голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?

Мнениеот achodemo » Вто 03 дек 2013 12:58


Здравейте. От скоро имам проблем със зареждането може би. При първо палене студена лампата на акумулатора на таблото остава да свети до като не форсирам леко до около 1200 об. когато изгасва и всичко е нормално нататък, тоест не светва повече независимо от оборотите. При следващото палене до като е още топла пак няма проблем. На сутринта всичко се повтаря. Не съм замервал напрежението, но си личи че е слабо до като свети индикацията на таблото и пусна примерно чистачките, те се движат мудно и съответно като подам газ да изгасне лампата на акумулатора се забързват. Явно е че има някакъв проблем, но не знам на какво се дължи. Възможно ли е това да е от инерционната ролка на генератора или?
Някой имал ли е такъв проблем? Благодаря.




Потребителски аватар
ninkotv
Мнения: 264
Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]

Re: проблем с генератор или? голф 4 AHF

Мнениеот ninkotv » Вто 03 дек 2013 13:41


Това не е проблем. Проблем би било ако палиш колата с дистанционно.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: проблем с генератор или? голф 4 AHF

Мнениеот plamikcho » Вто 03 дек 2013 13:59


Би било добре да измериш напрежението на клемите на акумулатора на всички етапи, които си описал.


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: проблем с генератор или? голф 4 AHF

Мнениеот achodemo » Вто 03 дек 2013 15:17


В покой 12.4в.
Запалена със светещ акумулатор 11.7в.
След изфорсирване и изгасване на лампата 14.4в.
След една консултация имам съмнение за износени лошо контактуващи четки.
Та и тук ми идва питанката лесно ли се сменят последните? Налага ли се демонтаж на целия генератор или може на място да се извадят четките.? Също дали е монолитен четкодържач или може да се сменят само четките?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: проблем с генератор или? голф 4 AHF

Мнениеот vanesto » Вто 03 дек 2013 17:16


Цял четкодържател е заедно с четките, ако е Bosch. Може да е и Valeo обаче, там не знам дали се сменят само четките. Ваденето на алтернатора обаче е най-големият филм - на много кофти място е. Моя майстор го извади за 2ч, като разглоби възможно най-малко неща. Проблема ти обаче може и да не е в четките, а във възбуждането на алтернатора. Потърси из форума, преди да започнеш да разглобяваш, има писано по въпроса.


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: проблем с генератор или? голф 4 AHF

Мнениеот achodemo » Вто 03 дек 2013 18:15


Bosch е да . И четките са пряко свързани с възбуждането , явно ще трябва да го разглобя да видя какво е положението .


п.п. Сега открих едно ръководство ,но е за Valeo , на някой може да му послужи http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/alternator-troubleshooting-voltage-regulator-repair.htm

Ето и за Bosch http://www.rangerovers.net/repairdetails/electrical/boschaltrepair.htm
така като гледам четкодържателя ще може да се свали и на място без сваляне на целия генератор . Утре ще разбера дали е така :biggrin !


Потребителски аватар
Kilara37
Мнения: 230
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 19:16
Автомобил: Golf 4
Двигател: 1.6 SR
Местоположение: kazanlak

Re: проблем с генератор или? голф 4 AHF

Мнениеот Kilara37 » Съб 10 дек 2016 17:58


Колеги и аз съм със същия проблем ,като я запаля колата остава да свети лампата на акумулатора и след леко подаване на газ ,лампата угасва.Релето с четки ги смених при майстор ,но проблема остана .От какво може да е .


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с генератор или? голф 4 AHF

Мнениеот vlado_tonev » Съб 10 дек 2016 18:01


Моята се държи по същия начин.Две години е у мен и досега не съм пипал алтернатора.Питал съм човек,който се занимава със стартери и алтернатори и ми каза да не закачам работещи агрегати


Потребителски аватар
Kilara37
Мнения: 230
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 19:16
Автомобил: Golf 4
Двигател: 1.6 SR
Местоположение: kazanlak

Re: проблем с генератор или? голф 4 AHF

Мнениеот Kilara37 » Съб 10 дек 2016 18:07


Именно нашите не са добре работещи,щом си свети ,като запалим.Аз също колата ч имам от 2 г. и вече ме дразни така.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: проблем с генератор или? голф 4 AHF

Мнениеот valiosport » Съб 10 дек 2016 22:23


Миналата година точно на слизане от АМ Тракия ми светна лампата при форсиране до около 3500 оборота и не изгасна, прибрах се до нас 60км. на акумулатор, свалих релето без да демонтирам целия алтернатор. Плюсовия кабел беше с ключ 13 доколкото си спомням и под него имаше още една гайка и капачката се сваля, релето ти е с 2 болтчета, но помня че една отверка я кривих под ъгъл 90° да стане като рамо защото при АРЛ тръбата на кулера минава пред двигатела и нямаше къде да си пъхна ръката да напъна. Като го извадих четките бяха останали 5мм, купих ново реле(пак на Бош), сложих го и след запалване лампата загасна и до ден днешен проблеми не съм имал...
Иначе генератора ти се държи с 2 болта с ключ 13 се развиват, ама трябва да се откачи ремъка и проблема е че не е свалян никога и е запекъл, така че огледай внимателно, мисля че без сваляне на генератор ще стане, понеже при твоя двигател там е помпата, но би трябвало да стане.
Прикачени файлове
20151219_190643.jpg
20151219_161703.jpg
20151219_161634.jpg


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: проблем с генератор или? голф 4 AHF

Мнениеот xxx_man » Нед 11 дек 2016 9:58


Миналата година ми светна лампата замерих динамото и едвам зареждаше 10! Имаше драма със свалянето има два варианта 1 отгоре но трябва да свалиш и помпата за хидравликата 2 отдоло но трябва да се разхлаби компресора на климатика за да излезе динамото! За жалост няма друг вариант!


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 16 дек 2016 12:46


Записвам се. Интересно ми е какво ще излезе.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?

Мнениеот valiosport » Пет 16 дек 2016 15:07


Миналата седмица си взех нов акумулатор и ходих да замерят колко зарежда.
При изключени консуматори 14.6 волта на празен ход, с включени къси светлини 14.4 пак на празен ход...
Не е ли много това напрежение и каква може да е причината при положение че съм с ново реле(оригинално)?


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: проблем с генератор или? голф 4 AHF

Мнениеот georgebonev » Пет 16 дек 2016 16:04


:th_up
valiosport написа:...свалих релето без да демонтирам целия алтернатор...


:arrow viewtopic.php?f=11&t=425932 (смяна четки/реле регулатор)
И аз го правих това на същия алтернатор (но сложен на Голф 3).


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?

Мнениеот vanesto » Пет 16 дек 2016 16:07


valiosport написа:Миналата седмица си взех нов акумулатор и ходих да замерят колко зарежда.
При изключени консуматори 14.6 волта на празен ход, с включени къси светлини 14.4 пак на празен ход...
Не е ли много това напрежение и каква може да е причината при положение че съм с ново реле(оригинално)?

Не много, нормално е.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 199 госта