Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
Здравейте на всички включили се в дискусията.Развитието на моя проблем продължава.Аз смених 4 дюзи с чисто нови (уж набързо дошли от УНГАРИЯ).Пътувах по магистрали,шосета,дерета баири градско - общо 1800км пробег.Чукането като аванс се чува на задна,на ниските 1000-1200 оборота вече звука не е чукане а ручене-бучене.Оборотите продължават да играят при подаване дори на минимална газ.Моментния разход на гориво достига до 49л/100км.Шансът ми е единствено в това,че дават 2години гаранция на дюзите.Ще връщам автомобила за рекламация.Или проблемът е някъде там в сервиза .... ъпдейти, ъпгрейти софтуери или от маховик през дюзи до Чикаго и назад.Имам си един комплект работещи дюзи ако решат пак да ги сменят.
-
- Мнения: 303
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
при мен го има същия проблем. ъпдейт на ECU до 9971 release не оправи нищо.
От Porsche пуснаха някаква тяхна LONG диагностика и изкара препоръка да се сменят и 4-те дюзи за скромната сума от 5600 лв (без труда :) ). Не дадоха никакви референтни стойности или текущи параметри на работа. Про от всякъде са .
Качвам лог от VCDS , някой може ли да даде мнение как изглежда работата им ?
Проблемното тракане се чува в обороти 1200 - 1400.
(До маркер 1 е работа на празен ход, след това 1ва, 2ра и 3та )
От Porsche пуснаха някаква тяхна LONG диагностика и изкара препоръка да се сменят и 4-те дюзи за скромната сума от 5600 лв (без труда :) ). Не дадоха никакви референтни стойности или текущи параметри на работа. Про от всякъде са .
Качвам лог от VCDS , някой може ли да даде мнение как изглежда работата им ?
Проблемното тракане се чува в обороти 1200 - 1400.
(До маркер 1 е работа на празен ход, след това 1ва, 2ра и 3та )
- Прикачени файлове
-
- LOG-01-871-1631-1641-1651-1661.xls
- VCDS log
- (46 KиБ) Свален 302 пъти
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
Аз съм със същия проблем.Колата ми е с 1.6 тди двигател,абсолютно същите симптоми като по-горе описаните.Чудя се от къде да започна,дали с ъпдейт ще се оправят нещата.Реално не съм ходил никъде,тъй като купих колата и ме вкараха в болница,имах дълго възстановяване и сега съм на път да се занимавам с нея.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19689
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
Някой колега с развитие по темата? мой познат има същия проблем - Octavia 1.6 TDI?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
Чукат си и са мъртви под 2К, така са тея мотори в комбинация с 5 степенната ръчка. Хем е немощен, хем му е дълга.
- AntonyNeshev
- Мнения: 5
- Регистриран на: Сря 19 окт 2016 8:38
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
Аз също карам въпросния "любим" двигател мъртвец, който също си чука в ниските обороти. Имам питане към колегите, които са се прецакали като мен. Когато е студена или прави регенерация чука ли, защото при мен тогава шумът го няма?
- cHaunepucTa
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 24 ное 2010 13:30
- Автомобил: Golf MK7 2016
- Двигател: TDI
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
AntonyNeshev написа:Аз също карам въпросния "любим" двигател мъртвец, който също си чука в ниските обороти. Имам питане към колегите, които са се прецакали като мен. Когато е студена или прави регенерация чука ли, защото при мен тогава шумът го няма?
Моята е на около 35 000 км, голф 7 и при ниски обороти се чува "чукане". При регенерация шума изчезва, както и когато засиля парното на HI зимата и вдигне оборотите докато стопли антифриза.
Общо взето колата работи някак по-спокойно като задържи малко по-високи обороти от обикновенно.
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
Здравейте! Реших да опиша скорошния ми опит относно прикъркването и притрисането:
Преди няколко седмици се хванахме с един мой колега да сменяме ролки и ремъци на моята кола. Въпреки, че от VW дават пробег 210000 за ангренажния ремък аз реших да го сменям на 161000, и както се оказа съм бил много прав. След доста разглобяване дойде момента да застопорим коляновия вал, разпределителния вал и ГНП-то. Използвахме специализиран комплект инструменти на фирмата Zimber. Направи ми впечатление, че при блокиран на белег колянов вал застопоряващия щифт на разпределителния вал влезе перфектно, докато щифта за застопоряване на ГНП-то влезе много трудно и то след доста напъвания наляво-надясно. След като застопорихме всичко извадихме стария ремък, сложихме новия заедно с новите ролки, отхлабихме плаващите ремъчни шайби на разпределителния вал и ГНП-то и след това обтегнахме ремъка. При вече обтегнат ремък и все още вкарани блокиращи щифтове затегнахме плаващите шайби на разпределителния вал и помпата. Не се получи отведнъж, първите няколко пъти след изкарване на щифтовете и няколко превъртания на мотора при опит да се вкарат щифтовете обратно все някой от тях заяждаше, основно този на помпата. Накрая нагласихме всичко така, че щифтовете да влизат без никакво усилие и сглобихме всичко.
Още при първото палене ми направи впечатление, че двигателя закова оборотите на празен ход моментално. Преди това винаги в първите 30 секунди след палене имаше играене нагоре-надолу от 50-100 оборота. Също така преди това бях забелязал, че ако подам газ веднага след запалване на студен мотор, след отпускане на газта оборотите се меняха +-100-200, двигателя звучеше като да мели орехи и даже е имало случай колата да угасне. След ремонта това вече го няма. Единственото странно поведение, което остана е крякането веднага след запалване и потегляне при напълно загрял двигател, но разликата е, че сега това крякане е много по-слабо и хората по бензиностанциите и паркингите не се оглеждат да видят какво става
Та съветвам колегите, които имат подобни проблеми с колите си преди да сменят скъпи части нека преди това да си проверят зацепването на ГНП-то. Явно дори малките отклонения дават неприятни ефекти
П.П: Въпреки, че двигателя е Common rail, двубуталната горивонагнетателна помпа подава горивото на пулсации и идеята на зацепването е пиковете в налягането да съвпадат с работните тактове на двигателя.
Преди няколко седмици се хванахме с един мой колега да сменяме ролки и ремъци на моята кола. Въпреки, че от VW дават пробег 210000 за ангренажния ремък аз реших да го сменям на 161000, и както се оказа съм бил много прав. След доста разглобяване дойде момента да застопорим коляновия вал, разпределителния вал и ГНП-то. Използвахме специализиран комплект инструменти на фирмата Zimber. Направи ми впечатление, че при блокиран на белег колянов вал застопоряващия щифт на разпределителния вал влезе перфектно, докато щифта за застопоряване на ГНП-то влезе много трудно и то след доста напъвания наляво-надясно. След като застопорихме всичко извадихме стария ремък, сложихме новия заедно с новите ролки, отхлабихме плаващите ремъчни шайби на разпределителния вал и ГНП-то и след това обтегнахме ремъка. При вече обтегнат ремък и все още вкарани блокиращи щифтове затегнахме плаващите шайби на разпределителния вал и помпата. Не се получи отведнъж, първите няколко пъти след изкарване на щифтовете и няколко превъртания на мотора при опит да се вкарат щифтовете обратно все някой от тях заяждаше, основно този на помпата. Накрая нагласихме всичко така, че щифтовете да влизат без никакво усилие и сглобихме всичко.
Още при първото палене ми направи впечатление, че двигателя закова оборотите на празен ход моментално. Преди това винаги в първите 30 секунди след палене имаше играене нагоре-надолу от 50-100 оборота. Също така преди това бях забелязал, че ако подам газ веднага след запалване на студен мотор, след отпускане на газта оборотите се меняха +-100-200, двигателя звучеше като да мели орехи и даже е имало случай колата да угасне. След ремонта това вече го няма. Единственото странно поведение, което остана е крякането веднага след запалване и потегляне при напълно загрял двигател, но разликата е, че сега това крякане е много по-слабо и хората по бензиностанциите и паркингите не се оглеждат да видят какво става
Та съветвам колегите, които имат подобни проблеми с колите си преди да сменят скъпи части нека преди това да си проверят зацепването на ГНП-то. Явно дори малките отклонения дават неприятни ефекти
П.П: Въпреки, че двигателя е Common rail, двубуталната горивонагнетателна помпа подава горивото на пулсации и идеята на зацепването е пиковете в налягането да съвпадат с работните тактове на двигателя.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 24 яну 2010 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
PzKpfW написа:Във фирмата, където работя имаме служебни голфове с такъв двигател и единия от тях започна да прави точно това, за което говорите. Започнахме да го въртиме в двора и да изключваме една по една дюзите. Когато изключихме 4-та чукането изчезна. Закараха го в Порше-юг и се оказа, че трябва да се смени софтуера и да се въведат наново IQA кодовете на дюзите в контролера на двигателя. След намесата повече от две години не е имал проблеми.
Моята кола и тя е със същия двигател, на около 30-40000 започнах да я усещам, че докато не е съвсем загряла двигателя тресе и постоянно си мени оборотите. Гледан отвън постоянно мърдаше напред-назад. Мой приятел тогава работеше приемчик в Порше-запад, закачиха я на диагностика и казаха, че двигателя механически няма проблеми, няма и грешки. За въпросния проблем от Фолксваген бяха пуснали нова версия на софтуера, само че Порше-запад нямали възможност да ми сменят софтуера, защото са дилър на Ауди. Отидох в Порше-изток, откъдето е купена колата, там ме подхвана един брадат мазен приемчик, който тръгна да ми обяснява, че една от дюзите ми е дефектна и трябва да се смени за цена заедно с труда над 1500лв. Попитах ги дали не могат да направят куланция, понеже колата беше току-що излязла от гаранция. Когато разбраха, че знам за възможността за куланция ми направиха ново предложение около 900лв. доколкото си спомням. Чак след това им казах, че всъщност знам за какъв проблем става въпрос и искам само да ми сменят софтуера. Мотаха се известно време и ми казаха, че нещо се било случило и не можели да програмират. Трябвало да дойда друг ден, това беше след около 7-8 дни, препрограмираха EDC-то и проблема изчезна. Преди препрограмирането при отпускане на съединителя колата сама си даваше мъничко газ, след това спря, това е единствената разлика, която усетих. Иначе набедената за дефектна дюза си работи и до ден днешен, колата е на 126000км.
Някаква цена за тази услуга ако може да споделиш. И аз съм със същия проблем!!!
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
rangelov_hunter написа:Някаква цена за тази услуга ако може да споделиш. И аз съм със същия проблем!!!
Не беше нещо голямо като пари, около 60-70лв. Това беше преди дизелгейт. Имай предвид обаче, че ако сега отидеш за ъпдейт е много вероятно да ти вкарат ъпдейта за дизелгейт, което не ти го препоръчвам. Иначе ъпдейта за дизелгейт е безплатен. Ако все пак си решил да сменяш софтуер трябва да си сигурен, че ще ти налеят правилния. След ъпдейта за дизелгейт следват само неприятности.
Според мен не е необходимо да пипаш софтуера. Аз тогава се бях стреснал, а и не знаех на какво се дължат проблемите. Ако сега видя такъв проблем, не бих пипал нищо. Този двигател с тази горивна система си е капризен и съм се убедил, че каквото и да му се прави, винаги си има някакви странни поведения отвреме навреме.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 24 яну 2010 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
При мен го прави(крякането) само на четвърта или пета скорост при ниски обороти, и при загрял мотор(при студен-не), и мисля да не пипам нищо. Благодаря за мнението!
- zoovanka
- Мнения: 641
- Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
- Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
- Двигател: 2016 1395 TGI метан
- Местоположение: Бургас
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
Почти съм сигурен,че проблема е от нафтата или маслата макар и VAG.Рядко но се появява и при мен.Преди седмица я позасилих при Богомил,няма нищо общо със сток,доста приятна стана за шофиране.Така че ъпгрейт на софтуера във VW съм го отписал като вариант.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 24 яну 2010 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
AntonyNeshev написа:Аз също карам въпросния "любим" двигател мъртвец, който също си чука в ниските обороти. Имам питане към колегите, които са се прецакали като мен. Когато е студена или прави регенерация чука ли, защото при мен тогава шумът го няма?
Абсолютно същото и при мен, когато е студен или прави регенерация шумът(крякането) го няма!!!!
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 24 яну 2010 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
За уточнение, моят е на 131 000 км. реални.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf 6 1.6TDI 2009 г. Проблем с шум при ниски обороти
Нашия хубавец спря на средата на магистралата с тотално запушен DPF. На 70 000км. Последва пътна помощ до Еуратек. Там са й пуснали цялата програма за регенерация и са ъпдейтнали софтуера по акцията за Дизелгейт. Не знам от коя операция, но колата вече не чука.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 157 госта