Здравейте колеги;
Най вероятно сте се срещнали с следната тема тъй като вече е много запознат проблем, моля за съвети от които имат познания в това поле.
Колата е внос от Исп., купих си я аз лично от Valencia на 2013 г. на 140К км. и я докарах в Бг (със сменени дюзи от кампанията на офиц. къща VW, от siemens на bosch).
До 2022 г. на 225К км. никакво оплакване от колата, всичко си беше поддържано, филтри, ангр. рмк, течности, т.н., докато в тази година рекох да отида и да премахна софтуерно и хардуерно дпф и егр поради непрекъснатите светещи лампи (уведомления) за задръстен дпф в таблото.
Преди да премахна тези части, да не забравя да добавя че ми бяха сменили уплътнението на тандем помпата поради лек теч от гориво и антифриз, не знам тука дали има нещо общо със маслото.
След това, възникна проблема в който колата почна да гори точно 1 л. масло (кастрол 5/30) на 3.800 км.
Нямам течове, като отвориш предния капак, единствено което забелязвам е маркучът който излиза от отвора на капака за изгорелите маслени газове и се съединява към маркуча на турбото е доста влажно от масло, след което следя големия маркуч който се включва в входа на турбото и там също забелязвам че цялата повърхност на самата глава (кръговата форма) е силно овлажнена със масло. Общо на 15.000 км доливам 4 л., според моето мнение това не е нормално.
При шофиране колата не появява никаква неизправност, като го караш нормално си работи нормално, като го натискаш естествено дърпа.
Сега реших да си купя един кит (oil katcher) който ще съединя към отвора на капака за изг. газове на маслото за да видя дали ще напълни това със масло, защото махнах този маркуч който се свързва към влизащия въздух към турбото и установих че от там губя маслото капка по капка (сложих бях парцал за да проверя и наистина изкарва съвсем малки капки от масло).
След установяване от къде се губи маслото, сега си мисля ако сменя капака дали ще се оправи проблема?
Това означавали че има много налягане на масло и това как ще мога да го отстраня?
И ако издържа така, дали е много вредно за мотора?
Механиците от квартала ми дадоха съвети и мнения за много различни неща които могат да причинят тази загуба на масло, но до къде са прави никой не знае, но със сигурност са по прави от мен.
- Първият мех. който погледна колата, директно ми отговори; за да открия проблема, трябва да ти сваля двигателя и да проверя всичко едно по едно (този начин мисля че не е най подходящия начин за отстраняване на проблема).
- Вторият мех. след като го провери и видя влажността от масло във входа на турбото, ми отговори че вече не се занимава със турбо компресори (макар че да е само за демонтаж и монтаж).
- Третия мех. ми даде следните съвети, ако съм карал тази кола 2.0 ТДИ да издържа така с нея докато спре (бракува) мотора, ако не щял съм да си оставя всичките пари в този "скапан мотор" на празно, трябвало да смени маслената помпа на предишната версия 1.9тди поради проблеми със шестограма, и също така трябвало да смени капака (в който се износвало мембраната за изгорелите газове на маслото и нямало как да се смени частично), също така добави още други малки неща от които вече не се сещам.
И сега мисля тези дни да отида на някой друг механик който да е по компетентен, за да видя още някой друг съвет.
Тука въпроса ми е дали си заслужава да направя всички тези ремонти, и дали накрая ще се отстрани този проблем, не съм за 1.000 лв или 1.500 лв мога да си ги позволя но ще имали ефект?
Познати приятели ми казват вече да мина на друг вискоцитет масло, като например 5/40, не е лоша идея, мога да пробвам на следващата смяна на масло.
Моля за съвети, всяка идея е добре дошла.
Благодаря предварително.
Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.
- el_badaj0
- Мнения: 7
- Регистриран на: Чет 04 яну 2024 10:00
- Автомобил: VW Passat 20 TDI - 170 hp
- Двигател: Motor BMR - 2007 г
Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.
Последна промяна от el_badaj0 на Пет 05 яну 2024 8:48, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 868
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.
От когато е започнала да гори масло си забелязал омасляваме на маркуча за картерите газове нали?По принцип от клапана на картерите газове когато не е изправен може да гори масло зверски така че най вероятно той е виновника.Лошото е че той върви с капака на клапаните но може да се рециклира има доста теми и клипове как се прави по руски език,или го рециклиран съгласно клиповете или друг капак на клапаните.
- el_badaj0
- Мнения: 7
- Регистриран на: Чет 04 яну 2024 10:00
- Автомобил: VW Passat 20 TDI - 170 hp
- Двигател: Motor BMR - 2007 г
Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.
Дa точно така, това забелязах, но не е ли странно да е почнало това точно след 2-3 месеца след премахването на дпф-а и егр-а? Или аз се подвеждам и просто му е дошло времето на капака?
Но ще се опитам както ме съветваш, първо ще го дам за рециклиране (ако е възможно).
И в момента със махнатия мaркуч на картерната вентилация (както се вижда във изображенията), това вредно ли е за турбото? За това че не му идват маслени газове за омсаляване? Или няма нищо общо със това което си мисля?
Но ще се опитам както ме съветваш, първо ще го дам за рециклиране (ако е възможно).
И в момента със махнатия мaркуч на картерната вентилация (както се вижда във изображенията), това вредно ли е за турбото? За това че не му идват маслени газове за омсаляване? Или няма нищо общо със това което си мисля?
-
- Мнения: 868
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.
https://youtu.be/7mJCWiaI5NE?si=KLcOH345Fxjys_aW
Ето клип с обяснението за филтъра(макар че тоя дето обяснява е страшен дърдорко и не говори по същество) потърси информация дали на 2.0 тди изобщо може да му се заменят мембраните (потърси информация по руски) щото ония са големи гяволи или сменяй капака.Тази смрад около скобата на турбото от това че караш с откачен маркуч ли е?По добре го закачи където му е мястото щото така или иначе ще си заминава маслото но когато караш с откачен маркуч цялото масло ще се излива върху двигателя ти пък и ще бъркаш въздушната смес на двигателя и колата няма да върви добре.Ако не успееш да рециклиран клапана на картерните газове сменяй капака.Разхода ти на масло в момента е 280/1000км нормалния е около 80/1000км тия 200 грама на 1000км са от това.
Ето клип с обяснението за филтъра(макар че тоя дето обяснява е страшен дърдорко и не говори по същество) потърси информация дали на 2.0 тди изобщо може да му се заменят мембраните (потърси информация по руски) щото ония са големи гяволи или сменяй капака.Тази смрад около скобата на турбото от това че караш с откачен маркуч ли е?По добре го закачи където му е мястото щото така или иначе ще си заминава маслото но когато караш с откачен маркуч цялото масло ще се излива върху двигателя ти пък и ще бъркаш въздушната смес на двигателя и колата няма да върви добре.Ако не успееш да рециклиран клапана на картерните газове сменяй капака.Разхода ти на масло в момента е 280/1000км нормалния е около 80/1000км тия 200 грама на 1000км са от това.
- el_badaj0
- Мнения: 7
- Регистриран на: Чет 04 яну 2024 10:00
- Автомобил: VW Passat 20 TDI - 170 hp
- Двигател: Motor BMR - 2007 г
Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.
Здр кука,
Тази смрад около скобата на турбото е от когато беше закачен маркуча (сега трябва да го изчистя), както го карам сега откачен и му слагам един парцал за да попива капките който сменям всяка седмица (за да не стане целия мотор масло) мога ли да издържа временно така? Да не прецакам турбото без маслени газове?
Тази смрад около скобата на турбото е от когато беше закачен маркуча (сега трябва да го изчистя), както го карам сега откачен и му слагам един парцал за да попива капките който сменям всяка седмица (за да не стане целия мотор масло) мога ли да издържа временно така? Да не прецакам турбото без маслени газове?
-
- Мнения: 868
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.
А бе закачи го,по принцип няма да прецакаш турбото то се маже в оста си с масло под налягане, тоя маркуч е да не бягат картерните газове в атмосферата и да тровят живота на всички същества за това са го набутали там да ходят тия пари пак в двигателя и да си горят в цилиндрите,но така бъркаш смесообразуването защото дебитомера мери едно количество а с тая отворена дупка турбото смуче друго ако го оставиш така колата ти няма да върви добре.Колкото до харча ти на масло ориентирай се към тоя клапан ако не успееш да го рециклиран(лично аз не съм го правил само съм гледал разни руснаци в ю туб как го правят) се ориентирай към капак на клапаните.
- el_badaj0
- Мнения: 7
- Регистриран на: Чет 04 яну 2024 10:00
- Автомобил: VW Passat 20 TDI - 170 hp
- Двигател: Motor BMR - 2007 г
Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.
Ок, благодаря кука.
Преди няколко месеца бях видял идентичния капак нов в алиекспрес (китай) за пасат BMR към 250 лв., но видях много негативни коментари за други части и това ме спира доста, така че както винаги, пак трябва да комуникирам със nasauto.
Преди няколко месеца бях видял идентичния капак нов в алиекспрес (китай) за пасат BMR към 250 лв., но видях много негативни коментари за други части и това ме спира доста, така че както винаги, пак трябва да комуникирам със nasauto.
Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.
Не те съветвам да взимаш китайски. Даже алтернативните марки се кривят. Вземи си оригинален от Порше, само дето цената му си е дебеличка..
- el_badaj0
- Мнения: 7
- Регистриран на: Чет 04 яну 2024 10:00
- Автомобил: VW Passat 20 TDI - 170 hp
- Двигател: Motor BMR - 2007 г
Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.
Благодаря за съвета раилфан.
- papa franku
- Мнения: 127
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B6 2.0 TDI - 170 hp (Мотор BMR) гори масло.
Огледай колата отдолу дали имаш теч. При регенерациите понякога пуска дизел в маслото и му вдига нивото. Може от преди да си е горял, но след като не прави вече регенерации да го забелязваш (само предположение)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tih и 26 госта