Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 384
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine
Двигател: CBBB 2010
Местоположение: Павликени

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот dispatch » Съб 05 юли 2014 21:28


Съвет от мен: като го смъкнеш го прати в оторизиран сервиз за рециклиране на турбини!
Ще ти стъпи цялата процедура малко по-скъпо, обаче ще знаеш, че всичко с турбото ти е наред и ще можеш да разчиташ на него.
Ако не го пратиш:
едва ли ще разбереш луфта на оста дали е в нормите;
едва ли ще разбереш актуатора дали е наред и дали не е за смяна;
едва ли ще разбереш колко е износването на геометрията и дали не е за смяна;
едва ли ще разбереш правилно ли ти е регулирано управлението на геометрията.

Много често само изчистването на нагара от турбото не решава проблема!

Успех! :th_up




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот ventotdi » Нед 06 юли 2014 1:30


Майтапиш се нали ? Къде видя геометрии , актуатории ?


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 384
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine
Двигател: CBBB 2010
Местоположение: Павликени

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот dispatch » Нед 06 юли 2014 11:52


Принципно говорех.
Иначе наистина не знаех, че има Голф 4 с турбина с гейт.

А за турбина с променлива геометрия, това което съм написал по-горе е добре да се направи.


Потребителски аватар
tndrrr
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 26 май 2014 12:16
Автомобил: VW Golf IV 2000
Двигател: 1.9 TDI AGR

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот tndrrr » Пет 25 юли 2014 17:59


За да не отварям нова тема, ще пиша в тази.
Възможно ли е, когато колата е студена и не е палена преди това, да ускорява по-добре отколкото примерно като я запаля и тръгна след като вече съм я карал?


Zinoto
Мнения: 1721
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот Zinoto » Пет 25 юли 2014 19:35


Малка разлика особено лятото е нормална


devil2339
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 30 ное 2010 12:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот devil2339 » Пон 28 юли 2014 16:51


Колеги можете ли да ме насочите към някого в Хасковска област за проблеми с моята кола [Golf 4 1,9TDI-AJM(116)] Благодаря предварително.


Потребителски аватар
tndrrr
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 26 май 2014 12:16
Автомобил: VW Golf IV 2000
Двигател: 1.9 TDI AGR

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот tndrrr » Пон 08 сеп 2014 14:30


Така, да вдигна малко темата.
Оказа се, че колата има катализатор, който нямам представа в какво състояние е. Възможно ли е от него да идва проблема с пренадуването на турбото и влизането в авариен режим?


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот lz2aii » Пон 08 сеп 2014 16:17


Не съм много вещ, но си мисля, че при запушен катализатор няма как да се получи пренадуване. По-скоро обратното. Представи си една сламка, в която има перка. Започни да надуваш от единия край, а другия край постепенно го запушвай. Колкото повече го запушваш, количеството въздух, преминаващ през сламката намалява и по-този начин перката се върти по-бавно. Така няма как да се създаде пренадуване от перката и на турбината, ако е запушен катализатора.


Потребителски аватар
tndrrr
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 26 май 2014 12:16
Автомобил: VW Golf IV 2000
Двигател: 1.9 TDI AGR

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот tndrrr » Пон 08 сеп 2014 19:24


Да, по пътя на логиката е така и си прав. Благодаря за отговора.
Все пак мисля да го махна.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот lz2aii » Вто 09 сеп 2014 6:33


Може и да не съм прав в разсъжденията си, но така си мисля. Катализатора махай смело. Чел съм доста теми, в които се описват само предимствата от премахването му. За съжаление на мен все не ми остава време да го направя, но ще дойде и неговото време.


Golf 4 90hp
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 03 сеп 2014 20:59
Автомобил: Golf 4 TDi
Двигател:

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот Golf 4 90hp » Съб 13 сеп 2014 17:46


Колега и аз го имам същия проблем смених маркучи клапан n75 никакъв резултат. Казаха ми може да е от катализатора, да е запушен махнах и него резултат никакъв.


Потребителски аватар
tndrrr
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 26 май 2014 12:16
Автомобил: VW Golf IV 2000
Двигател: 1.9 TDI AGR

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот tndrrr » Пон 15 сеп 2014 11:57


Провери си лостчето на уестгейт клапана дали се движи като го мърдаш на ръка. Доколкото знам, хода му трябва да е 11-12мм. (ако греша, някой да ме поправи). И всичко това при условие, че си с AGR мотора.
При мен почти не се движи въпросното лостче и най-вероятно от там идва проблема. Предстои ми сваляне и почистване на турбината, и евентуална смяна на уестгейт клапана.

ПС: Бих бил благодарен, ако някой сподели как точно се сваля турбината и какви инструменти ще са ми необходими.


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот rufkata » Пон 15 сеп 2014 13:52


Не може ли да свалите само гейта, имах бензинов турбалан преди доста време и съм забравил, но клапана може да се свали без да се сваля турбото. Вакум управлява клапана, и следователно отваря клапата при прибиране за това трябва да навивате за да разтоварва по рано :th_up


Потребителски аватар
tndrrr
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 26 май 2014 12:16
Автомобил: VW Golf IV 2000
Двигател: 1.9 TDI AGR

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот tndrrr » Пон 15 сеп 2014 18:32


Може да се смъкне и само гейта, но така или иначе ще има разглобяване по турбото, най-добре е да се смъкне и то, за да се почисти изцяло.


Потребителски аватар
marekkk
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 28 авг 2012 14:47
Автомобил: Seat Leon TDI
Двигател: AGR - 2000g

Re: Golf 4 1.9 TDI - забива и губи мощност

Мнениеот marekkk » Пон 10 ное 2014 1:34


Как върви работата с проблемния авариен режим.

Аз имам същия проблем. Карам Сеат Леон 1.9 90кс. AGR (турбо с разтоварващ клапан).
1. Чистих всмукателен колектор от много нагар беше ужасено положението, сега "свети", спрял съм EGR клапана (механично и с VAG-COM).
2. Махнах катализатора поради други причини!
3. Смених N75 не работеше и имаше масло в него. Новия N75 за половин година каране няма омасляване на маркучетата или вътре в него
Авариен режим влиза само извънградско на автопилот или ако поддържам постоянна скорост с педала за газта, най-често карам с 120-130 на магистралата. При всички останали случаи няма проблем. Дава ми грешка пренадуване от турбото (високо налягане).
Като стане топло ще сваля турбото да го видя от близо. До тогава ще следя форумите за възможни причини за проблема.
Успех с решаването на твоя.

П.П.: Реших си проблема като разхлабих гайките на актуатора бяха натегнати за да върви повече (предполагам), от предишния собственик. Един вид си регулирах пръчката на актуатора на West gate.

Последна промяна от marekkk на Вто 12 дек 2017 23:25, променено общо 1 път.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: GeorgiIliev1, LoPiN, Водния дух1 и 13 госта