АФН изолиране на картерни газове

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот drago_tr » Съб 21 юни 2014 6:38


На маркуча от газовете нищо не се слага отпред. Пусни го да виси 1-2 см. под нивото на мотора. Така е при мен...няма газове и нямам проблем с иризми или каквото и да е било.




Потребителски аватар
tekowar
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли
Контакти:

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот tekowar » Съб 21 юни 2014 20:46


И какъв точно килипир търсите с това вадене отвън на картерната вентилация?


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот drago_tr » Съб 21 юни 2014 20:49


Колега tekowar....прочети темата от началото :deal


Потребителски аватар
tekowar
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли
Контакти:

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот tekowar » Съб 21 юни 2014 20:57


Абе прочетох я темата ама пак не ми стана ясно. Кво като има малко масло в кулера и турбо пътищата?


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот drago_tr » Нед 22 юни 2014 7:21


Затлачва се всмукателния колектор с налепи и колата почва да губи от мощността и пъргавината си в ниския диапазон на оборотите. Тоест почва да не и достига въздух.
С две думи е това. :th_up


Потребителски аватар
tekowar
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли
Контакти:

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот tekowar » Нед 22 юни 2014 15:25


Нещо си в грешка приятелю. Колекторите се плескат от ЕГРа, не от картерната вентилация. Не правете тази грешка да вадите картерната вентилация. Освен, че е вредно за здравето да се дишат тези газове, е и полезно за мотора да си е вкарана на мястото. Моят AFN е мерен миналата година при brezel 225кс и сега е даже повечко, и картерната си е на мястото и колекторите ми светят. Така, че не се занимавайте с глупости. За да тръгне повече колата се правят други работи. :smile


desert_fox
Мнения: 58
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот desert_fox » Нед 22 юни 2014 20:22


Според мен освен отровата за околните , при неработещ мотор и отворена маслена уредба маслото се окислява и поема влага и пепелак от въздуха. Все едно да налееш в мотора масло, което е седяло в отоврен съд; Или пък да искаш да подобриш работоспособността на каретата чрез късане на маншон :smile


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот Lupender » Нед 22 юни 2014 21:58


Проблемът не е в картерната вентилация, а в сепарацията на парите. Както спомена колегата по-горе, повечето мотори имат такъв сепаратор, но с времето се затлачват. Причината маркуча да е вмъкнат във въздушния тракт е екологични съображения. Мога да кажа на колегите, които се притесняват за екологията, че скоро минах една от печките на ГТП като настоях да си направят цялата процедура и всичко беше в норма (при изрязан катализатор и затапен ЕГР). Един оптимално работещ дизелов двигател, не е никакъв проблем за екологията... проблем може да има при некадърен назобан чип (мод).


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот smash22 » Пон 23 юни 2014 13:07


Според мен колата ми така работи по-добре и за сега не бих го върнал и се надявам че ,няма да навредя на колата с тая интервенция ...


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот brum » Пон 23 юни 2014 13:26


Lupender написа:скоро минах една от печките на ГТП като настоях да си направят цялата процедура и всичко беше в норма (при изрязан катализатор и затапен ЕГР)


Много ясно, че ще е в норми при затапен ЕГР. Онова мери процентно съдържание на разни вредни работи, при затапен ЕГР мотора работи супер бедно. Реално 80% от въздуха дето влиза в мотора излиза в същият си вид. Та затова процентното съдържание е ниско. Ако ЕГР-а не е затапен процентното съдържание на вредните газове скача 4-5 пъти на горе.

И катализатора на дизела не се мери на място. За да работи трябва да развие висока температура. Само дето т'ва на място няма как да се случи, щото температурата на изгорелите газове е 200 градуса. А на катализатора му трябват 500-600 градуса за да почне да работи. Та дори и колата да ти е изправна на място катализатора НЕ работи. То и за бензиновите коли катализатор се мери след като колата е покарана за да загрее добре, щото и той иначе не работи много-много.

Реално не знам за какво им мерят на дизелите изгорелите газове. Трябва да имаш сериозен проблем с мотора за да не минеш тоя тест. Всичко е мижи да те лажем...


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот genov1 » Чет 27 апр 2017 13:36


Това се прави най-вече при работа на газ



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 165 госта