Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Stoyanov_Vw
Мнения: 528
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: 1.9 TDI AHF
Местоположение: Bourgas

Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот Stoyanov_Vw » Пет 18 мар 2016 19:49


Здравейте, всички. Първо наясно съм, че има доста изписано по темата, но никъде не срещнах идентичен проблем с моя. Колата е Golf mk4 1.9 TDI AHF мотор с чип (чипът не е правен от мен, така закупих колата и не знам кой го е правил). Както следва от заглавието най-вероятно имам проблем с пренадуване на турбината тъй като по време на движението колата влиза в авариен режим и губи мощност. След гасене и палене, проблемът изчезва.
Какво съм направил до тук:
- Успях да отворя клапан N75, почистих го и смазах. Разлика нямаше.
- Замених въпросният клапан с друг, от нормално работещ голф със същия двигател. Отново няма промяна.
- Развих от резбата на актуатора (удължих хода му). Отново никаква промяна.
Изключвам "зацапана геометрия" понеже след връщане на газта, чувам доста ясно как турбината разтоварва. Направил съм лог файл, който ще прикача по-доло. На него ясно се вижда, че турбината надува много повече от нужното и положението на актуатора, което достига до 94% :scare3 . Какво следва да пробвам от тук нататък? Навиване в обратна посока, резбата на актуатора дали ще помогне (пояснявам, че след развиването нямаше абсолютно никаква разлика, дори процент)? Възможно ли е проблема да идва от некадърно направен чип? Ако в краен случай не успея да оправя проблема някой знае ли кадърен майстор в Бургас, който знае какво прави и не го прави на принципа "проба грешка"? Благодаря!
LOG 18.03.16г..xls
(45 KиБ) Свален 152 пъти




Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот hooligan_sk » Пет 18 мар 2016 23:58


Актуатора движи ли се свободно? Постоянно ръждясва при AHF.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот w_smith » Съб 19 мар 2016 6:12


Моя беше с дупка в корпуса даже. Това е най-редовния проблем, ниско разположени са и от вода, сол, луга и др. ръждясват и гният.


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот xxx_man » Съб 19 мар 2016 14:58


Не знам защо отхвърли зацапана геометрия? Имаш всички симптоми, а и не спомена да си я чистил!


Потребителски аватар
Stoyanov_Vw
Мнения: 528
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: 1.9 TDI AHF
Местоположение: Bourgas

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот Stoyanov_Vw » Съб 19 мар 2016 17:16


Днес напръскахме актуатора с WD40 и го раздвижихме, въпреки че и преди това се движеше. Скъсихме лостчето дръстично, но отново никаква промяна (дори процент). Единствено ускорението сякаш понамаля.

* xxx_man - Забравих да спомена, че след като закупих колата тя скъса турбина (буквално скъса охлюва на две), взех друга турбина втора употреба, но в много добро състояние. Малко след смяната и замерих за първи път с Vag com и тогава установих, че пренадува. Това ме наведе на мисълта, че явно проблема не е от турбината. Също не знам дали това е фактор, но споменах че при отнемане на газта се чува как разтоварва.


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот xxx_man » Нед 20 мар 2016 9:26


Това че я чуваш да разтоварва няма голяма връзка с геометрията! Но щом скоро си я сменял предполагам че е била чиста или поне чистена преди а я монтирате, тогава остава нещо да не сте настроили правилно актоатора! Гледам че си от Бургас, я зареди от Магаршки и ела до Ифидик във Варна, сигурен съм че ще ти реши проблема!


Потребителски аватар
Stoyanov_Vw
Мнения: 528
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: 1.9 TDI AHF
Местоположение: Bourgas

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот Stoyanov_Vw » Нед 20 мар 2016 10:22


Ами аз съм наясно, че не съм специалист и шанса да се справя сам е малък. Ще поразпитам още малко за някой кадърен в Бургас и ако не стане ще трябва да се ориентирам към Варна. Също не знам дали проблема не може да е от самия чип :gruebel


Потребителски аватар
ceneto
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот ceneto » Нед 20 мар 2016 10:48


провери управлението на актуатора,
при запален автомобил, помоли някои да го загаси, а ти стой отпред при турбото/актуатора и наблюдавай дали лостчето се връща
по принцип горната проверка може да направиш и със ваг ком
ако лостчето не се връща провери дали стига вакум до актуатора - при запалена кола трябва да усещаш засмукване върху пръста като разкачиш
маркучето дето влиза в актуатора

-също добре е да направиш и няколко лога с по-голяма дължина на лостчето, това само ако има някакви индикации, че управлението на актуатора и самият той работи;

-ако имаш съмнения че лостчето не се движи, както трябва може да го разкачиш от турбото - и да провериш отново с ръка свободният ход на геометрията (трябва да се движи много лесно), а актуаторът трябва да може да го натискаш и той да се връща гладко и без задържане и да има необходимият ход;


Потребителски аватар
Stoyanov_Vw
Мнения: 528
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: 1.9 TDI AHF
Местоположение: Bourgas

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот Stoyanov_Vw » Нед 20 мар 2016 17:07


Разучих как се прави проверка чрез VAG COM и днес опитах. За съжаление хода на лостчето, който установих е не повече от 5мм. От тук нататък би следвало да търся проблема в зацапана геометрия, кофти актуатор или липса на вакум. Не успях да разкача актуатора от геометрията и да я проверя понеже не бях на канал, но при първа възможност ще го направя. Нещото което ме узадачи, че почти нямах вакум. Не знам дали е нормално, но веднага след като изгася двигателя и дръпна маркучето към актуатора почти не всмуква въздух. Тук съм допуснал грешка, че не го проверих на запален двигател, но едва сега видях че е трябвало така. Също при първа възможност ще направя лог файл само на 11 канал, зада може да е по-дълъг и ще го споделя.

ПС: Порагледах в чужди форуми и там срещнах следното изречение: Actual boost is how much boost the turbo is making, measured by the MAP (Manifold Absolute Pressure) sensor.
Следователно възможно ли е разликата между двете колонки - желано и реално налягане да идва от неправилно работещ мап сензор (G31)?


Потребителски аватар
ceneto
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот ceneto » Нед 20 мар 2016 19:23


по принцип освен лоста на актуатура има и ограничител, който също се регулира(моят съвет е да не го пипаш)
Изображение
но да погледнеш дали когато актуатора засмуче лоста стига до ограничителя и ако стига да пробваш да му удължиш хода от настройкат на актуатора
тия горните неща е добре да ги тестваш, след като си сигурен че геометрията се движи свободно и актуатора свива и отпуска лоста в цялата му дължина без запиране
ако си намериш манометър който мери и вакум може да провериш какви стойности на вакум има при мен са -0.9 бара при тандем помпата и -0.5 при актуатора
новата турбина със старият актуатор ли я монтира или това си е нейният актуатор ?


Потребителски аватар
Stoyanov_Vw
Мнения: 528
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: 1.9 TDI AHF
Местоположение: Bourgas

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот Stoyanov_Vw » Нед 20 мар 2016 22:43


За кой ограничител говориш, колега? Аз разхлабвам гайката на лоста и въртя това което е в червена боя. Определено ще трябва да замеря и вакумите, зада съм сигурен. Относно актуатора не съм сигурен понеже, когато взех втората турбина тя беше с актуатор на нея и така я занесох в сервиза. За съжаление тогава не съобразих да потърся втория актуатор, който би трябвало да остане от счупената турбина.


Потребителски аватар
ceneto
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот ceneto » Нед 20 мар 2016 23:17


да настройката на актуатора се прави от това с червената боя, ограничителя е в ляво на него, но на този етап той не те касае
засега трябва да провериш, че геометрията е ок, актуатора работи и имаш вакум - след това вече може да се опиташ да настроиш лосчето
според мен, при теб трябва да е по-дълго и да се стремиш duty cycle да ти прави 80% към 4000 оборота
при теб турбото прави голямо налягане много по-рано при 3000 оборота duty cycle ти е на 90% което означава, че компютъра иска налягането да се намали и
актуатора е в най-отпуснато(94% например) положение, но налягането не спада
в тази тема е описано по-подробно как се настройва, има и линк към тема на английски ако говориш езика
http://audibg.com/forum/index.php?/topic/146044-%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BB%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%8F/
ето и английският линк
http://uk-mkivs.net/topic/34834-vnt-tdi-turbo-how-to-adjust-actuator-cure-boost-problems/

edit:
сега видях това
Stoyanov_Vw написа:Днес напръскахме актуатора с WD40 и го раздвижихме, въпреки че и преди това се движеше. Скъсихме лостчето дръстично, но отново никаква промяна (дори процент). Единствено ускорението сякаш понамаля.
......

незнам твойта турбина каква е, но при мойта(bv 39) когато се удължава лоста максималното налягане спада и ускорението е малко по-бавно в ниските обороти, ако твоята турбина е с подобно управление би трябвало, като скъсиш лоста да прави големи налягания още от ниските обороти, ефект който не се търси, а ти казваш че ускорението е намаляло :surprised
https://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0 ... 4j6OAsgZtU


Потребителски аватар
Stoyanov_Vw
Мнения: 528
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: 1.9 TDI AHF
Местоположение: Bourgas

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот Stoyanov_Vw » Пон 21 мар 2016 0:11


Точно от английския линк днес преди обед четох. Там видях и погоре споменатия мап сензор. Възможно ли е от него да идва голямата разлика между двете колонки с налягането?

Относно хода на актуатора. Дори не успявам да достигна 80%. Колкото и да удължавам процентите не падат под 90. Евентуално ще търся монометър, зада проверя вакумите или направо ще сменя всичките маркучета, някои от които са все още оригиналните.


Потребителски аватар
ceneto
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот ceneto » Пон 21 мар 2016 9:19


вероятно може и да е от мап сензора, но аз бих заложил на спекъл актуатор - при мен когато беше монтиран на колата изглеждаше, че се движи нормално,
когато го свалих и го напънах да го раздвижа хубаво с клещите се оказа че лосчето се движи нормално, но в тесни граници(под 1 см) и когато го издърпаш насила с клещите само тогава достига пълната си дължина, после трябва усилие да го свиеш пак и си остава в предишното положение малък ход и не се изважда докрай
от 2010 имам 2 сменени актуатора - единият оригиналният с турбината(купена е нова), следващият струваше 170 лв, а миналта година си взех за 110 лв на външен вид нямаше никаква разлика с тоя от 170


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Golf Mk4 AHF турбината пренадува

Мнениеот xxx_man » Пон 21 мар 2016 16:39


Да не забравяме че при не свалена турбина, всичко това което описвате, може да се дължи на зацапана геометрия! Лопатките да са спекли и от там всичко да се движи трудно! По мое мнение най добре ако можеш сам си свали турбото, тогава всичко ще си проличи! Можеш и да пробваш разни спрейове за чистене без демонтаж,но отзивите за тях май не са добри!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Tomo и 41 госта