Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2527
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7

Мнениеот drago_tr » Сря 12 мар 2014 20:20


Колеги...пак се вкарах във филм с моя голф3 1.9 тди 1Z 94 год.
Исках да му пипна малко центровката на помпата, и отварян аз капака на ремъка и какво да видя.....взел да се претрива ремъка на ангренажа от външната страна....т.е. ремъка бяга навън от двигателя и върви по ръба на колелетата. А ремъка и ролките ги смених няма и 3000 км. Ремъка гейтс...ролки ина...направо не знам :banghead Със стария ремък си нямаше проблеми. Явно нещо след смяната е станало. И преди съм сменял ремъци но никога до сега ми се не е случвало такова нещо. :banghead
Изчетох някоя друга тема, но искам да чуя и вашето мнение.

Последна промяна от drago_tr на Нед 01 юли 2018 7:40, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Протриване на ангренажния ремък Голф3 1з

Мнениеот muns61 » Сря 12 мар 2014 20:32


Помпата.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2527
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Протриване на ангренажния ремък Голф3 1з

Мнениеот drago_tr » Сря 12 мар 2014 20:40


Да де...ама със стария ремък нямаше никакви проблеми. Претриването е започнало веднага след слагането на новия ремък :screwy
Какво определя ремъка да върви по права линия...обтяжната ролка или зъбното колело на коляновия вал с демпфера. Според мен обтяжната ролка. :rolleyes
Ще взема да я сваля утре тая ролка, и да я меря със старата дали има някаква разлика между двете. Проблема е че за да я сваля трябва пак всичко долу, не мога само нея да извадя :banghead


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Протриване на ангренажния ремък Голф3 1з

Мнениеот okti_1 » Сря 12 мар 2014 20:57


Няма да се къхариш толкова много.Аз нов на 3500 се наложи отново да го сменя че беше станал на парцали при наличието че преди да се сложи ремъка всичко беше ново.
Та според мен можеш да свалиш само оптяжната ролка и ДА тя определя ремъка да върви по права линия.
А защо не пробваш да разхлабиш ремъка след което да го наместиш отново и да видиш дали проблема по този начин ще го елиминираш.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2527
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Протриване на ангренажния ремък Голф3 1з

Мнениеот drago_tr » Сря 12 мар 2014 21:04


Тя, ако ролката няма съосие с останалите колелета, аз и да наместя ремъка той пак ще избяга...нали тя води.
Ремъка направо го смених с нов днес, но оставих ролката. Сега като го гледам ремъка върви добре, не е точно в средата по колелетата....но е по-добре от както беше. Но съмненията са ми в ролката. Утре може за проба да сложа старата да видя как ще е с нея.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Протриване на ангренажния ремък Голф3 1з

Мнениеот okti_1 » Сря 12 мар 2014 21:15


Замери с шублер разстоянието на гнездото където влиза ремъка в ролката /дано ме разбра/ защото съм срещал ролки със различни разстояния.Това според мен е най-важно когато правиш сравнение.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Протриване на ангренажния ремък Голф3 1з

Мнениеот samo_pechka » Сря 12 мар 2014 21:22


Като охлаби/смени ремъка , погледна ли за "луфт" в колелото на ГНП-ето ? Дано няма де, но все пак...


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2527
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Протриване на ангренажния ремък Голф3 1з

Мнениеот drago_tr » Сря 12 мар 2014 21:31


Ще ги проверявам утре за луфтове. Не съм ги гледал, защото до сега не съм имал проблеми от този род а и през ум ми не е минавало че може да се получи това. :dummy
Аз като сменявах ремъка днес, съмнявах че не съм поставил правилно демпферната шайба, защото като взех да отвивам болтовете и и 4-те бяха хлабави...а съм на 100% сигурен че ги стегнах даже тогава и нови болтове турнах за по сигурно, Сега съм сигурен че съм я монтирал точно и че всичко съм стегнал. Ама ще прегледам и другите неща.
Ремъка точно по средата на валовете ли трябва да върви :rolleyes


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2527
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Чет 13 мар 2014 15:09


И така свалих днес ролката, съпоставих я със старата и я измерих. Абсолютно еднакви са и не намерих разлики, сложих я за проба и поведението на ремъка беше същото, значи причината не е в нея.
Проверих и за луфтове. Всички бяха ОК освен на помпата. Имаше съвсем лек, който на мен ми се стори приемлив, но май се оказва че не е така.
Колегата muns61 май се оказа прав, че от помпата идва проблема. Направи ми впечатление, че ремъка като се върти и минава през колелото на разпределителния вал, там върви абсолютно по средата, но когато минава през колелото на помпата вече отклонението е очевадно и то е около 2 милиметра по посока навън, тоест бяга съосието. След бърза консултация с доверения ми майстор по помпите, и споделяне на проблема, той каза че това отклонение е доста и абсолютно говори за износени втулки.
Та сега ме тормози въпроса....тия втулки аз сам мога ли да си ги сменя или да мина 100 лева назад. :banghead Има ли някаква особеност при тая помпа, което може да ме спъне да я разглобя аз.
Разглобявал съм само главата на помпата отгоре да я чистя но надолу не съм. Опитах с търсачката да намеря нещо как се разглобява цялата, но нищо не намирам. Ще помогнете ли с някой линк? :bowdown


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот samo_pechka » Чет 13 мар 2014 19:30


Имах съмнението ,че ще е там проблема , но се надявах да не е . След мача ще видя нещо...за линк.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2527
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Чет 13 мар 2014 20:13


Ето 2-3 снимки на положението. На първата снимка, ясно се вижда как ремъка върху колелото на помпата не върви по средата, за разлика от това на разпределителния вал.

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3096
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот georgebonev » Чет 13 мар 2014 20:30


drago_tr написа:... Разглобявал съм само главата на помпата отгоре да я чистя но надолу не съм. Опитах с търсачката да намеря нещо как се разглобява цялата, но нищо не намирам. Ще помогнете ли с някой линк? :bowdown


Тази схема дали ще помогне?

Чудя се, ако друго не помогне, ако се подложи една шайба от вътрешната страна, така че да се измести колелото навън, дали ще е правилно, но нека колегите да кажат.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2527
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Чет 13 мар 2014 21:14


И аз това се замислих за шайба да се подложи....но не знам вътре в помпата какво ще стане, защото изместването е налице и да не прецака нещо вътре по сериозно.

Кои са втулките които се сменят?...Кои са номерата от схемата


Bork
Мнения: 57
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
Автомобил: Vw Golf MK3
Двигател: AAZ _ AEF motor
Местоположение: Пловдив

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот Bork » Чет 13 мар 2014 21:35


Абсолютно същия проблем имам и аз,но първо изпатих като ударих клапаните с макс.скорост :stumm не искаш да видиш резултата,който се получи.(ангренажа се беше стопил и от части станал на прах)
Та към темата,след като си оправих главата всичко ново и забелязах че ремъка излиза от помпата,но имам предвид че твоето не е нищо.При мен ремъка седеше точно на ръба,а вече долу триеше в демпферната шайба и сигурно е излизал поне с милиметър там...Тъй като финансите се стопиха с този ремонт подложих шайба на предния болт на ГНП-то,но трябва да се внимава с дебелината на шайбата да не влезне прекалено много ремъка навътре !!! Скоро ще мине година и още карам така,поради простата причина,че помпата нещо си заминава(започва на празен ход да държи понякога 1700об/мин) и все още нз какво да правя...

Поставянето на шайба ще те спаси временно,докато решиш какво да правиш.В моя случай колата ми трябваше ежедневно...
Ще следя с интерес темата :)


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2527
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Чет 13 мар 2014 21:57


На колко болта се държи помпата...на 3 или на 4. Защото аз намирам 3. А някъде четох че са 4....къде е четвъртия? :rolleyes



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта