Малко за дизела

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rawen
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Малко за дизела

Мнениеот Rawen » Чет 10 фев 2005 20:39


Здравейте всички фенове на VW.Имам следния въпрос може ли някои да ми препоръча качествена добавка за маслото.Моторът е 1,6 Дизел 88 г. без турбота и тем подобни.Благодаря предварително




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Чет 10 фев 2005 21:01


вземи си масло с добавка-LIQUI MOLY 10W40 за 49 кинта 5 литра.
съдържа MoS2 (молибденов дисулфит) знаеш може би че графит и молибден намаляват триенето.
маслото е добро и е за бензин и дизел. на цвят е черно като отработено. има го на лукойл. внимавай да е с MoS2-пише го на тубата!

е тва е от един друг форум:
Молибденовият двусулфид е една от многото антифрикционни присадки за масла.Всяко масло съдържа в състава си противотриеща добавка, която обикновено представлява фирмена тайна.Молибденовият двусулфид е една от най-ефективните, снижаващи триенето присадки, ако не и най-ефективната за момента.Има марки смазващи продукти-Shell – Retinax Grease HDX2, Esso – Malleus GL, Mehrzweckfett MoS2, Mobil – Mobilgrease HP 322 Special, Mobiltemp 78, Mannol – MoS2 , които предлагат същата добавка, но те са единични модели, докато при Лики Моли основната част от продукцията е базирана именно на тази присадка /посочените данни са от руския сайт на фирмата/.Използването на молибденовия двусулфид се препоръчва от Американския институт по нефтени продукти /АРІ/ , АСЕА или DEKRA-немска организация за технически надзор.Специално последната е провела тестове с два дизелови автомобила Фолксваген и Ауди, при които се оказва, че използването на масло Лики Моли с молибденов двусулфид [/b]увеличава живота на двигателя двойно[b] /пак по руски данни/.
Структурата на молибденовия двусулфид е подобна на графитната-пластинчата структура.Той има силна адхезия към метала /прилепя се и се задържа/, запълва микронеравностите, микропукнатините и микрохлабините.По този начин образува гладък защитен слой върху метала.Благодарение на слоистата си структура при работа на двигателя се получава относително преместване между слоевете пластинки, при което се намалява значително триенето и износването.
Мисля, че са напълно неоснователни тревогите по отношение на задръстването на маслените филтри и хидравличните повдигачи с частиците на присадката.Молибденовият двусулфид в маслото се намира с колоидно състояние с размер на частицата 0,5 микрона.Порите на маслените филтри са с размер 9-15 микрона.При това положение е изключено всякакво задръстване.Освен това присадката е много добре стабилизирана в състава на маслото и не се утаява.Дебелината на защитния слой е 2-2,5 микрона и е несериозно да се говори за затормозяване циркулацията на масло при положение, че практически маслените хлабини са 0,03 до 0,7мм, взависимост от типа на мотора.
Друга легенда, която се спомена е за образуването на сярна киселина при работа на мотора с тази присадка.Ами да погледнем теоретично.Колко е тегловното количество на присадката в маслото-0,08 до 0,16%.Казано с други думи при 5 литра масло с плътност /примерно/ около 0,9 кг/л, т.е. 4,5 килограма масло,присадката представлява от 3,6 до 7,2 грама от цялото количество.Дори и да е вярно това твърдение, колко от сярата в присадката ще реагира до киселина?Сами си отговорете на този въпрос.Освен това всяко масло си има определено алкално число, което компенсира киселинността на горивните остатъци-особено при дизелите.Дори и да се образува сярна киселина, тя ще бъде неутрализирана веднага, ако изобщо стигне до контакт с маслото.По-вероятното е от работната температура на газовете да излезе с тях в изпарено състояние.По личното ми мнение това е абсолютно неоснователна тревога.
И последно ще споделя едно лично впечатление.Тази пролет ми се случи да прегрея двигателя на моя Орион на Обзорския проход.При температура на маслото над 130 градуса вискозитета му става много нисък.Практически то губи смазващите си свойства се получава сухо триене на частите от цилиндро-буталната група.Единствената причина според мен двигателят ми да остане без последствия от този авариен режим е наличието на присадка молибденов двусулфид в маслото.Просто при тази температура смазването се е поело от нея.Самата присадка не е "вечна" в двигателя.Тя работи и съществува само ако на всяка смяна се сипва прясно масло, което да я съдържа.При промяна на типа на маслото присадката се разрушава и отмива от триещите се части.

Последна промяна от vaskoto1 на Чет 10 фев 2005 21:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 10 фев 2005 21:03


А защо мислиш че има нужда от добавка или просто ей така за всеки случй искаш да сложиш.
Аз съм слагал STP ама никаква разлика не усетих. Аз съм с 1.6д 85 г.


Потребителски аватар
Rawen
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Rawen » Пет 11 фев 2005 13:25


niksisoft написа:А защо мислиш че има нужда от добавка или просто ей така за всеки случй искаш да сложиш.
Аз съм слагал STP ама никаква разлика не усетих. Аз съм с 1.6д 85 г.


Ами едното е за да има и второ защото подобрява работата на двигателя и намалява износването.Именно за това и питам за наистина добра добавка.Баща дава съвет да сложим от руската ама не знам къде да я намеря. :lol:


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Пет 11 фев 2005 13:51


Ако палиш нормално сега в студа и нямаш голям разход на масло, сипи си само хубаво масло и не се занимавай с разни добавки. :wink: Навремето в Аутобилд имаше весели статии за "вълшебните" добавки :wink: Ако имаш проблеми с мотора - тогава :roll:


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пет 11 фев 2005 14:27


Rawen написа:Баща дава съвет да сложим от руската ама не знам къде да я намеря. :lol:

За "Универсален Модификатор" ли говориш, ако да - има я на ОМВ-то на пътя за Панчарево - около 70 лв.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пет 11 фев 2005 19:20


Rawen написа:
niksisoft написа:А защо мислиш че има нужда от добавка или просто ей така за всеки случй искаш да сложиш.
Аз съм слагал STP ама никаква разлика не усетих. Аз съм с 1.6д 85 г.


Ами едното е за да има и второ защото подобрява работата на двигателя и намалява износването.Именно за това и питам за наистина добра добавка.Баща дава съвет да сложим от руската ама не знам къде да я намеря. :lol:

Аз в моя 1.6ТД съм налял от Универасалния модификатор. Резултата беше, че спряха да ми потропват клапаните. Други ефекти не забелязвам.


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Пет 11 фев 2005 19:52


Предпазва от задиране на буталото в стената на цилиндъра при аварийна загуба на масло 8) Дори преди време имаше някаква статийка в която беше показано как източват маслото на някаква доста стара Ладичка и така изминала 10-15 км,без никакво масло :shock: Като преди да бъде източено маслото и е била сипана добавката :!: Такава добавка била използвана от руснаците при самолетите и в космоса дори :shock: Едно флаконче е достатъчно за 50 000км пробег,независимо от смяната на маслото :!: Явно има ефект,а и цената на добовката е подобаваща :wink:


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Пет 11 фев 2005 20:37


Аз карам с такова в момента (Лики Моли) имаго до SPS до самия автосалон за 48-кинта 5л. . За сега немога нищо да кажа защото е на 2 дена :wink: , но няма да збъркаш :!:


Потребителски аватар
Rawen
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Rawen » Нед 13 фев 2005 16:32


Някои да ми каже къде мога да намеря Универсалния модификатор в Пловдив.За сега ще се насоча към него защото от статията посочена в началото е казано че молибдена се отмива при смяна на маслото.Не казвам че е лошо но не мога да си позволя да давам всеки път по 50лв. за масло.Благодаря за информацията все пак.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Нед 13 фев 2005 18:27


В София го има в почти всички Шел бензиностанции. За Пловдив не знам.


Потребителски аватар
mataniateo
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 19 мар 2005 15:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mataniateo » Съб 19 мар 2005 15:10


didodi написа:Аз карам с такова в момента (Лики Моли) имаго до SPS до самия автосалон за 48-кинта 5л. . За сега немога нищо да кажа защото е на 2 дена :wink: , но няма да збъркаш :!:


Продават го едни каки по пътя за АСЕНОВГРАД вдясно една хубава къща с голям двор влиза се вътре дават и на дребно.Но да ти кажа влизах им в сайта на тези имат предписания за 3,4 опаковки а това е 7,8 лв.едното


Потребителски аватар
Rawen
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Rawen » Пон 21 мар 2005 7:50


Между другото чух че това масло може да се намери и малко по-евтино но не мога да ви кажа къде ако разбера нещо веднага ще казвам.Иначе да ви кажа питах на няколко места за модификатора но нямат казват че нещо го били изпокрили и ми препоръчаха една добавка "ROMET".Някой да си има идея за нея как е. :roll:


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Пон 21 мар 2005 22:03


Rawen написа:... но не мога да си позволя да давам всеки път по 50лв. за масло.Благодаря за информацията все пак.

Мисля че минералното е към 33-4 лв. а това от 48лв. е полусинтетика.


Потребителски аватар
La4o
Мнения: 187
Регистриран на: Сря 15 сеп 2004 16:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот La4o » Пон 21 мар 2005 22:59


В ХИТ в Младост го продават маслото също направи ми впечетление, че цената е атрактивна. :roll:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 145 госта