Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 332
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот valioboy » Нед 25 яну 2015 10:24


Колеги някой знае ли как се сменя маслото на тази кутия ? Днес в поредния сервиз решиха да ми сменят маслото ,като отвориха пропката изтекоха около 200-300 грама ,след което включиха вакум помпа и източиха още 800-900грама -общо 1 литър и малко .След това махнаха кутията за въздушния филтър и датчика за задна и през там наляха новото масло пак около 1 литър и малко .Това ли е начина за смяна понеже му дават 2 литра ? Възможно ли е да е малко маслото и за това да изключва 6-та предавка ? Сега къде е гаранцията ,че са наляли толкова колкото трябва ?




Потребителски аватар
julio 21
Мнения: 104
Регистриран на: Пет 26 дек 2014 20:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот julio 21 » Нед 25 яну 2015 13:01


По принцип като отвориш пробката и трябва да почне да "сълзи" масло(от пробката) или като си мушнеш малко пръста вътре да докосваш маслото. Тогава е достатъчно, а за изкл. на 6-та имаше тема за тези кутий и точно 6-та е проблемната. Имаше ли метални стружки в старото масло като го източихте???


Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 332
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот valioboy » Нед 25 яну 2015 15:17


Ами стружки не ,но имаше леки приблясаци ,като от окапала циментация .Къде се намира тази тема,не успявам да я намеря ? Ще съм благодарен ,ако дадете линк .


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот rumenski » Пон 26 яну 2015 9:22


Абе само 1 пробка ли има по корпуса на кутията? За сефте чувам на VW ръчна скоростна кутия да не е с 2 пробки - за източване и пълнене. Ако е само 1, то наистина се източва с вакуум помпа, но също е желателно пак да се напълни от там. Пълни се докато започне да тече слаба струйка масло от пробката. Почне ли да тече, може да се остави да се оттече докато почне да прикапва и се завива пробката. По този начин се пълни кутията и това си е правилното количество. Щом ти изплюва 6та, значи има проблем вътре. Най-вероятно няма достатъчно масло.


Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 332
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот valioboy » Пон 26 яну 2015 11:01


Да на доста коли съм присъствал на смяна на масло,но на турана също си има 2 пропки махаме ги и изтича 200-300грама масло ?Датчика който го махаха беше илюстриран в аутодата да се пълни от там .Без вакум помпа 200-300 грама изтече за 30-40 мин при развити 2 пропки ,а пълненето със същия зор ,наляхме 500-600 грама ,раздвижихме колата на първа и задна и пак 300-400 гр. и така до 1300-1400 грама повече не събра .Нека каже някой който е сменял ?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот pe6kata » Сря 28 яну 2015 0:44


rumenski написа:... сменяш лагерите на всички валове - първичен, междинен и изходен. Проверяват се всички хеликални зъби на предавките за износване/оронване/прегряване/промяна на цвета. Ако има такива - сменят се. Проверяват се шлиците на хеликалните предавателни колелета по изходящия вал. Хубаво е да се сложат нови синхронизатори докато е отворена кутията.

Намираш им кодовете на кутиите, които те интересуват. Пишеш им кодовете в чичко Гугле и съпоставяш корпусите.

Щом ти изплюва 6та, значи има проблем вътре. Най-вероятно няма достатъчно масло.

колега, виждам че си в час с кутиите.
имам няколко въпроса:
1- какъв е този междинен вал в тази кутия, къде точно се намира и за какво служи?

2- какви са тези хеликални зъбни колела по изходящия вал, които имат шлици?

3- в какво се състои съпоставянето на корпусите на кутиите - някакви разлики ли има спрямо различните кодове?

4- с някакъв маслен включвател ли става включването на 6-та, щом като най-вероятната причина за повредата в 6-та е недостатъчното масло?

Благодаря!


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот rumenski » Нед 08 фев 2015 9:04


Здравей pe6kata. Значи сег да ти отговоря на въпросите:

Всички ръчно-превключващи ск. кутии се състоят от 3 вала. Входящ, междинен и изходящ. Входящият(също известен под името "първичен") вал има едно единствено зъбно колело което е постоянно зацепено с ротанционно-приемащото хеликално зъбчато колело на междинния вал. Тук трябва да кажа, че всяка предавка се състои от 2 хеликални зъбчати колела с различен брой зъби. На междинния вал се намират първото колело за всяка предавка. На изходния се намира второто колело за всяка предавка. зъбните колела на междинния и изходния вал (демек предавките ти) са постоянно зацепени и винаги се въртят стига да не си натиснал съединителя. На всеки комплект зъбни колелета (за всяка предавка) се намира по 1 синхронизатор. Той се състои от главина, кожух и медни блокировъчни шайби, които действат като спирачка на свободното въртене на изходния вал (целта е да се изравни скоростта на 2та вала преди кожуха да захване главината със съответната предавка. Предполагам, че ти е трудно да си го представиш, за това ти показвам схема на снимка.

На снимката не се вижда, но под кожусите има главина. тази главина е с шлици. Целият изходен вал също е на шлици. Когато кожуха избере дадена предавка и се зацепи за нея, той също зацепва и съответната главина и изходния вал започва да се върти със скоростта на предавката. Ако няма зацепен кожух, то изходния вал не се върти. Въртят се само предавките, но те се въртят свободно и винаги. Не са на шлици за вала. Надявам се да си успял да си представиш нещата.

хеликални зъби са тези на снимката. (те са под ъгъл, за да могат да се приплъзваат придавайки силата на въртящия момент. Това им помага да издържат по-големи натоварвания от обикновенните зъбни колелета като на велосипед. За сметка на това обаче се получава по-голямо триене и е много много важно нивото на флуида да е коректно и флуида да бъде правилен. Трябва нивото на маслото да е такова, че да покрива напълно междинният вал, който в повечето случаи се намира в долната част на кутията и над него е изходния. Друго нещо, което има ДИРЕКТНА връзка с излизането на предавката е, че тези зъбни колела генерират тласкаща сила. Тоест те се стремят постоянно да излязат от саосия. Това се предотвратява посредством зегерки и тласъко-поемащи шайби (подобни на тези, които се слагат в крайщата на коляновия вал в двигателите, тъй като и те генерират подобен тласък). Ако тези шайби или зегерки са износени или пък каналчетата в които лягат са износени - проблем. Това спомага да се получават вибрации в зъбните колела на предавката и съответно от тези вибрации кожухът се преплъзва и излиза в неутрално положение. Друга причина да излиза предавката е износени, таперирани, позагладени зъби на кожуха.

Всеки от 3те вала се държи в поне 1 край на лагер. отвори ли се кутията би било грях тези лагери да не се сменят.

Що се отнася до корпусите, просто намираш снимки и гледаш внимателно дали всичко е еднакво. Ако има и най-малки различавания, значи трябва старателно да прочетеш по форумите дали някой е тествал вариантите.

Еми това е горе-долу устройството. Ако имаш въпроси, питай смело.
Прикачени файлове
typicalgearbox.jpg


Потребителски аватар
julio 21
Мнения: 104
Регистриран на: Пет 26 дек 2014 20:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот julio 21 » Нед 08 фев 2015 14:26


Браво, няма по ясен и изчерпателен отговор!!!!!


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот pe6kata » Нед 08 фев 2015 22:01


И аз благодаря за подробния отговор.

За съжаление колега, нямаш нито една разглобена кутия, защото ако имаше, щеше да знаеш че:

1- кутията е само с два вала - първичен и вторичен. Първичният е цял вал, като опашката на съединителя (който ти имаш за първичен) е част от него. 1 и 2-ра предавка са част от вала също - излети са с него.
Информативно - 02S кутията (6 степенната при голф5 и сие) е наследник на кутията от края на 80-те, монтирана за пръв път в пасат Б3 и корадо - тип 02А - петстепенна. Същата кутия тип 02J се вгражда в голф4, в бусовете (транспортер т4, мултиван и т.н), тип 02В, после се вгражда в 1.9тди на голф5 , но 5 степенна тип 02T. Подобни са и кутиите 4х4.
Това са все кутии с жила и въшнша помпа на съединителя (с едно изключение...)

2- Както първичният вал, така и вторичния, при 5-степенните, лагеруват на 2 места - единия лагер е под 1-ва, другия лагер е над 4-та, т.е. лагерува в кожуха и корпуса. 6 степенната има още един опорен, над 6-та, като черупката муу е в алуминиевото капаче острани ( при 5 степенната е прост ламаринен капак)

3- Единствените зъбни колела по вторичния вал, които са набити на шлици по вала, са тези на 5 и 6-та предавка. Нямам случай да съм срещнал износване в шлиците на зъвно колело, а и няма и да имам. (Говоря от опита си със стотина кутии от изброените типове - основно модификации и пренареждания, също и ремонти) При турбо коли, 350 коня+ съм вадил зъбни колела без зъби, но не и да превъртят в шлиците.

4- Терминът "хеликални" на мен не ми харесва.Имаме си много хубаво наименование - "наклонени зъби". Правозъбата предавка има много по-малки загуби, но изисква много здрав материал, понеже работната площ е по-малка - обяснил си причините.Но не това е причината да не се ползва -основният недостатък на правозъбата кутия е шума - няма как да се използва в ежедневна кола. Задната предавка на тези кутии е правозъба - знаете как звучи колата на задна.

5- Нивото на маслото няма отношение към включването на предавките - в смисъл ако някоя предавка липсва или изключва, няма да е от маслото (с хубавото масло се превключват по-добре, по-гладко). Може да превключваш скоростите без абсолютно никакво масло. отварял съм кутии с по 300-400грама масло.

Четох едни бисери в тази или друга тема... че маслото в кутиите не се сменяло. Сменя се и още как - старото масло става като грес. Тези големите опорни лагери не ги бърка толкова, но фините иглени лагери на зъбните колела си износват и почва виене на някоя предавка. Най-големият тормоз го вижда оста на сателитите - при старите модели (02А кутията, има едни канали, които се буквално се запълват от гресоподобното масло, сателитите остават без мазане и се вкопават в оста, докато в един момент оста влиза при съединителя, чупейки кожуха. При новите е помислено по въпроса с тази ос.
Хубаво е да се сменя маслото на 60-70 000км.

6- Кутия от типа 02S няма абсолютно никаква разлика спрямо която и да е кутия от същия тип визуално. Разликата е единствено в първите 3 букви, набити на корпуса. Тези три букви определят кода на кутията - т.е предавателните и числа.

Имам още да допълня, но става прекалено дълго...

Дали имам въпроси, които да задам - съмнявам се, но благодаря за предоставената възможност :c020

Към колегите:

Изброените типове кутии са с напълно съвместими части - кожух, корпус, зъбни колела, лагери, валове и т.н.
Ще ви дам два примера в тази връзка - карам корадо вр6, кутията му оригинално е 5 степенна 02А. В момента съм с кутия от 1.9 ТДИ на голф5, 6 степенна, като зъбните колела и валовете съм ги прехвърлил в кожуха/камбаната/ на вр6 разбира се.
Предната му кутия 5-степенна я бях пренаредил, ползвайки следните части :
диф с вторичен вал от 1.8Т голф4, пъвричен вал с 1-2 от голф3 вр6, 3-та от транспортер, 4-та от голф3 вр6, 5-та от голф5 1.9тди

При интерес ще ви напиша варианти за 6-степенната, няма как всичко в един отговор


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот rumenski » Пон 09 фев 2015 1:22


Абе човек, защо ти е да подвеждаш питайки въпроси след като добре знаеш отговорите? Няма нужда от чесане на езици и форумни "по-по-най" напдпревари. Аз не съм великия майстор/разбирач. Имам си известен опит и познания и толкова. Ти имаш повече - перфектно, но го ползвай за да помагаш, отговаряш и да бъдеш в полза на другите.
Просто ми е напълно неизвестно как направи извод, че нямам нито една отворена кутия... Верно, че не съм отварял никога въпросната, но и никога не съм изявявал подобни претенции. Ако става на въпрос не съм отварял никоя VW кутия. Предимно съм отварял на Хонда старите кутии, които се слагат на D-серията двигатели и някои по-нови от R18 двигатели. Оставям на теб да посочиш кое точно от това, което съм написал е погрешно или неправилно...

Що се отнася до терминологията, аз не съм напълно запознат с бългларската терминология. Познавам я отлично на английски. На английски зъбните колелета на предавките се наричат helical gears. Правите (като на задна) се наричат spur gears.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот pe6kata » Пон 09 фев 2015 8:26


подходил съм добронамерено, не съм тръгнал да се е@авам. Поради проблеми с форума съм спрял да пиша повече от 2 години, това ми е първата тема от тогава като изключвам купува/продава, но не е било да не отговоря на някой на лични.

Няма как да знам за дали си в час с други кутии, просто твръдях че този тип кутия не си го отварял на база написаното. работата е там, че без да я познаваш конкретно тази кутия, макар и да искаш да помогнеш, всъщност може да навредиш. Липсата на информация е по-добре, отколкото грешна такава. :beer

Тия дни ще се спра по-подробно за някои тънкости за този тип кутия, ако има заинтересовани


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот rumenski » Пон 09 фев 2015 11:36


Mежду другото, накара ме да започна процедура по пренареждане предавките на моята кутия. Мисля, че кода й е EHV. От 1.8Т 170 коня. Мисля да смъкна от 2003 бора 2.8 VR6 валовете и да се пробвам дали ще влязат в корпуса на моята. При мен това е лесно, защото тукашната морга е на самообслужване и на никой не му пука какво се скучва с колите в тях, защото те стоят там по 2 седмици и след това се смачкват. Та ще смълна от пасат като моя и от бора и ще ги разглобя на място и ще проверя дали са съвместими. Отдавна се каня да си вкарам 6та ама не просто 6та като мойта 5та, а наистина с по-дълга предавка. Сподели ако имаш опит и наблюдения дали има нещо несъвместимо.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот pe6kata » Пон 09 фев 2015 18:04


Колега, кутията на пасата ти, ако действително пасата е б5.5, е съвсем различна. Двигателят е надлъжно разположен и кутията няма абсолютно нищо общо с кутия от напречен мотор.

Кутията на тази бора вр6, е тип 02М, коренно различна от споменатата в темата 02S кутия на голф5 1.9 тди. С лагер помпа е, с 23 шлица, отделно че е невъзможно кутия от 6 цилиндров мотор да пасне на 4 цилиндров блок. И последно - кутията на тази бора е доста особена - с един първичен и два вторични вала, ползва комплинарни двойки в предавките, реално има две главни предавания (една корона с два пиньона).

За твоя пасат ще пасне кутия като предавателни числа от 1.9тди 4х4 пасат б5.5 Когато е 4х4 , крайното предавателно число е по-голямо, иначе директно без преправяне може да качиш от такъв пасат(131 помпа дюза) на предно, но мотора ще дойде слаб за нея.


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот rumenski » Сря 11 фев 2015 10:27


Да, двигателят си е надлъжно разположен и наистина кутията е под купето. Проблемът е, че тук нямаме пасат с 1.9тди помпа дяза. Има 2.0тди помпа-дюза и този двигател е адски ама адски рядко срещано явление, защото се поставя единствено на б5.5 2005та година. И дори не знам дали не е с автоматик. Останалите пасата тук, с изключение на б7, нямат дизелови двигатели. Бората тук има 1.9тди помпа-дюза, но са от 105 кончовите и кутиите им също са различни щото са под капака а не под купето. И проблемът ми се усложнява. Дали не мога само да си сложа ново зъбно колело на 5та на изходния вал - примерно с 2 зъба по-малко. И ако да от къде ли мога да намеря такова...? Дали примерно от тия бори с 1.9тди няма да стане?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 5 1.9TDI BKC 6ск. 2005 проблем със стържене.

Мнениеот pe6kata » Нед 15 фев 2015 21:14


кутиите както писах са коренно различни.

частите не позволяват взаимозаменяемост между кутиите

кутиите на надлъжно разположените двигатели не ги познавам и нямам намерение да ги научавам, поне на този етап



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта