АФН изолиране на картерни газове

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Изолиране на картерни газове

Мнениеот smash22 » Вто 17 юни 2014 7:48


Говорих с колегата БРЕЗЕЛ , каза ми че това с омасляването на турбината е глупост, просто няма да ми цапа кулера , писна ми всичко да е в масло... А за екологията огледайте се за градския транспорт и тогава ми говорете , колко аз бих замърсил с моята кола ,дето я карам 10 000 км на година и колко замърсяват само в София стотиците тролейбуси , дето въртят от 5 сутринта до 10 вечерта , такава ни държавата такъв ни народа ...




Iv40_GT
Мнения: 35
Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 13:51
Автомобил: Seat Leon FR TFSI
Двигател: bwj
Местоположение: Sofia City

Re: Изолиране на картерни газове

Мнениеот Iv40_GT » Вто 17 юни 2014 7:57


Тролейбусите не мисля, че замърсяват :mhihi виж за автобусите може... :)


Потребителски аватар
RoadRunner
Мнения: 4117
Регистриран на: Сря 26 ное 2008 19:32
Автомобил: VW Golf
Двигател: ASZ 2003
Местоположение: София

Re: Изолиране на картерни газове

Мнениеот RoadRunner » Вто 17 юни 2014 7:57


Забележка... Тролейбусите не цапат , поне от към газове :mrgreen


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Изолиране на картерни газове

Мнениеот drago_tr » Вто 17 юни 2014 9:28


smash22 написа:Говорих с колегата БРЕЗЕЛ , каза ми че това с омасляването на турбината е глупост, просто няма да ми цапа кулера , писна ми всичко да е в масло... А за екологията огледайте се за градския транспорт и тогава ми говорете , колко аз бих замърсил с моята кола ,дето я карам 10 000 км на година и колко замърсяват само в София стотиците тролейбуси , дето въртят от 5 сутринта до 10 вечерта , такава ни държавата такъв ни народа ...

+1 :th_up


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот smash22 » Вто 17 юни 2014 10:16


Важното е ,че ми разбрахте мисълта :biggrin :biggrin :biggrin


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот stefan4o » Вто 17 юни 2014 12:30


Да, стана ясна мисълта ти. После викаме, че държаваната ни скапана... ама държавата, това сме ние.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8377
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот samo_pechka » Вто 17 юни 2014 12:57


Според мен не е много добра идеята да се изведат картерните газове навън .
smash22 написа: писна ми всичко да е в масло...

Важното е да се ревизира/ смени при нужда клапана за картерната вентилация на капака на клапаните , ако тр си сложете маслоуловител преди него ( някои коли си го имат , моите и двата АФН-а -също го имат заводско ) Щом и ЕГР-а е затапен , нямате да имате грижа с доизгарянето на изпаренията , в последствие на това няма и гадни наслоявания и отлагания по смук.колектор. При мен също е затапен ( една от първите ми неща на всяка моя кола , щателно почистване на смук.колектор и неговото изолиране с ламаринка . Разбира се не на всяка кола може толкова лесно да се процедира ( на по-нови коли не е съвсем просто ) но за щастие на АФН няма и грам проблем. Дебитомера показва високи стойности заради това и колата дори с включен климатроник , не се "замисля" още от ниските . Катализаторите са на местата им , не съм ги търбушил , добре са засега .
Между другото освен еко функцията на ЕГР-а за АФН и малко по-бързото стопляне на мотора ( това в градски условия по- си личи ) някаква друга "файда" има ли за двигателя въобще .т.е. добре ли е да си функционира или да се изолира, питам информативно...че в нет-а едни спорове чета ...


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот georgebonev » Вто 17 юни 2014 19:30


samo_pechka написа:...Между другото освен еко функцията на ЕГР-а за АФН и малко по-бързото стопляне на мотора ( това в градски условия по- си личи ) някаква друга "файда" има ли за двигателя въобще .т.е. добре ли е да си функционира или да се изолира, питам информативно...че в нет-а едни спорове чета ...


Може би, ще намериш отговор :c020
Какво е ЕГР (EGR от exhaust gas recirculation)- видове, основни неизправности и диагностики


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8377
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот samo_pechka » Вто 17 юни 2014 21:35


:th_up Доста подробно инфо . Малко по диагонал го почетох , ще го разгледам подробно .


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Изолиране на картерни газове

Мнениеот kiko946 » Сря 18 юни 2014 2:05


drago_tr написа:По динамична да, но ще го усетиш чак тогава когато се поизчистят всмукателните колектори ако сега са ти позатлачени. Положително е че ще мотора ще диша чист атмосверен въждух и той няма да се меша със изпаренията идващи от картера и правят страшна гняс която полепва по тръбите и намалява диаметъра им. Тук във Форума съм чел че така като са изолирани картерните газове и колата загрявала зимата по бавно....ми да ти кажа аз не съм усетил нищо такова.
Едновременно с това запуши и EGR-а и избуши катализатора. Тогава повечко газчица и забравяш за чистене на геометрията.
Аз няколко години вече карам така и нямам проблеми така че действай :th_up


преди години ми се наложи да свалим главата и проверим какво е състоянието на клапаните/имаше два леко изкривени при проверка с бормашина / и найстина смукателните клапани бяха обрасли от вътрешната страна с едно нещо като мъх гъбесто вещество /гняс/което естествено затруднява пълненето на цилиндрите с атмосверен въздух . и при пробите след изчистване на тази "гняс" наистина колата набираше мн. яко скорост


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот smash22 » Сря 18 юни 2014 19:10


Кво стана ,някой колега с АФН ,ще метне ли една снимка информативна ...


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот drago_tr » Сря 18 юни 2014 20:34


Ми то, мисля че стана ясно как става работата аз затова не снимах днес....Ама щом искате, утре ще направя някоя снимка :th_up


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот smash22 » Пет 20 юни 2014 12:24


Ей сега го изолирах, процедурата беше следната : Извадих малкия маркуч с дърпане , но съединението остана на него ,извадих го и сложих съединението пак на маркуча на турбото,понеже тапата от пещерската съвпада със съединението , със скоби хванах и тапата и съединението към маркуча на турбото , след това взех едно парче маркуч и го пъхнах във този за газовете ,като пак наставката със скоба , сега въпроса ми е следния , мушнах наставката надолу някъде под двигателя , така ли трябва да е отворена или на края на маркуча трябва да сложа някакъв филтър или нещо подобно ,което да спира да не влезе нещо.

Иначе определено в динамиката има разлика и то , лично според мен тя се усеща . Определено в ниските при подаване на газ колата потегля по-изразено и ускорява малко по -добре :beer

Казвайте направил ли съм всичко както трябва ... :beer


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот Bai Sando » Пет 20 юни 2014 14:04


Хубаво е,ако тръбата е останала да пуши в двигателния кош,да я изведеш под купето,че ще почне да вкарва миризми вътре,когато работи на място.А това не е добре за здравето.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: АФН изолиране на картерни газове

Мнениеот brum » Пет 20 юни 2014 14:13


Автобуса може и да пуши като комин, ама ти не седиш по цял ден захапал ауспуха. Докато това си е твоята кола и като я караш все си в нея. Не е оферта както са ти казали, щото малко по малко ще те трови.

Ако те притеснява маслото дето го вади си има други начини. Слагаш съд който да отделя маслото от газовете там. Газовете продължават по същият път, а маслото остава в съда. Виж в google за oil catch can.

Ето ти една снимка. Кола в която налях солидно количество пари. Само тунинг железата дето се виждат на тая снимка прехвърлиха 2000лв. Та тая снимка е точно преди да закача маркуча за тоя металния съд. Но е факт, че даже и не помислих за опция да го държа откачен. За малкото време (3-4 дни) докато не беше закачен се караше само на свалени прозорци, щото докато е там от пред и караш градско е някакъв ад.

Изображение



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 149 госта