Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Вто 01 апр 2014 20:14


Да... такава е шайбата но моята е лъскава и гладка.
Ролката е ина...купувах я от ауто+...имам познат там и не мисля че ще ме метне с качеството ама номер не знам. От тези ролки с голямата планка е. Единствено в етката мога да я погледна. Аз точно това си мислех, да взема имам една стара от AFN-а, ама на нея контрата и е за прорез, а аз не знаех точно къде да пробия дупката и затова се отказах. Сега сложих старата ролка с която дойде колата. И при двете ролки е все едно и също. Де да знам...нова шпилка ли да и направя... :gruebel Тя няма какво да и се прави....нали ляга отзад тая ролка на равна повърхност :rolleyes
Нали ти казвам....ролката се мъчи да прибере ремъка на вътре и външния борд на ролката изяжда каиша. :icon_sad Незнам, ако подложа една шайба под ролката :rolleyes .......Просто размишлявам :gruebel




Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот georgebonev » Вто 01 апр 2014 20:35


drago_tr написа:...Но ако поразсъждавам малко, ако сложа една примерна точка на ремъка горе на шайбата на разпределителния вал, и при движението си надолу ремъка, докато стигне до зъбчатката на коляновия вал, ремъка вече е крив. След като мине през зъбчатката на коляновия вал от там се качва нагоре към обтяжната ролка, която се стреми да изправи ремъка и той опира във външния борд на ролката и точно там се претрива. Следите от протриването на ремъка по капака са точно в тази област....около обтяжната ролка.

До колкото съм запознат, ремъка върви по часовниковата стрелка, гледано срещу зъбните колела.

drago_tr написа:...Може ли да ме светнете, какъв е номера на помпата, които се монтират на тоя модел голф, за да го сверя с моя...

Според ЕТКА: 028 130 115 M / 028 130 115MX
Гледам, че обтяжната ролка (номер 028 109 243) е захваната със шпилка (позиция 16 - CM10хM8х62) - възможно ли е да е крива тази шпилка?
Изображение

:banghead
Докато пишех 1 час и се рових в нет-а за снимки и инфо за онагледяване и хоп:
подобен проблем и евентуално решение на 2 страница. :th_up


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Вто 01 апр 2014 20:45


Точно така...ремъка върви по часовниковата стрелка.
Благодаря за номерата на частите :bowdown
Това за шпилката съм го чел 100 пъти...но ми се струв,а че дори и да е крива шпилката, както написах и по нагоре, тя отзад ляга върху равна повърхност т.е. върху главата, и няма как да застане на криво. Но, с научната цел...ще я сменя тая шпилка и ще пиша :th_up А и в тази тема за шпилката нищо не е писано след известно време какво е станало. :rolleyes Последното писание на Добромирски колегата казва всичко :biggrin


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот georgebonev » Вто 01 апр 2014 20:49


Dobromirski написа:
GuLiVeR написа:Колега, а проверихте ли дали чопа отзад на ролката си е влезнал на мястото има малка дупчица в блока или главата, не се сещам точно, да не би да не влиза и затова ролката да стой на една страна под напрежение.И затова да си мислите че оста е крива, защото по принцип според мен като се стегне ролката хубаво, то отзад е равно и тя ляга плътно и не би трябвало да е на една страна освен ако този чоп не си е влезнал на мястото.

Ето един човек, който мисли логично и аргументирано :applause:
Шпилката не е била крива, (дори и да е крива , за да застане ролката на криво, трябва да я стегнеш на ръка) криви са "майсторите" ти :beat_butt2


В другата тема става въпрос за чопа и стягането на ролката като решение.

edit:
Снощи се сетих, че преди време четох някъде, че проверка за равнинност на зъбните колела може да стане с парче стъкло (внимавай да не се порежеш!), което в идеалния случай да може да хване всички зъбни колела и ролки. Аз бих сложил влажни хартиени кърпи за ръце на стъклото, така че по отпечатъка да може да се види по-лесно къде е проблема с равнинността.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Сря 02 апр 2014 20:20


Резултата днес след поредното разглобяване :Mr Green Fun
Замерих челата на ролките е с дълга права линия и успях да докарам равнините на зъбните колела на разпределителния вал и на помпата с подлагане на шайба пред предния болт на помпата. Получи се бих казал повече от идеално.
Направих сериозен оглед на вала за вакуум помпата. Оказа се, че има аксиален луфт около 2 мм. Не знам дали и колко е допустимо да го има тоя луфт. Радиален нямаше никакъв.
Направих и сериозен оглед на демпферната шайба. Там отново нищо не намерих нередно.
Последва сглобяване и проба.
Резултата беше почти минимален. Отново ремъка не може да върви по средата на помпата, с една идея се премести по навътре по зъбното колело, но има още какво да се желае, и сериозно почвам да се замислям че нещо наистина не е в ред с тая помпа. :banghead От колегата по горе, където е дал номерата на помпите, които са за моя мотор не съответсват с моя номер на помпата. Моя е 028 130 109H. Не знам, дали точно от тук не идва проблема, че тая помпа просто не е за моя мотор. А и от тук да ми идва и проблема, който съм описал в една друга тема със това, че колата след 2500 оборота, набира на тласъци. Ще търся друга помпа за проба. :rolleyes


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот samo_pechka » Сря 02 апр 2014 21:35


Спец порових за номера на помпи , излизат следните данни :
VW Nummer - Bosch Nummer
028 130 109 H - 0460 404 994
028 130 110 H - 0460 494 985
028 130 115 M - 0460 404 971
Т.е. май твоята помпа е за твоята кола :smile
Аксиалния луфт не бива да те притеснява , радиалния е "мръсен".
И друга помпа да вземеш...сега прочетох ,че с твоята има лек проблем.
В коя тема си писал ,че имаш при набирането, ускорение на тласъци , да я видя ?


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот georgebonev » Сря 02 апр 2014 21:37


Твоята е от първите модели, слагани на мотор 1Z.
Поразрових се и намерих, че помпата с номер 028 130 109 H е сменена със 110 H след 28.02.1996г. и след това през 31.05.1998. със 115М и през 2004 год. с 028 130 115 MX.

Имаш ли други валчета (в дясно, над помпата), лагери, през които минава ремъка, нещо като тези на снимката от нет-а:
Изображение


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот samo_pechka » Сря 02 апр 2014 21:42


028 130 115 M и 028 130 115 MX са еднакви . Х-са означава ,че е заводски рециклаж , т.е. била е М , станала е МХ :mrgreen


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Чет 03 апр 2014 14:17


samo_pechka написа:В коя тема си писал ,че имаш при набирането, ускорение на тласъци , да я видя ?

Ето я темата за неравномерното ускорение: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=409693

georgebonev написа:Имаш ли други валчета (в дясно, над помпата), лагери, през които минава ремъка, нещо като тези на снимката от нет-а:

Изображение


Такова е разположението на ролките както на снимката. :th_up

georgebonev написа:Твоята е от първите модели, слагани на мотор 1Z.
Поразрових се и намерих, че помпата с номер 028 130 109 H е сменена със 110 H след 28.02.1996г. и след това през 31.05.1998. със 115М и през 2004 год. с 028 130 115 MX.


Значи че каквато и помпа да взема от тези всичките все стават..така ли? :rolleyes


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот georgebonev » Чет 03 апр 2014 21:43


Относно помпата - не бързай да купуваш.
Според мен стават всички посочени, като последен вариант 115 MX в краен случай.

Попитах за допълнителни ролки дали имаш, защото в другата тема едно от решенията беше сменени лагери на един вал под ГНП:
racing_team_vidin написа:под ГНП-то за този вал говоря,и като говориш толкова сигурно, правил ли си го този мотор от тази болест, защото при мен беше точно лагери на вала (нито разпределителен, нито колянов, а този другият, който твърдиш, че не съществува) и ГНП, без да тече и пр.
Изображение


Ако можеш, направи някоя снимка (подобна на горните)...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот samo_pechka » Пет 04 апр 2014 8:26


Малко неточно е посочено със стрелката . На снимката се вижда ясно шайбата му , тя е под ГНП-етп и ремъка я върти с "гърба си" , този вал предава движението към маслената помпа , я тя чрез едно перо- вакуум помпата . Някои неправилно наричат "паразитен" този вал , нищо паразитно не е ...Понеже лагерува "нашироко" ми се види малко странно да са се износили лагери и да измята ремъка, но нека се провери все пак и там..


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Пет 04 апр 2014 8:59


Този вал го оставям за накрая защото ако трябва да се сменят лагерите на този вал трябва да се сваля мотора, но както казах при мен този вал има аксиален луфт но радиален няма абсолютно никакъв
Колега георги бонев тази снимка втората
която си дал е точно от моя мотор


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот muns61 » Пет 04 апр 2014 12:51


Валът се нарича спомагателен и ако са му разбити втулките, та да бяга ремъка, основните и биелните лагери трябва да са леш.
В краен случай - подложки между конзолата и помпата и всичко ще си дойде на място.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Пет 04 апр 2014 13:02


Подложил съм 1,5 мм шайба между предния болт на помпата и стойката, и пак ремъка на мога да го докарам по средата


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Съб 05 апр 2014 18:31


Искам да попитам, мога ли да сменя обтяжната ролка, вместо да е с планка да е такава с чоп. Моята е с номер 028 109 243 и да я сменя с 028 109 243 F . Само с пробиване дупка за чопа ли ще стане :rolleyes ...или трябва да се смени цялата тенекия отзад. Защото гледам, че тая с планката има голяма разлика от другата в цената :rolleyes



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 223 госта