Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Това само временно съм го направил за проба. Вчера го направих стабилно с продълговата скосена планка.
- dimitar75
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 12 фев 2008 14:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пампорово
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Здравейте! И аз имах подобен проблем с моето тди. Двигателя ми взе да издава странен звук и отворих капака на ангренажа. И при мен се беше изял ремъка наполовина и късмет, че не се е скъсал. В сервиза като разглобиха колата се оказа ,че е превъртяла демферната шайба и някъкво колело ми смениха(мисля че е алуминиево понеже имаше стружки от износването, където е трил ремъка). Дано съм полезен с нещо :))
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Колеги, тука нещо трябва да се уточни. Аз бях написал и на предната страница, но явно не се чете всичко ...демпферната шайба, няма нищо общо с ангренажния ремък. Ако той ремъка върви правилно, не се опира и няма досег със самата шайбата Не тя води движението на ремъка а само и единствено това става от обтяжната ролка. Колата може да работи и без демпферна шайба, но мотора ще тресе повечко. Тая шайба е само и единствено за да върти пистовия ремък, този на хидравликата и евентуално ако има климатик. А се слага демпферна само за да убива вибрациите, които идват от въртенето на динамо, климатик и т.н. и да не се предават на мотора за да не се получава тресене.
Единствената алуминиева шайба е тази на вала за вакум помпата. Тия са ти я сменили, но не е било причината в нея. Капака ти е бил претрит от това че ремъка ти е излизал навън и е триел в капака.
Единствената алуминиева шайба е тази на вала за вакум помпата. Тия са ти я сменили, но не е било причината в нея. Капака ти е бил претрит от това че ремъка ти е излизал навън и е триел в капака.
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
http://storage4.album.bg/8be/dsc01920_b74f2_29248699.jpg
шайбата не позволява на ремъка да излезне- допринася
обтягащата ролка е най-важна.
шайбата не позволява на ремъка да излезне- допринася
обтягащата ролка е най-важна.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Нищо подобно колега кико986. Демпферната шайба не играе никаква роля относно вървежа на ремъка. Тя нито прибира, нито води ремъка. Както написах и по горе, ролята и е съвсем друга. Основна роля играе обтяжната ролка и правилното съосие на зъбните колела.
Проблема е решен!!!! Вече 15000км няма проблем.
Всичко е идвало от малката обтяжна ролка Причината: Подбито чело или крив болт на планката където ляга ролката и от там ролката клюмва, с малко но достатъчно за да изхвърля ремъка.
Разбрах нещо че тази малката ролка когато се сменя, болта се сменя задължително с нов. Много е важно и как се натяга този болт, трябва да е по спецификация. Понякога ако се пренатегне и челото на стойката върху което ляга ролката се подбива и ролката клюмва и затова започва да измества и претрива ремъка, т.е. започва да губи съосие с другите колела. В този случай с хубава и подходяща плоска пила, без да се натиска много се тръква леееееко челото на стойката докато стане гладка повърхност и после се монтира ролката.
Воала
Важно е и обтяжната ролка да е по истинска. ИНА вече май не са добро решение....според мен
Проблема е решен!!!! Вече 15000км няма проблем.
Всичко е идвало от малката обтяжна ролка Причината: Подбито чело или крив болт на планката където ляга ролката и от там ролката клюмва, с малко но достатъчно за да изхвърля ремъка.
Разбрах нещо че тази малката ролка когато се сменя, болта се сменя задължително с нов. Много е важно и как се натяга този болт, трябва да е по спецификация. Понякога ако се пренатегне и челото на стойката върху което ляга ролката се подбива и ролката клюмва и затова започва да измества и претрива ремъка, т.е. започва да губи съосие с другите колела. В този случай с хубава и подходяща плоска пила, без да се натиска много се тръква леееееко челото на стойката докато стане гладка повърхност и после се монтира ролката.
Воала
Важно е и обтяжната ролка да е по истинска. ИНА вече май не са добро решение....според мен
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък- РЕШЕНО!
Здравейте
Да понапиша малко допълнение към тази дълга тема и това което се случва.
След 30 000 км. възникна нов проблем. Протече семеринга отпред на нафтовата помпа, въпреки че я бяхме рециклирали преди година и половина . Вследствие на което разглобих помпата, и ми направи впечатление че втулките на оста са някак странно износени и прекалено много за такъв кратък период. Износени дотолкова, че да протече семеринга, кето ме наведе на мисълта че с втулките нещо не е наред,. Смених втулките с нови BOSCH (старите не ги знам какви бяха, но ги купувах от евро 07) райбероване при квалифициран майстор, нови уплътнения, нов семеринг. Монтирах помпата и О ЧУДО! Ремъка си дойде точно на мястото където трябва да бъде, без да подпирам и натискам и да правя каквито и да е шашми да докарам съосието на валовете. Вече така е над 3000 км и няма никакви проблеми. Ремъка върви идеално право по валовете.
Извода ми е че стария УЖ майстор, който прави райбероването на втулките не го е направил както трябва и е изкривил съосието и затова всичко е заминало. Още тогава ми направи впечатление че нещо тегава беше работата с това райбероване защото се мъчи много време а и райбера нещо не му беше наред. Но както и да е.....майстор от майстор си има разлика.
И така мога да кажа че проблема е окончателно решен!
Причина: износени втулки, вследствие на което се накланя вала (малко, но достатъчно) и това измества ремъка и се протрива.
Да понапиша малко допълнение към тази дълга тема и това което се случва.
След 30 000 км. възникна нов проблем. Протече семеринга отпред на нафтовата помпа, въпреки че я бяхме рециклирали преди година и половина . Вследствие на което разглобих помпата, и ми направи впечатление че втулките на оста са някак странно износени и прекалено много за такъв кратък период. Износени дотолкова, че да протече семеринга, кето ме наведе на мисълта че с втулките нещо не е наред,. Смених втулките с нови BOSCH (старите не ги знам какви бяха, но ги купувах от евро 07) райбероване при квалифициран майстор, нови уплътнения, нов семеринг. Монтирах помпата и О ЧУДО! Ремъка си дойде точно на мястото където трябва да бъде, без да подпирам и натискам и да правя каквито и да е шашми да докарам съосието на валовете. Вече така е над 3000 км и няма никакви проблеми. Ремъка върви идеално право по валовете.
Извода ми е че стария УЖ майстор, който прави райбероването на втулките не го е направил както трябва и е изкривил съосието и затова всичко е заминало. Още тогава ми направи впечатление че нещо тегава беше работата с това райбероване защото се мъчи много време а и райбера нещо не му беше наред. Но както и да е.....майстор от майстор си има разлика.
И така мога да кажа че проблема е окончателно решен!
Причина: износени втулки, вследствие на което се накланя вала (малко, но достатъчно) и това измества ремъка и се протрива.
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7
Колегата ,който се занимава с гнп разстъргва втулките на струга , след като ги е набил в тялото.Райбероването само в краен случай и то с малко стотни за отнемане . По принцип.
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7
Здравейте прочетох цялата тема и моя двигател е 1з и при мен ремъка бяга напред и започва да опира в капаците но това става чак след 1000.. 2000 км преди това си върви добре по зъбните колела и това стана след смяна на ремъка със стария нямаше проблеми започва да излиза от колелото на нафтовата помпа ивърви по ръба на шайбата за маслената и вакум помпата
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7
Сваляш ремъка, и първо гледаш луфта на колелото на ГНП(респектвивно вала на помпата).
Най-вероятно е от ГНП, виж два поста по-нагоре е описано.
И при мен беше от ГНП на Ауди B4, преди вече доста години.
Най-вероятно е от ГНП, виж два поста по-нагоре е описано.
И при мен беше от ГНП на Ауди B4, преди вече доста години.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: iwan33 и 193 госта