Дизел + Газ.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Дизел + Газ.
Аз ,така и не можах да разбера-колко излиза разхода на 100км. в пари? И колко км. трябва да навъртиш за да избиеш газ.уредба и да излезеш на печалба?И въобще струва ли си?
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Дизел + Газ.
Реално ако харчи 7 нафта ще минeш на 4-5L нафта и 2-3L газ. Самия разход като цяло спада с много малко, основния бонус е във вървенето. Ако го оравиш за икономия няма смисъл, ако го правиш за вървеж и екология смисъл има голям. Общо взето твоя AAZ ще тръгне повече от 90 коня TDI.
Извадка от сайта на една фирма, която монтира:
IVECO Daily (3,5т. товар) Комън Рейл.
15,5л./100км. Разход на Дизел
6,5л.Дизел + 4,5кг.CNG /100км. Разход
MERCEDES 1824 (15т. товар) Помпа-Дюза.
22л./100км. Разход на Дизел
9,8л.Дизел + 8,4кг.CNG /100км. Разход
Nisan Terrano (Джип) Комън Рейл.
12л./100км. Разход на Дизел
3,2л.Дизел + 6,5кг.CNG /100км. Разход
Opel Zafira Ел. Помпа
Извън градско до 140км/ч
6.2л./100км. Разход на Дизел
1.72л.Дизел + 2.58кг.CNG /100км. Разход
За съжаление не са качили резултати на Пропан-Бутан а само на Метан.
Извадка от сайта на една фирма, която монтира:
IVECO Daily (3,5т. товар) Комън Рейл.
15,5л./100км. Разход на Дизел
6,5л.Дизел + 4,5кг.CNG /100км. Разход
MERCEDES 1824 (15т. товар) Помпа-Дюза.
22л./100км. Разход на Дизел
9,8л.Дизел + 8,4кг.CNG /100км. Разход
Nisan Terrano (Джип) Комън Рейл.
12л./100км. Разход на Дизел
3,2л.Дизел + 6,5кг.CNG /100км. Разход
Opel Zafira Ел. Помпа
Извън градско до 140км/ч
6.2л./100км. Разход на Дизел
1.72л.Дизел + 2.58кг.CNG /100км. Разход
За съжаление не са качили резултати на Пропан-Бутан а само на Метан.
Последна промяна от radi_nrj на Чет 06 юли 2017 16:12, променено общо 1 път.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел + Газ.
Както май съм писал и преди, при един Land Rover Discovery 2.5 TD имаше следния ефект:
дизел градско 10/100
След газта 5 дизел и 6 газ.
дизел градско 10/100
След газта 5 дизел и 6 газ.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Дизел + Газ.
В сервиза имаме един голф 4 SDI и решихме да направим експеримент с газ.
Най голямата врътня е да го накараш да включва газта след 1200 об. горе долу.Понеже ако работи на празен ход заедно с газта,ще го дави.
Предполагам може да се направи някаква електроника която да чете сигнал от оборотомера и от там да включва газта,но аз лично измайсторих един краен изключвател на самия педал.Безотказно
Малко грес никога не е излишна и от самата му пластинка го нагласих чрез извиване да се включва над 1200 об.
Самия ток от крайния изключвател минава през едно реле,за да не го товари излишно.
Самото реле вече включва ел.клапана на изпарителя.Така при всяко натискане на педала,се активира газта и тя нахлува чрез щуцер в смукателите.
Изпарителя се връзва като на бензинова кола към маркучите на парното или в случая към масления охладител.
Резултата...мудното SDI върви като горе-долу 90 коня вече
Може да се направи реално сравнение със и без газ от прекъсвача в купето и то е осезаемо.За сега все още е експеримент и не мога да кажа реално колко икономия ще дава,но предполагам ще свали поне 2-3 кила,които ще ги компенсира газта,която пък е 80 ст.
Най голямата врътня е да го накараш да включва газта след 1200 об. горе долу.Понеже ако работи на празен ход заедно с газта,ще го дави.
Предполагам може да се направи някаква електроника която да чете сигнал от оборотомера и от там да включва газта,но аз лично измайсторих един краен изключвател на самия педал.Безотказно
Малко грес никога не е излишна и от самата му пластинка го нагласих чрез извиване да се включва над 1200 об.
Самия ток от крайния изключвател минава през едно реле,за да не го товари излишно.
Самото реле вече включва ел.клапана на изпарителя.Така при всяко натискане на педала,се активира газта и тя нахлува чрез щуцер в смукателите.
Изпарителя се връзва като на бензинова кола към маркучите на парното или в случая към масления охладител.
Резултата...мудното SDI върви като горе-долу 90 коня вече
Може да се направи реално сравнение със и без газ от прекъсвача в купето и то е осезаемо.За сега все още е експеримент и не мога да кажа реално колко икономия ще дава,но предполагам ще свали поне 2-3 кила,които ще ги компенсира газта,която пък е 80 ст.
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Дизел + Газ.
как без софт намеса сваля, не мога да си обясня. Колко ти легна инвестицията?
Re: Дизел + Газ.
lubo007 написа:как без софт намеса сваля, не мога да си обясня.
Ми компа си ,мисли че караш по нанадолнище!
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Дизел + Газ.
hvp800 написа:lubo007 написа:как без софт намеса сваля, не мога да си обясня.
Ми компа си ,мисли че караш по нанадолнище!
Е как като натискаш газта?
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Дизел + Газ.
Играта е в това,че натискаш педала много по-малко.
Докато държиш на свободна на около 1200 об и в тоя момент се задейства газта,веднага оборотите отиват поне с 1000 нагоре,а ти реално не си натиснал педала повече и нафтата си е същата.
Докато държиш на свободна на около 1200 об и в тоя момент се задейства газта,веднага оборотите отиват поне с 1000 нагоре,а ти реално не си натиснал педала повече и нафтата си е същата.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Дизел + Газ.
Схванах. Обаче изпълнението при ТДИ дали е същото, газта да минава през турбото?
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Дизел + Газ.
E там не съм запознат вече,но предполагам,че преди турбото се "пуска"
- stefan4o
- Мнения: 19141
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел + Газ.
Какво стана с това СДИ? Засякохте ли му разхода?
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Дизел + Газ.
на старата кола се опитвах да карам с водородна клетка. При монтажа имаше особеност, водорода да се пуска след дебитомера с цел предпазването му. Тук с газта как стоят нещата?
Имам желание да пробвам и аз
Имам желание да пробвам и аз
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Дизел + Газ.
Аз си мисля за разпробиване на ЕГР-а, ама не знам как ще се получи налягането на газта спрямо налягането от турбото. Иначе щом е еко, да се пробва. С един възвратен клапан може би да стане.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Дизел + Газ.
stefan4o написа:Какво стана с това СДИ? Засякохте ли му разхода?
Нещо от сорта на 3л. нафта и 2л. газ или нещо подобно беше,а може и да е било 3/3 газ-нафта.
Даже му намалихме малко газта,че почваше да тропа мотора,после му се счупиха скоростите и не знам какво стана с тая 4-ка
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 86 госта