
Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Panagiurishte
Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
За какво служат посочените със стрелки джаджи и с каква цел е затапен маркучът към горната от тях? Тази с червената стрелка е със счупено лостче - фатално ли е това?


Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
EGR и клапа за меко гасене, а маркуча е затапен ,защото на някой му е писнало да чисти колекторя :)
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Panagiurishte
Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
Значи ли , че няма да е фатално, ако го оставя затапен?
- vanesto
- Мнения: 6350
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
Ние нарочно ги затапваме да не набиват сажди, и да върви повече, така че спокойно. Виж за лостчето на клапата, ако е счупено, си го оправи, не че не може и без нея, ама така сигурно имаш претрисане при гасене. Какъв зор е видяло, че се е счупило, или някой му е помогнал?
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Panagiurishte
Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
Благодаря! Лостчето ще го оправя. Скоро я купих и беше счупено на върха.
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Panagiurishte
Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
Този клапан е причина да ми се изгуби вакуумът и да не върви колата. Изолирах го и вървежът се оправи, ама питам
за какво служи и дали можe да се кара без него.

за какво служи и дали можe да се кара без него.

- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
Това е клапана който отваря/затваря охладителния кръг на горивния филтър за охлаждане на горивото.Вероятно му се е скъсала мембраната и от там смуче въздух.Не е фатално като цяло,че си го изолирал.
Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
колега nikolay80, в момента клапанът е в отворено или затворено положение? Фатално незнам дали може да бъде, но ако клапанът е затворен малкият кръг няма връзка с разширителният съд с изключение на връщащият тънък маркуч. Когато термостатът се отвори тогава този клапан би трябвало да се затвори, за да се отдели кръга за охлаждане на нафтата. Аз не бих го оставил така, или да се смени или да се махне изцяло.
На мен ми е по интересно как точно се управлява този клапан, вакуума ми е ясен от къде идва, но нищо повече(нито при какви температури оперира, нито дали има само две позиции напълно отворен и зарворен и т.н.)
На мен ми е по интересно как точно се управлява този клапан, вакуума ми е ясен от къде идва, но нищо повече(нито при какви температури оперира, нито дали има само две позиции напълно отворен и зарворен и т.н.)
- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
Честно казано не знам в момента в какво положение е.Трябва да видя на моя когато заработи охлаждащия кръг през вагком-а накъде е точно клапана.Според мен при неактивен кръг този клапан е отворен, и когато горивото достигне температурата при която трябва да се включи този охлаждащ кръг,този клапан затваря този кръг и той започва да си работи самостоятелно с ел. помпата която го върти през филтъра и радиаторчето.
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Panagiurishte
Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
Отново ми се прояви проблемът. Вакуумът ту го има , ту го няма. Не е от маркучите. Дайте идея откъде може да е?
- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
Щуцер на тандем помпата, самата тандем помпа, еднопосочният клапан м/у тандем помпата и сервото.
От любопитство: По какво съдиш, че вакума се появява и изчезва?
От любопитство: По какво съдиш, че вакума се появява и изчезва?
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Panagiurishte
Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
Днес при пътуване колата ми заби - няма мощност. Прибрах се и извадихме с колега маркучлето от клапана върху турбото. Нямаше никакъв вакуум и колата пушеше, включително и от меката връзка при подаване на газ. Изгасихме двигателя и поразгледахме де видим за видим проблем. Сбед 5 минути запалих двигателя и вече имаше вакуум и не пушеше.
- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
Вакумът до този клапан в/у турбото се регулира от клапан N75:

Този клапан ако не пусне вакум - такъв няма да стигне до актуатора на турбото.
Най-напред закачи колата на ваг-ком, пиши тук какви грешки е записала.
Също така, докато е все още закачен ваг-кома, не помня на кой канал беше, но има един тест на турбината - колата си вдига сама оборотите и компютъра казва на колата през някакви секунди да движи геометрията на турбината в двете й крайни позиции.
Ефекта от този тест е такъв, че ще видиш дали работи въпросният клапан от снимката, актуатора и самата геометрия на турбината.
Докато трае теста (прекъсва се от потребителя) може да размърдаш буксата на клапана за да провериш за евентуална кофти връзка.
П.С.: Ето и примерна схема на вакумната система:

Този клапан ако не пусне вакум - такъв няма да стигне до актуатора на турбото.
Най-напред закачи колата на ваг-ком, пиши тук какви грешки е записала.
Също така, докато е все още закачен ваг-кома, не помня на кой канал беше, но има един тест на турбината - колата си вдига сама оборотите и компютъра казва на колата през някакви секунди да движи геометрията на турбината в двете й крайни позиции.
Ефекта от този тест е такъв, че ще видиш дали работи въпросният клапан от снимката, актуатора и самата геометрия на турбината.
Докато трае теста (прекъсва се от потребителя) може да размърдаш буксата на клапана за да провериш за евентуална кофти връзка.
П.С.: Ето и примерна схема на вакумната система:

- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 2000г. АJM - За какво служат тези джаджи
Подмеми си и всички вакумни маркучета.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта