Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот bobitur » Нед 11 яну 2015 8:58


Не е задължително да работят и трите едновременно. Екуто ги включва с 2 релета съответно 1, 2 или 3 те заедно. Обаче зависи колко е натоварването на алтернатора (ако е слаб акумулатора може и да не ги пусне) и външната температура.




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот milmar » Нед 11 яну 2015 9:58


В самото реле има вграден предпазител.


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 226
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот ел.техника » Нед 11 яну 2015 12:12


Някой ако знае,да каже кои са номерата на двете релета.Съответно да се провери този предпазител в тях?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот milmar » Нед 11 яну 2015 12:40


Релето се намира при двигателя, над помпите за спирачка и съединител. Във форума има теми със снимки.

Релетата са в един корпус, с отделни бобини и контактни системи.

Предпазителя трябва да е 80А. Аз например намерих вложки (пластини) по 50 и съм сложил 2. При мен управлението е мое, процесорно и мога да си го настройвам както си искам.


Потребителски аватар
Enigma07
Мнения: 157
Регистриран на: Сря 26 фев 2014 21:07
Автомобил: VW Jetta mk5 2008
Двигател: BMM

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот Enigma07 » Нед 11 яну 2015 18:43


Значи май проблема идва от акумулатора, защото е 55 А :banghead когато купих колата беше с този и така си остана. Първо него ще сменям и пак ще провера. Но след като се запали колата, въпреки че акумулатора е слаб пак ли няма да дойде ток до свещите :gruebel


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот milmar » Нед 11 яну 2015 18:47


Проблемът ти не е свързан с акумулатора.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот lz2aii » Нед 11 яну 2015 19:45


Като купих печката, беше с 44 ач. батерия :mhihi и подгряването си работеше. Значи колегата по-горе е прав - не е от акумулатор.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот svere » Чет 15 яну 2015 14:33


Аз мисля, че и акумулатора играе голяма роля дали да се пуснат свещите или не!
Екуто взима инфо от три места от там "преценява" дали да ги пусне и как да ги пусне.
1. Температура на антифриза
2. температура на входящия въздух в Купето(датчика се намира точно под поленовия филтър)
3. Напрежение на акумулатора........ поне според мен логиката е следната. При слаб акумулатор при стартиране капацитета му пада драстично, от там и напражението. При ниско напрежение, ЕКУ-то не пуска подгрева на антифриза, докато алтернатора не навакса и напрежението достигне примерно стабилни 13.2в


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот milmar » Чет 15 яну 2015 15:48


За т.2 идеята е да се следи не какво влиза в купето, а каква е околната температура, за се включва подгрева само зимата. Лятото може антифриза да е под 20-30 градуса, но подгрев няма. А зимата, ако си карал колата, антифриза да е на 40 градуса, но подгрева се включва до достигане на 50-60.
За т.3 не съм съгласен въобще! Бордовото напрежение е функция единствено на мощността на генератора и включените консуматори. То е около 14V, a акумулатора се явява консуматор, след като запалиш двигателя. В автомобил с нормално работеща инсталация, акумулатора е източник на енергия само докато запалиш icon_idea . И после, акумулатор с малък капацитет, колкото и да е разреден, е по-малък консуматор от разреден акумулатор с голям капацитет. Това значи, че генератора "ще навакса" много по-лесно с акумулатор 44Ah, отколкото с такъв- 75Ah.

С една дума акумулаторът няма никаква връзка :th_up .


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот bobitur » Нед 18 яну 2015 1:18


Виж си температурата на входящия въздух особено ако си с климатроник. При мен пишман майстори бяха обърнали буксите. и входящия въздух все показваше 100-120 градуса, а пък климатроника датчика за антифриза около 20. И съм се чудил на инжинерите на ваг груп как може да сложат близки датчици с еднакви букси. н75, входящ въздух, умна дюза и темп. на антифриза.


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 226
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот ел.техника » Нед 18 яну 2015 13:10


Днес сутринта при темп.на въздуха-2,запалих и тествах с пробник дали идва ток до тези свещи.Резултат,и трите работеха.След работа на място около 10на минути,изгасих и след малко запалих пак.Резултат,вече не работеха.Явно ЕКУТО си следи темп.на антифриза.Не знам защо не пусна пак ток до тях,като темп.не е достигнала ,да речем поне 50 градуса? :screwy Може би първия старт е важен.


Потребителски аватар
Enigma07
Мнения: 157
Регистриран на: Сря 26 фев 2014 21:07
Автомобил: VW Jetta mk5 2008
Двигател: BMM

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот Enigma07 » Пон 19 яну 2015 11:19


Да с климатроник съм, но там мисля,че показва реални стойности(нали като казваш температура на входящия въздух имаш предвид околната температура, която се показва на екрана на климатроника ?) Доколкото съм установил при мене не идва ток до свещите. Сигурно нещо не е наред с някой предпазител или реле :newsm66


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот bobitur » Съб 31 яну 2015 13:16


Не имам предвид температура на входящия въздух, в двг. Датчика се намира след интеркулера на пластмасовата тръба преди входящия колектор. Без ваг или друг диагн. уред няма как да разбереш. Датчиците са близки и еднакви като на н75 умна дюза, темп. датчик на антифриза и този който дава инфо на климатроника. Закачи е на ваг и погледни.
Поздрави.


Потребителски аватар
Enigma07
Мнения: 157
Регистриран на: Сря 26 фев 2014 21:07
Автомобил: VW Jetta mk5 2008
Двигател: BMM

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот Enigma07 » Пет 06 фев 2015 19:16


Ясно колега :beer и така ще проверя да видим дали е там проблема :gruebel


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Golf MK4 1.9 TDI - подгревни свещи за антифриз

Мнениеот tih » Съб 17 окт 2015 1:09


Питам тук за да не пускам нова тема тъй като неможах да намера търсената информация:

Незнам при каква достигната температура на антифриза ЕКУ-то изключва подгрева, но има ли някаква възможност чрез Ваг-Ком или друг начин, да се удължи цикъла на работа на подгрева, т.е. ако фабрично свещите се изключват при достигната температура от 40 градуса на анатифриза, да се настроят или направят да изключват при 60 градуса(давам само пример с тези градуси)?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта