Колеги...пак се вкарах във филм с моя голф3 1.9 тди 1Z 94 год.
Исках да му пипна малко центровката на помпата, и отварян аз капака на ремъка и какво да видя.....взел да се претрива ремъка на ангренажа от външната страна....т.е. ремъка бяга навън от двигателя и върви по ръба на колелетата. А ремъка и ролките ги смених няма и 3000 км. Ремъка гейтс...ролки ина...направо не знам Със стария ремък си нямаше проблеми. Явно нещо след смяната е станало. И преди съм сменял ремъци но никога до сега ми се не е случвало такова нещо.
Изчетох някоя друга тема, но искам да чуя и вашето мнение.
Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7
Последна промяна от drago_tr на Нед 01 юли 2018 7:40, променено общо 2 пъти.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Протриване на ангренажния ремък Голф3 1з
Да де...ама със стария ремък нямаше никакви проблеми. Претриването е започнало веднага след слагането на новия ремък
Какво определя ремъка да върви по права линия...обтяжната ролка или зъбното колело на коляновия вал с демпфера. Според мен обтяжната ролка.
Ще взема да я сваля утре тая ролка, и да я меря със старата дали има някаква разлика между двете. Проблема е че за да я сваля трябва пак всичко долу, не мога само нея да извадя
Какво определя ремъка да върви по права линия...обтяжната ролка или зъбното колело на коляновия вал с демпфера. Според мен обтяжната ролка.
Ще взема да я сваля утре тая ролка, и да я меря със старата дали има някаква разлика между двете. Проблема е че за да я сваля трябва пак всичко долу, не мога само нея да извадя
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Протриване на ангренажния ремък Голф3 1з
Няма да се къхариш толкова много.Аз нов на 3500 се наложи отново да го сменя че беше станал на парцали при наличието че преди да се сложи ремъка всичко беше ново.
Та според мен можеш да свалиш само оптяжната ролка и ДА тя определя ремъка да върви по права линия.
А защо не пробваш да разхлабиш ремъка след което да го наместиш отново и да видиш дали проблема по този начин ще го елиминираш.
Та според мен можеш да свалиш само оптяжната ролка и ДА тя определя ремъка да върви по права линия.
А защо не пробваш да разхлабиш ремъка след което да го наместиш отново и да видиш дали проблема по този начин ще го елиминираш.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Протриване на ангренажния ремък Голф3 1з
Тя, ако ролката няма съосие с останалите колелета, аз и да наместя ремъка той пак ще избяга...нали тя води.
Ремъка направо го смених с нов днес, но оставих ролката. Сега като го гледам ремъка върви добре, не е точно в средата по колелетата....но е по-добре от както беше. Но съмненията са ми в ролката. Утре може за проба да сложа старата да видя как ще е с нея.
Ремъка направо го смених с нов днес, но оставих ролката. Сега като го гледам ремъка върви добре, не е точно в средата по колелетата....но е по-добре от както беше. Но съмненията са ми в ролката. Утре може за проба да сложа старата да видя как ще е с нея.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Протриване на ангренажния ремък Голф3 1з
Замери с шублер разстоянието на гнездото където влиза ремъка в ролката /дано ме разбра/ защото съм срещал ролки със различни разстояния.Това според мен е най-важно когато правиш сравнение.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Протриване на ангренажния ремък Голф3 1з
Като охлаби/смени ремъка , погледна ли за "луфт" в колелото на ГНП-ето ? Дано няма де, но все пак...
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Протриване на ангренажния ремък Голф3 1з
Ще ги проверявам утре за луфтове. Не съм ги гледал, защото до сега не съм имал проблеми от този род а и през ум ми не е минавало че може да се получи това.
Аз като сменявах ремъка днес, съмнявах че не съм поставил правилно демпферната шайба, защото като взех да отвивам болтовете и и 4-те бяха хлабави...а съм на 100% сигурен че ги стегнах даже тогава и нови болтове турнах за по сигурно, Сега съм сигурен че съм я монтирал точно и че всичко съм стегнал. Ама ще прегледам и другите неща.
Ремъка точно по средата на валовете ли трябва да върви
Аз като сменявах ремъка днес, съмнявах че не съм поставил правилно демпферната шайба, защото като взех да отвивам болтовете и и 4-те бяха хлабави...а съм на 100% сигурен че ги стегнах даже тогава и нови болтове турнах за по сигурно, Сега съм сигурен че съм я монтирал точно и че всичко съм стегнал. Ама ще прегледам и другите неща.
Ремъка точно по средата на валовете ли трябва да върви
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
И така свалих днес ролката, съпоставих я със старата и я измерих. Абсолютно еднакви са и не намерих разлики, сложих я за проба и поведението на ремъка беше същото, значи причината не е в нея.
Проверих и за луфтове. Всички бяха ОК освен на помпата. Имаше съвсем лек, който на мен ми се стори приемлив, но май се оказва че не е така.
Колегата muns61 май се оказа прав, че от помпата идва проблема. Направи ми впечатление, че ремъка като се върти и минава през колелото на разпределителния вал, там върви абсолютно по средата, но когато минава през колелото на помпата вече отклонението е очевадно и то е около 2 милиметра по посока навън, тоест бяга съосието. След бърза консултация с доверения ми майстор по помпите, и споделяне на проблема, той каза че това отклонение е доста и абсолютно говори за износени втулки.
Та сега ме тормози въпроса....тия втулки аз сам мога ли да си ги сменя или да мина 100 лева назад. Има ли някаква особеност при тая помпа, което може да ме спъне да я разглобя аз.
Разглобявал съм само главата на помпата отгоре да я чистя но надолу не съм. Опитах с търсачката да намеря нещо как се разглобява цялата, но нищо не намирам. Ще помогнете ли с някой линк?
Проверих и за луфтове. Всички бяха ОК освен на помпата. Имаше съвсем лек, който на мен ми се стори приемлив, но май се оказва че не е така.
Колегата muns61 май се оказа прав, че от помпата идва проблема. Направи ми впечатление, че ремъка като се върти и минава през колелото на разпределителния вал, там върви абсолютно по средата, но когато минава през колелото на помпата вече отклонението е очевадно и то е около 2 милиметра по посока навън, тоест бяга съосието. След бърза консултация с доверения ми майстор по помпите, и споделяне на проблема, той каза че това отклонение е доста и абсолютно говори за износени втулки.
Та сега ме тормози въпроса....тия втулки аз сам мога ли да си ги сменя или да мина 100 лева назад. Има ли някаква особеност при тая помпа, което може да ме спъне да я разглобя аз.
Разглобявал съм само главата на помпата отгоре да я чистя но надолу не съм. Опитах с търсачката да намеря нещо как се разглобява цялата, но нищо не намирам. Ще помогнете ли с някой линк?
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Имах съмнението ,че ще е там проблема , но се надявах да не е . След мача ще видя нещо...за линк.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Ето 2-3 снимки на положението. На първата снимка, ясно се вижда как ремъка върху колелото на помпата не върви по средата, за разлика от това на разпределителния вал.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
drago_tr написа:... Разглобявал съм само главата на помпата отгоре да я чистя но надолу не съм. Опитах с търсачката да намеря нещо как се разглобява цялата, но нищо не намирам. Ще помогнете ли с някой линк?
Тази схема дали ще помогне?
Чудя се, ако друго не помогне, ако се подложи една шайба от вътрешната страна, така че да се измести колелото навън, дали ще е правилно, но нека колегите да кажат.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
И аз това се замислих за шайба да се подложи....но не знам вътре в помпата какво ще стане, защото изместването е налице и да не прецака нещо вътре по сериозно.
Кои са втулките които се сменят?...Кои са номерата от схемата
Кои са втулките които се сменят?...Кои са номерата от схемата
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
- Автомобил: Vw Golf MK3
- Двигател: AAZ _ AEF motor
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Абсолютно същия проблем имам и аз,но първо изпатих като ударих клапаните с макс.скорост не искаш да видиш резултата,който се получи.(ангренажа се беше стопил и от части станал на прах)
Та към темата,след като си оправих главата всичко ново и забелязах че ремъка излиза от помпата,но имам предвид че твоето не е нищо.При мен ремъка седеше точно на ръба,а вече долу триеше в демпферната шайба и сигурно е излизал поне с милиметър там...Тъй като финансите се стопиха с този ремонт подложих шайба на предния болт на ГНП-то,но трябва да се внимава с дебелината на шайбата да не влезне прекалено много ремъка навътре !!! Скоро ще мине година и още карам така,поради простата причина,че помпата нещо си заминава(започва на празен ход да държи понякога 1700об/мин) и все още нз какво да правя...
Поставянето на шайба ще те спаси временно,докато решиш какво да правиш.В моя случай колата ми трябваше ежедневно...
Ще следя с интерес темата :)
Та към темата,след като си оправих главата всичко ново и забелязах че ремъка излиза от помпата,но имам предвид че твоето не е нищо.При мен ремъка седеше точно на ръба,а вече долу триеше в демпферната шайба и сигурно е излизал поне с милиметър там...Тъй като финансите се стопиха с този ремонт подложих шайба на предния болт на ГНП-то,но трябва да се внимава с дебелината на шайбата да не влезне прекалено много ремъка навътре !!! Скоро ще мине година и още карам така,поради простата причина,че помпата нещо си заминава(започва на празен ход да държи понякога 1700об/мин) и все още нз какво да правя...
Поставянето на шайба ще те спаси временно,докато решиш какво да правиш.В моя случай колата ми трябваше ежедневно...
Ще следя с интерес темата :)
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
На колко болта се държи помпата...на 3 или на 4. Защото аз намирам 3. А някъде четох че са 4....къде е четвъртия?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 145 госта