ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8339
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот samo_pechka » Съб 18 авг 2018 8:24


ЕГР-охладител подобрява драстично нещата, откъм зацапване говоря. Отделно и колата загрява доволно бързо студена . Буквално за минути ( до 5 някъде, а често и под 3) зимата от - 10 градуса навън , двигателя загрява до 60гр +- . Това при лека газ и градско. Без охладителя минава минимум 15 минути докато позагрее.




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот valiosport » Съб 18 авг 2018 8:26


А защо просто не му сложи ламаринка само без да махаш вакума и ще стане.
При мен на голф 4 ПД150 пушеше много с егр-а и му сложиш ламаринка и извадих вакума. Пушенето изчезна и не ми е набивало грешка.
После чипосах колата и спряхме дебитомера и ЕГР-а и в последствие махнах и целия топлообменник и сложих оригинални тапи за ЕГР.
Разлика в загряването няма ако е изправен термостата, при неизправен термостат и с топлообменника не загрява.
Зимата като запаля и на третата минута се осеща топло от парното(колата е със свещи на антифриза).


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот hvp800 » Съб 18 авг 2018 8:55


drago_tr написа:Ако 110-ката е с ГНП а 116 е PD- не става.

.


И кое точно не става :c010
Или една жена ти е казала ?


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот toraborat » Съб 18 авг 2018 9:43


valiosport написа:При мен на голф 4 ПД150 пушеше много с егр-а и му сложиш ламаринка и извадих вакума. Пушенето изчезна и не ми е набивало грешка.

Пробва ли с нов N18 клапан?


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2527
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот drago_tr » Съб 18 авг 2018 10:02


hvp800 написа:
drago_tr написа:Ако 110-ката е с ГНП а 116 е PD- не става.

.


И кое точно не става :c010
Или една жена ти е казала ?


Погледни двигателите и ще разбереш. Няма нужда някой да ми казва защото ги имам отвън на паркинга, и много лесно мога да направя съпоставката. Захващането е различно а и при помпа дюза има клапа за меко гасене.
..... И в излишни глупави спорове не ми се влиза.
:beer


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот valiosport » Съб 18 авг 2018 13:10


toraborat написа:Пробва ли с нов N18 клапан?

Не и нямам намерение. Даже съм го махнал, както написах по горе съм с изключен софтуерно MAF(Дебитомер), по данни от MAP съм, а за да ти работи ЕГР-а му трябва MAF.
Колега клапата за меко гасене няма общо с ЕГР-а, при мене клапата си работи. После ше те питам как ще изчистиш клапаните навътре от нагарите :mhihi
Пък и това отвиване и завиване на болтовете не е много добре, все пак се стягат в алумин


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот NathaN » Нед 19 авг 2018 9:11


При моята ибиза 6л ми светеше чека заради ЕГР спряха ми го само софтуерно и това е 2 години си карам така няма проблеми иначе и аз съм с егр охладител BLT ми е мотора 131 коня


qnkov
Мнения: 174
Регистриран на: Сря 01 юли 2015 0:10
Автомобил: Seat Cordoba TDI
Двигател: 2004г ATD 1_9 101кс

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот qnkov » Сря 15 дек 2021 13:25


Понеже искам да чипосам моята с едни 30 кончета, ми казаха, че трябва се изкл. софуерно ЕГР-а. Вярно ли е, че ако се направи това, колата ще загрява по-трудно зимата? Или това се отнася само при затапен?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот megatronS » Сря 15 дек 2021 15:24


Да, вярно е че ще загрява по трудно, да вярно е че ще ти се наруши екологията. За тунинга е добре и самия клапан да се изключи,защото ще позволи на автомобила да дърпа от по-ниски обороти, не не е задължително. При работещ клапан, аз ти препоръчвам да не го пипаш.


qnkov
Мнения: 174
Регистриран на: Сря 01 юли 2015 0:10
Автомобил: Seat Cordoba TDI
Двигател: 2004г ATD 1_9 101кс

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот qnkov » Сря 15 дек 2021 20:57


Да, така четох и аз, но човека, който слага чиповете, каза, че няма такова нещо. Ще си загрява нормално. За калапан не е казвал, че трябва да се изкл. А в момента достатъчно бавно загрява, какво остава ако започне още по-бавно да
загрява. :)
За тая кола имаш ли идея какъв е най-безопасния тунинг?


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот 777 » Сря 15 дек 2021 23:44


qnkov написа:Да, така четох и аз, но човека, който слага чиповете, каза, че няма такова нещо.

Какво очакваш да ти каже? За конфликт на интереси не си ли чувал - това е такъв случай. Няма интерес да ти казва неща, които ще те разколебаят и може да изтърве парите.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот megatronS » Чет 16 дек 2021 9:12


Безопасният тунинг зависи конкретно за всеки автомобил и главно от моментното му състояние. Иначе, като шаблон се приема 20 до 30 процента от стоковата му мощност (идеална среда е 25 процента). Има и модели в зависимост от състоянието им, може и до 35 процента, но това е предел, който се понася доста тежко от целия автомобил и много бързо може да доведе до повреди на различни места. От тези проценти нагоре, вече трябва замяна на доста неща по автомобила (хардуерен тунинг). Човекът, който не знае, че ЕГР клапана допринася за по бързото подгряване на автомобила, и че затормозява в ниските обороти двигателя, поради връщането за преработка на неизгорелите газове, не знам какъв тунинг ще ти направи, при положение, че не са му ясни най-елементарни неща от автомобила, да не говорим за изчисляване на различни таблици за гориво, налягане, въздух и т.н.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8339
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот samo_pechka » Чет 16 дек 2021 11:16


ЕГР наистина допринася за по-бързо загряване, но... има едно но. Ако има охладител-ок, съгласен на 100%. Ще загрее доста бързо , особено в градско . Ако няма - ефектът е минимален откъм топлина. Отделно като се знае в кой диапазон обороти и натоварване е активен.
С ЕГР охладител не се наблюдава и това затлачване по смук. колектор, лепкава маса отвътре. Поне не и в степен ако е без такъв охладител.
Признавам, че на три от колите си съм го изолирвал превантивно поради точно тази причина. Виждал съм до какво довежда в много коли които са идвали при мен. На последната-не, тя си е с охладител , а и е малко трудно там ( Е6 с ДПФ )


Golffff
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 19 мар 2022 12:08
Автомобил:
Двигател:

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот Golffff » Съб 02 апр 2022 21:39


Здравейте! Имам един въпрос към по знаещите! Колата ми е ГОЛФ 4 1.9 тди 90 АГР. Четох много разни неща и реших да пробвам без Егр каква ще е разликата понеже колата ми е с нов маф сензор и е много по-мощен от преди. Махнах вакуум тръбичката от егр-а и го затапих с болтче 5мм, не усетих кой знае каква разлика, но имаше в ниските обороти и в прав участък на 4-та до 140 го вдигнах и времето беше хладно като го паркирах в гаража отворих предния капак и като видях се стреснах пареше от някъде памислих че от егр-а но е бил турбото. Защо се прегрявал толкова много не разбрах за пръв път не го настъпвам така..


mitkos
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 10 сеп 2016 19:11
Автомобил:
Двигател:

Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?

Мнениеот mitkos » Пет 12 яну 2024 15:32


Здравейте имам следният проблем и не знам към кого да се обърна колата е голф плюс 1.9 105 2005 г BKC мотор сменени са три термостата (като посшедния оригинален) датчик на температура,нов радиатор,напълно е обслужена колата и не загрява ики загрява но много бавно.Та ми казаха че има някакъв клапан преди егр който остава отворен и за това колата не иска да загрее.Ако загрее колата до 90 и то ще е с голяма мъка оставя ли я на място или пусна ли парното пада до под 70 градуса.Та някой може ли да помогне с опит ако се смени егр дали ще се оправи. Снощи дори закачихме един картон отпред на решетката и колата си загряваше и всичко беше както трябва махнахме картона и всичко стана по старо му.И ми казаха че няй вероятно е клапан на егр.Наистина ще съм много благодарен ако някой успее да ми помогне ...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: lubomir911, Mitablek и 66 госта