голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
- Kilara37
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 19:16
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: kazanlak
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
При мен четките са сменени ,но проблема си остана ,лампата на акумулатора остава да свети след запалване и угасва като вдигна малко оборотите.
- Kilara37
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 19:16
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: kazanlak
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
Колеги дайте съвет къде да търся проблема.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
Как да ти кажем къде е проблема, сваляй го и го разглабяй.
Може изправителния блок да прави проблем, а може и контактните пластини да са свършили курса.
Ротора и статора не ми се вярва да са проблемни, но историята помни и такива случаи.
Свали го подмени изправителния блок и контактните пластини, виж лагерите как са така и така ще го сваляш, при положение че ти е нов реле регулатора и си сигурен че не е от него няма друго какво да е.
Може изправителния блок да прави проблем, а може и контактните пластини да са свършили курса.
Ротора и статора не ми се вярва да са проблемни, но историята помни и такива случаи.
Свали го подмени изправителния блок и контактните пластини, виж лагерите как са така и така ще го сваляш, при положение че ти е нов реле регулатора и си сигурен че не е от него няма друго какво да е.
- Kilara37
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 19:16
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: kazanlak
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
Този изправителен блок къде се намира и за кои контактни пластини става дума.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
Не че нещо имам против, но какъв ремонт ще правиш като не познаваш устройството на алтернатора?
Изправителния блок е зад релето, като го махнеш се вижда, хванат е с няколко болчета, а контактните ти пластини са две втулки които са запоени за ротора, върху въпросните пластини контактуват четките ти, като се свали релето се вижда колко са вкопани.
Вместо да се чудиш го занеси на човек който се занимава с алтернатори, да го премери и да ти каже къде е проблема вместо да сменяш на сляпо.
Изправителния блок е зад релето, като го махнеш се вижда, хванат е с няколко болчета, а контактните ти пластини са две втулки които са запоени за ротора, върху въпросните пластини контактуват четките ти, като се свали релето се вижда колко са вкопани.
Вместо да се чудиш го занеси на човек който се занимава с алтернатори, да го премери и да ти каже къде е проблема вместо да сменяш на сляпо.
- goro21
- Мнения: 215
- Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
- Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
- Двигател: Polo 9n 1_9 SDi ASY
- Местоположение: varna
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
при мен 1.9 тди 90кс ALH неми зарежда алтернатора при палене си светва контролно лампата за акумолатора паля огасваси и напрежението е 13.8в и така 20 секунди примерно и почва да пада до 12.5-6в колкото си стои преди да запаля. но лампата на акумолатора не светва. дали това се дължи на релето според вас. свалих го но как да разбера дали е от него . има и трети начин за сваляне аз съм го свалял махаики маркуча излизащ от термостата и с мн завъртания и чалъми излиза ама си е нерви
- Kilara37
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 19:16
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: kazanlak
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
При ме сагата продължава,смених колектор , диоден блок и лагерите ,като релето с четките беше сменяно но проблема си остава,при палене си свети лампата и при чукване на педала се оправя.Замерих самия алтернатор от гайката на дебелия кабел и корпуса на алтернатора,12,6 и при бутане на газта става 14,3.
Моля за съвет къде да търся проблема.
Моля за съвет къде да търся проблема.
- Kilara37
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 19:16
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: kazanlak
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
Колеги мисля че алтернатора не е за моята кола тя е АКЛ според това,ограденото на
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
Струва ми се, че проблемът, ако изобщо има проблем не е в алтернатора.
- Kilara37
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 19:16
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: kazanlak
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
Къде да търся ,вече си мисля че не е за моята кола този алтернатор на снимката.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
Или всичко ти е в пълна изправност и това си е съвсем нормално или няма първоначално възбуждане.
За първоначалното възбуждане се подават 12В по тънката синя жичка към алтернатора. Ама това е за старите и логични алтернатори, които знам как работят. После някоя мъдра глава е добавила и кафява жица. И затова нямам никва идея кое как се случва и ква файда има от тая кафява жица и изобщо дали синята жица върши същата работа, като в старите алтернатори.
Най-добре си карай така и не барай нищо.
Ако ти се рискува - намери някоя снадка по синята жица или я заголи някъде, после запали колата без да форсираш. После с парче кабел свържи за момент синята жица с плюса на акумулатора. Ако алтернаторът започне да зарежда нормално, значи няма първоначално възбуждане. А що няма - нямам представа къде е прекъсването.
Това, че си сменил толкова много здрави чаркове показва, че грам не разбираш и е много вероятно да си скапеш колата
viewtopic.php?f=88&t=401089&hilit=%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%8F+%D0%B6%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0
За първоначалното възбуждане се подават 12В по тънката синя жичка към алтернатора. Ама това е за старите и логични алтернатори, които знам как работят. После някоя мъдра глава е добавила и кафява жица. И затова нямам никва идея кое как се случва и ква файда има от тая кафява жица и изобщо дали синята жица върши същата работа, като в старите алтернатори.
Най-добре си карай така и не барай нищо.
Ако ти се рискува - намери някоя снадка по синята жица или я заголи някъде, после запали колата без да форсираш. После с парче кабел свържи за момент синята жица с плюса на акумулатора. Ако алтернаторът започне да зарежда нормално, значи няма първоначално възбуждане. А що няма - нямам представа къде е прекъсването.
Това, че си сменил толкова много здрави чаркове показва, че грам не разбираш и е много вероятно да си скапеш колата
viewtopic.php?f=88&t=401089&hilit=%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%8F+%D0%B6%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0
- Kilara37
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 19:16
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: kazanlak
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
Мерси за съветите,но моля да ме опътиш коя синя и кафява жичка става дума ,за кабелчетата на буксата ли ,защото дръги жички нямам .Гледам и кабелите на буксата са рязани и запоявани чвно е сменян алтернатора и заедно с буксата.Рових се досега и гледам че за АКЛ алтернаторите на Бош са със заоблена букса.
Мога ли да пробвам ако разпоя кабелите на буксата на алтернатора и ги разменя,да не са ги объркали.
Мога ли да пробвам ако разпоя кабелите на буксата на алтернатора и ги разменя,да не са ги объркали.
Последна промяна от Kilara37 на Съб 19 авг 2017 0:32, променено общо 1 път.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
От алтернатора ти излизат 3 кабела, един дебел и два тънки. Тънките предполагам, че са кафяв и син. Говоря за синия кабел. Щом са снаждани, развали снадката и при запален двигател подай 12В от плюса на акумулатора, ако започне да зарежда, значи веригата на синьото кабелче е прекъсната, най-вероятно в таблото.
Аз не бих ги разменял. Ако ти е кеф можеш да си правиш всякакви експерименти, колата си е твоя.
Рискът от повреди вследствие от съветите ми си е за твоя сметка
Щом ти зарежда нормално, що бараш там? Много е вероятно всичко да си работи, а проблемът да е от различния алтернатор.
Аз не бих ги разменял. Ако ти е кеф можеш да си правиш всякакви експерименти, колата си е твоя.
Рискът от повреди вследствие от съветите ми си е за твоя сметка
Щом ти зарежда нормално, що бараш там? Много е вероятно всичко да си работи, а проблемът да е от различния алтернатор.
- Kilara37
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 19:16
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: kazanlak
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
Колега жив и здрав да си ,ей сега направих мост от кабел ,като заголих синия кабел и го допрях на плюса и хоп чудо ,оправи се.
Много ,много ти благодаря за съвета,сега ме гложди друго тези два кабела вървят към буксата на алтернатора ,обаче там пред буксата италиЯнските мундари са запоявали кабелите и ме съмнява да не са разменили местата защото на буксата и двата кабеал са зелени.
Много ,много ти благодаря за съвета,сега ме гложди друго тези два кабела вървят към буксата на алтернатора ,обаче там пред буксата италиЯнските мундари са запоявали кабелите и ме съмнява да не са разменили местата защото на буксата и двата кабеал са зелени.
- Kilara37
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 19:16
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: kazanlak
Re: голф 4 AHF проблем с генератор или нещо друго ?
Ето за това казвам
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tih и 57 госта