Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
golfmk1
Low rider
Мнения: 5863
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот golfmk1 » Вто 07 фев 2017 15:44


От любопитство да попитам.Това почистване не влияе ли зле на катализатора :rolleyes




edd
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 13 май 2016 21:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот edd » Вто 07 фев 2017 18:18


Едва ли ,някой от колегите изпробвали този метод имат катализатор,но ако имаш си мисля че не е добре да го правиш ,защото като видях какви сажди изкашля....Иначе този който е измислил това е гений!


golfmk1
Low rider
Мнения: 5863
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот golfmk1 » Вто 07 фев 2017 18:34


Аз засега мисля нямам проблем.От чисто любопитство питам.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 6968
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот vlado_tonev » Нед 12 фев 2017 23:17


За 30-40 минути днес и сега е като нова :mhihi
Оффф.....Не мога да кача снимките,нещо се прецака :screwy


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 419
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот venll-vr » Нед 19 фев 2017 16:36


Как ги развивате тези гайки? Вчера реших и аз да направя процедурата, купих спрей от dm, но гайките нямат развиване. Камък 12 напръсках със спрей за развиване и с тресчотката. Гадините не помръдват.
Изплаших се да не скъсам шпилките и до тук.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 6968
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот vlado_tonev » Нед 19 фев 2017 21:40


Загрей мотора до работна трмпература и тогава опитай.Сложи камъка и с леки почуквания може да поотлепят.


kukata_pasat
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: WV PASAT B5
Двигател: AFN
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Сря 22 фев 2017 22:21


Колеги утре съм намислил да почистя турбината на един приятел с Ауди Б4 тди 90 коня 1Z мотор обаче не знам подробности за този вид мотори.Турбината му е в съвсем различно положение спрямо АФН-а като единствения път към топлата част за спрея за фурни е като се развият гайките от шпилките към меката връзка на генерацията.Въпроса ми е на този мотор турбината с променлива геометрия ли е защото виждам,че има разтоварващо лостче. Ето линк за видеоклип на такъв мотор https://www.youtube.com/watch?v=pvuxCMR9uqw .И дргуя въпрос е ще има ли ефект както при АФН и има ли някакво опасност за турбото защото не знам дали топлата и студената част имат някакво съприкосновение.

Последна промяна от kukata_pasat на Сря 22 фев 2017 22:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 6968
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот vlado_tonev » Сря 22 фев 2017 22:23


Там няма какво да чистиш,не е с геометрия.Лостчето управлява една клапа(wastegate) в колектора.

Последна промяна от vlado_tonev на Сря 22 фев 2017 23:35, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот hvp800 » Сря 22 фев 2017 22:26


kukata_pasat написа:Колеги утре съм намислил да почистя турбината на един приятел с Ауди Б4 тди 90 коня 1Z мотор обаче не знам подробности за този вид мотори.Турбината му е в съвсем различно положение спрямо АФН-а като единствения път към топлата част за спрея за фурни е като се развият гайките от шпилките към меката връзка на генерацията.Въпроса ми е на този мотор турбината с променлива геометрия ли е защото виждам,че има разтоварващо лостче. Ето линк за видеоклип на такъв мотор https://www.youtube.com/watch?v=pvuxCMR9uqw .И дргуя въпрос е ще има ли ефект както при АФН и има ли някакво опасност за турбото защото не знам дали топлата и студената част имат някакво съприкосновение.
Тази кола е с гейтово турбо и няма да стане почистването, просто няма какво да чистиш там


kukata_pasat
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: WV PASAT B5
Двигател: AFN
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Сря 22 фев 2017 22:29


Колегата с аудито се оплаква,че е много удушено и ще настоява за операцията,мисълта ми е дали може нещо да се обърка с почистването на топлата част да не направим някоя беля.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 1816
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот w_smith » Чет 23 фев 2017 9:30


Сменете дебитомера като е много удушено. Проблема не е в зацапване на турбината със сигурност.


kukata_pasat
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: WV PASAT B5
Двигател: AFN
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Пет 24 фев 2017 15:53


Вчера направихме почистването на турбината на ауди б4 90 коня 1Z мотор,но видим ефект няма,колата пак забива но по много по различен начин от АФН-а.Забива на различни обороти само на трета четвърта и пета скорост и като забие не влиза в авариен режим.Ако примерно забие на четвърта на 3000 оборота връщам газта и подавам газ пак и ускорява и забива на 3300 оборота пак връщам газта и подавам и после забива на 3500 оборота и така нататък.Лостчето на разтоварващия клапан преди почистването не мърдаше нито милиметър,след пръскането с спрея се раздвижи добре на ръка,но след това при работещ двигател мърдаше едвам-едвам не повече от милиметър.Малко се отклоних от темата,но заключението е,че почистването на турбината на 1Z мотор с спрей за фурни е неефективно,впрочем както бяха прогнозирали колегите Тонев и hvp800 дано информацията да е полезна за за колегите с 1Z мотор да зняат,че няма смисъл да пробват проверено е.


milenski_77
Мнения: 406
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat 3B6
Двигател: AVF
Местоположение: Оряхово

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот milenski_77 » Пет 24 фев 2017 17:09


При 1Z рестартирането става с пускане на газта и не е нужно да гасиш от ключа.
Причината за забиването може да е от управлението на клапана (маркучета или ел. магнитния клапан)
Трябва да се закачи манометър или с Вагком да се гледат живи данни или лог о време на движение за да се види дали пренадува или ненадува.
Освен това на 1Z управлвнието на турбината е с налягане, а не с вакум като при другите ТДИ-а.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2194
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот Vasseto » Съб 25 фев 2017 1:21


Сменете клапана за турбото N75 и всичко ще е наред.


Потребителски аватар
Energy52
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 08 окт 2009 20:41
Автомобил: Golf 4
Двигател: ALH

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот Energy52 » Съб 18 мар 2017 12:33


Чел съм по чуждите форуми за този метод на почистване.
Въпросът ми е, дали няма да има проблем с главата, защото доколкото знам е алуминиева?
В Youtube пича направо напълва целия колектор, какво става с изходните отвори, клапаните? Сигурно стига и до тях препарата.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bkunev, ennergy и 19 госта