пасат б5 тди афн губи масло без да пуши сиво

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: пасат б5 тди афн губи масло без да пуши сиво

Мнениеот kukata_pasat » Пон 13 мар 2017 11:24


vanesto написа:Ами виж си първия пост от 14.05.16, там си писал, че гори 600мл/1000км.

Да прав си обърках се защото когато ми гореше 600 на 1000 бях с масло YCCO10W 40 завещано от стария собственик и колата беше карана около 7000 км с това масло.Като гледам как сега прогресивно харчи с напредването на километрите се чудя дали може да стигне същия разход,и ако е така каква е причината.Да не би да трябва да си сменям маслото на 6000км за да не гори,знам ли вече.




Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: пасат б5 тди афн губи масло без да пуши сиво

Мнениеот vanesto » Пон 13 мар 2017 11:27


Нормално е след 6000км да намалява повече, при всяко масло е така, засега е ОК разходът ти.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: пасат б5 тди афн губи масло без да пуши сиво

Мнениеот kukata_pasat » Пон 13 мар 2017 14:36


За сега съм се ориентирал към клапана за картерната вентилация защото маслото изчезва бързо когато се кара градско и колата работи предимно на ниски обороти.Поправете ме ако съм на грешна следа за клапана.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: пасат б5 тди афн губи масло без да пуши сиво

Мнениеот kukata_pasat » Вто 14 мар 2017 13:45


Днес свалих клапана и капака на клапаните защото ми омасляваше малко от него,обезмаслих го също и гарнитурата и ги намазах с малко силикон за уплатнение,а въпросния клапан го обезмаслих хубаво продухах го с компресор,но ми направи впечатление следното;В форума бях чел,че като запушиш долния щуцер към главата и дръпнеш с уста от щуцера към турбото клапана трябва да затвори и да не поема въздух от третия щуцер който е към тръбата водеща към картера,но при мен не затваря и изобщо независимо от който и щуцер да запуша и дръпна от другия,винаги засмуква от свободния.Прави ми впечатление,че когато запуша двата щуцера(независимо кои)и засмуча от свободния с уста се създава перфектен вакум защото когато махна уста се чува звук подобен на отваряне на шампанско (много по слаб разбира се)през най-широкия щуцер с пръст стигам до мембраната и чашката под нея с пружинката и ми изглежда добре,чашката се движи при умерен натиск,пружината се свива,само мембраната не мога да констатирам в какво състояние е но на пипане изглежда здрава.Така и не мога да разбера аджаба този клапан работи ли коректно или не.Моля който знае нещо за този клапан или за проверката му да пише защото от вчера след възобновяването на темата само един колега ми писа казвайки,че е нормално да гори толкова,а темата беше разгледана над 100 пъти.Явно няма ТДИ-та които да пипат масълце така го разбирам.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: пасат б5 тди афн губи масло без да пуши сиво

Мнениеот kukata_pasat » Сря 15 мар 2017 15:58


Здравейте колеги малко съм ви сърдит защото никой не пише по темата,та затова да попиша аз.Днес направих следния експеримент откачих гуменото съединение водещо от клапана за картерните газове към турбото и запалих колата.В ниските обороти си подухваше почти безцветни газове или въздух знам ли,а когато накарах малкия да подава газ ми направи впечатление,че първо за момент всякаш спира да духа,но с увеличаването на оборотите започва да духа доста през щуцера а пикът на духането е точно момента когато спре да се подава газ и оборотите започват да падат.После го накарах да подаде постоянна средна газ около 2500 оборота и духане от там имаше през цялото време на подадената газ.Доколкото четох за този клапан и колкото разбрах от хилядите информации в нета когато колата е в ниски обороти трябва да духа от клапана към турбото,а когато се подаде газ клапана трябва да затвори и да не духа към турбото(поправете ме ако греша),и ако съм разбрал правилно,то това означава че клапана не работи.Днес или утре ще поръчам друг спрял съм се на марката Vaico защото четох негативни отзиви за Topran и ще пиша как работи.Пак моля ако някой знае нещо за този клапан и точния начин на работа и дали моя по описанията е счупен нека пише.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7650
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: пасат б5 тди афн губи масло без да пуши сиво

Мнениеот goppa » Сря 15 мар 2017 16:48


Клaпaнa го зaтвaря вaкуумa от смукaтелнaтa тръбa. Aко имaш неуплътнености по мaркучa, не зaтвaря и мaслото зaминaвa по него към турбото.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: пасат б5 тди афн губи масло без да пуши сиво

Мнениеот kukata_pasat » Сря 15 мар 2017 17:37


От коя тръба колега всмукателната която е между клапана и турбото ли имаш предвид.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: пасат б5 тди афн губи масло без да пуши сиво

Мнениеот kukata_pasat » Пет 17 мар 2017 23:09


Колеги днес смених въпросния клапан взех възможно най скъпия предлаган в нета марка Vaico.Не знам дали стария е работил коректно защото открих следните разлики: когато запуша двете дупки на стария и дърпам от щуцера водещ към турбото веднага се създава вакум,а при новия първо има едно като измукване на въздуха с две три дръпки и после се става вакум,а след освобождаване се чува как просъсква от клапана а мембраната си идва на мястото.Пробвах при откачен маркуч към турбото с средна газ на колата дали ще духа от щуцера към турбото и ми се струва,че пак духа ,но значително по слабо.Времето ще покаже дали ще има ефект, ще засичам и ще пиша.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 68 госта