ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
donvesss
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 24 яну 2014 16:47
Автомобил: VW Golf 4 1.9 PD 116
Двигател: AJM
Местоположение: София

ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот donvesss » Съб 19 юли 2014 12:05


Знам, че този въпрос е дискутиран хиляди пъти и съм добре запознат с работата на клапана.
Само не мога да си обясня защо всички казват, че егр на помпа дюза не се затапва.
Коя е причината да може да се затапи на на двигателите с ГНП, а на тези с ПД да не е е добре. :screwy




novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот novatora » Съб 19 юли 2014 14:33


Интересен въпрос. Ще е много поучително някой от по запознатите да даде разяснение. Аз съм слушал какво ли не за егр. Че бил безполезна джаджа изцяло за екологична гледна точка. Но за да е там немският мислител е имал нещо в предвид. Изолирането му доколкото съм се запознал от форума има негативно влияние зимата- колата ще загрее по бавно. А това според мен има значение защото студената работа на мотора е най вредна за него. Като се затапи егр какво става с маслените пари? Моите познания са до тук. Дано по знаещите да изразят мнение.


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот IvailoOo » Съб 19 юли 2014 15:40


Какво става с маслените пари ли ... спират да се лепят по колектора. Тези твърдения съм ги слушал и аз . За 50+к. километра проблеми няма ,а на другата кола - 30+к. км, така че изводите мисля са ясни.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот phantom_ » Съб 19 юли 2014 15:47


И аз моя съм го премахнал софтуерно,не съм си играл да го затапвам и проблеми съм нямал...само да добавя че зимата наистина с изключен ЕГР двигателя направо няма загряване icon_idea


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 923
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот ssssl » Съб 19 юли 2014 15:56


Миналата пролет ми се прецака ЕГР-а - пробита мембрана. Разходът ми се увеличи с около 10%. За загряването нямам лично мнение, защото времето беше топло, но доста колеги със затапени клапани споделят за по-бавно загряване през зимата. Нов ЕГР е 250 лв.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот FELIPE » Съб 19 юли 2014 17:31


Каква е връзката м/у маслените пари и липсата или наличието на ЕГР :screwy ?
Аз съм така
Изображение
от май миналата година,махнах ЕГР защото губеше вакуум ,доволен съм,загрява както по-рано зимата(в смисъл не загрява :biggrin ),грешки не записва,разхода е същия,малко повече претриса при гасене и това май е единствения кусур,ама то и по-рано един път се гасеще меко един път с претрисане :biggrin


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот IvailoOo » Съб 19 юли 2014 17:35


Връзката е такава,че вкараните през тръбата след филтъра газове в комбинация с работещ ЕГР образуват оная гняс,която полеква по колектора и ЕГР. Затова и в маркуча преди ЕГР-а няма такъв нагар въпреки,че има масло


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот 110afn » Съб 19 юли 2014 17:36


И аз съм със затапен ЕГР и няма грешки. Без него е малко по-нервна колата. Не знам защо ми дава, че ЕГР работи на 5 процента
Филипе, а защо трябваше да разкараш клапата за меко гасене ?


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот FELIPE » Съб 19 юли 2014 18:47


Вярно,че можеше да остане ЕГР и да се използва само клапата,в смисъл тръбата с изгорелите газове пак да е затапена и ЕГР да е ограничен софтуерно,но майстора каза,че не е сигурен точно откъде губи вакуума ,предложи да сложим рейс пайп и аз се съгласих,гасенето не е толкова трагично,а ако някога турбото вкара масло(не дай боже) ще гася на скорост,какво да се прави...след интервенцията забелязах друг много хубав ефект,може би страничен,геометрията спря да се задръства,сега вярно,че майстора смени софтуера и я почисти,но и преди и други майстори я чистеха ,а тя регулярно през три-четири месеца градско се задръстваше,сега вече имам към осемнадесет месеца само градско(без едно ходене до морето),като зимата почти не съм я вадил от града и то основно е карана студена,но няма и помен от задръстване т.е. не влиза в авариен режим при никакви условия.Вярно,че няма видима връзка м/у премахването на ЕГР и задръстването на геометрията,освен ,може би губещия се вакуум,но факта си е факт.
Иначе Иво въпроса бе този-
Като се затапи егр какво става с маслените пари?

като аз казвам ,че нищо не става с маслените пари,те пак са си там,но вече ги няма изгорелите газове. :biggrin


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот phantom_ » Съб 19 юли 2014 19:26


110afn написа: Не знам защо ми дава, че ЕГР работи на 5 процента

Така ти го дава защото софтуерно така е заложено,ако не е чипосана,а и да е зависи от кого :th_up


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот 110afn » Съб 19 юли 2014 22:40


А ЕГР задължително ли е да се ограничава софтуерно, щото при мен е с пластина и болт на маркучето ?


Потребителски аватар
donvesss
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 24 яну 2014 16:47
Автомобил: VW Golf 4 1.9 PD 116
Двигател: AJM
Местоположение: София

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот donvesss » Съб 19 юли 2014 23:10


Плюсовете и минусите са дискутирани многократно тук.
Много често обаче съм чел мнения, че на помпа дюза не трябва да се затапва, но никой не е обяснил защо. Това ме интересува :smile


rostislav1998
Мнения: 233
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот rostislav1998 » Съб 18 авг 2018 6:42


Ще попитам в тази тема някой знае ли дали става егр клапан от 110 на 116 коня?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот hvp800 » Съб 18 авг 2018 6:57


Става


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2527
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот drago_tr » Съб 18 авг 2018 7:15


rostislav1998 написа:Ще попитам в тази тема някой знае ли дали става егр клапан от 110 на 116 коня?

Ако 110-ката е с ГНП а 116 е PD- не става.

Ето какво се случва при мен с тия ЕГР-и :
Наблюденията са ми върху 1.9 110 к.с. , пасат 1.9 PD 101 к.с. , Ауди А4 Б6 101 к.с. PD, голф 1.9 90 к.с. 1Z

При 1.9 110 к.с. Там е затапен ЕГР-а и вече 6 години се кара така и няма зацапване на геометрията, няма грешки, няма проблеми.
При Пасата 1.9 101 к.с. когато го купих беше запекла геометрията. Изчистих геометрията и затапих ЕГР-а Вървенето и загряването си е пак така и 2000 км. вече няма проблеми. Грешки няма по VAG-COM.
При Аудито, след затапването вървенето си е същото, но постоянно започвна да набива грешка в EGR-a. Ограничих го софтуерно, но пак същата работа. Разлика във вървеж, разход, загряване няма. Заради това че ми набиваше грешка, попитах тук там и ми искаха едни безумни цени от порядъка на 150 лева да го прекодират да не показва тая грешка и се наложи да го върна отново. Карам си го така, но го натискам повечко.
При голфа, Премахнато и затапено всичко и вървеше като змей....но там е друга бирата с устгейт :c010

Като извод мога да направя, че най добре и най безпроблемна е тази интервенция да се прави на 110-ка и на 90 1Z. Карал съм ги доста и проблеми няма с тия интервенций.
Преди време, доста се бях зачел дали това е възможно и при PD мотора, и да ви кажа аз не останах от никого убеден, че това не може да стане. За сега съм решил да го направя така, поне при аудито където набива грешка, да не затапвам EGR-а, но да сложа маслоутаиник на тръбата която идва от капака на клапаните и влиза във всмукателната тръба на турбината. Така значително ще намалее зацапването на колекторите, егр, турбина.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта