Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
c.stanoev
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 13:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот c.stanoev » Чет 13 дек 2012 17:43


Здравейте,
Имам проблем с парното в колата(Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG ).Колата е с двузонов климатроник(купих я есента) и доколкото установих трябва да се долее фреон ако това има връзка с парното. Другото е, че моторчето за разпределение на въздуха от към шофьора работи постоянно и издухва ту студено , ту топло. На последно място сега колата загрява бавно , когато пусна парно температурата на двигателя пада. При напълно загрял двигател на дълго спускане температурата пак спада драстично.
Питането ми е дали термостата е за смяна ?
Приятел ме посъветва да обезвъздуша системата , защото сменях ролки , ремъци , водна помпа(абе всичко стандартно при закупуване на "нов" автомобил), но доколкото знам тези двигатели се обезвъздушават сами ?
Има ли връзка между парното и нуждата от доливане на фреон?
Има ли значение , че може би моторчето за въздуха постоянно работи?
Колко струва смяната на термостата?

Надявам се някои да помогне с идеи .




Потребителски аватар
petiaivanova12
Мнения: 162
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
Двигател: BKD 2008
Местоположение: sofia

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот petiaivanova12 » Пет 14 дек 2012 7:08


Карам сеат алтеа хл мога да ти кажа че,смяна на термостата не помага.Но не пречи да пробваш.По въпроса с парното ,прецакват се клапите и не могат да затворят или да отворят.Нови са много скъпи.Около и над 600-700лв.Но не се лъжи да купуваш втора употреба защото не се знае колко ще изкарат.2.0ТДИ има много голямо кпд,и трудно загрява ако не го сръчкваш докато е студено,но това пък не е препоръчително :banghead:.Накрая по въпроса за фреона дори да нямаш фреон по никакъв начин не влияе
на парното,но е добре да е напълнен за да смазва компресора .Карам тази кола от пет години 2.0тди с дсг кутия ако имаш въпроси мога да помагам много неща ги знам. :beer


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот frec » Пет 14 дек 2012 10:09


подобна тема и аз имам от преди. хвърли едно око :)
viewtopic.php?f=24&t=351628&hilit=%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D1%80%D1%8F%D0%B2%D0%B0+%D0%B1%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE

общо взето - това е положението - просто бавно загряват тия дизелаци.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот Kalin72 » Пет 14 дек 2012 10:42


Потвърждавам, дизелите загряват много бавно, затова като екстра (а не трябва да е такава) има нагревател на антифриза, както и отопляеми седалки.
Аз карам всекидневно от Брезник до София, и тези дни, при минус 22 сутрин, колата ми вдига 90 градуса едва на Драгичево, по баира. И при спускането към Владая пак пада до 70 градуса...после пак на 90 градуса на Околовръстното, и така я карам :)
Така че не му се коси много, важното е при нормални условия да загрявя нормално :)


c.stanoev
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 13:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот c.stanoev » Пет 14 дек 2012 15:20


Благодаря за съветите и отговорите. Със сигурност едното моторче на клапите е за смяна . Днес вечерта ще я закачим на компютър , за да видим дали функционират нормално.
Но така и не мога да повярвам , че не може да загрее парното от Перник до края на Южната дъга в София . Сутринта запалих на -16 градуса и "топлото" до София беше просто хладък въздух.За 40 километра пробег чак на 35км мога да кажа , че се появи парно (топъл въздух не горещ) . А на няколко пъти, откакто започна зимата парното се появи и нагорещяваше много . Тоест трябва да има не само хладък въздух .
За пример вчера вечерта пак -10 градуса запалих на място АУДИ А4 1.9 ТДИ и за 5 минути (засякох ги) парното топлеше.
Съгласен съм, че дизела загрява бавно, но ако е нормално да няма парно и след 40-тия километър значи нещо тотално е сбъркано .
Довечера ще я закачам на VAG-кома и после ще сменям термостат ако не излезе нищо.
Миналия път като я закачих ми казаха, че имам печка за допълнително подгряване, но тя работела само ако в резервоара има над 1/4 гориво в резервоара. И това ще проверя дали го има и дали функционира.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот Dobromirski » Съб 15 дек 2012 7:09


Здравей,
Твоята кола е с топлообменник на EGR-a, и би трябвало парното ти да "дойде" 2-3 минути след запалването на колата ( дори и при студен двигател, парно има дори и не толкова горещо).
Що се отнася до термостата, подкарай колата и като видиш че температурата почва до отлепя над 50 градуса, спри, изчакай половин минутка да поработи на място и слез и пипни охлаждащият радиатор на водата (най-задният) . Не се подлъгвай да пипаш, горният (входящият маркуч) . Пипни самият радиатор ! Трябва да е НАПЪЛНО студен. Ако не е , сменяй термостат !


Потребителски аватар
petiaivanova12
Мнения: 162
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
Двигател: BKD 2008
Местоположение: sofia

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот petiaivanova12 » Съб 15 дек 2012 7:34


Здравей отново ,пробвай преди да сменяш термостат да запалиш,парното на офф.Тръгваш от Перник и карай на по високи обороти на по малка предавка и ще видиш че загрява много по бързо.Но като се замисля че от Перник до околовъстното не е загряла може и да не и работи термостата.И друго много важно нещо палиш изчакваш 1минута и тръгваш не я оставяи даработи на място,това го пише в книшката на колата.Моя нагревател се включва по следния начин-климатроника на най-високи градуси hi,да не е включен econ,и след 20 30 секунди почва да духа хладко колкото да почне да обръща въздуха,но е достатъчно да размрази предното стъкло.Карай я само с масло за pd505.01 независимо на колко километра е колата и не слушай майстори за масла с различна спецификация от тази или недаи-боже10в40.За dsg смени маслото задължително в фирмен сервиз не излиза по скъпо от месните гаражччета но знаеш че имаш гаранция 2години и печат в сервизната книшка.Смянята струва 360лева заедно с филтъра и маслото.Сменява се задължително на всеки 60000км,а може и малко по рано но не по късно.Ако те интересува нещо друго питаи. :beer


Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот nikolay80 » Съб 15 дек 2012 7:50


Преди две години имах такъв Туран.Имаше печка която помага да стопля антифриза Вебасто 5kW и с нея стопля много бързо.Като се развали печката нямаше стопляне тази кола.И друго в книжката на колата пише,че печката не включва когато температурата е над 5 градуса ,горивото ти е на резерва или климатроника е на ECON.Печката се намира зад бронята в предния десен ъгъл на колата.Ауспухът и представлява една малка супрена тръбичка и минава през десния преден калник и отива долу под колата.Аз от там като пипнех ауспуха и и проверявах дали пали или не.


c.stanoev
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 13:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот c.stanoev » Съб 15 дек 2012 14:15


Здравейте.
Вчера вечерта я закачих на компютър и установихме за момента поне 2 проблема .
1. Моторчето откъм шофьора не може да отвори докрай клапата и само се мъчи като му пуснахме тест . стойноста, до която трябва да стигне е 223 , а то отваряше до 70 само . оригинално в сервиза на АУДИ струва 200.00 лв. Днес ще се поровя за опции . Фабричното означение на моторчето е V158.
2. Печката (оказа се че имам на 100%) беше отчела грешка и не можехме да я изтрием,зашото горивото беше под 1/4 резервоар . Nikolay80 е прав , че печката не се включва ако колата е на резерва или температурата е над 4 градуса.

Днес заредих колата и по-късно ще отида да изтрия грешката и после ще мъча моторчето . Ако и тогава не се подобри парното ще сменям термостата .
Благодаря на всички . Ще послушам petiaivanova12 за маслото на скоростите и Dobromirski за термостата, че май му вдигнах мерника без да ми е виновен. :D


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот yoan4o » Съб 15 дек 2012 15:55


Ще следя темата. :да:

И аз съм със слабо парно на Голф 5 BXF 2007г.
Смених термостата, без ефект.

Стигнах до извода че при спокойно каране колата просто не загрява. По табло стига до около 72градуса, което реално е доста по-малко и това е, чак като я изюркам няколко пъти парното става добре и температурата се качва до 90 гр. според уредите.


Потребителски аватар
tonkata82
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 18 май 2008 23:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот tonkata82 » Съб 15 дек 2012 20:15


Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1K0 907 044 AB
Component: ClimatronicPQ35 066 0404
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 67D1389F066DD43BA29

1 Fault Found:
01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)
000 - -
И аз имам същия проблем духа ту топло ту студено


Потребителски аватар
tonkata82
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 18 май 2008 23:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот tonkata82 » Съб 15 дек 2012 20:43


Ако някои има желание да си го подмени сам :arrow:
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 34994075/3


Потребителски аватар
petiaivanova12
Мнения: 162
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
Двигател: BKD 2008
Местоположение: sofia

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот petiaivanova12 » Сря 19 дек 2012 7:00


Какво стана,оправи ли клапите?


Потребителски аватар
angelov.id
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 20 окт 2008 17:25
Автомобил: turan
Двигател: dizel 2007
Местоположение: Варна

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатрони

Мнениеот angelov.id » Чет 10 дек 2015 16:08


Здравейте! От 3 месеца имам туран.много съм доволен но имам въпрос относно печката. Как и кога и при какви условия се включва и може ли да се пуска принудително? Защото по някога работи по някога не, моля за помощ. Туаран 1,9 2007 Благодаря предварително


A_L_E_X
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник

Мнениеот A_L_E_X » Пет 11 дек 2015 10:10


Частично решение за слабо парно е електрически нагревател тип реотан, който се води екстра за повечето модели.
Има два вида такива нагреватели (и двата вида са макс 1kW):
1 - Без мозъчни, действат на принципа on/off - намират се лесно и не са скъпи.
Недостатък е, че консумацията им е константна и при това е доста висока. (80-100А).
2) Нагревател с автоматично регулиране на мощността.
Следи натоварването на алтернатора според оборотите на колата и в зависимост от това регулира мощността.
Доста щади акумулатора, но цената им е доста по-висока от първия тип.

Лично аз съм много доволен от тази екстра, в никакъв случай не е заместител на парното, но пък като навън е -Х градуса а след 20 секунди вътре духа доста по-топъл въздух си е комфорт.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта