Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
От любопитство да попитам.Това почистване не влияе ли зле на катализатора
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Едва ли ,някой от колегите изпробвали този метод имат катализатор,но ако имаш си мисля че не е добре да го правиш ,защото като видях какви сажди изкашля....Иначе този който е измислил това е гений!
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Аз засега мисля нямам проблем.От чисто любопитство питам.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
За 30-40 минути днес и сега е като нова
Оффф.....Не мога да кача снимките,нещо се прецака
Оффф.....Не мога да кача снимките,нещо се прецака
- venll-vr
- Мнения: 466
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Как ги развивате тези гайки? Вчера реших и аз да направя процедурата, купих спрей от dm, но гайките нямат развиване. Камък 12 напръсках със спрей за развиване и с тресчотката. Гадините не помръдват.
Изплаших се да не скъсам шпилките и до тук.
Изплаших се да не скъсам шпилките и до тук.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Загрей мотора до работна трмпература и тогава опитай.Сложи камъка и с леки почуквания може да поотлепят.
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Колеги утре съм намислил да почистя турбината на един приятел с Ауди Б4 тди 90 коня 1Z мотор обаче не знам подробности за този вид мотори.Турбината му е в съвсем различно положение спрямо АФН-а като единствения път към топлата част за спрея за фурни е като се развият гайките от шпилките към меката връзка на генерацията.Въпроса ми е на този мотор турбината с променлива геометрия ли е защото виждам,че има разтоварващо лостче. Ето линк за видеоклип на такъв мотор https://www.youtube.com/watch?v=pvuxCMR9uqw .И дргуя въпрос е ще има ли ефект както при АФН и има ли някакво опасност за турбото защото не знам дали топлата и студената част имат някакво съприкосновение.
Последна промяна от kukata_pasat на Сря 22 фев 2017 22:24, променено общо 1 път.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Там няма какво да чистиш,не е с геометрия.Лостчето управлява една клапа(wastegate) в колектора.
Последна промяна от vlado_tonev на Сря 22 фев 2017 23:35, променено общо 2 пъти.
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Тази кола е с гейтово турбо и няма да стане почистването, просто няма какво да чистиш тамkukata_pasat написа:Колеги утре съм намислил да почистя турбината на един приятел с Ауди Б4 тди 90 коня 1Z мотор обаче не знам подробности за този вид мотори.Турбината му е в съвсем различно положение спрямо АФН-а като единствения път към топлата част за спрея за фурни е като се развият гайките от шпилките към меката връзка на генерацията.Въпроса ми е на този мотор турбината с променлива геометрия ли е защото виждам,че има разтоварващо лостче. Ето линк за видеоклип на такъв мотор https://www.youtube.com/watch?v=pvuxCMR9uqw .И дргуя въпрос е ще има ли ефект както при АФН и има ли някакво опасност за турбото защото не знам дали топлата и студената част имат някакво съприкосновение.
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Колегата с аудито се оплаква,че е много удушено и ще настоява за операцията,мисълта ми е дали може нещо да се обърка с почистването на топлата част да не направим някоя беля.
- w_smith
- Мнения: 2191
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Сменете дебитомера като е много удушено. Проблема не е в зацапване на турбината със сигурност.
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Вчера направихме почистването на турбината на ауди б4 90 коня 1Z мотор,но видим ефект няма,колата пак забива но по много по различен начин от АФН-а.Забива на различни обороти само на трета четвърта и пета скорост и като забие не влиза в авариен режим.Ако примерно забие на четвърта на 3000 оборота връщам газта и подавам газ пак и ускорява и забива на 3300 оборота пак връщам газта и подавам и после забива на 3500 оборота и така нататък.Лостчето на разтоварващия клапан преди почистването не мърдаше нито милиметър,след пръскането с спрея се раздвижи добре на ръка,но след това при работещ двигател мърдаше едвам-едвам не повече от милиметър.Малко се отклоних от темата,но заключението е,че почистването на турбината на 1Z мотор с спрей за фурни е неефективно,впрочем както бяха прогнозирали колегите Тонев и hvp800 дано информацията да е полезна за за колегите с 1Z мотор да зняат,че няма смисъл да пробват проверено е.
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
При 1Z рестартирането става с пускане на газта и не е нужно да гасиш от ключа.
Причината за забиването може да е от управлението на клапана (маркучета или ел. магнитния клапан)
Трябва да се закачи манометър или с Вагком да се гледат живи данни или лог о време на движение за да се види дали пренадува или ненадува.
Освен това на 1Z управлвнието на турбината е с налягане, а не с вакум като при другите ТДИ-а.
Причината за забиването може да е от управлението на клапана (маркучета или ел. магнитния клапан)
Трябва да се закачи манометър или с Вагком да се гледат живи данни или лог о време на движение за да се види дали пренадува или ненадува.
Освен това на 1Z управлвнието на турбината е с налягане, а не с вакум като при другите ТДИ-а.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Сменете клапана за турбото N75 и всичко ще е наред.
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Чел съм по чуждите форуми за този метод на почистване.
Въпросът ми е, дали няма да има проблем с главата, защото доколкото знам е алуминиева?
В Youtube пича направо напълва целия колектор, какво става с изходните отвори, клапаните? Сигурно стига и до тях препарата.
Въпросът ми е, дали няма да има проблем с главата, защото доколкото знам е алуминиева?
В Youtube пича направо напълва целия колектор, какво става с изходните отвори, клапаните? Сигурно стига и до тях препарата.