинал и при А4 1.9 ТДИ (90 к.с.) до определени години, т.е. не би трябвало да е нещо тревожно.
В заключение : това инфо не претендира за 100% точност , може да съм сгрешил някъде , нека колеги ме поправят ако е така .
Има разлика и в теглото м/у двата маховика ( тук аз не съм ги теглил, копирам отговор от други теми :
двумасов :11,0 kg
едномасов :8,3 kg
Има и готов кит -комплект за конверсия на Валео :http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Audi_A4_1.9_1999/p/car-parts/car-transmission/clutch-and-associated-parts/solid-flywheel-conversion-kit/?336440880&1&a0618a054cfc2106671553c574e8c571c5347462&000299 Инфото го имам от наши и чужди форуми,също така са помагали и колеги до които съм се допитал, събрал съм го в едно за да е лесно за колегите , които искат да минат на едномасов съединител при надлъжен четири цил .мотор с 228 мм диск.
Последна промяна от samo_pechka на Пон 05 ное 2012 9:16, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Плътен маховик за надлъжни мотори
Препоръчвам на колегата, задал питането ,да промени заглавието на темата , за да може други колеги при търсене с инт.търсачка да им "излиза" на първа линия .Примерно : "Замяна двумасов съединител с едномасов-Пасат B 5/AFN".
П.п. не знам защо линка на eurocarparts за Валео -кит едномасов не "излиза" копирайте го и така го "търсете".
П.п. не знам защо линка на eurocarparts за Валео -кит едномасов не "излиза" копирайте го и така го "търсете".
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
- Автомобил: Nissan Navara
- Двигател: yd25ddti
- Местоположение: Козлодуй/София
Re: Пасат B 5/AFN Замяна двумасов съединител с едномасов
Браво колега, супер е че вече има тема със информация за надлъжните мотори!!!Само да добавя за хората които искат да минат на 240мм съединител.Прави се това - ползва се едномасовия маховик от надлъжен 1z или надлъжни бензинки ти си ги избройл, ACE двигателите, преработва се маховика на цифрова фреза и се ползва притискател и диск от AAT/AEL R5 2.5 tdi.
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
- Автомобил: Nissan Navara
- Двигател: yd25ddti
- Местоположение: Козлодуй/София
Re: Пасат B 5/AFN Замяна двумасов съединител с едномасов
Друг вариант за минаване към 240мм съединител, (копирано от тема от форума)
1. ползва се маховик от 4 цилиндрово Audi 80/90 не само 1z/2.0. OE: 026105269L ползва се при почти всички мотори от 1.6 до 2.0 (ABK, AHL, 1Z, AHU, AFF, ADP, ACE, AAE, ADW, JW, AAD, PS, NP, 4B, SH, RN, JV, PP, NE, JN, DZ, SD, RU, PM, RNA, 3A, JK, RA, SB, 1Y, 6A. ABT, ABM, ABB, ADA, AAZ)
Маховикът е с диаметър 228 и трябва да се направят нови отвори за да се постави 240 мм съединител.
2. Болтове за маховика ОЕ: 902 061 03; M10x1x19,5 (Тези, които си вървят със самия маховик)
3. Притискател от Аudi S2 (3B мотор), 200, VW LT ATA/AGA
4. Феродов диск - Audi S4 B6-ца или всеки друг, който е на 240 мм с 23 шлици
5. Лагерът остава същия (от 1.8Т)
съединителят от S2(3B) издържа до 400 NM при това при дизелови мотори
1. ползва се маховик от 4 цилиндрово Audi 80/90 не само 1z/2.0. OE: 026105269L ползва се при почти всички мотори от 1.6 до 2.0 (ABK, AHL, 1Z, AHU, AFF, ADP, ACE, AAE, ADW, JW, AAD, PS, NP, 4B, SH, RN, JV, PP, NE, JN, DZ, SD, RU, PM, RNA, 3A, JK, RA, SB, 1Y, 6A. ABT, ABM, ABB, ADA, AAZ)
Маховикът е с диаметър 228 и трябва да се направят нови отвори за да се постави 240 мм съединител.
2. Болтове за маховика ОЕ: 902 061 03; M10x1x19,5 (Тези, които си вървят със самия маховик)
3. Притискател от Аudi S2 (3B мотор), 200, VW LT ATA/AGA
4. Феродов диск - Audi S4 B6-ца или всеки друг, който е на 240 мм с 23 шлици
5. Лагерът остава същия (от 1.8Т)
съединителят от S2(3B) издържа до 400 NM при това при дизелови мотори
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат B 5/AFN Замяна двумасов съединител с едномасов
Темата стана по мое виждане - информативна.Човек не се "лута" мн. докато намери това ,което го интересува Ако има грешки или неточности - казвайте ,за да не се подведе някой...
- KORANDE
- Мнения: 120
- Регистриран на: Сря 07 окт 2009 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Замяна на двумасов маховик с едномасов пасат б5, ауди а4
много полезна тема за ВАГ-автомобилите.и сега ми идва една идея за колегите монтиори,дали някой колега ще се наеме да монтира този едномасов маховик със всичките там подобрения описани в поста над мен на нашите мили колици!
А вече колите ни рано или късно стигат до този проблем с съединителя!
А вече колите ни рано или късно стигат до този проблем с съединителя!
- basata-user
- Мнения: 1036
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
- Автомобил: pasat b5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
- Контакти:
Re: Замяна на двумасов маховик с едномасов пасат б5, ауди а4
полезна тема ще я следя с интерес че и моя маховик е пътник с падането на температурите прихлопването намаля и затова не сам го заменил още
до колкото имам информация разпробиването го правят в DragPower и в Madness-Motorsport
до колкото имам информация разпробиването го правят в DragPower и в Madness-Motorsport
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Замяна на двумасов маховик с едномасов пасат б5, ауди а4
Колегата penko_pulev memberlist.php?mode=viewprofile&u=174731 беше минал по тоя път ,от него научих някои неща питай го кое -как със сигурност ще ти обърне внимание и аз си имам един перфектен маховик от ACE за "черни дни"
П.п.Сега погледнах колата ти , тя не е ли 6 скорости ? Маховика ти на какъв диаметър е ? Щото в темата обсъждаме варианти за AFN на 228 диск дето е ( с опция евнтуално на 240) .При теб ,ако маховика е от по-големите , мисля ,че няма да ти свърши работа от посочените по-горе в темата маховици . Ще ровна за доп.инфо да видим от какво ще е най-добре за теб
П.п.Сега погледнах колата ти , тя не е ли 6 скорости ? Маховика ти на какъв диаметър е ? Щото в темата обсъждаме варианти за AFN на 228 диск дето е ( с опция евнтуално на 240) .При теб ,ако маховика е от по-големите , мисля ,че няма да ти свърши работа от посочените по-горе в темата маховици . Ще ровна за доп.инфо да видим от какво ще е най-добре за теб
- KORANDE
- Мнения: 120
- Регистриран на: Сря 07 окт 2009 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Замяна на двумасов маховик с едномасов пасат б5, ауди а4
по каталог за Пасат б5 ажм,съединитела е на 228.ако става по усилен да се направи още по добре .
моя е с 5 скорости !
моя е с 5 скорости !
Re: Замяна на двумасов маховик с едномасов пасат б5, ауди а4
Здравейте, споделям впечатленията си от замяната на демпферен с едномасов маховик на пасат В5 с AHU мотор (90 к.с.) + чип (Brezel). Едномасовият маховик заедно с диска, притискателя и лагера са взети от Ауди А4 с 1Z мотор. След качването на целия комплект на Пасата установих, че дискът зацепва към средата и стои в положение на полусъединител почти до горе. След съветване с "Ifidik", дискът и притискателя бяха подменени с оригинален комплект за 1Z - надлъжен мотор. Оказа се, че стария диск е бил "изпечен" независимо, че на външен вид изглеждаше добре. Резултатите са следните: Съединителят като цяло държи на увеличения въртящ момент. Тръгването от място става с подаване на повече газ и превключване на втора след 2000 оборота - в противен случай се усещат вибрациите от мотора. Превключването на 4 предавка при ниски обороти води до вибрации в купето, които в градски условия принуждават да се премине отново на 3. При рязко отпускане на газта по време на движение на ниски обороти се получава лек удар породен от липсата на демпфера(тампоните на двигателя и скоростите са здрави). При извънградско шофиране няма разлика. Съвет: при извършване на конверсията, по възможност използвайте нов диск, притискател и лагер.
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
- Автомобил: Nissan Navara
- Двигател: yd25ddti
- Местоположение: Козлодуй/София
Re: Замяна на двумасов маховик с едномасов пасат б5, ауди а4
Е попринцип не би трябвало да има чак такива проблеми, най-често хората казват че имат вибрации на празен ход които ги "лекуват" с дигане на оборотите на празен ход, за друго не съм чел... не би трябвало да е нещо фатално да си смениш маховика и съединителя с комплект за друга кола, тъй като има даже помпа-дюза двигатели които са с едномасов маховик... а пък и демферния маховик се слага за комфорт?Или се лъжа?
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Замяна на двумасов маховик с едномасов пасат б5, ауди а4
Вибрациите са на лице дори и при VP-TDI,а при PD,който по принцип поражда повече вибрации сами си правете изводите. Вибрациите са предимно при ускорение на ооколо 1800-1900об/мин. Други вибрации не се УСЕЩАТ. Нека наблегнем на това. Въпреки че не се усещат те са си там и действат пагубно на ск.кутия като по този начин ще отпътува към вечните равни полета много по-рано от очакваното Факт е че и аз съм с едномасов на PD,но това е поради факта,че ми е до гуша дошло с тези демпфери,но ако не сте съзтезатели като мен по-добре да не се правят такива неща ако карате "stock"-ов автомобил
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Замяна на двумасов маховик с едномасов пасат б5, ауди а4
Ивайло ти със шестстепенна скоростна и 240 мм съединител ли си?
Впрочем сега видях че си...как тогава си с едномасов,доколкото разбрах няма такъв за 240мм.
Впрочем сега видях че си...как тогава си с едномасов,доколкото разбрах няма такъв за 240мм.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 173 госта