1.9ТДИ Дюзо Помпа, 116к.с. ...
Както си карах при смяна между 3-та и 4-та скорост мотора започна да тресе. Закачих я на VAG-COM и забелязах, че на 2-ра дюза стойността не се променя при подаване на газ на място както и в движение предполагам. Някой има ли идея къде може да е проблема ? Усъмних се за прескочил зъб на ангренажа.... но пък тези данни със сигурност говорят нещо за този, който разбира ест. :) Бихте ли ми помогнали с предполагаема информация къде да търсим проблема ? До колкото съм чел за тези мотори се късат ако не греша плунжери и пружината около дюзата не е връщат и съответно .... престава да впръсква може би........ тресенето е ДОСТА силно - усеща се силно придърпване в движение! Автомобила е на мой приятел и ми е такова терсене че се строши в моите ръце.......... сега трябва да помагам с каквото мога по разрешаването на проблема !
Прилагам клипче от VAG-COM : http://youtu.be/ShKwiKdG_MU
Благодаря предварително на отзовалите се !



Passat B5 - 1.9TDI PD 116 к.с. ATJ - тресе мотора - РЕШЕНО! +Снимки
- _Technics
- Мнения: 145
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
- Автомобил: VW Passat 2002
- Двигател: AKN V6 350HP
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Passat B5 - 1.9TDI PD 116 к.с. ATJ - тресе мотора - РЕШЕНО! +Снимки
Последна промяна от _Technics на Нед 16 фев 2014 20:48, променено общо 1 път.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Passat B5 - 1.9TDI DP - тресе мотора (ATJ). Прилагам VAG
не ги разбирам много но си мисля за лоша центровка....откачена букса на дюзата... за прехвърлен зъб на ангренажния ремък 1 и 4 дюза яко в минус
ако ли не,обявяваш час на смъртта на дюза №2
ако ли не,обявяваш час на смъртта на дюза №2
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 15:17
- Автомобил: Audi A4 TDI
- Двигател: blb2006
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5 - 1.9TDI DP - тресе мотора (ATJ). Прилагам VAG
Като за на4ало отворете капака на клапаните и проверете буксата на дюзата,но гледам 4е 1 и 4-та и те не са добре.
- _Technics
- Мнения: 145
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
- Автомобил: VW Passat 2002
- Двигател: AKN V6 350HP
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 - 1.9TDI DP - тресе мотора (ATJ). Прилагам VAG
ulipet, ще трябва да проверя ангренажа, само не знам точно долу шайбата дали ще мога да и видя някакъв белег без да свалям всичко с бронята.. горе капачето го отворих, ремъка изглежда супер... дори е спрял мотора на белег по белязка от сервиз (явно при смяна на ангренаж), а така на първо четене знам, че мотора спира само в 2 положения и то по колянов вал (т.е. положение на бутала - щом и горе вала е спрял на белег :) не че е гаранция !!! просто на първо четене и предположение като идея). За буксата и колегата valio2686 изказва съмнение, дай боже да е от това!!! Ако буксата е ОК и няма механични дефекти - как може да се провери дюзата за пиезо елемента или какво се гледа ?
valio2686, има ли вариант буксата да се е откачила ? толкова елементарно да се го направили да няма контра ? щом го казваш не е случайно, но понеже не ми е ясно питам - утре ще отварям капака на главата нагледно да се види как стоят нещата, преди това мисля компресия да поизмеря, че имам силен страх от воден удар ако дюзата е решила да пикае - макар, че така хубаво си работеше мотора и изведнъж като се разтресе... ни топъл ни студен - все тресе.
Днес понеже на собственика му се наложи спешно да е покара малко за кратък пробег, та и така и така я палихме е закачих на ВАГ-КОМ пак: http://youtu.be/2uhiERAjC2Y
Това което ми направи впечатление е, че мотора повече от 65°C не вдига, сменихме му датчика понеже даваше грешка и на таблото не отчиташе коректно, но и реално антифриза повече от 65 градуса не вдига, термостата е заминал - радиатора постоянно стои затоплен... т.е. мотора си е работил на студеничко, но не съм го рязал че да го строша...
Синхронзиацията е доста изместена: около -2.5 така и не разбрах синхронизация на какво точно е? До колкото разбрах е на валовете на дюзите, които май са 2 отделни за 1@2 и 3@4 и как се регулира също не разбрах... Самите дюзи разбрах как се регулират - ако са все още здрави, макар че е силно съмнително предвид случилото се. Идея си нямам как да ги диагностицирам ако евентуално са механично здрави и не се оправят нещата от настройката им която се прави до затяг и -180°. Утре като отворя капака ще пиша пак.
Новото всъщност е че днес изписа и грешка в Engine:
1 Fault Found:
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
Явно няма добро възпламеняване на 2-ри цилиндър - ECU-то как разбира за това ? сензор ли има в дюзата или ???? Опитвам се наличната информация да я опозная за да знам по пътя на логиката къде да се насоча за проблема...
Благодаря предварително на отзовалите се! Моля колеги помагайте!
valio2686, има ли вариант буксата да се е откачила ? толкова елементарно да се го направили да няма контра ? щом го казваш не е случайно, но понеже не ми е ясно питам - утре ще отварям капака на главата нагледно да се види как стоят нещата, преди това мисля компресия да поизмеря, че имам силен страх от воден удар ако дюзата е решила да пикае - макар, че така хубаво си работеше мотора и изведнъж като се разтресе... ни топъл ни студен - все тресе.
Днес понеже на собственика му се наложи спешно да е покара малко за кратък пробег, та и така и така я палихме е закачих на ВАГ-КОМ пак: http://youtu.be/2uhiERAjC2Y
Това което ми направи впечатление е, че мотора повече от 65°C не вдига, сменихме му датчика понеже даваше грешка и на таблото не отчиташе коректно, но и реално антифриза повече от 65 градуса не вдига, термостата е заминал - радиатора постоянно стои затоплен... т.е. мотора си е работил на студеничко, но не съм го рязал че да го строша...
Синхронзиацията е доста изместена: около -2.5 така и не разбрах синхронизация на какво точно е? До колкото разбрах е на валовете на дюзите, които май са 2 отделни за 1@2 и 3@4 и как се регулира също не разбрах... Самите дюзи разбрах как се регулират - ако са все още здрави, макар че е силно съмнително предвид случилото се. Идея си нямам как да ги диагностицирам ако евентуално са механично здрави и не се оправят нещата от настройката им която се прави до затяг и -180°. Утре като отворя капака ще пиша пак.
Новото всъщност е че днес изписа и грешка в Engine:
1 Fault Found:
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
Явно няма добро възпламеняване на 2-ри цилиндър - ECU-то как разбира за това ? сензор ли има в дюзата или ???? Опитвам се наличната информация да я опозная за да знам по пътя на логиката къде да се насоча за проблема...
Благодаря предварително на отзовалите се! Моля колеги помагайте!
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 - 1.9TDI DP - тресе мотора (ATJ). Прилагам VAG
Толкова много писане... вместо това да беше отворил капака и да беше стегнал пиновете на буксата на 2-ра дюза /то не е лошо на всичките да се направи/
Не се вкарвай във филми с компресия, ремъци и т.н.
Не се вкарвай във филми с компресия, ремъци и т.н.
- _Technics
- Мнения: 145
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
- Автомобил: VW Passat 2002
- Двигател: AKN V6 350HP
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 - 1.9TDI DP - тресе мотора (ATJ). Прилагам VAG

ИМАХ КЪСМЕТ !!! (може би)

Това да си ремонтираш сам автомобила (дори и на приятел) собственоръчно със знания, съвети и помощ от форума - Безценно !!!

Прилагам и снимков материал за колеги, който като мен за първи път отварят точно 1.9TDI DP (Motor Type: ATJ) и не знаят какво има под капака на главата.
Проблема беше: развити шпилки (как точно се наричат не знам) и техните контра гайки - съответно тотално разрегулирване на дюзите, като на 2-ра дюза гайката беше паднала и за щастие не е минавала през разпределителния вал....... Шпилките, както съм чел в други теми ги регулирах, като всяка от тях я докарвах на гърбица (крайно натисната дюза) навивам шпилката с шестограмен ключ/камък 6mm, връщам 180° и притягам гайката с ключ 18mm държейки контра с шестограма да не се променя регулировката. Паля и двигателя работи перфектно! Пипнах и шайбата на разпределителния вал, т.к. по ВАГ-КОМ даваше -2.5° отклонение, от втория път уцелих 0.0° (не знам дали така е най-правилно, но в други теми съм чел, че трябва да е 0° зацепен спрямо коляновия вал.....).
Това, което ме притеснява обаче е, че видях дюзата на въпросния втори цилиндър строшена. Собствения й ограничител (по мои представи!) е изтръгнат - мотора работи добре, но как е възможно ? до какво би довело това, трябва ли да е подменям ?
Какви очаквания да имам ??? Снимки: --->
Последна промяна от _Technics на Пон 17 фев 2014 2:30, променено общо 1 път.
- _Technics
- Мнения: 145
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
- Автомобил: VW Passat 2002
- Двигател: AKN V6 350HP
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 - 1.9TDI DP (ATJ) - тресе мотора - РЕШЕНО! +Сн
Пропуснах и ВАГ-КОМ клипче: http://youtu.be/gvmc_ZqhTHM
Може би е можело и още малко да се барнат 1-ва и 3-та дюза с по малко понеже предполагам, че електроникaта се опитва да компенсира недобра настройка на 1-ви или 3-ти цилиндър или и на двата...
Може би е можело и още малко да се барнат 1-ва и 3-та дюза с по малко понеже предполагам, че електроникaта се опитва да компенсира недобра настройка на 1-ви или 3-ти цилиндър или и на двата...
Re: Passat B5 - 1.9TDI DP (ATJ) - тресе мотора - РЕШЕНО! +Сн
Малко помощ и от мен, при мен 2 дюзи се бяха разнитили и по същия начин раглажния болт беше изкочил нагоре. Мисля, че болтовете излизат от натиска на пружината върху кобилицата (може и да бъркам) единственото място дето ги ремонтират така повреилите се дюзи е Bosh сервиз на околовръстно шосе, в останалите сервизи където се обадих за помощ ми казаха така да си карам нямало нищо страшно, аз не съм на същото мнение и мисля че ако се оставят така дюзите пак ще тръгнат на горе рано или късно реглажните болтове. За една дюза цената беше 90 лв.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: invisiblewin и 39 госта