Преди два месец си купих Сеат Толедо 1.9 ТДИ 110кс АХФ 1999г.
Колата работи нормално пали от раз всичко е наред , но има един проблем. Независимо дали е студена или топла при подаване на газ при около 1800 оборота когато се предполага , че вече турбото трябва да се включи и да дръпне рязко чувам как турбината завърта , но не всеки път въздуха от нея стига до двигателя. Тоест един път натискам включва се и работи нормално дърпа и върви много следващия натискам чувам турбината как се пуска но мощност няма тоест въздуха не стига до двигателя. Също така по някой път става и нещо междинно тоест натискам газта турбото се пуска колата излита и до към 2400 и изведнъж спира да набира и усещам загубата на мощност сякаш пак въздуха спира да отива към двигателя от 2400 до към 2900 оборота и изведнъж сякаш пак се отпушва и тръгва.Няма някаква закономерност в интервалите всеки път е различно на случаен принцип. Имам чувството че от както времето навън стана по студена проблема се проявява повече независимо на топъл или студен двигател.
Прочетох разни статий за възможни причини с идентични симптоми: 1. дебитомера , 2. ЕГР клапан , 3. Н75 клапан , 4. вакумни маркучета(спукани) , 5. всмукателни колектори(зацапани) , 6. Зацапана геометрия на турбото , 7. Зацапан интеркулер , 8. Запушени турбо пътища
1.Дебитомер- Първо да кажа , че при покупката на колата когато се качих да я пробвам като минах 1800 оборота турбото въобще не се включи и търговеца каза , че е било от дебитомера и съответно го смениха от няква друга кола на ВАГ (втора употреба) незнам каква ,но колата заработи нормално за момента.За да тествам дали проблема е в дебитомера съответно го разкачих от буксата и покарах малко като ако дебитомера е развален колата би трябвала да върви повече от колкото с дебитомер , но когато го разкачих все едно беше без турбо въобще не вървеше.Съответно проблема не е от там(или поне така си мисля).
2.Разкачих дебелата тръба към ЕГР и вътре имаше не повече от 1-2mm
сажди и масълце по стените което доколкото разбирам е нормално при този мотор. Клапана се дивжи свободно и не заяжда съответно не би трябвало да създава проблем.Също така пробвах при запален двигател на ръка да го затвора и колкото повече го затварях колата почти угасна докато не го пуснах (незнам при седене на едно место в каква позиция би рябвало да е , но също така и при подаване на газ на едно место не се затваряше стои си се отворен.Можи бе се затваря само в движение моля за малко информация.
3. Н75 клапан не съм го проверявал и незнам как
4.На пръв поглед не забелязах да има спукани но не съм специалист може и да съм изпулнал някой
5.Изхождам от тва , че щом ЕГР беше сравнително чист то и колекторите също са.
(6,7,8 ).Това също незнам как да го тествам
Ако някой може да помогне или да даде предложения какво може да е нека да съдейства.
Също така моля ако някой знае в София евентуално къде бих могъл да отида за преглед на тея неща където разбират и евентуално да се направи една диагностика с VAGCOM.
Мерси предварително
1.9 ТДИ АХФ проблем със загуба на мощност
- Sashko_Trg
- Мнения: 2756
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: 2 0 TDI
- Местоположение: Търговище
Re: Проблем с загуба на мощност 1.9 ТДИ АХФ
Така и не разбрах от цялата работа като си чел че турбото може да влиза в авариен режим, ходи ли да го чистят и да видиш дали не е от това проблема? Единствения начин да разбераш дали турбото пренадува е да се закачи на VAG и да му се видят стойностите, на тези мотори там им е слабото място !
Ето ти и линк където можеш да намериш колеги в софия които могат да ти помогна.
viewforum.php?f=13
Ето ти и линк където можеш да намериш колеги в софия които могат да ти помогна.
viewforum.php?f=13
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Проблем с загуба на мощност 1.9 ТДИ АХФ
Нека започна първо с факта,че турбината ти не се "пуска" ей така. Те си е "включена" нон-стоп
1.Това колко ще върви с откачен дебитомер е спорен факт
2.Защо си мисля,че си гледал клапата за меко гасене,а не тази която е трябвало ?
3.Лог
4.Вадиш ги...правиш вакуум с уста и запушваш. Изпуска ли ..сменяш,като преди това се увери и че клапаните ти са здрави
5.Не е гаранция,че няма да са целите в гняс
6. На ръка пробвай да раздвижиш актуатора. Трябва да се движи сравнително лесно без да запецва(така да кажем).Но ако беше зацапана геометрията щеше да пренадува и влиза в сервизен режим
7. Малко вероятно..също така и трудно. В него предимно се събира масло,което е желателно да се изчисти.Ако имаш желание предполагам знаеш как става.Пръскаш с някакъв обезмаслител и се радваш на всичката гняс която ще излезе
8.Е такова животно не съм виждал.
Та аз те съветвам да започнеш с вакуумите и клапаните,понеже може да има някой пробит и да не прави вакуум и от там неправилно управление на геометрията...ии г/д се получават аномалиите,които описваш
1.Това колко ще върви с откачен дебитомер е спорен факт
2.Защо си мисля,че си гледал клапата за меко гасене,а не тази която е трябвало ?
3.Лог
4.Вадиш ги...правиш вакуум с уста и запушваш. Изпуска ли ..сменяш,като преди това се увери и че клапаните ти са здрави
5.Не е гаранция,че няма да са целите в гняс
6. На ръка пробвай да раздвижиш актуатора. Трябва да се движи сравнително лесно без да запецва(така да кажем).Но ако беше зацапана геометрията щеше да пренадува и влиза в сервизен режим
7. Малко вероятно..също така и трудно. В него предимно се събира масло,което е желателно да се изчисти.Ако имаш желание предполагам знаеш как става.Пръскаш с някакъв обезмаслител и се радваш на всичката гняс която ще излезе
8.Е такова животно не съм виждал.
Та аз те съветвам да започнеш с вакуумите и клапаните,понеже може да има някой пробит и да не прави вакуум и от там неправилно управление на геометрията...ии г/д се получават аномалиите,които описваш
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Вто 27 ное 2012 21:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем с загуба на мощност 1.9 ТДИ АХФ
Ако клапана който казваш е този за меко гасене
. Кой е ЕГР.- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Проблем с загуба на мощност 1.9 ТДИ АХФ
Колега ти търсиш помощ или спориш кой клапан какъв е???
Този клапан е ЕГР-а,а този който ти си притварял е клапата за меко гасене на мотора.При този мотор тя работи само за гасене на мотора.
Хиляди пъти е писано за този мотор и за проблемите ,за които ти питаш! Не се учудвай ,ако ти я заключат темата,защото дублира други Н-стотин такива.
Тези коли НЕ МОГАТ да се диагностицират "на ухо" , по мирис и по усещане !!!!
Най-безболезненият вариант за теб е да провериш в раздел "Сервизи" и там има много информация,кой може да ти помгне.В Герман момчетата ще ти свършат много полезна работа!!!
Този клапан е ЕГР-а,а този който ти си притварял е клапата за меко гасене на мотора.При този мотор тя работи само за гасене на мотора.
Хиляди пъти е писано за този мотор и за проблемите ,за които ти питаш! Не се учудвай ,ако ти я заключат темата,защото дублира други Н-стотин такива.
Тези коли НЕ МОГАТ да се диагностицират "на ухо" , по мирис и по усещане !!!!
Най-безболезненият вариант за теб е да провериш в раздел "Сервизи" и там има много информация,кой може да ти помгне.В Герман момчетата ще ти свършат много полезна работа!!!
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Вто 27 ное 2012 21:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем с загуба на мощност 1.9 ТДИ АХФ
Забравих да спомена , че колата ми дава доста висок разход към 9-9.5 на 100 градско при нормално каране около 1800 оборота , което предполагам също е свързано с проблема. Може ли някой да ми даде снимка на която да се вижда къде точно е разположен ЕГР.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: 1.9 ТДИ АХФ проблем със загуба на мощност
Добре дошъл в моя свят Аз имам горе долу същите проблеми, но аз си имам и грешчици доволно, не като да няма. Моя съвет - хубава диагностика с лог файлове на 3,10 и 11-ти канал. Може и да размениш местата на н75 и н18 (клапана който управлява турбото и клапана който управлява ЕГР-а).
Re: 1.9 ТДИ АХФ проблем със загуба на мощност
Здравей те имам сеат ибиза 1.9 110 коня. Имам проблем моля ако някои може да ми помогне. При 140 километра забива муцуната и повече не иска да дига каде ли не ходих и не могат да го оправат не могат да намерат проблема работи си нормално двигатела никви лапи не светат
0885562885 това е номера ми моля за помощ ако някои знае от какво е ще съм мн благодарен
0885562885 това е номера ми моля за помощ ако някои знае от какво е ще съм мн благодарен
- Pet_rov
- Мнения: 4412
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: 1.9 ТДИ АХФ проблем със загуба на мощност
Винаги съм се чудил на хора, които пишат, моля, помогнете ми, а не пишат откъде са, за да може някой да ги насочи...
- kn9453
- Мнения: 731
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
- Автомобил:
- Двигател: AHF 99
- Местоположение: Kn
Re: 1.9 ТДИ АХФ проблем със загуба на мощност
Привет, моля разбиращите да погледнат ЛОГ-а и да споделят как се държи турбината.
Струва ми се че нещо не не се "изпъва" напоследък колата!
Струва ми се че нещо не не се "изпъва" напоследък колата!
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7635
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9 ТДИ АХФ проблем със загуба на мощност
Как да се изпъне, като не си и подал газ?
- kn9453
- Мнения: 731
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
- Автомобил:
- Двигател: AHF 99
- Местоположение: Kn
Re: 1.9 ТДИ АХФ проблем със загуба на мощност
goppa написа:Как да се изпъне, като не си и подал газ?
Така е но жената караше , а пък аз бях "тунера"
Все пак нещо "казва" ли ЛОГ-а
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: 1.9 ТДИ АХФ проблем със загуба на мощност
На мен не, трябва да е с пълна газ, и в по-голям диапазон на оборотите. Можеш да си провериш също вакуум маркучите и актуатора на турбото да ли се движи свободно на ръка.
- kn9453
- Мнения: 731
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
- Автомобил:
- Двигател: AHF 99
- Местоположение: Kn
Re: 1.9 ТДИ АХФ проблем със загуба на мощност
Вакуумните маркучи ги проверих, забравих да спомена че ЕГР е "запушен" актуатора се движи свободно
правих вакуум с уста и събирам целия ход на актуатора както проверих дали задържа вакуум.
Направи ми впечатление че като събера малко актуатора има малък луфт около 1мм между лостчето на акт. и лоста на променливата геометрия т.е. в механичната им връзка, шплента си е на място.
правих вакуум с уста и събирам целия ход на актуатора както проверих дали задържа вакуум.
Направи ми впечатление че като събера малко актуатора има малък луфт около 1мм между лостчето на акт. и лоста на променливата геометрия т.е. в механичната им връзка, шплента си е на място.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: lubomir911, soaring и 63 госта