Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Вто 03 юни 2014 19:56


Това само временно съм го направил за проба. Вчера го направих стабилно с продълговата скосена планка. :th_up




Потребителски аватар
dimitar75
Мнения: 96
Регистриран на: Вто 12 фев 2008 14:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пампорово

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот dimitar75 » Нед 08 юни 2014 16:37


Здравейте! И аз имах подобен проблем с моето тди. Двигателя ми взе да издава странен звук и отворих капака на ангренажа. И при мен се беше изял ремъка наполовина и късмет, че не се е скъсал. В сервиза като разглобиха колата се оказа ,че е превъртяла демферната шайба и някъкво колело ми смениха(мисля че е алуминиево понеже имаше стружки от износването, където е трил ремъка). Дано съм полезен с нещо :))


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Нед 08 юни 2014 17:59


Колеги, тука нещо трябва да се уточни. Аз бях написал и на предната страница, но явно не се чете всичко ...демпферната шайба, няма нищо общо с ангренажния ремък. Ако той ремъка върви правилно, не се опира и няма досег със самата шайбата Не тя води движението на ремъка а само и единствено това става от обтяжната ролка. Колата може да работи и без демпферна шайба, но мотора ще тресе повечко. Тая шайба е само и единствено за да върти пистовия ремък, този на хидравликата и евентуално ако има климатик. А се слага демпферна само за да убива вибрациите, които идват от въртенето на динамо, климатик и т.н. и да не се предават на мотора за да не се получава тресене.

Единствената алуминиева шайба е тази на вала за вакум помпата. Тия са ти я сменили, но не е било причината в нея. Капака ти е бил претрит от това че ремъка ти е излизал навън и е триел в капака. :th_up


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот kiko946 » Вто 17 юни 2014 21:50


http://storage4.album.bg/8be/dsc01920_b74f2_29248699.jpg
Изображение
шайбата не позволява на ремъка да излезне- допринася
обтягащата ролка е най-важна.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Чет 05 мар 2015 15:37


Нищо подобно колега кико986. Демпферната шайба не играе никаква роля относно вървежа на ремъка. Тя нито прибира, нито води ремъка. Както написах и по горе, ролята и е съвсем друга. Основна роля играе обтяжната ролка и правилното съосие на зъбните колела.

Проблема е решен!!!! Вече 15000км няма проблем. :th_up
Всичко е идвало от малката обтяжна ролка :banghead Причината: Подбито чело или крив болт на планката където ляга ролката и от там ролката клюмва, с малко но достатъчно за да изхвърля ремъка.
Разбрах нещо че тази малката ролка когато се сменя, болта се сменя задължително с нов. Много е важно и как се натяга този болт, трябва да е по спецификация. Понякога ако се пренатегне и челото на стойката върху което ляга ролката се подбива и ролката клюмва и затова започва да измества и претрива ремъка, т.е. започва да губи съосие с другите колела. В този случай с хубава и подходяща плоска пила, без да се натиска много се тръква леееееко челото на стойката докато стане гладка повърхност и после се монтира ролката.
Воала :th_up
Важно е и обтяжната ролка да е по истинска. ИНА вече май не са добро решение....според мен :rolleyes


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък- РЕШЕНО!

Мнениеот drago_tr » Нед 01 юли 2018 7:37


Здравейте
Да понапиша малко допълнение към тази дълга тема и това което се случва.
След 30 000 км. възникна нов проблем. Протече семеринга отпред на нафтовата помпа, въпреки че я бяхме рециклирали преди година и половина . Вследствие на което разглобих помпата, и ми направи впечатление че втулките на оста са някак странно износени и прекалено много за такъв кратък период. Износени дотолкова, че да протече семеринга, кето ме наведе на мисълта че с втулките нещо не е наред,. Смених втулките с нови BOSCH (старите не ги знам какви бяха, но ги купувах от евро 07) райбероване при квалифициран майстор, нови уплътнения, нов семеринг. Монтирах помпата и О ЧУДО! Ремъка си дойде точно на мястото където трябва да бъде, без да подпирам и натискам и да правя каквито и да е шашми да докарам съосието на валовете. Вече така е над 3000 км и няма никакви проблеми. Ремъка върви идеално право по валовете.
Извода ми е че стария УЖ майстор, който прави райбероването на втулките не го е направил както трябва и е изкривил съосието и затова всичко е заминало. Още тогава ми направи впечатление че нещо тегава беше работата с това райбероване защото се мъчи много време а и райбера нещо не му беше наред. Но както и да е.....майстор от майстор си има разлика.
И така мога да кажа че проблема е окончателно решен!
Причина: износени втулки, вследствие на което се накланя вала (малко, но достатъчно) и това измества ремъка и се протрива.


pa4o_ivanov61
Мнения: 442
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Нед 01 юли 2018 7:49


Колегата ,който се занимава с гнп разстъргва втулките на струга , след като ги е набил в тялото.Райбероването само в краен случай и то с малко стотни за отнемане . По принцип.


RUSEV271
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 15 юли 2009 13:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7

Мнениеот RUSEV271 » Съб 10 юли 2021 9:05


Здравейте прочетох цялата тема и моя двигател е 1з и при мен ремъка бяга напред и започва да опира в капаците но това става чак след 1000.. 2000 км преди това си върви добре по зъбните колела и това стана след смяна на ремъка със стария нямаше проблеми започва да излиза от колелото на нафтовата помпа ивърви по ръба на шайбата за маслената и вакум помпата


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7

Мнениеот cecoa1 » Съб 10 юли 2021 9:48


Сваляш ремъка, и първо гледаш луфта на колелото на ГНП(респектвивно вала на помпата).
Най-вероятно е от ГНП, виж два поста по-нагоре е описано.
И при мен беше от ГНП на Ауди B4, преди вече доста години.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: artyom и 188 госта