Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
skromnia1970
Мнения: 292
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот skromnia1970 » Вто 12 май 2015 16:46


Ходих в сервиза и момчето,което ми закачи колата предния път на компютър ми каза,че ако имам излишни 150 лв да си сменя датчика.По принцип правели проблеми.Но щом за тия км не ми е дало грешка...... :c020 .Няма смисъл,помоли ме да направя още няколко км/80 км магистрала на 3000 оборота/,отново не даде грешка.
-Карай не е просто момента сега да даваш тия пари.
Също сподели,че филтъра не ми е бил запушен/затлачен/.Явно се вижда от програмата.
Невеж съм с включването на колата с компютър.
Та така,реших да не го сменям.
Явно е било моментна грешка някаква,пък може компютъра да се е шашнал нещо,де да знам :confused :confused




Потребителски аватар
Pagemakerboy
Мнения: 431
Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
Автомобил: Audi A4 B7 FSI Quattro 256PS
Двигател: AUK
Местоположение: България

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот Pagemakerboy » Вто 12 май 2015 23:24


Като цяло държането на DPF филтър в БГ е икономически необосновано :)Само проблеми и мизерии. Е< ако живеехме в бяла държава, нямаше да можеш да влизаш в доста градове без Евро 4, но тук какво ти пука? Я погледни дупките по улиците../


lubopiten
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 9:41
Автомобил: VW Touran TDI DSG 6
Двигател: CFJA 129Kw 2011
Местоположение: София

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот lubopiten » Пон 25 май 2015 13:06


Здравейте, Колеги.
Дайте моля някакви координати къде в София сте правили диагностика. И на мен нещо ми светна лампата и то след 2 х 100км извънградско по магистрала. Преди това няколко пъти я хващах колата като върти яко вентилаторите на втора степен и са завишени оборотите на празен ход, т.е в режим на активна регенерация. надявах се след излизането по магистралата да се оправи, ама то напротив, взе че светна лампата. Става въпрос за Туран 2.0ТДИ CR. Колата е още на 80 000км и ми се иска да запазя филтъра за сега.
Поздрави!


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 365
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBA B 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот Piqndurnik » Сря 27 май 2015 10:18


Pagemakerboy написа:Като цяло държането на DPF филтър в БГ е икономически необосновано :)Само проблеми и мизерии. Е< ако живеехме в бяла държава, нямаше да можеш да влизаш в доста градове без Евро 4, но тук какво ти пука? Я погледни дупките по улиците../

Оправданието с дупките е тъпо. Значи, като има дупки, можеш да правиш каквото си поискаш.
Иначе, ако колата са кара само в България, и аз не бих сменил филтъра.


Потребителски аватар
jorkatta
Мнения: 84
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 20:54
Автомобил: vw passat b6
Двигател: BMR
Местоположение: София

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот jorkatta » Сря 27 май 2015 16:15


Е то какво да го сменяш :mhihi от Vw ми обявиха над 2 500 лв :icon_lol :icon_lol :icon_lol проформата още ми е в жабката, то бива, бива ама егати dpf-a


Потребителски аватар
VenelinMarkov
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 13 апр 2017 5:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот VenelinMarkov » Чет 13 апр 2017 5:43


Dobromirski написа:Не знам до колко е споменавано във форума, но ще се опитам да бъда кратък и ясен .
DPF -а се следи от диференциален датчик за налягане , който мери разликата в наляганията между входа и изхода на филтъра. Като се знае очакваният дебит на въздух през него ( да кажем по стойността на дебитомера ) се съди за пропускливостта на филтъра. В ЕЦУ-то има заложена таблица за очакваната диференциална разлика в зависимост от режима на работа на двигателя. При запушване на филтъра , пропускливостта му намалява и диференциалната разлика в наляганията се увеличава. От там нататък , вече в ЕЦУ-то е заложен алгоритъм за Регенерация. Принудително се увеличава температурата до над 630'С , при която въглеродните отлагания се окисляват ( изгарят).Това се следи по температурният датчик, монтиран на филтъра. Ако след няколко регенерации филтъра все още няма необходимата пропускливост , ECU-то Ви уведомява за проблема.
Вече всеки , който има малко акъл в главата знае какво да направи в домашни условия :)
Ако премахнем филтъра , премахваме и диференциалната разлика , тъй, като имаме 100% пропускливост и ЕЦУ-то разбира за измамата , затова има няколко варианта :
1 Разпробиваме филтъра ( 5 дупки по 12мм) за да осигурим пропускливост на не запушен филтър. (негативните последствия са евентуално последващо разпадане на керамиката в ауспуха )
2. Махаме филтъра , и на негово място поставяме бленда ( ламарина с няколко отвора)
3 . Махаме филтъра и преместваме тръбичките на диференциалният датчик на друго място по изпускателната система, за да подсигурим приблизително същата диференциална разлика, спрямо натоварването на двигателя . ( преди катализатора , след задното гърне )
4. Махаме филтъра , с един MPPS четем софтуера и го пускаме през някой пиратските програми , като VOLTA или ECU Safe , която ще "поправи" таблицата на диференциалният датчик на нулеви стойности .
Негативното от горните варианти е регенерацията , която ЕЦУ-то ще прави след определен пробег, въпреки , че филтъра не е задръстен (такъв му е алгоритъма )
Най-интелигентният вариант е , изключването на филтъра от алгоритъма на ECU-то. Необходимо е просто да се промени един байт в Софтуера ( така нареченият DPF Switch) . По този начин "казвате" на ECU-to , че DPF филтър НЯМА. Въпроса е да знаете , на кой адрес се намира този байт.
Ако се разровите по чуждестранните форуми, съм сигурен , че ще получите доста повече информация и по-голямо съдействие , в повечето случаи срещу едно Тhanks !


Възможен вариант ли е след физическо премахване на филтъра просто да се изключи куплунга на датчика за диференциално налягане?


Потребителски аватар
megatronS
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот megatronS » Чет 13 апр 2017 9:31


DPF се измива перфектно, без да е необходимо да се премахва в 90 процента от случаите. Същото се отнася и за всички катализатори. В дизел форума съм описал подробно как става и тънките моменти за правилното прилагане на процедурата. Тази процедура се прилага от нас в оторизираните сервизи на VW и много други марки в чужбина от дълги години без проблеми. Софтуерното премахване е краен вариант. Дадения автомобил е дошъл с определена евро норма, която е записана в документите и на която отговаря. След премахването на DPF, този автомобил вече не отговаря на тази норма и следователно при промяна в закона, която е неизбежна и за БГ, няма да може да се движи по пътищата и ще трябва отново да се закупува нов и да се монтира отново, както и софтуерното му активиране. Производството в заводите на дизелови автомобили намалява с голяма прогресия, заради заложените строги мерки за чистота, които вече не могат да бъдат постигнати и с всеки изминал ден се затягат нещата. Завода на VW, е първенец за бързо намаляване на дяла на дизеловите автомобили, заради приетия закон за пълната им забрана за производство след няколко години. Въпреки, че тази система е капризна, особено към долнокачественото гориво в БГ и често се затиска и регенерира, тя върши прекрасна работа за чистотата на въздуха, който дишате вие и вашите деца.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 696
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот plamikcho » Чет 13 апр 2017 12:54


За съжаление, даже и да си сменя ДПФ-а с нов и да живея с неудобствата от регенерацията и принудителните разходки по магистрала, децата ми пак ще дишат саждите на камиони, бусове, баничарки и други подобни, които са в изключително лошо състояние откъм изгорели газове. Както писах и преди, бих си купил нов ДПФ, но не и в България, където всеки 20 годишен таралясник минава ГТП. Представете си какво е - да караш чиста кола Евро5/6 и покрай теб да минават пушещи и миришещи коли :banghead


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 594
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот Krasi » Съб 15 апр 2017 13:57


Колега megatronS, би ли постнал линк към твоята тема от дизел форума?


Потребителски аватар
megatronS
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот megatronS » Нед 16 апр 2017 10:44


Процедура по измиване: Сваля се катализатора на земята/едни са заварени и трябва да се режат и след това заваряват, други са на болтове/. Отнася се катализатора на автомивка. Тук вече идва тънкия момент, катализатора се нагрява с пистолет за горещ въздух или газова горелка до към 100-120 градуса. След това вътре се впръсква химия за измиване на двигатели. Колкото по-концентрат е , толкова по голям ефект има. Нагряването е задължително, защото химията разгражда масло, нагари и други частици, само при висока температура. Трябва да се изчака да подейства 10 минути. След това трябва ПАРОСТРУЙКА, тоест с гореща вода, а не обикновена водоструйка. Тази процедура може да се повтори, до перфектното измиване на катализатора. Ако всичко е направено правилно, пропускливостта му става, като на нов.
Допълнителни тънкости: Когато се сваля филтъра за почистване, автомобила да не е влезнал в режим на регенерация.При някои автомобили след измиване, трябва да се направи адаптация на DPF/FAP, за да се каже на компютъра, че има нов филтър и да занули стойностите /за групата на VW, става с VAG-COM/. Измиването да става в топлите месеци, да се избягват резки температурни отклонения. Нагряването да става постепенно, а не рязко, за да се избегне механично напукване на елементите от рязката температура. Химията да преседи максимум до 10 минути, защото тя има свойството да реагира с елементите в катализаторите и отслабва тяхното действие.
Цената за процедурата в БГ излиза на човек,който поне малко има познания по механична част, доста евтина /6 лв за автомивка, 20 лв при рязане и заваряване ако филтъра не е на болтове. Цена за цялостна услуга в чужбина 150 евро. Филтри, които са заварени, могат да се преработят за болтово свързване,като по този начин се правят нещата доста мобилни./
Процедурата по измиване се прилага успешно при бензинови катализатори, дизелови катализатори, филтри за твърди частици DPF/FAP.

Ако въпреки всичко, някои реши, че иска да го премахне се прави софтуерно, като цялостното и правилно заличаване има доста тънкости, които ако не бъдат спазени, ще донесат на собственика много главоболия.


Потребителски аватар
mayma
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот mayma » Нед 16 апр 2017 13:15


...и в резултат на всички сваляници и пистолети за горещ въздух и прочие и прочие от VW са направили оригинален инструмент за почистване на филтрите , работещ с оригинален препарат.


За справка:

Най- първите филтри сме ги чистили на клиентити преди 4 години и до ден днешен нямат проблем.Нищо не се демонтира от автомобила и нищо не излиза от сервизните условия.


Поздрави


Потребителски аватар
megatronS
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот megatronS » Нед 16 апр 2017 17:46


Да,има създаден такъв инструмент и химия за него но не от VW, а за него/ те не са измислили нищо/. Да кажем,че сигурно са се срещали моменти в които, май не е свършил работата,както трябва /забелязани са малки проблемчета в изпускателната система на някои автомобили след конкретната процедура/ и се е налагало ръководството на завода да допусне и използването на двупотопен метод, който с годините се е наложил,като най-ефективен . Има 100 начина да се измие такъв филтър, аз съм посочил най-простия и най-евтин за всеки,който поне има умения да развива и завива гайка и да си го направи сам./ мога да вметна и начини за измиване,чрез кока кола и без свалянето на филтъра, но това не се използва от VW, за да не правят реклама на питието :)/. Всеки сам си решава,кое как ще направи и ще може ли да се справи сам. Ако пък не може,ще използва рекламата на сервизната ви дейност,която си правите и ще дойде при вас да си плати и ще му го измиете,по начина, както вие си работите.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 594
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот Krasi » Нед 16 апр 2017 21:51


Двупотопен метод е метода с миенето на автомивка, така ли е?
А когато се свали катализатора /да предположим, снадките на тръбите са били с болтове/, налага ли се да се среже корпуса за да се мие, или се пръска с препарат и пароструйка през отворите на снадките?


Потребителски аватар
mayma
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот mayma » Нед 16 апр 2017 22:12


megatronS написа:Да,има създаден такъв инструмент и химия за него но не от VW, а за него/ те не са измислили нищо/. Да кажем,че сигурно са се срещали моменти в които, май не е свършил работата,както трябва /забелязани са малки проблемчета в изпускателната система на някои автомобили след конкретната процедура/ и се е налагало ръководството на завода да допусне и използването на двупотопен метод, който с годините се е наложил,като най-ефективен . Има 100 начина да се измие такъв филтър, аз съм посочил най-простия и най-евтин за всеки,който поне има умения да развива и завива гайка и да си го направи сам./ мога да вметна и начини за измиване,чрез кока кола и без свалянето на филтъра, но това не се използва от VW, за да не правят реклама на питието :)/. Всеки сам си решава,кое как ще направи и ще може ли да се справи сам. Ако пък не може,ще използва рекламата на сервизната ви дейност,която си правите и ще дойде при вас да си плати и ще му го измиете,по начина, както вие си работите.



Изпрали сме на половин България филтрите и НЕ сме имали проблем.Работи на 100% от приложените автомобили, без каквито и да е усложнения.


Поздрави


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 160
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2,0 TDI филтър за твърди частици

Мнениеот Sarafov_03 » Пон 17 апр 2017 8:37


Каква е цената за тази услуга при вас?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mrsch66, vasil4o97 и 19 госта