Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот georgebonev » Съб 05 апр 2014 20:23


drago_tr написа:...Моята е с номер 028 109 243 и да я сменя с 028 109 243 F. ...Защото гледам, че тая с планката има голяма разлика от другата в цената.

028 109 243 F е за AAZ,1Y.
Трябва да се сравнят по размери за да се разбере дали си пасват - диаметър, широчина... "Тенекията" също е с различни букви за различните мотори.
Само визуално и с премерване на размерите, мисля че ще се разбере...




Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Пон 07 апр 2014 18:34


Днес смених и цялата помпа....Резултат....пак никакъв :banghead Проблема не идва от нея. Смених и обтяжната ролка пак. Отново същата работа :banghead
Вдигнах ръце и я карах колата та я гледаха 2-ма различни майстори, които ги хвалят много тук в района. И двамата казаха че такова нещо на голф не са виждали. :no Утре или вдругиден ще я. карам на трети, да видим пък той какво ще каже
Но, хрумна ми нещо друго за ролката на спомагателния вал. Ще я сваля, и ще я дам на някой стругар, да и тегли една тънка стружка по повърхността където върви ремъка. Това ще го правя с идеята, да не би да се е износила и да е станала леко като конус и от там да идва това изхвърляне на ремъка навън. :rolleyes Вие как мислите...има ли резон в това мое мислене :rolleyes Прочетох една тема от ауди форума, в която става въпрос за този паразитен вал. Да ви кажа никак не ми хареса, че ако трябва да го свалям, направо го продавам тоя голф :banghead
Ако и това не стане...следва зъбчатката на коляновия вал......което пък на мен ми се вижда мноооого невероятно причината да е в нея :rolleyes


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот samo_pechka » Пон 07 апр 2014 20:01


:eek Човече ти ми скри шайбата отсякъде . И помпата ли смени ?! Бях убеден ,че няма да промени нещо , но ти беше писал за проблем с ускорение и т.н. , поне това оправи ли се ? За спомаг.вал ( неправилно е да се нарича паразитен )
drago_tr написа: ..Прочетох една тема от ауди форума, в която става въпрос за този паразитен вал. Да ви кажа никак не ми хареса, че ако трябва да го свалям, направо го продавам тоя голф ...

Ти много лесно можеш да видиш дали има луфт радиален , ако има -кофти , но да ти кажа едва ли има :neutral аз не съм майстор и коли много не съм виждал , но от тия които съм - не съм срещал да е имал някой проблем там , дори и моя последния Голф на двойно повече километри от твоята го няма! За стружката на колелото... едва ли има такова износване ,че да се налага ...


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Пон 07 апр 2014 20:27


Колега...вече не знам какво да гледам и какво да сменям.
Днес като сменях помпата, и като видях че пак нищо не става, реших да поекспериментирам и подложих по една шайба и на двата горни болта на помпата, не само на предния. Резултата...ремъка още повече изхвръкна навън. Махнах шайбите и всичко си върнах както си беше.
Меря с линията...валове, оси...всичко уж е Ок...ама къде се крие проблема :dontknow


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот andon_ » Вто 08 апр 2014 21:19


Абе, чета, мисля, чудя се, ама само една мисъл ми се върти в главата - зъбното колело на коляновия вал. 1Z нали е като моя AAZ с шпонка на коляновия вал. Едно време, преди да поправя тая недомислица със шпонката, и моя фритюрник беше протъркал ремъка, ама откакто оправих проблема със зъбното колело, ремъка на 20000 вече си е като чисто нов!
Идеята е, че това с "бягането" може да не е кой знае какъв проблем, ако не търка ремъка никъде! Възможно е той да търка долу, и просто от центробежните сили да цапа навсякъде със сажди (протрита гума) и така ..


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Сря 09 апр 2014 17:49


Пореден ден на разглобяване и сглобяване.
Смених шпилката на обтяжната ролка. Смених отново стойката на нафтовата помпа с друга. Смених и колелото на разпределителния вал. Приспособих с пробиване на ламарината, обтяжната ролка от такава с планката на такава с чоп. Сложих и нов ремък!
Всичко което направих остана без резултат. Пак не гари ремъка по средата на колелото на помпата.
Отбих се днес през още един майстор тукашен да я погледне....и той каза не знам защо така става :screwy

Колега andon_ ще ми кажеш ли какви са симптомите на разбита шпонка, и как я разбрахте че е разбита.
Каква марка зъбно колело да търся. Комплект има ли зъбно колело и болт или се купуват отделно.


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот andon_ » Сря 09 апр 2014 20:03


Симптомите за разбита шпонка са няколко, например, мени оборотите когато е на свободен ход, пуши синьо, износва ремъка както вече ти казах. При мене ремъка беше тръгнал, макар че беше на няма и 5000 км, но имаше и играене на оборотите ... Абе провери я тая ролка, нищо не ти коства, пък е и евтина. Болта се купува отделно , по спомени струва около 16 лв, а ролката 20-тина. Но аз взех ролка от АФН мотор и пристъргах вала, та вече не съм с шпонка.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот samo_pechka » Сря 09 апр 2014 20:35


andon_ написа:.. Болта се купува отделно , по спомени струва около 16 лв, ....

Аз съм давал за болт не повече от 5 кинта :rolleyes откога е станал 16...баси кожодерите .
П.п. ценичка :smile http://mot.bg/bolt-na-angrenajnoto-kolelo-na-kol-val-febi-09590.html 5.54лв
http://www.dn-bg.com/bg/car-parts/products/2131791-%D0%B1%D0%BE%D0%BB%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BC%D1%8A%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D1%88%D0%B0%D0%B9%D0%B1%D0%B0.html онлайн 2.91 :biggrin


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот andon_ » Чет 10 апр 2014 16:18


Абе казах по спомени ... :biggrin


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Чет 10 апр 2014 18:17


Пореден ремонтен ден. За закуска пак всички чаркове долу на земята с цел отново да прегледам зъбчатката на коляновия вал. Е не мърда от никъде...въртях я, бутах я ...не поддава абсолютно грам, та да ви питам...ако е разбита тая зъбчатка, и така като я мърдам на ръка, ще си покаже ли че е разбита :rolleyes
Не посмях да я сваля, защото ме беше страх, че после новия болт няма да мога да го затегна добре, въпреки че имам и динамометричен ключ. Из това което четох за свалянето на тая зъбчатка тука, нещо не можах да разбера как и къде да законтря коляновия вал при отвиването и завиването на болта.
После...може ли да се свали зъбчатката без да се разглобяват всичките работи :rolleyes ...какво имам на в предвид....Свалям ремъците и демпфера, Мацвам по една белязка на колелата за всеки случай, отпускам ремъка от обтяжната ролка, законтрям някак си коляновия вал (което вие ще ми помогнете да ми кажете :Mr Green Fun ), отвивам болта, вадя внимателно зъбчатката, слагам новата и сглобявам :rolleyes Е така си мисля аз да стане работата, защото тоя долния капак на ремъците не ми се сваля че ми е много тегав :banghead :Mr Green Fun Много зор с него. :horror
Така и така се разходих до един магазин да видя цените как са и да съм подготвен. Искаха ми днес за комплект болт със зъбчатката 38 лева на FEBI. Имаше и по евтини....21 лева комплекта май на SWAG. Аз взех за сега само болт, ще я разглобя да видя каква е работата и после ще взимам и зъбчатка. А иначе само болта...3.50лв.
Друго да попитам....тия 1Z мотори....чест проблем ли е при тях тая работа със зъбчатките :rolleyes

П.С.
Ееееееех.....колко отдавна искам да си купя компресор в гайковерт. Май много скоро ще стане, защото ако ги имах...до сега да съм забравил за смяната на това колело:11


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот andon_ » Чет 10 апр 2014 20:27


Свалиш ли я тази зъбчатка, по-добре не я слагай повече! Искам да кажа, че тя е от некав странен материал, алуминий ли е ... неква негова сплав ли е .. та идеята е, че тя доста се е "уморила" вече и като я свалиш, гарантирано после ще се счупи, ако не при стягането, то малко по-късно.
Коляновия вал се законтря най-лесно откъм зъбците на маховика. На скоростната кутия трябва да има едно пластмасово капаче, махаш го и отдолу има зъбци. Законтряш с подходяща щанга и даваш на някой да я държи, като го заплашваш, че ако изпусне щангата, нещо много лошо ще му се случи ... я на него, я на негова близка роднина от женски род :Mr Green Fun .. и така :c020


sexwin
Мнения: 41
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 11:47
Автомобил: golf III
Двигател: afn
Местоположение: Плевен

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот sexwin » Чет 17 апр 2014 15:00


Има ли развитие по въпроса ? Аз съм с АФН голф 3 и имам същия проблем и незнам как да го реша :)

Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Съб 19 апр 2014 14:47


За сега няма развитие. Изчаквам малко да се пооправи времето и предприемам смяната на зъбчатката на коляновия вал.
Щом има резултат ще пиша. :th_up


Потребителски аватар
tuzaraStu
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 04 фев 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Златоград

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот tuzaraStu » Пон 21 апр 2014 0:26


здравеи колега карам сащия мотор и имах сащия проблем при мен се оказа колелото на вакум помпата


Потребителски аватар
sharik
Мнения: 84
Регистриран на: Съб 22 дек 2007 22:43
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABF 1994
Местоположение: Русе

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот sharik » Пон 21 апр 2014 15:56


Недей да законтряш на маховика защото така наи лесно се къса, вкарай на 5-та и вземи някой да ти държи спирачка(така компресията на мотора ще държи контра) вчера при мен се появи този проблем и не искаше да пали и е прескочила зъб нова се получава точно от зърното колело на каледония вал подбива се законтрящата шпонка и от там ти идва дисбаланса сменяй смело



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 209 госта