Пасат б7 2013г. 2.0тди 140к.с. 6DSG- вентилатори, защо работят?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
CARDI
Мнения: 192
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Пасат б7 2013г. 2.0тди 140к.с. 6DSG- вентилатори, защо работят?

Мнениеот CARDI » Нед 12 фев 2017 16:23


Здравейте!
Колата е Пасат б7, 2013г., 2.0тди, 140к.с., 6DSG.
Карам я от около година, днес за трети път се случи следното нещо. Тук искам да кажа, че първият и вторият път беше през лятото и го отдадох на високите температури, но третият беше днес(температура -4 градуса) - затова се замислих.
Първият път - след пътуване около 20 км, спиране и гасене - вентилаторите останаха да работят още няколко минути. Обясних си го с летните температури и необходимост от "доохлаждане".
Вторият път - в града, пак така - гася, излизам и чувам вентилаторите продължават да въртят. Като се върнах - бяха спрели и всичко беше ОК.
Третият път бе днес - след същото пътуване 20 км. - слизам и чувам пак вентилаторите. Замислих се - не е възможно сега да е повишила температурата и да трябва вентилатор да я сваля. След 2-3 минути отидох до колата - продължаваха да въртят, отворих предният капак - да видях ги, че въртят - опипах радиатор, маркучи, тръби - хладни, не би трябвало да имат нужда от "доохлаждане". Запалих я(за да видя контролни лампи и уреди) - всичко бе ОК, изключих климатроника и изгасих колата - вентилаторите вече не работеха. Не мисля, че проблема е бил "неизключеният климатроник" в момента на гасенето(сигурен съм, че и друг път съм гасил двигателя, без да гася климатроника).
Да не би "някакви процедури" по DPF-а да се извършват, и да трябва да работят вентилаторите?
Знам - пътят е: 1-диагностика, 2-........... !
Какво е обяснението?
Благодаря!




Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Пасат б7 - вентилатори, защо работят?

Мнениеот mayma » Нед 12 фев 2017 17:06


Това, което наблюдавате е заради DPF филтърът.На него има сложена температурна сонда.Ако загасите автомобила и DPF филтърът е след цикъл на регенерация(водачът не го усеща) температурата в него е повишена и с цел безопасност, охладителните перки охлаждат моторния отсек/DPF

Няма повод за притеснение.

Поздрави


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 670
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Пасат б7 - вентилатори, защо работят?

Мнениеот Krasi » Нед 12 фев 2017 18:16


А ако загасим двигателя по време на регенерация случва ли се нещо особено, освен спирането и?


shenko1
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 03 фев 2013 13:47
Автомобил: VW turan 105 tdi
Двигател: bls 2009
Местоположение: GERMANIY

Re: Пасат б7 - вентилатори, защо работят?

Мнениеот shenko1 » Нед 12 фев 2017 19:58


Колата има ли печка?Ако има е нормално да загрява бързо по това време и да се включват вентилаторите


Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Пасат б7 - вентилатори, защо работят?

Мнениеот mayma » Пон 13 фев 2017 2:03


Krasi написа:А ако загасим двигателя по време на регенерация случва ли се нещо особено, освен спирането и?

Регенерацията протича в три цикъла според запушването на филтъра.Няма значение кога/дали ще се угаси двигателят.


п.п.Печката(ако е налична такава) няма общо с перките в конкретния случай.

Поздрави


skromnia1970
Мнения: 297
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: Пасат б7 - вентилатори, защо работят?

Мнениеот skromnia1970 » Сря 15 фев 2017 12:12


А има ли шибидах/соларен люк/?
Ако има,има обяснение.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б7 - вентилатори, защо работят?

Мнениеот dobrin » Сря 15 фев 2017 12:56


И при мен е така, няма драма.


Pacio
Мнения: 17
Регистриран на: Съб 23 дек 2017 18:49
Автомобил: VW Passat B7 DSG 2TDI 2014
Двигател: CFFB2014

Re: Пасат б7 - вентилатори, защо работят?

Мнениеот Pacio » Вто 08 яну 2019 9:41


Здравейте колеги,

Искам да съживя тази тема със следното, което ми обясниха вчера от VW за моят автомобил, същия като горепосочения.

Малко преди годишния чек, на който ходих, забелязах че маслото ми е над макса - сменено преди 11хил. км.

Естествено се притесних и веднага уведомих колегите от представителството.

Тъй като имах неизправен дросел ми казаха, че най-вероятно заради него малко количество нафта е влезнало в маслото, което не е страшно - източиха 200 мл. и да карам така 3/4000 км и да следя нещата. Казаха, че това е само на теория, не могат да дадат 100% гаранция, че това е причината.

Поразчетох се из нета, ютуб и попаднах на обяснение, че ако се прекъсва регенерацията на ДПФ, било само при увеличени обороти или пък случая с вентилаторите, който се случва и при мен понякога, масло влиза в картера, тъй като е било предназначено да гори натрупвания в ДПФ, но ние сме изкл. ДВГ - и така нафтата се озовава в маслото.

Нарича се Oil Dilution и е нормално за всички автомобили с ДПФ, до определена степен, според нета. Затова и маслото за Пасата например е със стандард C3 - такова, което изолира нафрата и не му променя вискозитета.

Всичко това е ново за мен, тъй като не мога да гарантирам, че не съм гасил колата на няколко пъти на вентилатори.

Днес например на -8 и разстояние до работа 6 км, нямаше как да загрее колата и я угасих на 950 оборота, а не на нормалните 800.

Въпроса ми е:

1. Вие знаете ли за нафтата в маслото при прекъсната регенерация?
2. Как да различим високи обороти за загряваш ДВГ и такива, при които прави регенерация?
3. Някой друг имал ли е подобен случай с малото над макса? ДВГ работи перфектно във всяко отношение - нисък разход, не пуши, не тресе.. И не е от антифриза, слава богу.

Въпреки съвета на представителството се разбрах с тях, че ще сменя маслото при първа възможност и ще следя нещата.

Някак си обаче не мога да повярвам, че VW не са споменали толкова важен детайл никъде в упътването си - не гаси по време не регенерация и как да я познаем.

За инфо, лампа ДПФ не ми е светела никога.


Поздрави,
Пламен


JoeBear
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 11 дек 2018 19:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б7 2013г. 2.0тди 140к.с. 6DSG- вентилатори, защо работят?

Мнениеот JoeBear » Вто 08 яну 2019 11:55


Аз съм със същия модел, само че 2014г. и имам сходни наблюдения. Перките се включват при студен двигател и работят минути след това дори и след загасяне на автомобила. Според по- запознат колега това се явява софтуерно решение във връзка и след екопроблемите на VW отпреди години. Направен е ъпдейт, така че колата не влиза в режим на чистене на DPF при натрупване, а постоянно. При мен например колата работи и на 1000 , и на 800 оборота на два съседни червени светофара. Според колега решението може да е връщане към старата версия, което обаче става със сваляне на компютър.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: naturo и 46 госта