Здравейте колеги, много бях горд с колата която купих преди няколко месеца, защото нямах никакви сериозни ядове, но ето, че радостта ми не трая дълго.Колата е ФВ Пасат 1,9ТДИ AVF ПД 2001г.От както стана студено имам проблем със студеното палене-трябва да въртя около 20-30 секунди без дори да дава признаци двигателя, че иска да запали( все едно въртя но няма гориво в колата), след което започва леко да притриса и да се мъчи да запали и накрая запалва.Когато запали работи неравномерно, даже май работи на 3 цилиндъра, пуши бяло, трака, тресе, работи като трактор.Купих си нов акумулатор, защото стария сдаде багажа.
Реших да търся решение на проблема и се започна ходене по мъките и даване на пари без резултат.Понеже съм от Варна, отидох при един от най-хвалените майстори в града.След като я закачи на компютъра излезе, че едната дюза е за смяна, а друга не давала много добри показатели, но и така можела да се кара колата.Сменихме едната дюза с такава 2-ра употреба.Взех си колата и на другия ден с нетърпение запалих колата и установих, че проблема не е оправен и колата пали пак също толкова трудно както и преди.Върнах се в сервиза и казах на майстора, че ще си купя направо комплект 4 дюзи да ги сменим поне да не се занимаваме с проба-грешка, защото няма друг начин да се изпробват дюзите дали работят, а пък и от много отваряне и затваряне на двигателя, можело да се износят резбите на капака(нещо такова ми обясни, не съм много на "ти" с устройството на двигателя).Сложихме новите дюзи и вечерта си взех колата.Майстора ми каза, че пак нещо показанията на компютъра не му харесали, ама ми каза да ходя да си взимам колата, защото имал много работа и нямал време само с моята кола да се занимава.
На следващата сутрин пак същата ситуация-колата пали трудно, пуши, трака.Останах като в необрано лозе-хем колата е с дюзите които купих хем проблема не беше решен, хем нямах идея какво да правя и къде да я карам да я правят.Закарах колата в сервиз Мотор консулт(специализиран сервиз за дизелови двигатели).Уговорихме се с момчето да провери стойностите на дюзите, които бяхме сложили в предния сервиз, след това да върне моите и да започнем от начало да търсим проблема.След съответните интервенции и замервания се оказа, че моите дюзи работят в добри стойности, дюзите които купих са с по-добри показатели и според втория майстор проблема не е в дюзите, а е в клапаните.Връщам се малко назад във времето, за да поясня, че лятото правих ремонт на главата-шлайф, смяна на гарнитура, смяна на уплътненията на дюзите, смяна на някой датчици и други по дребни работи.Майстора от Мотор консулт ми обясни, че най-вероятно не са ми били регулирани добре клапаните, като не уплътнявали добре, от където идвал проблема с трудното палене при студен мотор.Трябвало сега да се свалят и да се сменят с нови, нов шлайф на главата, нова гарнитура и евентуално може и да се оправи проблема.Обадих се на майстора който ми беше правил ремонта лятото и според него ако е от клапаните съм щял да имам проблем и с топлия старт.Според него проблема бил, че горивната система взимала въздух от някъде и затова не може да запали, а пушенето идвало от не добрата смес на гориво и въздух.
Сега седя и се чудя какво да правя, къде да я карам и колко още трябва да давам за да се оправи проблема.Молбата ми е ако някой от вас колеги се е сблъсквал с подобен проблем да сподели своя опит за решаването му или какво да правя къде да търся проблема и на кой майстор да се доверя.Много стана писането, но искам да съм максимално подробен, за да стане ясно горе-долу в каква каша се намирам в момента и да успея да реша проблема си!Благодаря предварително на хората които ще си направят труда да прочетат горе написаното и да споделят мнението си!
Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения старт
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
За гр.Варна всички препоръчват Ifidik за дизели. Защо не отидеш при него? Издири му координатите и мисля, че той е твоя човек.
Бая пари си наринал, а до тук нищо....
Успех!
Бая пари си наринал, а до тук нищо....
Успех!
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
Някой случайно да се е сетил да ти замери компресията.
Почти съм сигурен че ще е под 24.
Почти съм сигурен че ще е под 24.
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
При Ифидик ходи ли преди да сменяваш части за толкова много пари???
Варненци разправят ,че ги разбира дизелите!
Варненци разправят ,че ги разбира дизелите!
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
Добре била компресията, в мотор консулт я замериха, около 30 била.Обясняваха ми че клапаните били разбити и не уплътнявали добре и от там някакво налягане не било ок, не разбрах много от това което ми обяснява майстора и затова така обяснявам.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
При положение, че е 30 компресията това с клапаните няма как да е причината, щом до 3-4 секунда не се опитва да припали и центровката е наред наистина явно смуче въздух и докато подкачи нафта върти на сухо. Сменихте ли дифтунгите на дюзите? Тандем помпата често дава дефект, виж да няма теч от нея. Провери като дадеш на контакт помпата в резервоара дали подкачва нафта.
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
Незнам кое е дифтунг на дюзите, на дюзите сменихме уплътненията.Как да проверя помпата?Ще я закарам да я проверят.А пушека в следствие на какво ще е ако взима въздух?
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
Застуди ли се форума се пълни с теми за трудно палещи ПД :D и до сега не знам някой да си е решил проблема.
Аз сложих едно клапанче да не връща горивото и вече нямам проблеми. Но с интерес следя темите за решение на проблема :)
Аз сложих едно клапанче да не връща горивото и вече нямам проблеми. Но с интерес следя темите за решение на проблема :)
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
На моя Пасат(AVF 2004г) досега не се е случвало да не запали в студа нито веднъж. Един път само при -19 запали с газ и много облаци бял дим от неизгоряла нафта. Така, че колегата има някакъв по-сериозен проблем. Не е до ПД и студеното време.
Последна промяна от Пешо2004 на Пет 20 дек 2013 12:11, променено общо 1 път.
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
Тази сутрин в интерес на истината запали една идея по-лесно от преди, по-малко тракаше, но пушеше доста.Направих клип, по-късно ще го кача.Днес ще сменя филтри и масло и ще пиша дали има някаква разлика.
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
Пешо2004 ме съм казал, че абсолютно всеки го има този проблем , но рано или късно се появява
- yochcov
- Мнения: 91
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
- Автомобил: VW Golf
- Двигател:
- Местоположение: Слънчев Бряг
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
Колега с почти същия проблем съм и затова пиша тук...Първо да отбележа, че съм прочел куп теми и на майстор ходих и файда няма, та колата е VW Golf 4 1,9 TDI PD 131к.с. код: ASZ 2001г. Симптомите са следните при паленее студена подгрява си всичко и въртя 6-7-8 оборота нищо, втори и след това на трети път така и винаги пали след третия. При 2 подгряванета и изключване без да въртя на третото директно си пали, но при по малко от 3 посгрева пак си почва якото въртене и не пали (и винаги, върти, върти и все едно няма нафта и накрая бр брр бррр и запалва). Акумулатора е сменен като в сервиз пробваха и закачиха още един към моя и пак така си върти, дори мерих и на работеща кола дава 14,5 както е нормалното. Почистени са му клемите и масата към купето и двигателя. Сменен още горивен филтър, една свещ имах за смяна и тя е сменена, имах грешка от температурния датчик дето е до подгрева на антифриза и той е сменен. Релето е ок, но за всеки случай пробвах и с друго здраво пак не пали. Помпата откъм резервоара си се чува също при завъртане на ключа. Това го прави само когато е студена и като я карам и стои 4 часа също е така. Когато е топла и дори 2 часа след каране пали без проблем. Дори с трудното и палене като запали започва да си работи както трябва без притрисане без нищо, само си изпушва отзаде синьо, но това предполагам е от натрупаното гориво. От всички неща които съм изчел като проблем само несъм ходил да ми правят центровка, та за идеи и препоръчване на майстори около Несебър ще ви бъда безкрайно благодарен. Знам във Варна читави, но това става сложно защото трябва да ида там да оставя колата пред сервиза и чак на сутринта майстор да я гледа студена.
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Сря 03 яну 2007 12:48
- Автомобил: Vw Passat 1.9TDI
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: ....
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
Извинявам се , че пиша извън темата , но от една , две седмици чета за този Пасат Б5.5 130к.с АВФ - защото ми харесва и мислех да си закупя такъв , но ..... просто ме убедихте че не си струва тази кола . То не беше теч от някаква си тандем помпа - сигурно е 300-600лв , то не беше проблем с дюзите - гумички , уплатнения ,то не беше - глави , шлайфане , стъргане , палене трудно , вакуми , ЕГР та запушени , турбини за чистене и смяна .... Какви ли не болежки - и като че ли няма маистори за тези коли , а този мотор е все пак 1,9 ТДИ (един от най-разпространените в СВЕТА) - едва ли има коли с един и същ мотор с толкова много разновидности като 1,9 ТДИ .... Даже в момента следя на колегата темата , за да видя какъв ще му е изхода от тази ситуация....Надявам се да е добър за него !!!
Още си оставам на мнение , че най-здравия мотор е 1,9ТДИ 1Z 90к.с това е....
Още си оставам на мнение , че най-здравия мотор е 1,9ТДИ 1Z 90к.с това е....
- yochcov
- Мнения: 91
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
- Автомобил: VW Golf
- Двигател:
- Местоположение: Слънчев Бряг
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
Колега да ти кажа и аз нещо, имах го същия двигател, но на Сеат ибиза 6L. Човече колата беше безупречна пари съм давал само за масла, дизел и неща които аз съм си правил за освежаване...Но за нещастие ми я блъснаха и сега я разпродавам на части,,, файда че беше здрава ЗДРАВЕ да е. Така че знаеш, като кушуваш колата затваряш си очите и това е, кво е правено с нея преди никой не знае, но наистина е доста тъпо като идеш в някой реномиран сервиз вземат ти парите и файда никва...Купих си голфче със същия двигател, че бях останал доволен, но си е друга кола с друга история, така че на какво ще попаднеш няма как да знаеш, верно има 100 датчика и работи по колата които могат да се развалят, но като цяло си е надежден мотор PD-то.
Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста
Founder ти във форум какво очакваш да прочетеш ? :D Всеки си пише за болежките и търси решение. А от цена до цена за ремонт има огромна разлика , ако нищо не разбираш ще хвърлиш бая пари на вятъра :)
Да не мислиш ,че всички мотори 1.9 са еднакви :D
Ако мислиш да вземеш б5.5 за 6-7 хил лв , има голяма вероятност да се сблъскаш с доста от описаните проблеми :D
Да не мислиш ,че всички мотори 1.9 са еднакви :D
Ако мислиш да вземеш б5.5 за 6-7 хил лв , има голяма вероятност да се сблъскаш с доста от описаните проблеми :D
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта