Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Svetlix
Мнения: 823
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот Svetlix » Вто 11 юли 2017 15:17


kukata_pasat написа: Ако се кара веднъж седмично на дълго според мен може да изкара и година,но като няма работа извън града как да стане,пък и от както има лек за геометрията с спрея ми е по рентабилно да я изчистя от колкото всяка неделя да се правя на шумахер по пътищата,че да не я задръстя.


За 2 години и половина (30 000 км) не ми е цапало и никога не ми е чистена геометрията. Не ми е затапен EGR. Колата си върви както трябва, не ми е забивала муцуна никога. Карам само с нафта на Марешки, не слагам никакви добавки освен през зимата Castrol TDA. Разходът ми на масло е 0.6 л на 10-12 000 км. Моторът е AFN.

Смятам, че всичко е въпрос на гориво, състояние на мотора и стил на каране.




pepihan
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот pepihan » Вто 11 юли 2017 16:17


Здравейте, извинявам се, че пиша на колегата в темата, но ако може едно питане свързано с почистване на геометрията. На един приятел турбото му "вие" като линейка когато я форсира на място, а също и когато набира. Но ако извади вакума от актуатора, виенето спира. Един майстор му казал запекла или задръстена геометрия, и той е решил да я почисти. Лостчето на актуатора се движи на ръка, означава ли това, че не е блокирала, а също така колата си върви нормално, няма загуба на мощност и разхода на масло каза, че е около 200-300гр. на 10000км. Само да спомена, че има омасляване на маркуча към кулера. Знам, че така на "хартия" не може да се каже нищо, но това виене го притеснява и дали не трябва да се рециклира цялата турбина.



П.П. Моята кола е i30 с мотор 1.6CRDI и също има едно леко виене /а съм чувал и на др. марки с този мотор и на БМВ също/, но той е притеснен.

Поздрави!


kukata_pasat
Мнения: 308
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: WV PASAT B5
Двигател: AFN
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Вто 11 юли 2017 19:24


Svetlix написа:
kukata_pasat написа: Ако се кара веднъж седмично на дълго според мен може да изкара и година,но като няма работа извън града как да стане,пък и от както има лек за геометрията с спрея ми е по рентабилно да я изчистя от колкото всяка неделя да се правя на шумахер по пътищата,че да не я задръстя.


За 2 години и половина (30 000 км) не ми е цапало и никога не ми е чистена геометрията. Не ми е затапен EGR. Колата си върви както трябва, не ми е забивала муцуна никога. Карам само с нафта на Марешки, не слагам никакви добавки освен през зимата Castrol TDA. Разходът ми на масло е 0.6 л на 10-12 000 км. Моторът е AFN.

Смятам, че всичко е въпрос на гориво, състояние на мотора и стил на каране.

Нормално ако я караш редовно извън града може и 20 години да изкара,но я я забий два месеца само в града без гривица без брестовец или ясен само градско(споменавам селата защото гледам,че си от Плевен) пък да видим тогава дали няма да зацапа.


Потребителски аватар
Juiced
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
Автомобил: Hyundai Terracan
Двигател: J3
Местоположение: Varna

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот Juiced » Пет 28 юли 2017 10:10


Аз не разбирам как си карате колите,моята кола я карах 8 години, турбото ми беше едно и също през този период(е поне топлата част, щото го направих хибрид). Колата ми беше с 0,216 разпръсквачи и ремапната читаво ( от Келеша , Бог да го прости). Без Егр и без катализатор и никога не съм имал задръстена геометрия, карал съм градско с месеци без да излизам извънградско и когато видя пикове почвам да карам малко по-спокойно и плавно ,зада не счупя турбото. Уикенда излизам на магситралата до първата отбивка за Девня и кръгом с повече газ на връщане. И така всеки път цели 152к км. докато не продадох колата.
Миналото лято свалих турбината профилактично да видя как е компресорната перка(излезе перфектна) и нямаше никаква следа от запичане , изкривяване на лопатки итн.. геометрият се движеше с лекота.
Просто ТДИ с променлива геометрия , не е за всеки. Трябва да се дава газ, да се кара динамично. Ако това не е вашият стил на каране , това не е вашият мотор. Вие сте за АГР или 1З.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6395
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Golf 4 Variant
Двигател: 1.9 TDI 110hp AHF
Местоположение: Varna

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот vanesto » Пет 28 юли 2017 10:19


Juiced написа: Уикенда излизам на магситралата до първата отбивка за Девня и кръгом с повече газ на връщане. И така всеки път цели 152к км. докато не продадох колата.

И аз го правя това, само че обръщам на Слънчево, чак до Девня не ми се ходи. На същото мнение съм. Между другото, миналия месец направих едни 700км по Тракия /отиване и връщане от Бургас до Пазарджик/ със 120, и веднага се усети разлика във вървежа - положителна, не е забивала преди това, ама сега върви повече.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 2556
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот Водния дух1 » Пет 28 юли 2017 19:52


Мани,без майтап,изкарах една стабилна почерпка с тия спрейове за фурни.Имам един комшия със АФН и му се беше задръстила геометрията -споделих му какво съм чел из форума...После имаше ''супер ви е форума-да са живи и здрави момчетата дето са ти казали'' и така...до 3 часа. :beer


Zdravko Zankov
Мнения: 9524
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 29 юли 2017 15:57


Водния дух1 написа:Мани,без майтап,изкарах една стабилна почерпка с тия спрейове за фурни.Имам един комшия със АФН и му се беше задръстила геометрията -споделих му какво съм чел из форума...После имаше ''супер ви е форума-да са живи и здрави момчетата дето са ти казали'' и така...до 3 часа. :beer

И после забиха вашите геометрии...
:mhihi :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
dctr88
Мнения: 141
Регистриран на: Пон 26 май 2014 14:43
Автомобил: Audi 80
Двигател: 1Z
Местоположение: Варна

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот dctr88 » Нед 30 юли 2017 22:42


Juiced написа:Просто ТДИ с променлива геометрия , не е за всеки. Трябва да се дава газ, да се кара динамично. Ако това не е вашият стил на каране , това не е вашият мотор. Вие сте за АГР или 1З.


Градски, айде да не се обиждаме на 1Z :mhihi

По темата, същото, дори може би с по-добър ефект го правим по корабите с разтворен прах за пране в топла вода, хем тук нафтата е нещо илюзорно, в 99% от времето се кара на гаден, мръсен и мазен мазут, който прави такива сажди и налепи, че саждите от нафтичката са като бебешко мляко :biggrin

Последна промяна от dctr88 на Нед 30 юли 2017 22:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zl0star
Мнения: 28
Регистриран на: Чет 10 май 2007 21:52
Автомобил: VW Bora TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Варна

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот zl0star » Вто 15 авг 2017 23:59


Здравейте колеги ,
искам да ви благодаря за полезната тема и информацията в нея !
Този уйкенд и аз правих процедурата със спрея за фурни (купих го от Елитис-Варна) :) Не зная дали си въобразявам но имам чувството ,че след като я събрах и раздвижих на магистралата, сега имам повече тяга и в по-ниските обороти. Моя двигател е AGR (90кс) ,но явно факта ,че променливата геометрия липсва при мен не ме е спасил от задръстване в турбината. Моята забиваше на извън градско като я покарам по-дълго около и над 3000 оборота. Ужасна работа ,на магистралата не може да качи един баир ,да не говорим за изпреварвания :(
Аз модифицирах спрея на Apta-Express с най-тънкия възможен шлаух (от Практикер - 0.50лв / метъра) + игла за спринцовка (възможно по-дбела ,за да минава по-лесно спрея). Естествено скъсих металната част на иглата а след като я набутах в дупчицата на дозатора ,отгоре я залях с лепило за по-сигурно ,да не изхвърчи при пръскане от налягането.
Най-голям зор видях с гайките на металната тръба, която идва от EGR-a. Задължително ви трябва спрей за ръждясали болтове/гайки ,хубав камък 12мм (аз пукнах един китайски) + здрава ,стабилна тресчотка или направо Г-образно рамо. Голяма битка беше ,но на края се предаде :)
Дано турбинката се задържи по-дълго в сегашното си състояние...обещавам да пиша след време пак ,за да споделя :)
Хиляди благодарности още веднъж и...хубаво изкарване на остатъка от лятото ;)
Прикачени файлове
IMG_20170813_165626.jpg
П.П. Тъй като няма как да надникна в турбото ,като контрола ползвах тръбата м/у него и EGR-a. Съжалявам само ,че не направих снимки докато още беше в сажди от вътре. Ето как изглежда след спрея на Apta-Express...мисля ,че резултатите са повече от впечатляващи !


Потребителски аватар
iliyan nikolov
Мнения: 46
Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
Автомобил: vw passat b5
Двигател: 1.9 tdi AFN
Местоположение: Сливен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот iliyan nikolov » Сря 23 авг 2017 12:59


Здравейте колеги.И аз имах този проблем със забиването.Ходих на майстор,почисти я уж с някакъв спрей без да сваля нищо.Оправи се за известно време и наскоро пак същата работа.А за това ми взе 60 лв.И тъй като и аз карам предимно градско и явно това е причината,мисля сам да пробвам да я почистя.Има един спрей за такива случаи който се впръсква през тръбата която е свързана към въздушния филтър.Но там спрея отива не към топлата част а към студената на турбото.Геометрията нали се намира в топлата част.Дали ще има ефект или ще е по добра процедурата която описвате тук а именно със сваляне на тръбата между турбото и Егр?И това маркуче какъв ход прави за да влезе хубаво в турбото,горе долу колко см?Да питам също трябва ли да се опитвам на ръка да раздвижа актуатора? AFN е мотора.




Благодаря!


Потребителски аватар
zl0star
Мнения: 28
Регистриран на: Чет 10 май 2007 21:52
Автомобил: VW Bora TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Варна

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот zl0star » Пет 25 авг 2017 2:59


Аз също пробвах с този спрей за който говориш ,че се впръсква през тръбата на въздушния филтър. Ефекта от него е прекалено и незадоволително кратък. Предполагам ,че по-полезен би бил ако се ползва "профилактично"...евентуално след процедурата с пяната за фурни (при вече задръстена турбина). Хубавото на пяната за фурни е ,че след впръскването се раздува и така изпълва доста добре вътрешното пространство на турбината. Шлауха при мен влезе около 25-30см...сам спира когато стигне възможно най-вътре (тогава започваш да впръскваш пяната).
Не си губи времето с други спрейове а използвай все още топлото време и вкарай в турбото малко пяна (Apta Express).


Потребителски аватар
iliyan nikolov
Мнения: 46
Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
Автомобил: vw passat b5
Двигател: 1.9 tdi AFN
Местоположение: Сливен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот iliyan nikolov » Нед 27 авг 2017 6:54


Благодаря за отговора колега!Имам още няколко въпроса,надявам се не ставам досаден,но така може и на други колеги да помогнем!Препарата Апта който препоръчвате има вариант със или без сода каустик.Кой от двата да избера или условието е той да е под формата на пяна независимо дали е с или без сода каустик?
Какъв шлаух трябва да търся за да може да се приспособи към препарата и да може да влезе навътре в турбото,с какъв диаметър?Входа на колектора е доста голям от където се пъха маркучето,но после явно се стеснява като влиза навътре.Прави ми впечатление,че от входа на колектора до турбото разстоянието не е голямо!Трябва ли да влиза около 25-30см навътре както казвате за да стигне до където трябва?Има ли тук някаква особеност при натикването на маркуча,нацелване,завъртане или не?
Другият ми въпрос е-на английския клип който колегата е постнал,човека казва до колкото разбрах през 10-ина минути лостчето на актуатора да се раздвижва на ръка през времето което действа пяната в турбото.При раздвижване на ръка горе-долу какъв ход трябва да прави лостчето при изчистена геометрия и има ли нещо което да го ограничава за да разбера че си прави пълния ход?Самото раздвижване само в една посока ли е?Аз пробвах на моята кола и с ръка го раздвижих нагоре някъде около 1,5 см и после пружината го връща.Не посмях повече да го напъвам да не го прецакам,а има ли такава опастност при това раздвижване на ръка,защото бях чел някъде по темите пак в нашия форум,че не било добре да се раздвижва на ръка?
След като оставя пяната на действа да кажем 1 час,паля колата без свързана тръба на ЕГР и оставям да поработи на място?Да форсирам ли да излезнат мизериите или това да стане след като завия тръбата на място и покарам да позагрее?

Извинявам се за локумите и благодаря! :)


Потребителски аватар
zl0star
Мнения: 28
Регистриран на: Чет 10 май 2007 21:52
Автомобил: VW Bora TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Варна

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот zl0star » Нед 27 авг 2017 13:58


Колега ,въпросите ти са резонни и разбирам напълно притесненията ти (понеже да кажем ,че е нещо непознато за теб).
Съвета ми е - не го мисли чак толкова ,не става дума за някакви фини настройки...трудно можеш да нанесеш по този начин и с този спрей някакви огромни и непоправими щети :wink
По въпросите...спрея трябва да бъде задължително пяна (в темата са обяснени свойствата й) - защото при това почистване се цели минимално разглобяване с възможно най-близък достъп до турбината.....сравнително лесна процедура ,която може да спести време ,усилия и не на последно място средства !
Маркучето няма норма която да покрива ,като задължителни сантиметри за навлизане възможно най-вътре....буташ докато спре...а понеже зададе въпрос ,ти дадох тези около 25см ориентировъчно. Няма къде другаде да отиде :c020
Понеже пяната се сляга (почти изчезва след известно време) аз лично я вкарах на няколко пъти. Не съм раздвижвал нищо ,просто сглобих след няколко часа (почти веднага след последното впръскване) всичко както си беше. След това запалих...след като загря малко я изфорсирах на място (тогава излезе чернилката от ауспуха) и я поразходих на магистралата.
Аз ползвах препарата СЪС сода каустик (задължително с гумени ръкавици).
За приспособяването на дозатора може да ползваш щуцер - както са показали колегите в предишните постове. Аз не намерих подходящ за това използвах игла от спринцовка ,а маркуча избрах от Практикер спрямо нейния размер (беше най-тънкия наличен и струваше 50ст. за метър).

Ето още един клип ,който можеш да погледнеш :

https://www.youtube.com/watch?v=PbUAfzi5BdM


Потребителски аватар
apchih
Мнения: 486
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Seat Ibiza 6K1
Двигател: AFN
Местоположение: София

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот apchih » Нед 27 авг 2017 15:25


iliyan nikolov написа:!Имам още няколко въпроса,надявам се не ставам досаден,но така може и на други колеги да помогнем!


Върни се на 5та страница и ще видиш, какво и къде да пъхнеш. Аз ползвам Апта със сода каустик. Само гледай, ако пяната попадне на алуминий го измий, иначе може да останат петна.


kukata_pasat
Мнения: 308
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: WV PASAT B5
Двигател: AFN
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Нед 27 авг 2017 21:35


iliyan nikolov написа:Благодаря за отговора колега!Имам още няколко въпроса,надявам се не ставам досаден,но така може и на други колеги да помогнем!Препарата Апта който препоръчвате има вариант със или без сода каустик.Кой от двата да избера или условието е той да е под формата на пяна независимо дали е с или без сода каустик?
Какъв шлаух трябва да търся за да може да се приспособи към препарата и да може да влезе навътре в турбото,с какъв диаметър?Входа на колектора е доста голям от където се пъха маркучето,но после явно се стеснява като влиза навътре.Прави ми впечатление,че от входа на колектора до турбото разстоянието не е голямо!Трябва ли да влиза около 25-30см навътре както казвате за да стигне до където трябва?Има ли тук някаква особеност при натикването на маркуча,нацелване,завъртане или не?
Другият ми въпрос е-на английския клип който колегата е постнал,човека казва до колкото разбрах през 10-ина минути лостчето на актуатора да се раздвижва на ръка през времето което действа пяната в турбото.При раздвижване на ръка горе-долу какъв ход трябва да прави лостчето при изчистена геометрия и има ли нещо което да го ограничава за да разбера че си прави пълния ход?Самото раздвижване само в една посока ли е?Аз пробвах на моята кола и с ръка го раздвижих нагоре някъде около 1,5 см и после пружината го връща.Не посмях повече да го напъвам да не го прецакам,а има ли такава опастност при това раздвижване на ръка,защото бях чел някъде по темите пак в нашия форум,че не било добре да се раздвижва на ръка?
След като оставя пяната на действа да кажем 1 час,паля колата без свързана тръба на ЕГР и оставям да поработи на място?Да форсирам ли да излезнат мизериите или това да стане след като завия тръбата на място и покарам да позагрее?

Извинявам се за локумите и благодаря! :)

Колега трябва ти Апта със сода за каустик,газаджийски щуцер с резба с отвор 4 мм прозрачен маркуч 1-1.50 метра с вътрешно Ф 5мм външно 6мм.Разпръсквача на спрея го изчегъртваш с ножката навиваш щуцера с калчища нагряваш маркуча и го вкарваш в щуцера.Като развиеш тръбичката между турбото и ЕГР вкарваш маркуча и започваш да търсиш отвора от генерацията към турбото леко в дясно към предницата е.Първоначално маркуча ще влезе 5-10 см и ще опре,въртейки като уцелиш входа ще потъне още 20 см няма как да не го уцелиш и помни на студен мотор се прави чистенето(освен ако не искаш да ти се разпадне маркуча в генерацията от топлината) като го уцелиш пълниш с пияна докато не избие през отвора от който пълниш,после 30мин почивка и второ пълнене. Още 30 мин почивка,махаш маркучето и палиш за 20 сек колкото да изхвърли грубите лайна от отвора,сглабяш тръбичката,после караш нормално докато не вдигнеш 90 градуса и тогава излизаш на някой хубав път и яко цедене на четвърта и пета скорост така около 10 км и си готов.Дано да съм бил изчерпателен :mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vasil4o97 и 18 госта