Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
oldman
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Panagiurishte

Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот oldman » Чет 18 фев 2016 8:39


За какво служат посочените със стрелки джаджи и с каква цел е затапен маркучът към горната от тях? Тази с червената стрелка е със счупено лостче - фатално ли е това?

Изображение




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот hvp800 » Чет 18 фев 2016 9:54


EGR и клапа за меко гасене, а маркуча е затапен ,защото на някой му е писнало да чисти колекторя :)


oldman
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Panagiurishte

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот oldman » Чет 18 фев 2016 10:57


Значи ли , че няма да е фатално, ако го оставя затапен?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6350
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот vanesto » Чет 18 фев 2016 11:02


Ние нарочно ги затапваме да не набиват сажди, и да върви повече, така че спокойно. Виж за лостчето на клапата, ако е счупено, си го оправи, не че не може и без нея, ама така сигурно имаш претрисане при гасене. Какъв зор е видяло, че се е счупило, или някой му е помогнал?


oldman
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Panagiurishte

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот oldman » Чет 18 фев 2016 11:15


Благодаря! Лостчето ще го оправя. Скоро я купих и беше счупено на върха.


oldman
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Panagiurishte

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот oldman » Сря 23 мар 2016 15:48


Този клапан е причина да ми се изгуби вакуумът и да не върви колата. Изолирах го и вървежът се оправи, ама питам
за какво служи и дали можe да се кара без него.
Изображение


Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот nikolay80 » Сря 23 мар 2016 18:28


Това е клапана който отваря/затваря охладителния кръг на горивния филтър за охлаждане на горивото.Вероятно му се е скъсала мембраната и от там смуче въздух.Не е фатално като цяло,че си го изолирал.


oldman
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Panagiurishte

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот oldman » Чет 24 мар 2016 8:58


Благодаря!


bobidi
Мнения: 525
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот bobidi » Чет 24 мар 2016 13:53


колега nikolay80, в момента клапанът е в отворено или затворено положение? Фатално незнам дали може да бъде, но ако клапанът е затворен малкият кръг няма връзка с разширителният съд с изключение на връщащият тънък маркуч. Когато термостатът се отвори тогава този клапан би трябвало да се затвори, за да се отдели кръга за охлаждане на нафтата. Аз не бих го оставил така, или да се смени или да се махне изцяло.
На мен ми е по интересно как точно се управлява този клапан, вакуума ми е ясен от къде идва, но нищо повече(нито при какви температури оперира, нито дали има само две позиции напълно отворен и зарворен и т.н.)


Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот nikolay80 » Чет 24 мар 2016 21:46


Честно казано не знам в момента в какво положение е.Трябва да видя на моя когато заработи охлаждащия кръг през вагком-а накъде е точно клапана.Според мен при неактивен кръг този клапан е отворен, и когато горивото достигне температурата при която трябва да се включи този охлаждащ кръг,този клапан затваря този кръг и той започва да си работи самостоятелно с ел. помпата която го върти през филтъра и радиаторчето.


oldman
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Panagiurishte

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот oldman » Съб 26 мар 2016 21:32


Отново ми се прояви проблемът. Вакуумът ту го има , ту го няма. Не е от маркучите. Дайте идея откъде може да е?


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот Scarchu » Съб 26 мар 2016 22:01


Щуцер на тандем помпата, самата тандем помпа, еднопосочният клапан м/у тандем помпата и сервото.
От любопитство: По какво съдиш, че вакума се появява и изчезва?


oldman
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Panagiurishte

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот oldman » Съб 26 мар 2016 22:25


Днес при пътуване колата ми заби - няма мощност. Прибрах се и извадихме с колега маркучлето от клапана върху турбото. Нямаше никакъв вакуум и колата пушеше, включително и от меката връзка при подаване на газ. Изгасихме двигателя и поразгледахме де видим за видим проблем. Сбед 5 минути запалих двигателя и вече имаше вакуум и не пушеше.


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот Scarchu » Съб 26 мар 2016 22:34


Вакумът до този клапан в/у турбото се регулира от клапан N75:
Изображение
Този клапан ако не пусне вакум - такъв няма да стигне до актуатора на турбото.

Най-напред закачи колата на ваг-ком, пиши тук какви грешки е записала.
Също така, докато е все още закачен ваг-кома, не помня на кой канал беше, но има един тест на турбината - колата си вдига сама оборотите и компютъра казва на колата през някакви секунди да движи геометрията на турбината в двете й крайни позиции.
Ефекта от този тест е такъв, че ще видиш дали работи въпросният клапан от снимката, актуатора и самата геометрия на турбината.
Докато трае теста (прекъсва се от потребителя) може да размърдаш буксата на клапана за да провериш за евентуална кофти връзка.

П.С.: Ето и примерна схема на вакумната система:

Изображение


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи

Мнениеот vlado_tonev » Съб 26 мар 2016 22:42


Подмеми си и всички вакумни маркучета.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта