Passat B5.5 1.9 TDI AVF 131 к.с. син пушек

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: син пушек при пасат в 5,5 дизел

Мнениеот lz2aii » Вто 18 мар 2014 15:13


Понеже има развитие по моя проблем, затова ще споделя и в тази тема. Още като си купих колата имаше сини пушеци при студен старт и работа на три цилиндъра за няколко секунди. При замерване установих, че втора дюза бяга много настрани, но макар и в нормите показваше 1,57 милисек. Набедих я и реших, че проблема е в нея, докато миналата седмица при загрял мотор започна да прекъсва и тотално започна работа на три цилиндъра. След диагностика се оказа проблем в първа дюза (проблем в електрозахранването на клапана на дюзата). Молех се да е от кабели, но се оказа, че електромагнита прави проблеми и той не подлежи на ремонт. Дюзата на втори цилиндър (тази с лошите стойности) я преместихме на първи и показателите и заспаха на 0,2. На втори цилиндър сложихме нова дюза. Сега показателите на всички дюзи са около 0,2 и сутрин вече нямам никакви пушиляци :11 . Дано да съм бил полезен за колегите. Успех при решаването на проблемите.




novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: син пушек при пасат в 5,5 дизел

Мнениеот novatora » Вто 18 мар 2014 16:44


При мен са същите симптоми. Колега колко струва дюза втора ръка? Освен дюза други части ще ми трябват ли? Отдавна се каня и аз да си реша този проблем.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: син пушек при пасат в 5,5 дизел

Мнениеот lz2aii » Вто 18 мар 2014 19:02


Какъв ти е мотора? Помпа-дюза ли си?


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: син пушек при пасат в 5,5 дизел

Мнениеот novatora » Сря 19 мар 2014 9:41


Помпа дюза 1.9 tdi avf 131 hp pasat 2001.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: син пушек при пасат в 5,5 дизел

Мнениеот lz2aii » Сря 19 мар 2014 13:16


Значи дюзата ми излезе около 150 лева втора ръка. Не знам дали има значение от какъв мотор е, защото тази, която взех беше за 116 к.с., но някъде около тази сума се върти цената на ПД втора употреба. Ако имаш първите симптоми на прекъсване в движение, не чакай последния момент, защото може да финишира тотално по път. Други части не ми бяха необходими, но то си е индивидуално. Не се знае като отворят капака на клапаните, какво ще излезе отдолу. Поне при мен не се наложиха други интервенции освен подмяната на една дюза. Със същата гарнитура съм си.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: син пушек при пасат в 5,5 дизел

Мнениеот novatora » Сря 19 мар 2014 14:15


Тази цена е приемлива като се има в предвид колко струва нова. Дано и при мен е само дюза. Само при първо палене на студен мотор е проблема. Леко прекъсва за 10 секунди и после се оппавя. Загрее ли няма пушек няма прекъсване. Не мени обороти. Благодаря колега ще правя интервензията много скоро. Гарнитурата на капака сега как ти е? Теч има ли?


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: син пушек при пасат в 5,5 дизел

Мнениеот lz2aii » Сря 19 мар 2014 14:43


Два дена след ремонта няма никакви течове. Нарочно съм свалил кората над двигателя за да имам визуален достъп. Поне засега всичко е перфект. След центровка на дюзите, мотора стана по пъргав от преди. За разход не мога да кажа, но до края на седмицата ще имам по-конкретен резултат. Ускорението чувствително се подобри. Симптомите ми бяха абсолютно идентични с твоите - При студен старт няколко секунди прекъсване и син пушек от кюнеца. След това никакви грижи, докато в един момент не започна да прекъсва периодично и след това тотално. Относно дюзата - сигурно съм имал голям късмет, че първо ми поискаха такава цена и второ, че изобщо я имаше в наличност. По принцип и преди ремонта съм се интересувал от цени за дюзи втора употреба - в обявите вървят от 100 до 200 лева. Успех при ремонта и пиши ако мога да съм полезен с нещо.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: син пушек при пасат в 5,5 дизел

Мнениеот novatora » Сря 19 мар 2014 14:58


Същия симптом при мен. Аз мисля че и вибрация имам малко повече отколкото трябва. Мерси колега ще я оправя щото казваш че може и на пътя да ме остави. Дано имам твоя късмет. Ти къде я прави?


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: син пушек при пасат в 5,5 дизел

Мнениеот lz2aii » Чет 20 мар 2014 9:20


Правих я в Габрово. Според мен, преди да се хвърляш обаче със смяна на дюза, пробвай първо с центровка. Имам известни съмнения. Аз смених дюза, защото старата изцяло спря да работи. Имай предвид, че като не работи, не впръскваше и гориво в цилиндъра, т.е макар и на три цилиндъра нямах пушиляци. Понеже при мен направиха и центровка на дюзите и подмяна на една от тях, не мога да съм категоричен от кое точно се е оправил проблема. Все пак дюзата ми, която бягаше настрани като стойности и бях набедил като проблемна, в момента е на мотора и работи перфектно. Пробвай според мен с по-простия ремонт (центровка на дюзите), то така или иначе ще се сваля капака на клапаните.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: син пушек при пасат в 5,5 дизел

Мнениеот novatora » Чет 20 мар 2014 10:25


Да колега прав си. Ще направим първо центровка пак после ако няма ефект дюза. Много ти благодаря за инфото. И аз съм чел че болтовете на дюзите може да се радхлабят сами и да почнат проблемите. Сега ще потърса човек занимаващ се сомо с дюзи и стенд на тях.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: пасат B 5,5 AVF син пушек

Мнениеот lz2aii » Сря 26 мар 2014 18:57


Привет колеги. Вече близо седмица след ремонта, мотора работи перфектно. Няма прекъсвания. Ускорението е добре (когато го има, щото имам друг проблем), разхода е добър, въпреки, че не мога да кажа точно колко. Изминати 300 километра, от които около 100 извънградско. За тези километри съм изгорил нафта за 50 лева (около 20 литра). Извънградското е било със скорост 130-150 км.ч. Пушиляците сутрин са на минимум, т.е от приблизително 10 сек. паднаха на 1-2 сек., което ме навежда на мисълта, че съм имал поне две проблемни (пикаещи) дюзи, а сега е само една. Това ме устройва за сега. Лека вечер и :beer .


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: пасат B 5,5 AVF син пушек

Мнениеот novatora » Чет 27 мар 2014 9:33


Браво колега много безавариини километри. Аз сам записан за другата седмица да правя тая манапулация.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: пасат B 5,5 AVF син пушек

Мнениеот lz2aii » Чет 27 мар 2014 15:13


Благодаря за пожеланията. Успех при ремонта и пиши какво е станало :th_up .


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: пасат B 5,5 AVF син пушек

Мнениеот novatora » Пет 28 мар 2014 17:27


Така днеска направихме манипулацията че майстора се прибрал по рано. Колега ти се оказа прав. Разминах се с лесния начин. Дюзите си бяха наред, само пръстените бяха изронени. Сменихме ги и центровахме дюзите. Реглажните болтове ги сменихме че като почна центровката се скъса един. Вала е добре нямам износени гърбици. Циментацията си е лъскава само на две места мн леко е променен цвета. Мн малко и майстора каза че така нямам да имам проблеми засега. Гарнитурата на капака сложихме силикон че ни се видя не толкоз мека леко вдървена. Ако се наложи ще си намеря читав капак втора ръка ако не нов за 250 лв. Запалихме колата и о чудо. Няма дамка колата работи добре и ритмично. Вибрацииката си е нормална. Нямах прекъсване за 10 секунди както беше преди. Пробвах я върви отлично. Доволен съм. Мерси колега за безценният съвет. Заслужаваш почерпка. Който се колебае за пушаците смело да извърши манипулацията да не се страхува. Резултат ще има.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: пасат B 5,5 AVF син пушек

Мнениеот lz2aii » Пет 28 мар 2014 20:09


:aploud4 :applaud5 Изключително се радвам, че си минал по тънката лайстна и си решил проблема с възможно най-безболезнената манипулация. Радвам се, че съществува :love.vwclub , за да можем взаимно да си помагаме. Покарай малко и пиши впечатления. Почерпката лесна - като минаваш край Габрово се обади да пием по едно :beer :drunk :love.vw. Aз ще почерпя, колкото и дa не ти се вярвa
:bananarock



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: the_red_camel и 122 госта