Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Да... такава е шайбата но моята е лъскава и гладка.
Ролката е ина...купувах я от ауто+...имам познат там и не мисля че ще ме метне с качеството ама номер не знам. От тези ролки с голямата планка е. Единствено в етката мога да я погледна. Аз точно това си мислех, да взема имам една стара от AFN-а, ама на нея контрата и е за прорез, а аз не знаех точно къде да пробия дупката и затова се отказах. Сега сложих старата ролка с която дойде колата. И при двете ролки е все едно и също. Де да знам...нова шпилка ли да и направя... Тя няма какво да и се прави....нали ляга отзад тая ролка на равна повърхност
Нали ти казвам....ролката се мъчи да прибере ремъка на вътре и външния борд на ролката изяжда каиша. Незнам, ако подложа една шайба под ролката .......Просто размишлявам
Ролката е ина...купувах я от ауто+...имам познат там и не мисля че ще ме метне с качеството ама номер не знам. От тези ролки с голямата планка е. Единствено в етката мога да я погледна. Аз точно това си мислех, да взема имам една стара от AFN-а, ама на нея контрата и е за прорез, а аз не знаех точно къде да пробия дупката и затова се отказах. Сега сложих старата ролка с която дойде колата. И при двете ролки е все едно и също. Де да знам...нова шпилка ли да и направя... Тя няма какво да и се прави....нали ляга отзад тая ролка на равна повърхност
Нали ти казвам....ролката се мъчи да прибере ремъка на вътре и външния борд на ролката изяжда каиша. Незнам, ако подложа една шайба под ролката .......Просто размишлявам
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
drago_tr написа:...Но ако поразсъждавам малко, ако сложа една примерна точка на ремъка горе на шайбата на разпределителния вал, и при движението си надолу ремъка, докато стигне до зъбчатката на коляновия вал, ремъка вече е крив. След като мине през зъбчатката на коляновия вал от там се качва нагоре към обтяжната ролка, която се стреми да изправи ремъка и той опира във външния борд на ролката и точно там се претрива. Следите от протриването на ремъка по капака са точно в тази област....около обтяжната ролка.
До колкото съм запознат, ремъка върви по часовниковата стрелка, гледано срещу зъбните колела.
drago_tr написа:...Може ли да ме светнете, какъв е номера на помпата, които се монтират на тоя модел голф, за да го сверя с моя...
Според ЕТКА: 028 130 115 M / 028 130 115MX
Гледам, че обтяжната ролка (номер 028 109 243) е захваната със шпилка (позиция 16 - CM10хM8х62) - възможно ли е да е крива тази шпилка?
Докато пишех 1 час и се рових в нет-а за снимки и инфо за онагледяване и хоп:
подобен проблем и евентуално решение на 2 страница.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Точно така...ремъка върви по часовниковата стрелка.
Благодаря за номерата на частите
Това за шпилката съм го чел 100 пъти...но ми се струв,а че дори и да е крива шпилката, както написах и по нагоре, тя отзад ляга върху равна повърхност т.е. върху главата, и няма как да застане на криво. Но, с научната цел...ще я сменя тая шпилка и ще пиша А и в тази тема за шпилката нищо не е писано след известно време какво е станало. Последното писание на Добромирски колегата казва всичко
Благодаря за номерата на частите
Това за шпилката съм го чел 100 пъти...но ми се струв,а че дори и да е крива шпилката, както написах и по нагоре, тя отзад ляга върху равна повърхност т.е. върху главата, и няма как да застане на криво. Но, с научната цел...ще я сменя тая шпилка и ще пиша А и в тази тема за шпилката нищо не е писано след известно време какво е станало. Последното писание на Добромирски колегата казва всичко
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Dobromirski написа:GuLiVeR написа:Колега, а проверихте ли дали чопа отзад на ролката си е влезнал на мястото има малка дупчица в блока или главата, не се сещам точно, да не би да не влиза и затова ролката да стой на една страна под напрежение.И затова да си мислите че оста е крива, защото по принцип според мен като се стегне ролката хубаво, то отзад е равно и тя ляга плътно и не би трябвало да е на една страна освен ако този чоп не си е влезнал на мястото.
Ето един човек, който мисли логично и аргументирано :applause:
Шпилката не е била крива, (дори и да е крива , за да застане ролката на криво, трябва да я стегнеш на ръка) криви са "майсторите" ти
В другата тема става въпрос за чопа и стягането на ролката като решение.
edit:
Снощи се сетих, че преди време четох някъде, че проверка за равнинност на зъбните колела може да стане с парче стъкло (внимавай да не се порежеш!), което в идеалния случай да може да хване всички зъбни колела и ролки. Аз бих сложил влажни хартиени кърпи за ръце на стъклото, така че по отпечатъка да може да се види по-лесно къде е проблема с равнинността.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Резултата днес след поредното разглобяване
Замерих челата на ролките е с дълга права линия и успях да докарам равнините на зъбните колела на разпределителния вал и на помпата с подлагане на шайба пред предния болт на помпата. Получи се бих казал повече от идеално.
Направих сериозен оглед на вала за вакуум помпата. Оказа се, че има аксиален луфт около 2 мм. Не знам дали и колко е допустимо да го има тоя луфт. Радиален нямаше никакъв.
Направих и сериозен оглед на демпферната шайба. Там отново нищо не намерих нередно.
Последва сглобяване и проба.
Резултата беше почти минимален. Отново ремъка не може да върви по средата на помпата, с една идея се премести по навътре по зъбното колело, но има още какво да се желае, и сериозно почвам да се замислям че нещо наистина не е в ред с тая помпа. От колегата по горе, където е дал номерата на помпите, които са за моя мотор не съответсват с моя номер на помпата. Моя е 028 130 109H. Не знам, дали точно от тук не идва проблема, че тая помпа просто не е за моя мотор. А и от тук да ми идва и проблема, който съм описал в една друга тема със това, че колата след 2500 оборота, набира на тласъци. Ще търся друга помпа за проба.
Замерих челата на ролките е с дълга права линия и успях да докарам равнините на зъбните колела на разпределителния вал и на помпата с подлагане на шайба пред предния болт на помпата. Получи се бих казал повече от идеално.
Направих сериозен оглед на вала за вакуум помпата. Оказа се, че има аксиален луфт около 2 мм. Не знам дали и колко е допустимо да го има тоя луфт. Радиален нямаше никакъв.
Направих и сериозен оглед на демпферната шайба. Там отново нищо не намерих нередно.
Последва сглобяване и проба.
Резултата беше почти минимален. Отново ремъка не може да върви по средата на помпата, с една идея се премести по навътре по зъбното колело, но има още какво да се желае, и сериозно почвам да се замислям че нещо наистина не е в ред с тая помпа. От колегата по горе, където е дал номерата на помпите, които са за моя мотор не съответсват с моя номер на помпата. Моя е 028 130 109H. Не знам, дали точно от тук не идва проблема, че тая помпа просто не е за моя мотор. А и от тук да ми идва и проблема, който съм описал в една друга тема със това, че колата след 2500 оборота, набира на тласъци. Ще търся друга помпа за проба.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Спец порових за номера на помпи , излизат следните данни :
VW Nummer - Bosch Nummer
028 130 109 H - 0460 404 994
028 130 110 H - 0460 494 985
028 130 115 M - 0460 404 971
Т.е. май твоята помпа е за твоята кола
Аксиалния луфт не бива да те притеснява , радиалния е "мръсен".
И друга помпа да вземеш...сега прочетох ,че с твоята има лек проблем.
В коя тема си писал ,че имаш при набирането, ускорение на тласъци , да я видя ?
VW Nummer - Bosch Nummer
028 130 109 H - 0460 404 994
028 130 110 H - 0460 494 985
028 130 115 M - 0460 404 971
Т.е. май твоята помпа е за твоята кола
Аксиалния луфт не бива да те притеснява , радиалния е "мръсен".
И друга помпа да вземеш...сега прочетох ,че с твоята има лек проблем.
В коя тема си писал ,че имаш при набирането, ускорение на тласъци , да я видя ?
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Твоята е от първите модели, слагани на мотор 1Z.
Поразрових се и намерих, че помпата с номер 028 130 109 H е сменена със 110 H след 28.02.1996г. и след това през 31.05.1998. със 115М и през 2004 год. с 028 130 115 MX.
Имаш ли други валчета (в дясно, над помпата), лагери, през които минава ремъка, нещо като тези на снимката от нет-а:
Поразрових се и намерих, че помпата с номер 028 130 109 H е сменена със 110 H след 28.02.1996г. и след това през 31.05.1998. със 115М и през 2004 год. с 028 130 115 MX.
Имаш ли други валчета (в дясно, над помпата), лагери, през които минава ремъка, нещо като тези на снимката от нет-а:
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
028 130 115 M и 028 130 115 MX са еднакви . Х-са означава ,че е заводски рециклаж , т.е. била е М , станала е МХ
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
samo_pechka написа:В коя тема си писал ,че имаш при набирането, ускорение на тласъци , да я видя ?
Ето я темата за неравномерното ускорение: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=409693
georgebonev написа:Имаш ли други валчета (в дясно, над помпата), лагери, през които минава ремъка, нещо като тези на снимката от нет-а:
Такова е разположението на ролките както на снимката.
georgebonev написа:Твоята е от първите модели, слагани на мотор 1Z.
Поразрових се и намерих, че помпата с номер 028 130 109 H е сменена със 110 H след 28.02.1996г. и след това през 31.05.1998. със 115М и през 2004 год. с 028 130 115 MX.
Значи че каквато и помпа да взема от тези всичките все стават..така ли?
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Относно помпата - не бързай да купуваш.
Според мен стават всички посочени, като последен вариант 115 MX в краен случай.
Попитах за допълнителни ролки дали имаш, защото в другата тема едно от решенията беше сменени лагери на един вал под ГНП:
Ако можеш, направи някоя снимка (подобна на горните)...
Според мен стават всички посочени, като последен вариант 115 MX в краен случай.
Попитах за допълнителни ролки дали имаш, защото в другата тема едно от решенията беше сменени лагери на един вал под ГНП:
racing_team_vidin написа:под ГНП-то за този вал говоря,и като говориш толкова сигурно, правил ли си го този мотор от тази болест, защото при мен беше точно лагери на вала (нито разпределителен, нито колянов, а този другият, който твърдиш, че не съществува) и ГНП, без да тече и пр.
Ако можеш, направи някоя снимка (подобна на горните)...
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Малко неточно е посочено със стрелката . На снимката се вижда ясно шайбата му , тя е под ГНП-етп и ремъка я върти с "гърба си" , този вал предава движението към маслената помпа , я тя чрез едно перо- вакуум помпата . Някои неправилно наричат "паразитен" този вал , нищо паразитно не е ...Понеже лагерува "нашироко" ми се види малко странно да са се износили лагери и да измята ремъка, но нека се провери все пак и там..
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Този вал го оставям за накрая защото ако трябва да се сменят лагерите на този вал трябва да се сваля мотора, но както казах при мен този вал има аксиален луфт но радиален няма абсолютно никакъв
Колега георги бонев тази снимка втората
която си дал е точно от моя мотор
Колега георги бонев тази снимка втората
която си дал е точно от моя мотор
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Валът се нарича спомагателен и ако са му разбити втулките, та да бяга ремъка, основните и биелните лагери трябва да са леш.
В краен случай - подложки между конзолата и помпата и всичко ще си дойде на място.
В краен случай - подложки между конзолата и помпата и всичко ще си дойде на място.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Подложил съм 1,5 мм шайба между предния болт на помпата и стойката, и пак ремъка на мога да го докарам по средата
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Искам да попитам, мога ли да сменя обтяжната ролка, вместо да е с планка да е такава с чоп. Моята е с номер 028 109 243 и да я сменя с 028 109 243 F . Само с пробиване дупка за чопа ли ще стане ...или трябва да се смени цялата тенекия отзад. Защото гледам, че тая с планката има голяма разлика от другата в цената
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 100 госта