Дизел + Газ.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот lubo007 » Вто 27 ное 2018 17:47


сори за тъпия въпрос но разсъждавам на глас - Със добавяне на газ, намаля ли се ресурса на двигателя? :gruebel (по голямо износване)




mrsch66
Мнения: 289
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
Автомобил: jetta 2
Двигател: ez 1986
Местоположение: praha

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот mrsch66 » Вто 27 ное 2018 18:05


Да и то с точно толкова колкото и с чип но поне си изгаря порцията нафта пълноценно без димни завеси защото се променя аванса и начина на изгаряне на самата нафта.


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот lubo007 » Сря 28 ное 2018 9:48


хайде някой да казва за ТДИ


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот hvp800 » Сря 28 ное 2018 17:23


На помпа дюза или комън рейл НЕ го прави !


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот lubo007 » Чет 29 ное 2018 13:35


обоснови се де. Моят е MK5 TDI, мислех да тествам :rolleyes


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот stefan4o » Чет 29 ное 2018 14:31


Нали в Италия градските автобуси са на дизел и метан. При тях как е станало?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот hvp800 » Чет 29 ное 2018 18:54


И у нас има автобуси на дизел и метан , не само в Италия :biggrin . Пропан-бутан е малко по-различен газ.
lubo007 написа:обоснови се де. Моят е MK5 TDI, мислех да тествам :rolleyes

Високата температура на изгорелите газове . Ако държиш ЕГТ-то в някакви нормални граници , то използването на газ-та се обезсмисля , защото е в много ограничен диапазон
Това е правено на 2.0 16в , но и при 8 клапанов ПД ще е същата работа , си мисля.
При комън рейла добавянето на пропан-бутан би имало пагубен ефект върху двигателя.


Не казвам, че не е възможно добавянето на пропан-бутан към по-новите дизели. Но такава уредба в никакъв случай няма да струва 300-400 лв , и най малкото тя трябва да е със собствен софтуер , за да остане всичко в разумни граници.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот batVenci » Чет 29 ное 2018 19:36


Чисто теоретично газта има високо октаново число. Или казано от дизелова гледна точка, газта е с ниско цетаново число. Оттам работа на това гориво в дизеловия двигател, разбира се, чисто теоретично, би следвало да води до проблемна или твърда работа на дизеловия двигател. Това казва теорията, което не пречи да се извършват практически експерименти. Може така да се получи голямо откритие...
По-скоро подаването на готовата газо-въздушна смес на дизеловия двигател, е карането на последния да работи като бензинов двигател с висока/дизелова степен на сгъстяване. Запалването на тази смес става не със свещ, както е при бензиновия двигател, а с подаване на порцията дизелово гориво. Затова при дизелови двигатели със сравнително ниска степен на сгъстяване въпросния горивен процес е оптимален, имитиращ работата на бензинов двигател с висока степен на сгъстяване. Точно газовите горива искат бензинов двигател с висока степен на сгъстяване, предвид високото си октаново число. И това получават в лицето на дизелов двигател с ниска компресия. Но ако искаме мощно турбо пълнене, се налага да се намали подаването на газта, защото има опасност двигателя да заработи много твърдо, даже да се разруши...


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот Bai Sando » Чет 29 ное 2018 19:53


При SDI-то на въпросната 4-ка дето бях качил снимки по-назад в темата,наистина при по отвит винт на газта мотора работеше по-твърдо и почваше да се чува едно чукане.
Вярно вървеше доста,но това чукане ни притесняваше и намалихме малко газта.То и мотора сигурно беше над 400 000 хил,понеже погорваше масло и като цяло колата не изглеждаше добре де... :smile При каране на газ,обаче поти не пушеше и миришеше доста странно от ауспуха.
В нета има писано и от други експериментирали.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот batVenci » Чет 29 ное 2018 19:55


Да, за поиздухан дизел е екстра...


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот hvp800 » Чет 29 ное 2018 21:26


Bai Sando написа:При SDI-то на въпросната 4-ка дето бях качил снимки по-назад в темата,....

При атмосферен дизел нещата са различни , дори при атмосферна помпа дюза нещата се получават доста добре.
При турбо дизел ( опитите съм ги правил с цел тунинг, и с монтиран датчик за ЕГТ ) пропан-бутан-а е доста капризно гориво.
Да накараш ТДИ да не пуши , без да има ДПФ , или адблу , е силно непрепоръчително , и дори опасно за двигателя.
Това бяха мойте 5ст по темата :)


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Монтиране на газ на дизел 1.9ТДИ АФН

Мнениеот highline_4motion » Пет 22 фев 2019 23:24


Здравейте,колеги от известно време имам мерак към газ за пасата дизел 1.9ТДИ АФН ,къде и колко евтино може да се монтира газта дайте мнения.
Чух че и към 15кс ще се увеличи мощността няма дим.
Какви са +
Какви са и -


mvvrace
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 17 мар 2017 16:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот mvvrace » Пет 03 ное 2023 9:25


Колеги, някой може ли да ми даде телефон на някой читав в Русе, който ще ми свърши работа. Искам да монтирам газова LPG на 2,9тди Мерседес Спринтер , помпа дюза. Имам три бутилки от стари уредби с клапани и евросонди. Мисля да купя само нов изпарител и с щуцер след въздушния филтър да го измисли някой по простичко. Кой може да ми свъши работа с монтажа в Русе? Би било по добре да е с емулатор след определени обороти да се включва потока на газта от изпарителя преди турбото. Това ще се уточни съответно на място. Не ми се открива сега света , поне някой който е малко наясно със слагането на газ на дизел. Ще съм щастлив ако ми препоръчате някой ентусиаст в Русе и околиите.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 177 госта