Здравейте съфорумници,
Отварям тази тема с идеята тук да се споделят съвети и препоръки за експлоатацията на помпа дюза двигатели произведени от VW групата.
Смятам, че ще се съгласите, че масово се карат такива дизели в БГ понеже ние си вървим 10 години след западния свят и този, който не може да си позволи нова кола с common rail система няма избор освен да кара ПД. Във форума има доста информация, но е рапределена в различни теми за различни коли. ПД се монтира на всички по-нови дизели. Нека не коментираме кой каква кола има, а да се концентрираме върху основното
Като собственик на вкарана от Германия кола и обслужвана в сервиз на VW с 2007 BRT двигател се сблъсках с проблеми с АГР системата, износване на алуминиевата глава, износен и сменен разпределителен вал. Дюзите за сега се държат.
Ориентирал съм се да търся глава втора употреба, но в нет-а намерих този сервиз в Холандия: http://www.mrtenginerebuild.com. Тези хора предлагат или основен ремонт на главата или обновена глава с гаранция. Някой да е чувал за подобен сервиз в БГ?
Искам да уточня, че не съжалявам за проблемите. Това е неизбежно при покупка на кола с над 250 000 км.
Нека и тези, които търсят дизелов двигател в момента не се отчайват. Просто се пригответе за допълнителни разходи за ремонт на ПД. Факт е, че ще сдаде багажа и ще повлече и куп други проблеми ( разпределителен вал в моя случай ).
Искам да благодаря на колегата erebus_odora и неговата тема : http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=312217&f=24 . Много изчерпателен човек.
VAG Помпа Дюза
- tdi fen
- Мнения: 4248
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: VAG Помпа Дюза
леглата на дюзите ли са износени ?
- batteto.1984
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: VAG Помпа Дюза
Здравей колега,ако под износена алуминиева глава имаш предвид вкопани(разбити легла) на дюзите то имаме колега от форума който е ремонтирал успешно такава глава като е разстъргал повредената глава и е набил втулки.Ето темата да я разгледаш http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=327069&p=3956440#p3956440 .Гледай последната страница!
- DiDU
- Мнения: 4
- Регистриран на: Чет 22 яну 2015 9:24
- Автомобил: 2007 Sharan
- Двигател: BRT 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: VAG Помпа Дюза
Здрaвейте. Дa , дюзите сa вкопaни. Товa с втулките сa го пробвaли нa erebus и не е стaнaло. Моя проблем се опитaхa дa го опрaвят с нaливaне нa метaл зa уплътнявaне нa луфтовете.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: VAG Помпа Дюза
А защо просто не пробвате да сложите по-дебелостенни О-пръстени
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Вто 03 апр 2007 20:45
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: 1.9 TDI PD 115 AUY 2003
- Местоположение: София
Re: VAG Помпа Дюза
Здравейте и аз имам същият проблем
До проблема се стигна при смяна на разпределителният вал и хидравличните повдигачи.
Така и така беше разглобено реших да свалим дюзите да ги занесем за проверка и почистване,
но се указа че има износване на леглата.
Пробвахме да сложим пак дюзите но се указа че колата изгуби мощност и разхода се вдигна до 1,4/л на място.
Преди това разхода беше 0.6/л.
Намерих няколко сайта за ремонт на глави с втулки но е в Украйна.
Явно се указва че това е доста срещан проблем.
Проверих няколко глави втора ръка но и те са в горе долу същото състояние.
Според VW в този случай трябва да се сменят и дюзите защото и при тях има износване.
Може ли някой да каже дали има някакви лимити на износване при което може да се използва главата ?
Или пък някакви други предложения и дали може да си търсим правата по някакъв начин ?
Цената на ремонта според VW надхвърля стойността на колко.
До проблема се стигна при смяна на разпределителният вал и хидравличните повдигачи.
Така и така беше разглобено реших да свалим дюзите да ги занесем за проверка и почистване,
но се указа че има износване на леглата.
Пробвахме да сложим пак дюзите но се указа че колата изгуби мощност и разхода се вдигна до 1,4/л на място.
Преди това разхода беше 0.6/л.
Намерих няколко сайта за ремонт на глави с втулки но е в Украйна.
Явно се указва че това е доста срещан проблем.
Проверих няколко глави втора ръка но и те са в горе долу същото състояние.
Според VW в този случай трябва да се сменят и дюзите защото и при тях има износване.
Може ли някой да каже дали има някакви лимити на износване при което може да се използва главата ?
Или пък някакви други предложения и дали може да си търсим правата по някакъв начин ?
Цената на ремонта според VW надхвърля стойността на колко.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: VAG Помпа Дюза
Не знам защо си усложнявате живота...?
Чак пък дюзите да се сменят няма смисъл, ако се вгледате малко, износването не е срещу О-пръстена, просто загладете ръба, за да не се скъсат новите гумички, слагате новите О-пръстени с нови затягащи болтове за дюзите, прави се регулировка на дюзите и това е.
Чак пък дюзите да се сменят няма смисъл, ако се вгледате малко, износването не е срещу О-пръстена, просто загладете ръба, за да не се скъсат новите гумички, слагате новите О-пръстени с нови затягащи болтове за дюзите, прави се регулировка на дюзите и това е.
Re: VAG Помпа Дюза
По въпроса с по дебелостенните пръстени, смятам да опитам защото и аз имам подобен проблем и с оригиналните О пръстени изкарва около 3 месеца и пак почва да пали трудно след това. Въпроса ми е, кои О-пръстени да сменя с по дебели тези големите 2 около отвора за входящата нафта ли, или този най долу където впръсква нафтата?
Re: VAG Помпа Дюза
При вкопани легла , оправия няма.
Единственото решение в дългосрочен план е смяна на главата. С нова!
Единственото решение в дългосрочен план е смяна на главата. С нова!
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: VAG Помпа Дюза
Не е единственото, но е най-доброто и най-правилното решение! Нова глава !
- inspektora
- Мнения: 362
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: VAG Помпа Дюза
Тези проблеми след какъв пробег се появяват?
Re: VAG Помпа Дюза
Някаква ориентировъчна цена за нова глава и само по официален канал ли може да се търси
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: VAG Помпа Дюза
Някъде 1400-500лв за АМЦ - гола. Комплекта е от 2100-200 без дюзите.
АМЦ е добър и качествен автърмаркет. За други фирми производители и т.н.- не знам цени. Мисля преди време имаше вариант за замяна на ОЕМ глава , но не знам цени .
http://www.ebay.ie/itm/381564766345
АМЦ е добър и качествен автърмаркет. За други фирми производители и т.н.- не знам цени. Мисля преди време имаше вариант за замяна на ОЕМ глава , но не знам цени .
http://www.ebay.ie/itm/381564766345
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: VAG Помпа Дюза
inspektora написа:Тези проблеми след какъв пробег се появяват?
Между половин и 1 милион