колеги,колата е ауди 80 б4 1.9 тди 90кс. датчика за Т на горивото ми показва с 20 градуса повече от реалното.по фаренхайт е 174гр. което по целзий се равнява на 78.8
а на 7 ми канал показва 64гр.поцелзий.
колата върви доста добре,но разхода ми се струва завишен,гори ми окло 7,5 в града и около6-6,5 извънградско.
трябва ли да сменя този датчик който се намира в гнп-то?
1з 1.9 тди висока температура на горивото - решено
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
- Автомобил: Audi A4 avant
- Двигател: dizel
- Местоположение: MONTANA
1з 1.9 тди висока температура на горивото - решено
Последна промяна от kraskko на Чет 29 авг 2013 7:53, променено общо 2 пъти.
- samo_pechka
- Мнения: 8386
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
Да не върти топла нафта в гор.филтър ... ако е скапано онова клапанче
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
- Автомобил: Audi A4 avant
- Двигател: dizel
- Местоположение: MONTANA
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
възможно е,не съм се сетил за това ще проверя и този вариант.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
Освен ,че нафтата ти е много топла ,а и температурата на въздуха е много висока ... юркал ли си я преди снимката ? Отностно разхода на първо време си направи милиграмите на празен ход на 90 градуса антифириз , 25 градуса куулера и 25 градуса нафтата да са 4.4 и ще усетиш огромна разлика в разхода. Отностно температурата ти на горивото ,ако реалното е 64 градуса си виж процентите на авансатора на 4000 оборота на 4-та и ,ако минават 80 % да знаеш ,че ти е паднало малко налягането на помпата ! Ако датчика ти лъже дори 5 градуса ... сменяй го ,защото е фактор на компютъра за центровката .
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
Аз не съм убеден, че ако я направи на 4.4 мг. ще падне разхода, даже ще се вдигне, още повече че мотора е бая износен сигурно и помпата също. Тя като нова е излязла от завода на 3.8 мг., да не говорим, че няма да му хареса като вървеж, ще стане доста лагава, ще иска повече да настъпва газта, до към 1800 оборота няма да я има никаква, ще почва да дърпа след 2100 - 2200 оборота. Мойта като е на 2.2 мг. трябва да гори 8 на 100 сигурно, а тя пада под 4 на извънградско. Отделно, че всяка кола си е индивидуална, а и милиграмите не са всичко, има и други неща като това с процентите на авансатора и налягането, което прави помпата, а също и вътрешното налягане на помпата, което е важно за аванса също.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
Не съм сигурен точно колко стотин ТДИ мотори съм гласил в сервиза ,че да ти кажа колко са доволните после но все пак ми кажи как 1896 кубика дизелов мотор реално работи на празен ход с 3 милиграма ?! Остави колата ти да работи 1 час на празен ход с 1 шише нафта и кажи ми колко ще изгори.Аз ще ти сметна реалните мл на празен ход колко трябва да са. С тези 3 мл лъжеш компа и винаги центровката ти изостава с нормално каране и губиш мн от там ,а и като правя чипове винаги премахвам минусовите центровки и ефекта с разхода е ЛОЛ ... Гарантирам за мнението си с опит не с .... направата на 1 кола и давам съвет ,а не заповядвам ...нека автора да си реши какво ще направи да му падне рахода ,а отностно мощността ... еми да я чипоса .
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
Ти щом си "гласил" над 100 мотора на 4.4 мг., би трябвало да знаеш колко различен е всеки стар мотор. Това което говориш за изоставането на центровката си близко до истината при равни други условия, но за нова и читава помпа, на тия години и километри и с "хубавата" нафта, която не маже добре от 100 помпи едва ли има повече от 2 да са с показателите на нова помпа. Аз съм се изненадвал в редките случаи, когато съм попадал на читава помпа, защото масата е от помпи с намалени показатели, но с правилните настройки изкарват още стотици хиляди километри. Аз също съм направил стотици помпи и също си изказвам мнението, защото се базира на опит. Както казах по-горе, не всичко е милиграми една и съща помпа може на празен ход да показва 3 мг. и на 3.4 мг. да прави по-голям дебит в движение, отколкото на 3 мг., има и други настройки. Мога да ти гарантирам, че на 4.4 мг. половината от колите през зимата няма да имат добър студен старт.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
Няколко теми по-надолу е и моята, в която става дума за същия проблем. Температурата на нафтата ми беше 80 градуса. За 11 лева смених клапанчето, което връща нафтата към резервоара и сега нафтата е закована на 46 градуса. В голяма жега след юркане 46 градуса. Не знам при теб къде се намира, но при мен е на капачката на горивния филтър.
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
- Автомобил: Audi A4 avant
- Двигател: dizel
- Местоположение: MONTANA
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
значи ще сменя клапанчето,датчика за Т на нафтата ще почака,да видя колко ще показва с новото клапанче.
снимката е правена след юркане до 140-150км. при външна Т на въздуха 35гр.
в момента милиграмите на празен ход са 2,2 при Т на антифриза 90гр. колата набира хубаво и при рязко подаване на газ изпушва черен дим в рамките на нормалното.по-късно ще направя лог да видим авансатора какви проценти дава при 4000об.
снимката е правена след юркане до 140-150км. при външна Т на въздуха 35гр.
в момента милиграмите на празен ход са 2,2 при Т на антифриза 90гр. колата набира хубаво и при рязко подаване на газ изпушва черен дим в рамките на нормалното.по-късно ще направя лог да видим авансатора какви проценти дава при 4000об.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
От него започни, защото е малко вероятно да е от датчика в ГНП-то. Той като се повреди започва да дава стойности от сорта на (-5) градуса при загрял мотор. А и можеш да го проследиш, примерно палиш колата и започваш да караш за да загрява нафтата. Ако стойностите на температурата по ВАГ-КОМ се покачват плавно и без резки колебания, значи си работи нормално.
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
- Автомобил: Audi A4 avant
- Двигател: dizel
- Местоположение: MONTANA
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
изолирах клапанчето и пуснах излишното гориво директно в резервоара.на място колата загря до 85гр. Т на горивото беше 51градуса.след като направих 3 опита за лог-файл на 7ми канал,Т на горивото отиде на майка си у п....та!
ето лога на 4ск до 4200об.
и два скрийншота.
явно датчика е за смяна
след като ръчках по аудито,проверих и един пасат с 1з мотор.след подобно газене и ръчкане Т на горивото му беше 55градуса.
а при мен,при подобно натоварване Т ми е около 80гр.
Т-на околната среда беше 34гр.
ето лога на 4ск до 4200об.
и два скрийншота.
явно датчика е за смяна
след като ръчках по аудито,проверих и един пасат с 1з мотор.след подобно газене и ръчкане Т на горивото му беше 55градуса.
а при мен,при подобно натоварване Т ми е около 80гр.
Т-на околната среда беше 34гр.
- Прикачени файлове
-
- 2.rar
- (1.11 KиБ) Свален 51 пъти
Последна промяна от kraskko на Чет 22 авг 2013 18:17, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
- Автомобил: Audi A4 avant
- Двигател: dizel
- Местоположение: MONTANA
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
ето скрийншота на пасата.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
Не бързай, не бързай !! Следва да провериш тръбичката за обратната нафта за запушване. Има случаи на умишлено смачкване за да държи нафтата топла (примерно в някоя скандинавска държава). Мен ме съветваха да духам през тръбичката, а някой да слуша през гърлото на резервоара за бълбукане, но аз не обичам да духам пък и проблема при мен се реши с клапана. Пробвай и това последно. Ако няма промяна значи нататък по веригата.
-
- VW експерт
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
При мен също даваше висока температура, но само лятото. Смених датчика и никаква промяна. И клапанчето съм сменил. Пак е висока.
И да знаете, че на центровката не са градуси по фаренхайт, а други мерни единици в някакво съотношение с градусите.
Сега си имам 1 читав датчик.
Колко ти е пълен резервояра? Ако е с 10л нафта ще го загрее бързо. Ако пасата е бил с 60л е друго.
И да знаете, че на центровката не са градуси по фаренхайт, а други мерни единици в някакво съотношение с градусите.
Сега си имам 1 читав датчик.
Колко ти е пълен резервояра? Ако е с 10л нафта ще го загрее бързо. Ако пасата е бил с 60л е друго.
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
- Автомобил: Audi A4 avant
- Двигател: dizel
- Местоположение: MONTANA
Re: датчик за температурата на горивото на 1з 1.9 тди
и мен ме съмнява,че ако сменя датчика няма да се оправи работата.имам около 7-8л нафта а пасата не знам с колко нафта е,но не мисля,че е много повече от моята.
според мен има логика това с количеството нафта в резервоара,също и жегата цял ден.единствено не мога да разбера,има ли връзка завишения разход с тази температура(по-точно,че като се покачва Т на горивото,тайминга пада от 50 на 30,в графиката )де....ба и каруците де...а .
според мен има логика това с количеството нафта в резервоара,също и жегата цял ден.единствено не мога да разбера,има ли връзка завишения разход с тази температура(по-точно,че като се покачва Т на горивото,тайминга пада от 50 на 30,в графиката )де....ба и каруците де...а .