Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
el_badaj0
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 04 яну 2024 10:00
Автомобил: VW Passat 20 TDI - 170 hp
Двигател: Motor BMR - 2007 г

Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.

Мнениеот el_badaj0 » Чет 04 яну 2024 22:29


Здравейте колеги;
Най вероятно сте се срещнали с следната тема тъй като вече е много запознат проблем, моля за съвети от които имат познания в това поле.
Колата е внос от Исп., купих си я аз лично от Valencia на 2013 г. на 140К км. и я докарах в Бг (със сменени дюзи от кампанията на офиц. къща VW, от siemens на bosch).
До 2022 г. на 225К км. никакво оплакване от колата, всичко си беше поддържано, филтри, ангр. рмк, течности, т.н., докато в тази година рекох да отида и да премахна софтуерно и хардуерно дпф и егр поради непрекъснатите светещи лампи (уведомления) за задръстен дпф в таблото.
Преди да премахна тези части, да не забравя да добавя че ми бяха сменили уплътнението на тандем помпата поради лек теч от гориво и антифриз, не знам тука дали има нещо общо със маслото.
След това, възникна проблема в който колата почна да гори точно 1 л. масло (кастрол 5/30) на 3.800 км. :no :no :no
Нямам течове, като отвориш предния капак, единствено което забелязвам е маркучът който излиза от отвора на капака за изгорелите маслени газове и се съединява към маркуча на турбото е доста влажно от масло, след което следя големия маркуч който се включва в входа на турбото и там също забелязвам че цялата повърхност на самата глава (кръговата форма) е силно овлажнена със масло. Общо на 15.000 км доливам 4 л., според моето мнение това не е нормално.
При шофиране колата не появява никаква неизправност, като го караш нормално си работи нормално, като го натискаш естествено дърпа.
Сега реших да си купя един кит (oil katcher) който ще съединя към отвора на капака за изг. газове на маслото за да видя дали ще напълни това със масло, защото махнах този маркуч който се свързва към влизащия въздух към турбото и установих че от там губя маслото капка по капка (сложих бях парцал за да проверя и наистина изкарва съвсем малки капки от масло).

След установяване от къде се губи маслото, сега си мисля ако сменя капака дали ще се оправи проблема? :gruebel
Това означавали че има много налягане на масло и това как ще мога да го отстраня? :gruebel
И ако издържа така, дали е много вредно за мотора? :gruebel

Механиците от квартала ми дадоха съвети и мнения за много различни неща които могат да причинят тази загуба на масло, но до къде са прави никой не знае, но със сигурност са по прави от мен.
- Първият мех. който погледна колата, директно ми отговори; за да открия проблема, трябва да ти сваля двигателя и да проверя всичко едно по едно (този начин мисля че не е най подходящия начин за отстраняване на проблема). :screwy :screwy :screwy
- Вторият мех. след като го провери и видя влажността от масло във входа на турбото, ми отговори че вече не се занимава със турбо компресори (макар че да е само за демонтаж и монтаж).
- Третия мех. ми даде следните съвети, ако съм карал тази кола 2.0 ТДИ да издържа така с нея докато спре (бракува) мотора, ако не щял съм да си оставя всичките пари в този "скапан мотор" на празно, трябвало да смени маслената помпа на предишната версия 1.9тди поради проблеми със шестограма, и също така трябвало да смени капака (в който се износвало мембраната за изгорелите газове на маслото и нямало как да се смени частично), също така добави още други малки неща от които вече не се сещам.
И сега мисля тези дни да отида на някой друг механик който да е по компетентен, за да видя още някой друг съвет.

Тука въпроса ми е дали си заслужава да направя всички тези ремонти, и дали накрая ще се отстрани този проблем, не съм за 1.000 лв или 1.500 лв мога да си ги позволя но ще имали ефект? :eek :eek :eek
Познати приятели ми казват вече да мина на друг вискоцитет масло, като например 5/40, не е лоша идея, мога да пробвам на следващата смяна на масло.
Моля за съвети, всяка идея е добре дошла. :bowdown :bowdown :bowdown
Благодаря предварително.
Прикачени файлове
IMG_20240104_212820_copy_1000x750.jpg
IMG_20240104_140452_copy_800x600.jpg
IMG_20240104_213000_copy_1000x750.jpg
IMG_20240104_152910_copy_800x600.jpg
IMG_20240104_152902_copy_800x600.jpg
Ако се ползва временно по този начин, вредно ли е за турбото?

Последна промяна от el_badaj0 на Пет 05 яну 2024 8:48, променено общо 1 път.




kukata_pasat
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.

Мнениеот kukata_pasat » Пет 05 яну 2024 7:26


От когато е започнала да гори масло си забелязал омасляваме на маркуча за картерите газове нали?По принцип от клапана на картерите газове когато не е изправен може да гори масло зверски така че най вероятно той е виновника.Лошото е че той върви с капака на клапаните но може да се рециклира има доста теми и клипове как се прави по руски език,или го рециклиран съгласно клиповете или друг капак на клапаните.


Потребителски аватар
el_badaj0
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 04 яну 2024 10:00
Автомобил: VW Passat 20 TDI - 170 hp
Двигател: Motor BMR - 2007 г

Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.

Мнениеот el_badaj0 » Пет 05 яну 2024 17:44


Дa точно така, това забелязах, но не е ли странно да е почнало това точно след 2-3 месеца след премахването на дпф-а и егр-а? Или аз се подвеждам и просто му е дошло времето на капака?
Но ще се опитам както ме съветваш, първо ще го дам за рециклиране (ако е възможно).
И в момента със махнатия мaркуч на картерната вентилация (както се вижда във изображенията), това вредно ли е за турбото? За това че не му идват маслени газове за омсаляване? Или няма нищо общо със това което си мисля?


kukata_pasat
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.

Мнениеот kukata_pasat » Съб 06 яну 2024 10:28


https://youtu.be/7mJCWiaI5NE?si=KLcOH345Fxjys_aW
Ето клип с обяснението за филтъра(макар че тоя дето обяснява е страшен дърдорко и не говори по същество) потърси информация дали на 2.0 тди изобщо може да му се заменят мембраните (потърси информация по руски) щото ония са големи гяволи или сменяй капака.Тази смрад около скобата на турбото от това че караш с откачен маркуч ли е?По добре го закачи където му е мястото щото така или иначе ще си заминава маслото но когато караш с откачен маркуч цялото масло ще се излива върху двигателя ти пък и ще бъркаш въздушната смес на двигателя и колата няма да върви добре.Ако не успееш да рециклиран клапана на картерните газове сменяй капака.Разхода ти на масло в момента е 280/1000км нормалния е около 80/1000км тия 200 грама на 1000км са от това.


Потребителски аватар
el_badaj0
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 04 яну 2024 10:00
Автомобил: VW Passat 20 TDI - 170 hp
Двигател: Motor BMR - 2007 г

Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.

Мнениеот el_badaj0 » Съб 06 яну 2024 11:41


Здр кука,
Тази смрад около скобата на турбото е от когато беше закачен маркуча (сега трябва да го изчистя), както го карам сега откачен и му слагам един парцал за да попива капките който сменям всяка седмица (за да не стане целия мотор масло) мога ли да издържа временно така? Да не прецакам турбото без маслени газове?


kukata_pasat
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.

Мнениеот kukata_pasat » Съб 06 яну 2024 22:23


А бе закачи го,по принцип няма да прецакаш турбото то се маже в оста си с масло под налягане, тоя маркуч е да не бягат картерните газове в атмосферата и да тровят живота на всички същества за това са го набутали там да ходят тия пари пак в двигателя и да си горят в цилиндрите,но така бъркаш смесообразуването защото дебитомера мери едно количество а с тая отворена дупка турбото смуче друго ако го оставиш така колата ти няма да върви добре.Колкото до харча ти на масло ориентирай се към тоя клапан ако не успееш да го рециклиран(лично аз не съм го правил само съм гледал разни руснаци в ю туб как го правят) се ориентирай към капак на клапаните.


Потребителски аватар
el_badaj0
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 04 яну 2024 10:00
Автомобил: VW Passat 20 TDI - 170 hp
Двигател: Motor BMR - 2007 г

Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.

Мнениеот el_badaj0 » Нед 07 яну 2024 18:31


Ок, благодаря кука.
Преди няколко месеца бях видял идентичния капак нов в алиекспрес (китай) за пасат BMR към 250 лв., но видях много негативни коментари за други части и това ме спира доста, така че както винаги, пак трябва да комуникирам със nasauto.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 641
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.

Мнениеот railfan » Сря 10 яну 2024 9:18


Не те съветвам да взимаш китайски. Даже алтернативните марки се кривят. Вземи си оригинален от Порше, само дето цената му си е дебеличка..


Потребителски аватар
el_badaj0
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 04 яну 2024 10:00
Автомобил: VW Passat 20 TDI - 170 hp
Двигател: Motor BMR - 2007 г

Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.

Мнениеот el_badaj0 » Чет 11 яну 2024 15:12


Благодаря за съвета раилфан.


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 127
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.

Мнениеот papa franku » Сря 17 яну 2024 9:09


Огледай колата отдолу дали имаш теч. При регенерациите понякога пуска дизел в маслото и му вдига нивото. Може от преди да си е горял, но след като не прави вече регенерации да го забелязваш (само предположение)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tih и 26 госта