Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
dj-milen
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 16:14
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: 2.0 TDI
Местоположение: Велинград

Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот dj-milen » Съб 17 май 2014 23:13


Здравейте, от две седмици съм собственик отново на марката VW PASSAT, уникален автомобил според мен и вече не ми е толкова мъчно , че се разделих в FORD MONDEoto което продадох.
Сега по темата, гледам, че много е коментирана из форума тази тема за твърди частици , след като е бил изчистен този филтър преди да го купя и нямах проблем, за това нещо бях уведомен.
по принцип съм от района на Пазарджик, ако може да ми препоръчате къде да ида да го премахнат както на всякъде се цитира "Премахване софтуерно и хардуерно".
За момента съм с много добри впечатления за автомобила дано и за напред да е така.
за две седмици ми пресветна лампичката един два пъти и това беше, но вчера светна и край ;(
Пробвах да карам по дълго време на 4-5 скорост със 2000 до 3000 оборота но пак без успех.
Решен съм твърдо да го махна това чудо за да нямам подобни проблеми.
Добри неща са казани за сервиз на Маднес в Пловдив, някакви други предложения ?
Оказва се , че тази услуга струва между 500 и 600 лева, но колата ми харесва и трябва да си я оправя.

Ако това не е за този раздел се извинявам!




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4412
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B6 филтър за твърди частици

Мнениеот Pet_rov » Нед 18 май 2014 7:24


Честито за колата. Предполагам, че е дизел. Защо не пуснеш темата в дизеловия раздел? Ще имаш по-голям шанс да получиш съвет.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Passat B6 филтър за твърди частици

Мнениеот plamikcho » Нед 18 май 2014 7:55


Честито и от мен :beer Моя филтър го махна Brezel и съм много доволен :smile. Наистина е около 500 лв цената, но самия филтър също струва пари (моя за около 120 лв го продадох) и това малко ще намали цената. Има писано за изкупуване на катализатори и такива филтри из форума. Ако не ти гасне лампата за ДПФ-а, значи не може да регенерира. Причината може да не е само в ДПФ-а, а в самото управление на регенерацията. При мен един датчик за налягане се беше прецакал и не можеше да регенерира. След смяната му регенерацията се оправи. Направо ходи го махай по-скоро, не си струва със стар ДПФ да се кара колата.

П.П. Извинявам се, допуснал съм грешка. 600 лв беше в комбинация с чип тунинг. Без чипа беше 500 лв.

Последна промяна от plamikcho на Пон 19 май 2014 8:42, променено общо 1 път.


dj-milen
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 16:14
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: 2.0 TDI
Местоположение: Велинград

Re: Passat B6 филтър за твърди частици

Мнениеот dj-milen » Нед 18 май 2014 9:23


Колата е дизел да.
TDI, 2007 г.

Благодаря ви много


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот maimo » Нед 18 май 2014 17:33


махай го да не ти създава по-големи проблеми занапред но определено 600лв са много за тази интервенция тук ги изкупуват по 200-300 лв във Варна :smile моя го премахнах и съм 100 лв напред повече от 150 лв за софтуерно премахване :thumb_down


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот Dobromirski » Пон 19 май 2014 8:32


Софтуерното премахване е най-интелигентния вариант, но ако не ти се дават пари, има много други начини в домашни условия. Пет дупки, решават проблема кардинално :)


Потребителски аватар
tonkogtd
Мнения: 290
Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
Автомобил: Golf GTD Polo GTI
Двигател: JR-1991 BJX-2006
Местоположение: Ямбол

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот tonkogtd » Пон 19 май 2014 22:40


Ако ти прави проблеми DPF филтъра и не се саморегенерира-махай го.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот Dobromirski » Вто 20 май 2014 8:55


Не знам до колко е споменавано във форума, но ще се опитам да бъда кратък и ясен .
DPF -а се следи от диференциален датчик за налягане , който мери разликата в наляганията между входа и изхода на филтъра. Като се знае очакваният дебит на въздух през него ( да кажем по стойността на дебитомера ) се съди за пропускливостта на филтъра. В ЕЦУ-то има заложена таблица за очакваната диференциална разлика в зависимост от режима на работа на двигателя. При запушване на филтъра , пропускливостта му намалява и диференциалната разлика в наляганията се увеличава. От там нататък , вече в ЕЦУ-то е заложен алгоритъм за Регенерация. Принудително се увеличава температурата до над 630'С , при която въглеродните отлагания се окисляват ( изгарят).Това се следи по температурният датчик, монтиран на филтъра. Ако след няколко регенерации филтъра все още няма необходимата пропускливост , ECU-то Ви уведомява за проблема.
Вече всеки , който има малко акъл в главата знае какво да направи в домашни условия :)
Ако премахнем филтъра , премахваме и диференциалната разлика , тъй, като имаме 100% пропускливост и ЕЦУ-то разбира за измамата , затова има няколко варианта :
1 Разпробиваме филтъра ( 5 дупки по 12мм) за да осигурим пропускливост на не запушен филтър. (негативните последствия са евентуално последващо разпадане на керамиката в ауспуха )
2. Махаме филтъра , и на негово място поставяме бленда ( ламарина с няколко отвора)
3 . Махаме филтъра и преместваме тръбичките на диференциалният датчик на друго място по изпускателната система, за да подсигурим приблизително същата диференциална разлика, спрямо натоварването на двигателя . ( преди катализатора , след задното гърне )
4. Махаме филтъра , с един MPPS четем софтуера и го пускаме през някой пиратските програми , като VOLTA или ECU Safe , която ще "поправи" таблицата на диференциалният датчик на нулеви стойности .
Негативното от горните варианти е регенерацията , която ЕЦУ-то ще прави след определен пробег, въпреки , че филтъра не е задръстен (такъв му е алгоритъма )
Най-интелигентният вариант е , изключването на филтъра от алгоритъма на ECU-то. Необходимо е просто да се промени един байт в Софтуера ( така нареченият DPF Switch) . По този начин "казвате" на ECU-to , че DPF филтър НЯМА. Въпроса е да знаете , на кой адрес се намира този байт.
Ако се разровите по чуждестранните форуми, съм сигурен , че ще получите доста повече информация и по-голямо съдействие , в повечето случаи срещу едно Тhanks !


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот plamikcho » Вто 20 май 2014 9:33


Ето един интересен сайт по въпроса:

https://sites.google.com/site/vagecumap/finding-dpf-switch-in-edc16-ecu


dj-milen
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 16:14
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: 2.0 TDI
Местоположение: Велинград

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот dj-milen » Вто 20 май 2014 18:25


Здравейте колеги, оказа се, че е датчика диференциален, сега е ок, да се надяваме, че и така ще бъде!


dj-milen
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 16:14
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: 2.0 TDI
Местоположение: Велинград

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот dj-milen » Нед 25 май 2014 0:36


Здравейте приятели, не бях карал колата няколко дни, днес се качих и покарах малко градски и извъбградско на ниска скорост просто се наслаждавах.
Пихме по едно кафе и тръгнахме да се прибираме, от мястото на кафето до нас са около 20 километра който изминах пак на нормална скорост и влизам в града и опс лампата светва отново, този път реших да пробвам варианта с високите обороти и след каране между 2500-3000 оборота и със скорост 100-130км лампата изгасна и колата не премина като предия път на авариен режим и не изгуби мощност по време на светене.
Да попитам аз когато започва регенерация ли светва лампата при PASSAT или този филтър може да се окаже, че е свършил?


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот maimo » Нед 25 май 2014 5:43


свършил е разкарай го :smile


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот plamikcho » Нед 25 май 2014 11:23


Свършил е филтъра, разкарвай го. Моя беше преминал допустимата граница и въпреки това издържаше поне 200 км градско на хладно време без да светне лампата.


gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот gamble » Пон 26 май 2014 17:42


Не бих казал, че е свършил. Зависи. Един мой клиент на чисто нов джип за 2 месеца му запуши филтъра. Как? Ами през 2км само пали и гаси. Иде някъде гаси на близо... иде до магазина гаси... и т.н. Продължителното каране само на кратки разстояния пълни филтъра. Вече, ако често караш извънградско и се запушва - значи... :bishop
А и лампата светва когато се е задръстил и трябва задължително да я покараш. Ако го отложиш, след 2 - 3 паления ще иска сваляне и ръчно почистване.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот plamikcho » Пон 26 май 2014 17:51


На 7 годишна кола на кой знае колко километри едва ли има много ресурс филтъра. Най-вероятно е за махане - не може за 20 км при каквото и да е каране да стига над 40 %, за да светва лампата. Аз съм карал така, на студено време, 2-3 км на къси разстояния и винаги студен мотор (като паркирам едва е мръднала стрелката). Е моята при стойност на пепелта 78 (забравих единицата каква беше, май грам) при допустими 60 изкарваше в този режим почти 100 км преди да светне лампата. Колега, помоли някой с VCDS да хвърли един поглед на 068 канал и то ще си каже.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта