Здравейте, от две седмици съм собственик отново на марката VW PASSAT, уникален автомобил според мен и вече не ми е толкова мъчно , че се разделих в FORD MONDEoto което продадох.
Сега по темата, гледам, че много е коментирана из форума тази тема за твърди частици , след като е бил изчистен този филтър преди да го купя и нямах проблем, за това нещо бях уведомен.
по принцип съм от района на Пазарджик, ако може да ми препоръчате къде да ида да го премахнат както на всякъде се цитира "Премахване софтуерно и хардуерно".
За момента съм с много добри впечатления за автомобила дано и за напред да е така.
за две седмици ми пресветна лампичката един два пъти и това беше, но вчера светна и край ;(
Пробвах да карам по дълго време на 4-5 скорост със 2000 до 3000 оборота но пак без успех.
Решен съм твърдо да го махна това чудо за да нямам подобни проблеми.
Добри неща са казани за сервиз на Маднес в Пловдив, някакви други предложения ?
Оказва се , че тази услуга струва между 500 и 600 лева, но колата ми харесва и трябва да си я оправя.
Ако това не е за този раздел се извинявам!
Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B6 филтър за твърди частици
Честито за колата. Предполагам, че е дизел. Защо не пуснеш темата в дизеловия раздел? Ще имаш по-голям шанс да получиш съвет.
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B6 филтър за твърди частици
Честито и от мен Моя филтър го махна Brezel и съм много доволен . Наистина е около 500 лв цената, но самия филтър също струва пари (моя за около 120 лв го продадох) и това малко ще намали цената. Има писано за изкупуване на катализатори и такива филтри из форума. Ако не ти гасне лампата за ДПФ-а, значи не може да регенерира. Причината може да не е само в ДПФ-а, а в самото управление на регенерацията. При мен един датчик за налягане се беше прецакал и не можеше да регенерира. След смяната му регенерацията се оправи. Направо ходи го махай по-скоро, не си струва със стар ДПФ да се кара колата.
П.П. Извинявам се, допуснал съм грешка. 600 лв беше в комбинация с чип тунинг. Без чипа беше 500 лв.
П.П. Извинявам се, допуснал съм грешка. 600 лв беше в комбинация с чип тунинг. Без чипа беше 500 лв.
Последна промяна от plamikcho на Пон 19 май 2014 8:42, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 15 дек 2008 16:14
- Автомобил: VW PASSAT
- Двигател: 2.0 TDI
- Местоположение: Велинград
Re: Passat B6 филтър за твърди частици
Колата е дизел да.
TDI, 2007 г.
Благодаря ви много
TDI, 2007 г.
Благодаря ви много
- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици
махай го да не ти създава по-големи проблеми занапред но определено 600лв са много за тази интервенция тук ги изкупуват по 200-300 лв във Варна моя го премахнах и съм 100 лв напред повече от 150 лв за софтуерно премахване
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици
Софтуерното премахване е най-интелигентния вариант, но ако не ти се дават пари, има много други начини в домашни условия. Пет дупки, решават проблема кардинално :)
- tonkogtd
- Мнения: 292
- Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
- Автомобил: Golf GTD Polo GTI
- Двигател: JR-1991 BJX-2006
- Местоположение: Ямбол
Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици
Ако ти прави проблеми DPF филтъра и не се саморегенерира-махай го.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици
Не знам до колко е споменавано във форума, но ще се опитам да бъда кратък и ясен .
DPF -а се следи от диференциален датчик за налягане , който мери разликата в наляганията между входа и изхода на филтъра. Като се знае очакваният дебит на въздух през него ( да кажем по стойността на дебитомера ) се съди за пропускливостта на филтъра. В ЕЦУ-то има заложена таблица за очакваната диференциална разлика в зависимост от режима на работа на двигателя. При запушване на филтъра , пропускливостта му намалява и диференциалната разлика в наляганията се увеличава. От там нататък , вече в ЕЦУ-то е заложен алгоритъм за Регенерация. Принудително се увеличава температурата до над 630'С , при която въглеродните отлагания се окисляват ( изгарят).Това се следи по температурният датчик, монтиран на филтъра. Ако след няколко регенерации филтъра все още няма необходимата пропускливост , ECU-то Ви уведомява за проблема.
Вече всеки , който има малко акъл в главата знае какво да направи в домашни условия :)
Ако премахнем филтъра , премахваме и диференциалната разлика , тъй, като имаме 100% пропускливост и ЕЦУ-то разбира за измамата , затова има няколко варианта :
1 Разпробиваме филтъра ( 5 дупки по 12мм) за да осигурим пропускливост на не запушен филтър. (негативните последствия са евентуално последващо разпадане на керамиката в ауспуха )
2. Махаме филтъра , и на негово място поставяме бленда ( ламарина с няколко отвора)
3 . Махаме филтъра и преместваме тръбичките на диференциалният датчик на друго място по изпускателната система, за да подсигурим приблизително същата диференциална разлика, спрямо натоварването на двигателя . ( преди катализатора , след задното гърне )
4. Махаме филтъра , с един MPPS четем софтуера и го пускаме през някой пиратските програми , като VOLTA или ECU Safe , която ще "поправи" таблицата на диференциалният датчик на нулеви стойности .
Негативното от горните варианти е регенерацията , която ЕЦУ-то ще прави след определен пробег, въпреки , че филтъра не е задръстен (такъв му е алгоритъма )
Най-интелигентният вариант е , изключването на филтъра от алгоритъма на ECU-то. Необходимо е просто да се промени един байт в Софтуера ( така нареченият DPF Switch) . По този начин "казвате" на ECU-to , че DPF филтър НЯМА. Въпроса е да знаете , на кой адрес се намира този байт.
Ако се разровите по чуждестранните форуми, съм сигурен , че ще получите доста повече информация и по-голямо съдействие , в повечето случаи срещу едно Тhanks !
DPF -а се следи от диференциален датчик за налягане , който мери разликата в наляганията между входа и изхода на филтъра. Като се знае очакваният дебит на въздух през него ( да кажем по стойността на дебитомера ) се съди за пропускливостта на филтъра. В ЕЦУ-то има заложена таблица за очакваната диференциална разлика в зависимост от режима на работа на двигателя. При запушване на филтъра , пропускливостта му намалява и диференциалната разлика в наляганията се увеличава. От там нататък , вече в ЕЦУ-то е заложен алгоритъм за Регенерация. Принудително се увеличава температурата до над 630'С , при която въглеродните отлагания се окисляват ( изгарят).Това се следи по температурният датчик, монтиран на филтъра. Ако след няколко регенерации филтъра все още няма необходимата пропускливост , ECU-то Ви уведомява за проблема.
Вече всеки , който има малко акъл в главата знае какво да направи в домашни условия :)
Ако премахнем филтъра , премахваме и диференциалната разлика , тъй, като имаме 100% пропускливост и ЕЦУ-то разбира за измамата , затова има няколко варианта :
1 Разпробиваме филтъра ( 5 дупки по 12мм) за да осигурим пропускливост на не запушен филтър. (негативните последствия са евентуално последващо разпадане на керамиката в ауспуха )
2. Махаме филтъра , и на негово място поставяме бленда ( ламарина с няколко отвора)
3 . Махаме филтъра и преместваме тръбичките на диференциалният датчик на друго място по изпускателната система, за да подсигурим приблизително същата диференциална разлика, спрямо натоварването на двигателя . ( преди катализатора , след задното гърне )
4. Махаме филтъра , с един MPPS четем софтуера и го пускаме през някой пиратските програми , като VOLTA или ECU Safe , която ще "поправи" таблицата на диференциалният датчик на нулеви стойности .
Негативното от горните варианти е регенерацията , която ЕЦУ-то ще прави след определен пробег, въпреки , че филтъра не е задръстен (такъв му е алгоритъма )
Най-интелигентният вариант е , изключването на филтъра от алгоритъма на ECU-то. Необходимо е просто да се промени един байт в Софтуера ( така нареченият DPF Switch) . По този начин "казвате" на ECU-to , че DPF филтър НЯМА. Въпроса е да знаете , на кой адрес се намира този байт.
Ако се разровите по чуждестранните форуми, съм сигурен , че ще получите доста повече информация и по-голямо съдействие , в повечето случаи срещу едно Тhanks !
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици
Ето един интересен сайт по въпроса:
https://sites.google.com/site/vagecumap/finding-dpf-switch-in-edc16-ecu
https://sites.google.com/site/vagecumap/finding-dpf-switch-in-edc16-ecu
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 15 дек 2008 16:14
- Автомобил: VW PASSAT
- Двигател: 2.0 TDI
- Местоположение: Велинград
Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици
Здравейте колеги, оказа се, че е датчика диференциален, сега е ок, да се надяваме, че и така ще бъде!
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 15 дек 2008 16:14
- Автомобил: VW PASSAT
- Двигател: 2.0 TDI
- Местоположение: Велинград
Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици
Здравейте приятели, не бях карал колата няколко дни, днес се качих и покарах малко градски и извъбградско на ниска скорост просто се наслаждавах.
Пихме по едно кафе и тръгнахме да се прибираме, от мястото на кафето до нас са около 20 километра който изминах пак на нормална скорост и влизам в града и опс лампата светва отново, този път реших да пробвам варианта с високите обороти и след каране между 2500-3000 оборота и със скорост 100-130км лампата изгасна и колата не премина като предия път на авариен режим и не изгуби мощност по време на светене.
Да попитам аз когато започва регенерация ли светва лампата при PASSAT или този филтър може да се окаже, че е свършил?
Пихме по едно кафе и тръгнахме да се прибираме, от мястото на кафето до нас са около 20 километра който изминах пак на нормална скорост и влизам в града и опс лампата светва отново, този път реших да пробвам варианта с високите обороти и след каране между 2500-3000 оборота и със скорост 100-130км лампата изгасна и колата не премина като предия път на авариен режим и не изгуби мощност по време на светене.
Да попитам аз когато започва регенерация ли светва лампата при PASSAT или този филтър може да се окаже, че е свършил?
- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици
свършил е разкарай го
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици
Свършил е филтъра, разкарвай го. Моя беше преминал допустимата граница и въпреки това издържаше поне 200 км градско на хладно време без да светне лампата.
Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици
Не бих казал, че е свършил. Зависи. Един мой клиент на чисто нов джип за 2 месеца му запуши филтъра. Как? Ами през 2км само пали и гаси. Иде някъде гаси на близо... иде до магазина гаси... и т.н. Продължителното каране само на кратки разстояния пълни филтъра. Вече, ако често караш извънградско и се запушва - значи...
А и лампата светва когато се е задръстил и трябва задължително да я покараш. Ако го отложиш, след 2 - 3 паления ще иска сваляне и ръчно почистване.
А и лампата светва когато се е задръстил и трябва задължително да я покараш. Ако го отложиш, след 2 - 3 паления ще иска сваляне и ръчно почистване.
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици
На 7 годишна кола на кой знае колко километри едва ли има много ресурс филтъра. Най-вероятно е за махане - не може за 20 км при каквото и да е каране да стига над 40 %, за да светва лампата. Аз съм карал така, на студено време, 2-3 км на къси разстояния и винаги студен мотор (като паркирам едва е мръднала стрелката). Е моята при стойност на пепелта 78 (забравих единицата каква беше, май грам) при допустими 60 изкарваше в този режим почти 100 км преди да светне лампата. Колега, помоли някой с VCDS да хвърли един поглед на 068 канал и то ще си каже.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта