Колеги, за първи път пускам тема и се извинявам ако не е на подходящото място, а и не успях да открия подобна.
Та проблема е следния: колата е венто 1.9 тди 1з 90к.с. 94 година. Имам чип поставян от колегата Brezel (без дебитомер). Още преди да сложиме чипа Богомил ме посъветва да смениме ЕКУ-то с такова от AHU. Речено-сторено. Обаче веднага след смяната на ЕКУ-то запчна постоянно да цъка релето за подгряване ( това с прозрачното капаче в двигателния отсег). Богомил каза да го откача и всичко беше ОК, докато не паднаха температурите, заради което го включих и отново цъка постоянно, в движение и докато работи на място. Съшо така Богомил ме предупреди, че няма вече да ми свети лампата за подгряване, но сега след като запаля 10-15 секунди след това тя светва и гасне сама, след като колата позагрее. Моля който е наясно с този проблем и има решение да го сподели, защото искам колата да си подгрява, а не да въртя продължително. Пиша защото Богомил обеща още лятото да помогне , но сега не е така услужлив и се чувствам неудобно да го притеснявам повече от 5-6 пъти по телефона, все го уцелвам докато шофира". Иначе изказвам благодарности за добрия чип. Сменил съм ангренажното колело заедно с идеален колянов вал и откъм центровка колата е бетон без съмнение, но си искам подгряването. 0884 49 89 34
P.S. Каква е промяната в разхода на колегите с чип от Brezel?
Благодаря Ви в аванс!!!
1Z проблем след смяна на ЕКУ от AHU
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
Това реле с прозрачното капаче е за подгревните свещи на антифриза не трябва да има проблем със паленето.
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
Незнам за какво е, но като е включена буксата му при студено време дава + на подгревните свещи на цилиндрите и колата пали от раз, а като е изключена-проблемите посочени по-горе.
- TANKOTO
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 30 окт 2004 21:10
- Автомобил: Golf MK4
- Двигател: AHF
- Местоположение: Сопот
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
Здравейте колеги, мисля че знам къде е проблема.Добре са те посъветвали да смениш компютъра ,но поред аутодата има два типа инсталации за двигател 1Z/AHU ,едната е до 08.94г а другата след 09.94г. И от там ти идва целия проблем и по точно ти си със единия тип инсталация ,а си сложил компютър от другия тип.
Не съм разглеждал цялата схема подробно ,но където е твоя проблем има разлики в схемите.
При схемата преди 08.94 релето за подгряването на антифриза ,което при теб казваш че постоянно цъка,то се управлява по два кабела от компютъра ,в едната схема е от 6-ти и 48 крак , а при другата от 6-ти и 26-ти крак.
Също при схемата до 08.94г на 26-ти крак е свързана лампата за комптъра а на тази от 09.94г е на 48 крак.
Възможно е да има и други разлики не съм разглеждал подробно схемата.
Според мен трябва някой да ти оправи разликите в кабелите ,и аз бих помогнал ,но си далеч от мен.
Не съм разглеждал цялата схема подробно ,но където е твоя проблем има разлики в схемите.
При схемата преди 08.94 релето за подгряването на антифриза ,което при теб казваш че постоянно цъка,то се управлява по два кабела от компютъра ,в едната схема е от 6-ти и 48 крак , а при другата от 6-ти и 26-ти крак.
Също при схемата до 08.94г на 26-ти крак е свързана лампата за комптъра а на тази от 09.94г е на 48 крак.
Възможно е да има и други разлики не съм разглеждал подробно схемата.
Според мен трябва някой да ти оправи разликите в кабелите ,и аз бих помогнал ,но си далеч от мен.
Последна промяна от TANKOTO на Чет 19 дек 2013 15:12, променено общо 1 път.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
Преди 08.94г ЕКУ-то е без ИМО а след има. Така че не може да има проблем защото буксите се различават, а и двете ЕКУ-та според описанието на автора са с ИМО.
- TANKOTO
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 30 окт 2004 21:10
- Автомобил: Golf MK4
- Двигател: AHF
- Местоположение: Сопот
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
Но според аутодата ,излиза че буксите са еднакви .
А и каква е логиката да се получава тази аномалия ,може би компютъра е дефектен ?
И по какво от описаното от автора излиза че и двата компютъра са със имобилайзер?
Ако буксите са еднакви и колегата е бил със ЕКУ със имобилайзер и е сложил такова което е без такъв колата ще запали ,но ако е сложил такъв който също е със имобилайзер ще трябва някой да му е обучил имобилайзера и компютъра ,или да е сменил всичко комплект (ЕКУ-то, Имото и чипа в ключа) а той казва че само е сменил ЕКУ-то.
А и каква е логиката да се получава тази аномалия ,може би компютъра е дефектен ?
И по какво от описаното от автора излиза че и двата компютъра са със имобилайзер?
Ако буксите са еднакви и колегата е бил със ЕКУ със имобилайзер и е сложил такова което е без такъв колата ще запали ,но ако е сложил такъв който също е със имобилайзер ще трябва някой да му е обучил имобилайзера и компютъра ,или да е сменил всичко комплект (ЕКУ-то, Имото и чипа в ключа) а той казва че само е сменил ЕКУ-то.
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
Колеги, благодаря за участието в темата ми и се радвам, че я развиваме....... по принцип нямам имобилайзер, а на новото ЕКУ имаше, но пак по съвет на Богомил отидох при колегата VLADKO и той го премахна окончателно (специални благодарности на Владко, голям пич), а ако разменя някакви жици на пиновете на буксата ше има ли проблем и ако може кажете кой къде да сложа и ако сте сигурни, че няма да направиме беля, разбира се. Моля колегата BREZEL да се включи и да помогне,както обеща през лятото, все пак минаха повече от месец-два, както каза, че са му необходими да реши проблема, защото тогава беше зает доста.
Ако имате желание дайте телефони на лични или ми звъннете да го обсъдим и по телефона.
Ако имате желание дайте телефони на лични или ми звъннете да го обсъдим и по телефона.
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
Колегата tankoto е прав.Премести кабела от 48-ми пин на компа , на 26-ти пин.Цвета е черно с кафяво.Ще спре да цъка ,както казваш. А релето с подгрева на мотора се управлява и в двата случая от 50-ти пин.Тоест с него не би трябвало да има проблем.
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
Да преместя 48-ми пин, на 26-ти. ОК, а тогава 26-ти да го сложа ли на мястото на 48-ми.
P.S. Пробвано ли е, да не вземе да стане някаква авария........?!
P.S. Пробвано ли е, да не вземе да стане някаква авария........?!
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
Точно така , размени кабелите и на двете крачета.26 и 48. В момента лампата ти светва и гасне, но грешен сигнал я управлява- този ,който трябва да е за едната верига на релето за подгрева на водата. Размени местата на двата кабела и всичко ще си дойде на мястото.
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
Благодаря на колегите, които помогнаха. Размених местата на 26-ти и 48-ми пин и всичко се оправи, релето спря да цъка и лампата за подгрева се появи. Всичко беше ОК докато подкарах колата............ сега лампата за подгрева ми мига постоянно малко след като подкарам колата и не спира, като незабелязвам промяна в работата и мощността и поведението на колата. Четох доста за стоп машинки и прочее грешки, но смятам, че имам някаква грешка и оттам е целия проблем, но трябва ВАГ-КОМ, а за него 20-30 и нагоре лева, за някоя пиратска версия, кабел от e-bay и 10 минути престой при някой намръщен разбирач. Омръзна ми да ги давам тези грешни пари. След като мога да си сменя коляновия вал, сегменти лагери и гарнитури и т.н. чисто сам (дори не съм искал помощ от вас във форума за това) ми се иска някой съвестен колега (не се съмнявам, че тук ще намеря) да ми помогне да се сдобия с програма, кабел и елементарно обучение да си прочитам колата, все пак става въпрос за лична употреба и кола 94-та година, няма да развивам бизнес, я.
НИСТИНА ВИ БЛАГОДАРЯ!!!
НИСТИНА ВИ БЛАГОДАРЯ!!!
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
Вземи си от склад 66 няма да имаш ядове с кабела преди да взема от там китайски три смених.
- Vw vento 1.9 TDI
- Мнения: 42
- Регистриран на: Сря 18 юли 2012 14:34
- Автомобил: vw vento 1.9 tdi
- Двигател: 1z 90 hp
- Местоположение: София
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
Колега всяко едно ЕКУ от АХУ на 1з ще ставане ли. без значение коя година е
с компа на 1з ли си ? :) карам венто 1з 96г и аз мисля да сменям еку но даии малко подробности ако може Поздрави :)
с компа на 1з ли си ? :) карам венто 1з 96г и аз мисля да сменям еку но даии малко подробности ако може Поздрави :)
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
Да колега, аз взех от толедо 98-ма, но ще стане и от други с двигател AHU, проблема идва от имобилайзера. Ако имаш такъв ще трябва да се ,,запознае " с новото ЕКУ, а ако нямаш, както при мен ще трябва да се разделиш с имобилайзера или да слагаш инсталация и т.н. успех.
.
.
Re: проблем след смяна на ЕКУ от AHU на 1Z
а относно моите проблеми се оказа, че ел.блока на гнп-то е за почистване отново (грешка 146) явно помпата вече ми се разпада. Преди 3 месеца ми я чистиха за последно, като това става при един и същи човек и вече много бързо събира стружки. Имам перфектна помпа от AFN 97-ма, но не знам дали ще стане без да има други проблеми освен тези с настройките на предварение/закъснение и на милиграмите и дали и тя страда от тази болест. Вече се сдобих с VCDS 12.12 и съм твърдо решен да се пробвам сам да я сменя и настроя, но ми се ще да се пробвам да си изчистя сам ел.блока за последно, преди да сменя цялата помпа. Четох много гледах и снимки и мисля, че ще се справя, но не знам как да си настроя милиграмите. Ясно е,че е с почукване,но къде да вляза в програмата и какви стойности да търся и да ги оставя. Моля помагайте с каквото можете снимки, лични и т.н... Мисля, че темата се развива добре и може да обедини различни теми в една и да се окаже много полезна за притежателите на малкото останали живи бройки от този бестселър 1z,за изчистването на детските му болести и усъвършенстването му. Благодаря ви сърдечно!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта