Пасат Б5 1.9 АФН пуши много и може би недонадува

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Пасат Б5 1.9 АФН пуши много и може би недонадува

Мнениеот kgkep » Чет 05 май 2016 22:02


Здравейте, пускам нова тема след като почнах да пиша в тази http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=166552, защото мисля че ще се отклоним много.

Катализатор няма, и аз мислех, че пуши от геометрията и за това реших, че и на 11ти канал стойностите не са еднакви исканите и реалните за налягането на турбото, но всичко си остана така. Как да проверя турбопътищата? Като сложих турбината притегнах и всички скоби, не видях нищо нередно. Според мен имаше много масло там където влизат в смукателния колектор, но мезду смените се долива по-малко от половин литър и реших, че е нормално. Ще гледам до края на седмицата да кача и лог. :smile
Ето някой снимки на каналите на които се виждат дюзте, милиграмите и 8ми канал. Там какво да гледам? Защо при 36,9 градуса на втората снимка милиграмите са по-ниски от на третата когато е загряла до 54 градуса? През цялото време пушеше еднакво много, без значение от милиграмите. На напълно загрял двигател не знам до къде ще дойдат, но пак си пропушва добре. Маховика е тръгнал и затова съм я кодирал на автоматик, там оборотите са 819, но пъвите няколко минути след палени ги мени до 798, мисля че пак е от маховика и не знам дали го прави при всеки студен старт защото я карам рядко.
Също забелязах, че на ниски (819об.) N75 постоянно стои на 51%, нормално ли е?

Изображение

[url=http://postimg.org/image/r1zj8xu9t/]Изображение


Изображение

Изображение




Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот vlado_tonev » Чет 05 май 2016 22:13


Нормално е да падат милиграмите при покачване температурата на мотора.И си върни колата на ръчни,защото това може и да е причината за високите стоиности на N75.При автомата управлението на турбото е различно и геометрията се зацапва по-бързо.Качи лога и по него ще разбереш дали има пробив по турбопътищата


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот kgkep » Чет 05 май 2016 23:40


Връщах го на ръчни и пак същото, то знам, че на автоматик има разлика, но след като цялата карта е различна, тогава не променя ли и исканите стойности? Милиграмите на втората снимка са по-ниски от на третата, а колата е по-студена. Нормално ли е също да излизат нули на две от дюзите и центровката добре ли е така или да я бутна?

П.С.
Лейбъла за ЕКУто го копирах от лейбъл със същото име (ЕКУ) но за AGR мотор. Преди това си беше жива мъка. :D


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот kgkep » Пет 06 май 2016 17:06


Покарах малко колата на ръчна кодировка, на празен ход и при ръчка и при автомат N75 e на точно 52.2%.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот samo_pechka » Пет 06 май 2016 17:33


Имаш ли с какво да измериш колко вакуум ти прави вакуум-помпата?


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот drago_tr » Пет 06 май 2016 20:03


Не си дал центровката да видим как е.
Отново погледни всички турбо пътищата, ако трябва ги свали за да ги огледаш добре. Възможно е да има цепка която не се видял. Обърни внимание също на желязната тръба, която минава под мотора и отива към кулера. Понякога и тя се пробива, но за да я свалиш, ще трябва да свалиш цялата предница, което си е много работа, така че доколкото можеш огледай я.
Според мен, сменяш всички вакумни маркучи,и нов H 75 за да се елиминират като вероятност или поне намери някой работещ за проба.
Там по снимките които си дал, показанията са наред, като ги сравнявам с данните от моя пасат.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот kgkep » Пет 06 май 2016 21:16


Вакуум няма как да измеря. Ще кача лог съвсем скоро. Просто на тоя лаптоп нямам батерия. Какво друго да дам за центровкатата, по графиката е добре, дал съм я между синята и зелената линия. На вашите, без значение на ръчка или автомат, на колко % стои N75 на празен ход?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот vlado_tonev » Пет 06 май 2016 21:18


При мен N75 е на около 24% .Голф ALH.Вземи един друг клапан и пробвай с него,за да го изключиш като възможна причина


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот samo_pechka » Пет 06 май 2016 21:29


Да, добра идея е. При пасат е на малко кофти място ама....не е като на Г4 горе


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот kgkep » Пет 06 май 2016 22:25


След лога ще взема да пробвам с друг. Между другото четох, не помя къде, мисля че във вортекса, че става да се сложи N18 на мястото на N75 за проба. На Пасата наистина е наврян пред двигателя при ангренажа, но ще го измъкна. Имам един приятел, който ако му тръгнат болтчетата на шайбата, сваля само перките и от там сменя ангренажа. :mhihi
N75 еднакъв ли е за всички коли, да знам ако търся?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот vlado_tonev » Пет 06 май 2016 22:31


Размени им местата с N18.N75 според мен ще стане от много други коли.Ти като сваля турбото,пипал ли си актуатора?И сега хода на геометрията как е?


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот kgkep » Пет 06 май 2016 23:59


Утре ако имам време ще ги разменя и ще пиша. Като свалях турбината акутатора го откачих внимателно от стойката и отдолу свалих зегерката от лостчето. После го сложих обратно. Не съм го въртял. Преди да го сложа му правих вакуум с уста и се прибра до край. Сега като подавам газ се движи, но мисля че не е много. Ама то и N75 ми стои на 52.2% и отива до около 20тина %. Газта не задържам натисната на високи обороти и не форсирам като луд, но до към 4000 оборота се движи от 50 до 20%. Сигурно и акутатора се мести така. Възможно е и да минава през други режими, но вагкома да не може да ги обработи толкова бързо, оборотите скачат за секунди без товар. Лога ще си покаже как е реално.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот drago_tr » Съб 07 май 2016 10:08


Двата клапана, ако ги размениш няма да стане. Чел си но не достатъчно. Взимат се чарковете от едиия клапан и се слагат на другия, по точно гумената мембрана вътре.
Тия клапани са смотана работа, привидно работят но по някаква причина си губят параметрите и нещата не стават. Както и други колеги са ти казали...по добре го смени, това може да те лиши от много главоболия и набиване излишно на пари и време.


Lyvcheto
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 10 ное 2012 22:59
Автомобил: Vw Golf Mk5
Двигател: Bkd

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот Lyvcheto » Съб 07 май 2016 16:03


щом имаш съмнения че недонадува, защо не провериш дали всмуквателните колектори не за запушени от егр? Не съм сигурен просто предложение. виждал съм на голф 4 колекторите трудно минаваше пръст на ръката


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1.9 АФН пуши мого и може би недонадува

Мнениеот kgkep » Съб 07 май 2016 19:31


Четох, че просто сменят местата на двата клапана. Не казвам, че е правилно, двама или трима бяха писали,че са го правили. И аз се замислих, че сигурно има причина да са с различни имена. Ако е от N75 ще го сменя с нов. Колекторите ги свалях с турбото и бяха чисти. Преди една година е сменяна гарнитура на главата и тогава са чистени. Сега имаше само чисто масло в смукателния, тогава когато се сменя гарнитурата затапих и ЕГРа, та за една година не се беше събрало нищо. Днеска я покарах на дълъг път и се струва леко мудна след 2500, 3000 оборота, но може и да си въобразявам. Според баща ми си върви съвсем нормално. Иначе на място като и дам дори 10тинна пъти пълна газ и прави петно от сажди.
Утре ще гледам да нaправя лога и да го кача. :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Lupender и 58 госта