Здравейте Колеги,
Днес преди да прибера колата( VW Passat B6 2.0 TDI avtomatik) в гаража загасих мотора,
след като отворих гаража и реших да я прибера,колата не запали и след звуков сигнал ми светна червената лампа за маслото.Проверих щеката на маслото и видях,че нивото на маслото е на минимум.
Моля за вашето мнение. Маслен филтър, датчик или помпата?
Благодаря предварително !



Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
Това по какъв начин те притеснява?!?
Ситуацията е доста проста - двигателя не пали, ама се върти, съответно системите, които работят, когато той се върти, са активни (сигнализацията за налягането на маслото е сред тях). Да обаче двигателя се върти бавно на стартер и налягането на маслото е под нужното и съответно при по-дълго въртене (няколко секунди) се задейства сигнализацията за ниско налягане на маслото,защото за колата ситуацията е проста - мотора се върти ама няма налягане на маслото = проблем. Съвсем нормално. Когато пък извадиш щеката, част от маслото е вече по горните части на двигателя и още не се е стекло обратно в картера и съответно нивото не е ок като го гледаш. Ако я погледнеш след 10 минути (както се прави), ще видиш, че си е както трябва (трябва му време да се стече обратно в картера).
Единствения ти проблем е защо не е запалила, за което има друга причина.

Ситуацията е доста проста - двигателя не пали, ама се върти, съответно системите, които работят, когато той се върти, са активни (сигнализацията за налягането на маслото е сред тях). Да обаче двигателя се върти бавно на стартер и налягането на маслото е под нужното и съответно при по-дълго въртене (няколко секунди) се задейства сигнализацията за ниско налягане на маслото,защото за колата ситуацията е проста - мотора се върти ама няма налягане на маслото = проблем. Съвсем нормално. Когато пък извадиш щеката, част от маслото е вече по горните части на двигателя и още не се е стекло обратно в картера и съответно нивото не е ок като го гледаш. Ако я погледнеш след 10 минути (както се прави), ще видиш, че си е както трябва (трябва му време да се стече обратно в картера).
Единствения ти проблем е защо не е запалила, за което има друга причина.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
Сам си си отдоворил на въпроса ,а после питаш.
Какво ненормално виждаш в това да ти свърши маслото и да светне лампа
Правилния въпрос би бил :Къде е отишло маслото?
Отговор: Или е изтекло или е изгоряло.
След като долееш и ако пак го има същия проблем, вече е повод за притеснение.
kremba77 написа:...Моля за вашето мнение. Маслен филтър, датчик или помпата?
Какво ненормално виждаш в това да ти свърши маслото и да светне лампа
Правилния въпрос би бил :Къде е отишло маслото?
Отговор: Или е изтекло или е изгоряло.
След като долееш и ако пак го има същия проблем, вече е повод за притеснение.
Re: Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
Притесняваме това, че светна червеният индикатор за масло + звуков сигнал и ми изписа Engine inqured.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
Никоя уважаваща себе си кола, не спира да качва масло, когато е на минимум по щеката....помпата е в една от най-ниските части на картера и дори с 1/2 от нормалното количество масло, ще има налягане и няма да изреве за ниско налягане (червената лампа + зумера).А разликата мин-макс на щеката е не повече от 20% от целия обем масло ( около 500-700мЛ е, при картер 3.5-4л ). Ако нивото падне, ще му даде сигнализация за ниско ниво, а не за липса на налягане (имат си датчик за нивото на маслото в картера). В случая причината я описах по-горе в първия си пост - не е запалила.
В крайна сметка първия път не е запалила и е изревала за налягането, обаче след като си завъртял пак, за да запали, запалила ли е и имала ли е проблем отново с налягането - повторно да изреве индикацията?

В крайна сметка първия път не е запалила и е изревала за налягането, обаче след като си завъртял пак, за да запали, запалила ли е и имала ли е проблем отново с налягането - повторно да изреве индикацията?

- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
zfa159 написа:.............
При повечето коли лампата е една - не знам при В6 как е.
Сигурен съм че даже и ти ,първо ще долееш масло а после ще му мислиш ако не се оправи.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
Както казах, маслото не се гледа веднага след като е въртян мотора, защото няма да е в картера и е нормално да е на min или по-надолу ако се види веднага. Ако долееш веднага, ще го препълниш. В такъв случай колата се оставя за 5-10 минути и тогава се гледа нивото. Ако е на минимума или по-надолу,чак тогава вече се долива до колкото трябва да бъде. При В6-цата, която ми е в сервиза в момента (с FIS) индикациите са отделни - жълта икона изгрява на таблото при ниско ниво, а при липса на налягане - изгрява червената лампа на Аладин
+ зумера за налягането.
Не е точно същото ама ето пример как изглежда :


Не е точно същото ама ето пример как изглежда :

- Steels
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
Щом е светнала червена лампа - честито шестограма е превъртял може да се разминеш само с нова маслена помпа от VW за 2000 лв или по лошо да сменяш и турбина, която се рециклира за 867 лв.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 12:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vidin
Re: Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
Не е имало време за турбината .А,здрасти .Ние с тебе по едно време патихме!
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
Стига сте писали бисери. Колегата zfa159 e описал проблема най-точно.
Колата няма проблем с маслото, а с паленето. Всички ПД мотори така правят ако не запалят - пиши зумер и пали лампата за маслото.
Колата няма проблем с маслото, а с паленето. Всички ПД мотори така правят ако не запалят - пиши зумер и пали лампата за маслото.
- Steels
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
Andonov написа:Стига сте писали бисери. Колегата zfa159 e описал проблема най-точно.
Колата няма проблем с маслото, а с паленето. Всички ПД мотори така правят ако не запалят - пиши зумер и пали лампата за маслото.
Не споря. Просто казвам при мен какъв беше проблема. Стефан е човека

- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
помпа за горивото- предполагам.
Re: Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
Здравейте Колеги,
Днес след няколко неуспешни опита да запалим VW passat 2.0 TDI B6 (aвтоматик),
направихме диагностига и ми изписа грешка:
"Главно реле електрическа проверка", след което проверихме релетата, бушони, горивната помпа,всички
дюзи,но така и не открихме повредата.Странното бе, че вчера цял ден бях на път и колата работише перфектно,
загасих я за да отворя гаража и не запали при 2-3 опита да запаля ми светна червената лампа за маслото и зумера
изпищя.Колата е на оригинални 74 000 км и за пръв път ми прави проблем.
Моля за вашите мнения и помощ.
Днес след няколко неуспешни опита да запалим VW passat 2.0 TDI B6 (aвтоматик),
направихме диагностига и ми изписа грешка:
"Главно реле електрическа проверка", след което проверихме релетата, бушони, горивната помпа,всички
дюзи,но така и не открихме повредата.Странното бе, че вчера цял ден бях на път и колата работише перфектно,
загасих я за да отворя гаража и не запали при 2-3 опита да запаля ми светна червената лампа за маслото и зумера
изпищя.Колата е на оригинални 74 000 км и за пръв път ми прави проблем.
Моля за вашите мнения и помощ.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Червената лампа за маслото на PASSAT B6 !!!
Изгоряла дюза.
Мотора предполагам ти е с код BKP - 2.0tdi 16 клапана - 140 к.с.
Мотора предполагам ти е с код BKP - 2.0tdi 16 клапана - 140 к.с.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy и 36 госта