Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
apchih
Мнения: 542
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот apchih » Пон 23 яну 2017 23:12


kukata_pasat написа:как да проверя маркучето задължително ли трябва да сваля ЕКУ


Намери маркуча, който отива към ЕКУто. Най - вероятно тръгва от някоя от тръбите след кулера, преди всмукателния колектор. Направи вакуум с уста. Ако държи вакуум, значи е здрав, ако не държи .....




kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Вто 24 яну 2017 17:47


Колеги някой може ли да качи снимки за да се види къде аджаба се намира вакума който отиват към към ЕКУ.Днес търсих да видя такъв но няма.От вакум помпата вакумите отиват към Н75 дебитомера турбото.До турбото има още някакъв клапан подобен на Н75,а от тръбата за въздуха след интеркулера посока към смукателите няма излизащ вакум както колегата apchih беше постнал в предишни мнения,има нещо като датчик с букса закачен на тази тръба.Ако някой знае къде е този вакум нека качи снимка моля.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот valiosport » Вто 24 яну 2017 17:59


Затова едно бустметърче в колата и се вижда как надува турбото в реално време


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Вто 24 яну 2017 19:10


Бустметърче за момента не мога да сложа просто изкам да видя на снимка къде този вакум отива към ЕКУ,а и въпрос за бустметърчето къде е най удачно да го свържа с щуцера,на ЕГР-ра не става защото е доста дебела стената (поне така ми се вижда),а пък към смукателите ме е страх при пробиването да не паднат стружки навътре.


Потребителски аватар
lokva
Мнения: 832
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
Автомобил: Passat 3c
Двигател: CBAB 2008
Местоположение: Гоце Делчев Hamburg

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот lokva » Вто 24 яну 2017 19:21


проследето го наобратно... от Еку-то назад


Потребителски аватар
apchih
Мнения: 542
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот apchih » Вто 24 яну 2017 19:29


kukata_pasat написа:Бустметърче за момента не мога да сложа просто изкам да видя на снимка къде този вакум отива към ЕКУ,а и въпрос за бустметърчето къде е най удачно да го свържа с щуцера,на ЕГР-ра не става защото е доста дебела стената (поне така ми се вижда),а пък към смукателите ме е страх при пробиването да не паднат стружки навътре.


Вдигни капака, ако си с ляв волан, от дясно на казанчето за спирачната течност имаш черна кутия. В нея се намира ЕКУто и там ще видиш да влиза маркуч. И това не е вакуум, а налягане идващо от тръбата, влизаща във всмукателния колектор. Извади от там маркуча (другия край остава в ЕКУто) и направи вакуум с уста. Бустметър можеш да закачиш на същия този маркуч с тройник.

Само да не се окаже, че си с външен МАП, намиращ се в/у тръбата преди колектора или това е само при Ауди?


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Вто 24 яну 2017 19:52


Според мен съм с втория вариант с външен мап утре ще го снимам,защото към кутията на ЕКУ влиза покрай казанчето за антифриза нещо подобно на гуфриран маркуч черен и доста дебел,а под казанчето в основата му влизат доста кабели и единия отива към тръбата която е между кулера и всмукателния колектор,а самата тръба е пластмасова с вграден в нея датчик (може ми) с букса към него.Ако съм както при Ауди тогава имам ли вакум на ЕКУ или е по друг начин.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот valiosport » Сря 25 яну 2017 3:22


Ето колко елегантно стана при мен монтирането на щуцера :Mr Green Fun
Дупнах едната дупчица на която е хваната планката на клапата за меко гасене със свредло Ф5, нарязах резба с мечик и се завива газаджийски щуцер. Ето го и крайния резултат.
Така поне виждате кога има евентуален проблем с налягането. Разбирасе без да се махне ЕГР-а не става.
Владо може да сложиш ЕГТ датчика ако ти е махнат ЕГР-а, на тапата на изпускателния колектор. Там е много по-добре и няма да съсипваш тръбата на генерацията.
Прикачени файлове
20160430_002117.jpg
20160501_032358.jpg
20160501_032340.jpg
20160501_031419.jpg


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот vlado_tonev » Сря 25 яну 2017 8:03


apchih написа:
Само да не се окаже, че си с външен МАП, намиращ се в/у тръбата преди колектора или това е само при Ауди?

Аз не съм виждал АФН с външен МАП,но може и да пропускаме такава възможност.
Датчика,който е на тръбата преди всмукателния колектор е някаква тъпотия,която измерва температура на входящия въздух.Същия го има и при 1Z,който е с вътрешен МАП.Нека колегата да извади ЕКУ-то и да се увери че в него влиза маркуче,така ще е най-сигурно.
Валка,аз си сложих миналата година абсолютно на същото място щуцера на ЕГР за буустметъра,не е мръднал :biggrin
Идеята за монтаж на п..ката на ЕГТ е много добра,но аз все още не съм изолирал моя ЕГР.Още го обмислям и най-вероятно ще го направя като се запролети.Със сигурност тогава ще сложа и едно ЕГТ уредче :th_up


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4613
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот hvp800 » Сря 25 яну 2017 8:50


Ако се слага ЕГТ на мястото на тръбичката за ЕГР-ра, трябва да се предвидят поне +100 градуса, Т.е. при измерени 600°, да се считат за 700° ( цифрите са примерни ) . Причината е, сравнително голямото разстояние, между изспускателния колектор ( изхода за ЕГР ) и турбото.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот valiosport » Сря 25 яну 2017 12:39


Още ли не си го махнал тоя ЕГР? Моя не е махнат цялостно щото има топлообменник и е малко повече играчка, ама при тебе трябват две тапи само и се маха. Иначе съм го затапил и е спрян софтуерно, няма да цапа колектора и пуши по малко.
Преди това така се беше задръстил че клапата не можеше да се движи, а зад мене такава пушилка изкарваше че чак ми пресветкат с фаровете като я сгазя...
Сега ме мъчи друг въпрос... Къде да завия датчици за температура и налягане на маслото...


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот Lifeguard » Сря 25 яну 2017 13:31


Колега как затапи ЕГР-а?С ламаринка или?А нещо по вакуума пипа ли?Имам ВАГ-КОМ 12.12. с него мога ли софтуерно да го спра?Става дума за 1,9 ТДИ AHU.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Сря 25 яну 2017 14:49


Колеги днес отворих кутията там където седи ЕКУ и НЯМА вакум отиващ към ЕКУ ще приложа и снимки,снимал сам също тръбата водеща към всмукателния колектор както и ЕГР и моля за мнение по снимките къде е най удобно да сложа щуцера за буустметъра.Да вметна затапил съм си ЕГР с две изрязани ламаринки от капачки за буркани и ако дупча за щуцера върху ЕГР стената където е дупчицата за клапана му е дебела поне 1 сантиметър.
Прикачени файлове
002.jpg
002.jpg
004.jpg
005.jpg
006.jpg


Потребителски аватар
apchih
Мнения: 542
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот apchih » Сря 25 яну 2017 15:34


С външен МАП си, който е на тръбата (това с буксата). Към компа отива само кабеляк.

Изображение

Щуцер можеш да навиеш и на тази тръба, колкото се може по близко до колектора, ако тръбата е достатъчно дебела и позволява, да се навие резба.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Сря 25 яну 2017 17:15


Това,че съм с външен мап означава,че нямам вакумен маркуч в ЕКУ така ли е,и ако е така външния мап дава информация на ЕКУ само по кабел без вакум .Външния мап като го гледам е разглобяем от какво се състои има ли какво да му се изчисти,възможно ли е да имам проблем с него и затова когато турбината ми пренадуе или недонадуе не се появяват никакви грешки.Пасата ми е АФН 110 и останах с впечатление,че моят е единствения АФН с външен мап и без вакум на ЕКУ,дали е така се питам има ли колеги с други АФН с външен мап да споделят.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 149 госта