АФН изолиране на картерни газове
- smash22
- Мнения: 345
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Изолиране на картерни газове
Говорих с колегата БРЕЗЕЛ , каза ми че това с омасляването на турбината е глупост, просто няма да ми цапа кулера , писна ми всичко да е в масло... А за екологията огледайте се за градския транспорт и тогава ми говорете , колко аз бих замърсил с моята кола ,дето я карам 10 000 км на година и колко замърсяват само в София стотиците тролейбуси , дето въртят от 5 сутринта до 10 вечерта , такава ни държавата такъв ни народа ...
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 13:51
- Автомобил: Seat Leon FR TFSI
- Двигател: bwj
- Местоположение: Sofia City
Re: Изолиране на картерни газове
Тролейбусите не мисля, че замърсяват виж за автобусите може... :)
- RoadRunner
- Мнения: 4117
- Регистриран на: Сря 26 ное 2008 19:32
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2003
- Местоположение: София
Re: Изолиране на картерни газове
Забележка... Тролейбусите не цапат , поне от към газове
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Изолиране на картерни газове
smash22 написа:Говорих с колегата БРЕЗЕЛ , каза ми че това с омасляването на турбината е глупост, просто няма да ми цапа кулера , писна ми всичко да е в масло... А за екологията огледайте се за градския транспорт и тогава ми говорете , колко аз бих замърсил с моята кола ,дето я карам 10 000 км на година и колко замърсяват само в София стотиците тролейбуси , дето въртят от 5 сутринта до 10 вечерта , такава ни държавата такъв ни народа ...
+1
- smash22
- Мнения: 345
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: АФН изолиране на картерни газове
Важното е ,че ми разбрахте мисълта
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: АФН изолиране на картерни газове
Да, стана ясна мисълта ти. После викаме, че държаваната ни скапана... ама държавата, това сме ние.
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: АФН изолиране на картерни газове
Според мен не е много добра идеята да се изведат картерните газове навън .
Важното е да се ревизира/ смени при нужда клапана за картерната вентилация на капака на клапаните , ако тр си сложете маслоуловител преди него ( някои коли си го имат , моите и двата АФН-а -също го имат заводско ) Щом и ЕГР-а е затапен , нямате да имате грижа с доизгарянето на изпаренията , в последствие на това няма и гадни наслоявания и отлагания по смук.колектор. При мен също е затапен ( една от първите ми неща на всяка моя кола , щателно почистване на смук.колектор и неговото изолиране с ламаринка . Разбира се не на всяка кола може толкова лесно да се процедира ( на по-нови коли не е съвсем просто ) но за щастие на АФН няма и грам проблем. Дебитомера показва високи стойности заради това и колата дори с включен климатроник , не се "замисля" още от ниските . Катализаторите са на местата им , не съм ги търбушил , добре са засега .
Между другото освен еко функцията на ЕГР-а за АФН и малко по-бързото стопляне на мотора ( това в градски условия по- си личи ) някаква друга "файда" има ли за двигателя въобще .т.е. добре ли е да си функционира или да се изолира, питам информативно...че в нет-а едни спорове чета ...
smash22 написа: писна ми всичко да е в масло...
Важното е да се ревизира/ смени при нужда клапана за картерната вентилация на капака на клапаните , ако тр си сложете маслоуловител преди него ( някои коли си го имат , моите и двата АФН-а -също го имат заводско ) Щом и ЕГР-а е затапен , нямате да имате грижа с доизгарянето на изпаренията , в последствие на това няма и гадни наслоявания и отлагания по смук.колектор. При мен също е затапен ( една от първите ми неща на всяка моя кола , щателно почистване на смук.колектор и неговото изолиране с ламаринка . Разбира се не на всяка кола може толкова лесно да се процедира ( на по-нови коли не е съвсем просто ) но за щастие на АФН няма и грам проблем. Дебитомера показва високи стойности заради това и колата дори с включен климатроник , не се "замисля" още от ниските . Катализаторите са на местата им , не съм ги търбушил , добре са засега .
Между другото освен еко функцията на ЕГР-а за АФН и малко по-бързото стопляне на мотора ( това в градски условия по- си личи ) някаква друга "файда" има ли за двигателя въобще .т.е. добре ли е да си функционира или да се изолира, питам информативно...че в нет-а едни спорове чета ...
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: АФН изолиране на картерни газове
samo_pechka написа:...Между другото освен еко функцията на ЕГР-а за АФН и малко по-бързото стопляне на мотора ( това в градски условия по- си личи ) някаква друга "файда" има ли за двигателя въобще .т.е. добре ли е да си функционира или да се изолира, питам информативно...че в нет-а едни спорове чета ...
Може би, ще намериш отговор
Какво е ЕГР (EGR от exhaust gas recirculation)- видове, основни неизправности и диагностики
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: АФН изолиране на картерни газове
Доста подробно инфо . Малко по диагонал го почетох , ще го разгледам подробно .
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: Изолиране на картерни газове
drago_tr написа:По динамична да, но ще го усетиш чак тогава когато се поизчистят всмукателните колектори ако сега са ти позатлачени. Положително е че ще мотора ще диша чист атмосверен въждух и той няма да се меша със изпаренията идващи от картера и правят страшна гняс която полепва по тръбите и намалява диаметъра им. Тук във Форума съм чел че така като са изолирани картерните газове и колата загрявала зимата по бавно....ми да ти кажа аз не съм усетил нищо такова.
Едновременно с това запуши и EGR-а и избуши катализатора. Тогава повечко газчица и забравяш за чистене на геометрията.
Аз няколко години вече карам така и нямам проблеми така че действай
преди години ми се наложи да свалим главата и проверим какво е състоянието на клапаните/имаше два леко изкривени при проверка с бормашина / и найстина смукателните клапани бяха обрасли от вътрешната страна с едно нещо като мъх гъбесто вещество /гняс/което естествено затруднява пълненето на цилиндрите с атмосверен въздух . и при пробите след изчистване на тази "гняс" наистина колата набираше мн. яко скорост
- smash22
- Мнения: 345
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: АФН изолиране на картерни газове
Кво стана ,някой колега с АФН ,ще метне ли една снимка информативна ...
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: АФН изолиране на картерни газове
Ми то, мисля че стана ясно как става работата аз затова не снимах днес....Ама щом искате, утре ще направя някоя снимка
- smash22
- Мнения: 345
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: АФН изолиране на картерни газове
Ей сега го изолирах, процедурата беше следната : Извадих малкия маркуч с дърпане , но съединението остана на него ,извадих го и сложих съединението пак на маркуча на турбото,понеже тапата от пещерската съвпада със съединението , със скоби хванах и тапата и съединението към маркуча на турбото , след това взех едно парче маркуч и го пъхнах във този за газовете ,като пак наставката със скоба , сега въпроса ми е следния , мушнах наставката надолу някъде под двигателя , така ли трябва да е отворена или на края на маркуча трябва да сложа някакъв филтър или нещо подобно ,което да спира да не влезе нещо.
Иначе определено в динамиката има разлика и то , лично според мен тя се усеща . Определено в ниските при подаване на газ колата потегля по-изразено и ускорява малко по -добре
Казвайте направил ли съм всичко както трябва ...
Иначе определено в динамиката има разлика и то , лично според мен тя се усеща . Определено в ниските при подаване на газ колата потегля по-изразено и ускорява малко по -добре
Казвайте направил ли съм всичко както трябва ...
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: АФН изолиране на картерни газове
Хубаво е,ако тръбата е останала да пуши в двигателния кош,да я изведеш под купето,че ще почне да вкарва миризми вътре,когато работи на място.А това не е добре за здравето.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: АФН изолиране на картерни газове
Автобуса може и да пуши като комин, ама ти не седиш по цял ден захапал ауспуха. Докато това си е твоята кола и като я караш все си в нея. Не е оферта както са ти казали, щото малко по малко ще те трови.
Ако те притеснява маслото дето го вади си има други начини. Слагаш съд който да отделя маслото от газовете там. Газовете продължават по същият път, а маслото остава в съда. Виж в google за oil catch can.
Ето ти една снимка. Кола в която налях солидно количество пари. Само тунинг железата дето се виждат на тая снимка прехвърлиха 2000лв. Та тая снимка е точно преди да закача маркуча за тоя металния съд. Но е факт, че даже и не помислих за опция да го държа откачен. За малкото време (3-4 дни) докато не беше закачен се караше само на свалени прозорци, щото докато е там от пред и караш градско е някакъв ад.
Ако те притеснява маслото дето го вади си има други начини. Слагаш съд който да отделя маслото от газовете там. Газовете продължават по същият път, а маслото остава в съда. Виж в google за oil catch can.
Ето ти една снимка. Кола в която налях солидно количество пари. Само тунинг железата дето се виждат на тая снимка прехвърлиха 2000лв. Та тая снимка е точно преди да закача маркуча за тоя металния съд. Но е факт, че даже и не помислих за опция да го държа откачен. За малкото време (3-4 дни) докато не беше закачен се караше само на свалени прозорци, щото докато е там от пред и караш градско е някакъв ад.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 149 госта