Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Днес ми хвърлиха нова водна, ама аз да се консултирам с вас.
Е ли е възможно, коляновия вал да ми има аксиален луфт и от там да избутва ремъка. Споделиха ми, че като се свали картера, и там имало някакви полусвери които се износвали и от там коляновия вал почвал да мърда аксиално.
Ще каже ли някой по запознат как стои въпроса с тия полусвери.
Тука е момента да ми подскажете, ако взема направо да му смена мотора (блока с главата) за колко да се пазаря
Е ли е възможно, коляновия вал да ми има аксиален луфт и от там да избутва ремъка. Споделиха ми, че като се свали картера, и там имало някакви полусвери които се износвали и от там коляновия вал почвал да мърда аксиално.
Ще каже ли някой по запознат как стои въпроса с тия полусвери.
Тука е момента да ми подскажете, ако взема направо да му смена мотора (блока с главата) за колко да се пазаря
Последна промяна от drago_tr на Чет 15 май 2014 19:40, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
И оттам няма да е ....виж ако имаш проблем със съединител-да ( мести се кол.вал при натискане на съединителя, но това при сериозното им износване )
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
samo_pechka написа:И оттам няма да е ....виж ако имаш проблем със съединител-да ( мести се кол.вал при натискане на съединителя, но това при сериозното им износване )
Съединитела чат пат ми ручи като го отпусна и като го натисна пак и отпусна...спира...ама мисля че това е аксиален лагер
Последна промяна от drago_tr на Чет 15 май 2014 19:47, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Това е друго .
Ее..чак дотам ли я докара ?! Ами и оня ако е като твоя ? Че и по-зле може да е.
П.п. по проблема , вече не знам отде може да е това странно износване . Ти кажи-речи прекара по метода проба-грешка всичко и пак няма пол.развитие .
Не знам защо , но аз бих се позагледал отново по обтяжната ролка , да не би нещо ръбовете , да дерат ремъка отстрани
drago_tr написа:Тука е момента да ми подскажете, ако взема направо да му смена мотора ..
Ее..чак дотам ли я докара ?! Ами и оня ако е като твоя ? Че и по-зле може да е.
П.п. по проблема , вече не знам отде може да е това странно износване . Ти кажи-речи прекара по метода проба-грешка всичко и пак няма пол.развитие .
Не знам защо , но аз бих се позагледал отново по обтяжната ролка , да не би нещо ръбовете , да дерат ремъка отстрани
Последна промяна от samo_pechka на Чет 15 май 2014 19:50, променено общо 1 път.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
samo_pechka написа:Това е друго .drago_tr написа:Тука е момента да ми подскажете, ако взема направо да му смена мотора ..
Ее..чак дотам ли я докара ?! Ами и оня ако е като твоя ? Че и по-зле може да е.
Ми какво да го правя....аз се озъбих от пари и ремонти. Ще го свалям от работеща кола. но лощото е че сам няма да мога да си го сменя
- andon_
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
- Автомобил: VW Vento 1H2
- Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
- Местоположение: Асеновград
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Ако си в Пловдив, може да се съберем една бригада и да го обезкостим тоя мотор ... ама ако си у Враца, там немоеш ме накараш да стъпя !
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
andon_ написа:Ако си в Пловдив, може да се съберем една бригада и да го обезкостим тоя мотор ... ама ако си у Враца, там немоеш ме накараш да стъпя !
Няна проблеми да го докарам в Пловдив. Ама ми трябва канал, подемник...а аз нямам такива неща. На тротоара пред блока няма да стане си мисля
Намерил съм мотор 1Z 90 коня ot Passat 96-та година. Дали ще стане на Голфа. Ще сменя мотора чисто гол без скоростната кутия. Под чисто гол имам в предвид само блока с главата,,,,всичко друго си е от моя.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Драго, не бързай със смяната на мотора...
Технически бюлетин
Не знам, дали правилно съм го превел, но:
...
Накратко, сменя се ремъка и обтяжната ролка, НО преди да се сложи демпферната шайба, се пуска двигателя за няколко секунди на празен ход и се оглежда как върви ремъка.
Ако има протриване и изместване, се маха помпата и се разхлабват трите болта на стойката на помпата. Натиска се надолу в т.А (частта, която е до зъбното колело) и се надига в т.В (частта от другата страна). Т.е. края на оста на помпата до зъбното колело след това ще се придвижи към 4-5 часа образно казано, гледано отвън, срещу зъбното колело.
Затягат се болтовете, слага се помпата и пак се повтаря теста на празен ход.
Технически бюлетин
Не знам, дали правилно съм го превел, но:
...
Накратко, сменя се ремъка и обтяжната ролка, НО преди да се сложи демпферната шайба, се пуска двигателя за няколко секунди на празен ход и се оглежда как върви ремъка.
Ако има протриване и изместване, се маха помпата и се разхлабват трите болта на стойката на помпата. Натиска се надолу в т.А (частта, която е до зъбното колело) и се надига в т.В (частта от другата страна). Т.е. края на оста на помпата до зъбното колело след това ще се придвижи към 4-5 часа образно казано, гледано отвън, срещу зъбното колело.
Затягат се болтовете, слага се помпата и пак се повтаря теста на празен ход.
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Без демпферна шайба винаги ангренажния ремък се стреми да излезе!!!
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Не е така колега. И без демпфера ремъка трябва да върви по средата на кколелата. Демпфера няма нникакво участие в прибирането на ремъка. Ремъка единствено го води обтяжната ролка.
Последна промяна от IvanMan на Пон 26 май 2014 6:12, променено общо 1 път.
Причина: Не цитирай предишното мнение!
Причина: Не цитирай предишното мнение!
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Нед 17 юни 2012 14:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: кърджали
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Аз имах проблем при ,който ми излизаше ремъка на вън и започваше едно гадно тракане. Смених няколко ремъка.При една от смените пичът ,който сменяше поредния ремък стягаше гайката на обтяжната ролка с динамометричен ключ и разбра ,че резбата в блока на която се навива шпилката на обтяжната ролка е разбита и понякога излиза на вън.Следваше нова шпилка при стругар и нова вътрешна резба в самия блок с поголям размер,мисля ,че от М8 стана М10.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
За сега мисля че намерих решение на проблема, но искам да покарам малко преди да кажа какво съм правил за да не излъжа някой.
Ето какво постигнах:
Ето какво постигнах:
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
И сега няма да кажеш къде е било заровено кучето ?! Сън да не те хване пет нощи !!
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Дадох лек наклон надолу на паразитната ролка като подложих под нея скосена шайба и с малко наместване и проби докарах ремъка по средата. За сега съм подложил шайба...но по нататък ще го по усъвършенствам със скосена планка която и да играе ролята като на ексцентрик, който да може да променя наклона на тъпата ролка
Преди време ми мина през главата, идеята да я сваля тази ролка и без нея да запаля мотора да видя какво се случва и дали не е причината в нея. Не посмях, иначе може би отдавна да съм се сетил че може би така ще си дойдат нещата по местата.
При натиск на външния край на ролката ремъка се прибира навътре към мотора, а при повдигане пак на външния край, ремъка излиза навън. Това при условие че всички други чарколяци касаещи ангренажния ремък са ви наред.
За сега ремъка върви равномерно по средата по всичките колелета.
Пак казвам...За сега това е експеримент и не е доказано решение за момента и не мога да кажа до какви други последствия може да доведе
Преди време ми мина през главата, идеята да я сваля тази ролка и без нея да запаля мотора да видя какво се случва и дали не е причината в нея. Не посмях, иначе може би отдавна да съм се сетил че може би така ще си дойдат нещата по местата.
При натиск на външния край на ролката ремъка се прибира навътре към мотора, а при повдигане пак на външния край, ремъка излиза навън. Това при условие че всички други чарколяци касаещи ангренажния ремък са ви наред.
За сега ремъка върви равномерно по средата по всичките колелета.
Пак казвам...За сега това е експеримент и не е доказано решение за момента и не мога да кажа до какви други последствия може да доведе
- snoopcar
- Мнения: 169
- Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.9 AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Да не ти изиграе някой номер тази шайба ако падне.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 185 госта