1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот Vankata_84 » Нед 30 ное 2014 22:17


Да катализатора е кормен. ЕГР-а е затапен.




slav4o08
Мнения: 62
Регистриран на: Вто 20 мар 2012 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот slav4o08 » Съб 13 дек 2014 21:32


Колега има ли някакво развитие, реши ли проблема?


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот Vankata_84 » Съб 20 дек 2014 14:27


Ами колега какво да кажа...
-В момента чакам. 2 седмици след чип от Брезел колата отново направи турбото на саждова топка. Геометрията направо се заварява. Този път закарах турбото в Адлер да го почистят. Хората го погледнаха и сега чакам да видя какво ще стане?

Ще напиша отговора на тая сага! Освен този Сеат има и от 1 голф 4 и едно А3 със АСВ мотори и същия проблем :11 Тях не съм ги преглеждал още, но според думите на хората проблемите са 1:1 :drunk


Потребителски аватар
Milanski
Мнения: 422
Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
Автомобил: VW Golf 4 110
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот Milanski » Съб 20 дек 2014 17:52


Предварително се извинявам за спама в темата , но имам един въпрос ... Значи геометрията на празен ход и ниски обороти е затворена а при какви обороти я отваря актуатора горе долу и колата пренадува , когато не може да се отвори геометрията нали ? Питам , понеже съм още малко бос по тия теми и искам да се образовам :) Мерси предварително :beer


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот lz2aii » Сря 14 яну 2015 19:31


До колкото ми е известно, турбината се разтоварва не при определени обороти, а при определено налягане, което тя създава. Това практически става при около 3 000 оборота на пълна газ и не по-ниска предавка от трета. Значи като надуе около 1 бар, МАП сензора вижда това и го казва на ЕКУ-то. То от своя страна контролира клапана Н75 и вакуума започва да намаля. Така актуатора, започва да разтоварва турбината. Така си го обяснявам аз, без да претендирам, че разбирам особено. Ако греша някъде фундаментално „егати израза, дето пляснах :mhihi “, но нека да ме поправи.
Сега въпрос към автора на темата: Колега нещо при тебе оправи ли се? Разбрахте ли от къде зацапва геометрията толкова бързо? Питам, щото кумеца, Октомври 2014г. си купи Пасат Б5 АФН - поначало пословично здрав мотор. С купуването видяхме, че геометрията е спекла. Закарахме на майстор и отворихме охлюва. Геометрията беше тотално спекла в режим на надуване. Перфектно почистване и обратен монтаж. Колата спря да влиза в авариен режим. И така.....цели три месеца. Днес установихме, че геометрията отново е спекла тотално и като я отворихме, все едно никога не е чистена. Отново я изчистихме и сега се монтира на колата. Това, което ми направи впечатление, че в горещата част и на входа и на изхода, саждите бяха мазни. Направо загадка. ЕГР е затапен. Колата си попушва малко, но мисля, че нормално за пробег от 392 000км. Сменихме и маслото. Дали не е от него? И аз съм направо в шах от къде може да спича толкова бързо. Друг е въпроса, че се кара само градско и той кумеца я кътка като пенсионер, ама надали това е основната причина.


Zinoto
Мнения: 1872
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот Zinoto » Сря 14 яну 2015 20:40


Това е основната причина, карането пенсионерската и в града. Съвсем правилно си написал как се осъществява движението на актуатора, като добавим, че с времето пружината му омеква, саждите си растат, мотора остарява, нови разпръсквачи трябва да помогнат, но да пипаш нещо което работи... Остава движението на актуатора при палене и гасене, но с натрупването на сажди обхвата на движението става все по-малък. Единствено магистралното каране и то с над 120 км. в час поддържа чиста геометрията, зимата поне 1 път на 2 месеца, лятото 1 път на 3 месеца.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот nasko1978 » Сря 14 яну 2015 20:43


Много често се чистят геометрии,БЕЗ да се премахва проблема довел до зацапването!?? :a045
Качествена диагностика и преглед на цялата система е много важно,иначе всеки може да чисти сажди.....


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот lz2aii » Чет 15 яну 2015 9:01


Наско, съгласен съм на 100% с това първо да се направи диагностика, за да се открие проблема. Почти всичко е направено по колата (включително и центровка на ГНП), без измерване на компресията, но не знам дали тя може да е причината - примерно неправилно изгаряне и отделяне на повече сажди. Отново наблягам на момента, че горещата част на охлюва беше омазан с МАЗНИ сажди. В изпускателните колектори и тръбата към меката връзка саждите не бяха толкова мазни, колкото в самия офлюх.
Не знам, ако има проблем с компресията, може би трябва да е по-спъната. Понеже моята е 101 к.с и като се кача на тази на кумеца, се усеща чувствително повечето тяга - тя все пак е 110 к.с.
Едит: Турбината е монтирана, колата - хвърка (цепи мрака, кърти павета и др.). Прави впечатление, че попушва синичко - едно такова светлосиньо. Това показател за масълце ли е, или за кофти дюзи?. Общо взето какви може да са причините за това пропушване?


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот Vankata_84 » Чет 15 яну 2015 14:03


Развитието към момента е следното:
-За пореден път свалих турбото без да го отварям и разглобявам отидох при Брезел(Богомил). Човека беше предупреден че може да трябва да съдейства.
-Там разглобиха турбото само охлювите. Геометрията мисля че я чисти на ултразвук.
-Самата турбина я качихме на стенда "за баланс, и тест на турбини". Оказа се че турбото излиза около 5-6 пъти над нормата за баланс. Турбината е рециклирана от известен форумджия тукашен за 960лв.
-Богомил изказа предположение до което и аз достигнах че на тая турбина са сменени втулки, и студен охлюв, оставена е старата задрала компресорна перка, и НЕ Е БАЛАНСИРАНА(това го пиша само да знаете какво може да ви сторят).
-Да се разглоби и направи е риск за над 500лв защото от дисбаланса може да е задрала "картрич"(или каквото е там) и тогава вече само втулки не я оправят цената пораства и обезсмисля ремонт защото нова средна част е 550лв пак при Богомил.
-Направихме баланс на турбото и то влезна до само 2 пъти над нормата дисбаланс.

Прибрах се и монтирах турбината на колата. за горе/долу 25-30 дни от тогава геометрията е подвижна. Обаче колата започна избирателно пренадуване. С вак-ком ми се струва че вече геометрията фининшира и започна да дере в корпуса. Примерно ако се настъпи от 1200об. пренадува. Ако настъпиш рязко от 2500об, или върнеш предавка не пренадува. Чакам още 5 дни за да мога да го кажа "че от баланс" се зацапва турбо!!! Може би когато турбото е разбалансирано при високи обороти пуска масло заради трептенето върху втулките?!?!! И от това рано или късно геометрията спича. Към момента това е всичко което мога да кажа. Какво ли не съм виждал, но този път научавам и виждам нещо ново. Аз направих всичко и според мен всичко е здраво като подозрения имам само за разпръсквачи, и отворени клапани на топло. Резултата е беше че 25 дни не изкарва без да зацапа. Сега се движи!

Вчера карах Фиат Стило жтд който много "прака" на разпръсквачи студен и "прекъсва/вибрира" на 3-4-5 предавка с газ до ламарината от 1500 до 2000 об точно като Ибизата. Това ако някой ми каже от какво е ще съм мега благодарен!!! Как да сваля дюзите и да ги дам като хората нямат 600лв+ за техния ремонт?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот valiosport » Чет 15 яну 2015 19:24


Предположение мога да ти дам само, но от какво точно е ти трябва да кажеш.
Казвали са ми, че когато вибрира, на голяма скорост с малки обороти е маховик, а има и вероятност някоя дюза да "препикава"


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 557
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот dispatch » Чет 15 яну 2015 21:59


Vankata_84 написа:.... Може би когато турбото е разбалансирано при високи обороти пуска масло заради трептенето върху втулките?!?!! И от това рано или късно геометрията спича. ....


В общи линии и аз стигнах до този извод, след няколко чистения на старата ми турбина. Имах разход на масло около 500гр/1000км. След като се събори я смених с такава от блъснат Пасат с АФН мотор (VNT15), монтирах си и бууст-метър. Карах я около 6 месеца... и тя се събори малко след като изпреварих един 131 коня с над 190.... както и да е. До тогава се управляваше правилно, разхода на масло падна почти на 0. Пратих я за рециклиране и ми смениха средната част с 1 година гаранция; излезе ми 600 лева. От тогава 4 месеца и за сега нямам проблеми, също се управлява правилно - прави пик 1,6 - 1,7 бара и се връща на 1,15 без да мърда повече. Коментара на човека, който я рециклира беше: съборила се е от износване, от километрите и годините, които е изминала... не е от това, че съм я натискал.

Към колегата от Габрово: Ако има известен разход на масло и така често се зацапва геометрията, не отлагайте, а я дяйте за рециклиране. Ще сменят втулките, ще я балансират, ще я почистят, ще проверят състоянието на актуатора, ще я регулират. Определено си заслужава, като се има в предвид, че като се събори турбото и си до там! Става недвижима собственост. Аз съм от Павликени и последния път бях на Хисаря като се събори. Добре че мой приятел идва да ме прибере, че си платих само горивото... иначе по груби сметки щеше да ми излезе прибирането около 400 лева. Добре че не бях по-далеко. Разваля ти се почивка и всичко... заради един пачник...


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот lz2aii » Пет 16 яну 2015 8:33


Мерси за съвета. Сега остава да наблюдаваме нивото на маслото. Къде в централна Б-я се занимават с рециклиране на охлюви и как върви като пара? Разход от 500 мл. за 1000 км. си говори за проблем. Ако маслото не го яде през турбината и все пак има сериозен разход, възможно ли е мотора вече да се е поиздухал и от там да задръства често?


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот Vankata_84 » Пет 23 яну 2015 21:52


Малко късо но...

Сеата харчи за 12 000 км 1 литър масло, че и по-малко.

Това за баланса...Трябва много да се внимава. То е "хубаво хората да направят смяна втулки, баланс, и тн." ама въпроса е че НЕ ГО ПРАВЯТ!!! Тая турбина която свалих и качих 4-5 пъти вече е с ремонт за 960лв. Така че на "хората" доверие никакво! :censored2 :18b

За вибрацията съм написал. Маховика е сменен преди аз да се занимавам с колата 2 пъти с вт.ръка и двата пъти не се е оправила. Въпроса е че реално повече прилича на прекъсване от дюза отколкото на маховик/каре. Не знам как не е масов проблем, че чак никой не е чувал за това :11 А според мен е дюза защото ако е по трансмисията битрябвало най-високия върт.момент да го причинява най-силно. А то е от 1500 до 2000 об. А пика на колата е от 2200 до 3000 об. :beer


fr3e_s7yle
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 30 ное 2011 22:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот fr3e_s7yle » Чет 26 апр 2018 11:19


Здравейте става дума за Сеат Леон 1.9 ASV 110 к.с

Последна промяна от fr3e_s7yle на Съб 28 апр 2018 19:41, променено общо 1 път.


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото

Мнениеот Sstefaan84 » Чет 26 апр 2018 19:51


Здравейте, не искам да отварям нова тема и затова пиша тук.
Колата е пасат б5 афн синхро, и питането ми е, каква може да е причината колата да няма никакав лаг? Турбото се развъртва буквално от 1000об. Колата няма катализатор , егр сам го изчистил и премахнал вакумчето, преди мен е сменен N75 , турбото е сменено поради повреда на оригиналното, тези неща са направени от предишния собственик.
Та колата няма забиване в високите обороти,на магистралата прави 160км/ч, но ме претеснява това че няма лаг. Всеки които се качи да я кара му прави впечетление че от 1000об до 4000об, си дърпа плавно и равномерно.След запалване се чува веднага свиренето на турбото, в движение до към 2000об също се чува, мисля че е заради премахнатия катализатор и егр.
Чакам да ми престигне бустметара да вида как и колко надува, на ваг ком грешка не излиза.
В турбо пътищата има масалце.При яко натискане в движение няма пушаци. Вървенето не е кои знае колко.
Кажете какво мислите за това поведение, актуатора ли трябва да се настроива?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Angel_, kiko26, tdi fen, VanWild3r и 58 госта