Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kuban
Мнения: 233
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 13:53
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот kuban » Чет 23 мар 2017 19:32


Тъй като се произвеждат като наследник на АА, тоест по късно, за да ги заменят АА но без да се променя нищо, абсолютно същите показатели са, така че от информацията която изчетох мога да сменя 1, 2, 3 тоест не е нужно всички да сменя с такива или да се прави някаква друга интервенция




Потребителски аватар
kuban
Мнения: 233
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 13:53
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот kuban » Чет 23 мар 2017 19:35


038 130 073 AA - ASZ, ARL - 550er - 1.9TDI 130 und 150PS in Polo, Golf, Bora bis MJ2001
038 130 073 AL - ASZ, ARL - 550er - 1.9TDI 130 und 150PS in Polo, Golf, Bora ab MJ2002


Потребителски аватар
kuban
Мнения: 233
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 13:53
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот kuban » Чет 23 мар 2017 19:36


hvp800 написа:Да замениш 4 дюзи с AL, става, но ако три са АА и една е AL, това не е ОК.
Никога досега не съм виждал Пасат AVF с AL дюзи, фабрично монтирани

Между другото тази която взех AL я свалиха от същия пасат б 5.5 131 коня и четирите бяха AL


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот hvp800 » Чет 23 мар 2017 19:41


Ами АL не са наследник на АА, просто има 131-ци и с двамата номера на дюзи, а на 150к. се вграждат само АL. Ако бяха еднакви дали нямаше и на най-голяма помпа-дюза на 1,9тди, да монтират АА дюза?
Все пак колата си е твоя, парите също, сложи я тази дюза, и кажи има ли промяна :th_up
От линка дето колегата по-горе е постнал, пише че дюзите на BKD мотора се вграждат на голф, а3, туаран и Бора , дали това е единствената грешна информация :biggrin


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот Mishonti » Чет 23 мар 2017 22:44


hvp800 написа:Да замениш 4 дюзи с AL, става, но ако три са АА и една е AL, това не е ОК.
Никога досега не съм виждал Пасат AVF с AL дюзи, фабрично монтирани


Колегата явно иска да си съсипе мотора.


Потребителски аватар
kuban
Мнения: 233
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 13:53
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот kuban » Чет 23 мар 2017 23:12


golfmk1 написа:
kuban написа:Може ли да заменя сегашната ми дюза 038 130 073 АА която я слагат според каталога до 2001 с 038 130 073 АL която я слагат след 2002-ра. Все пак двете са с еднакви спецификации.

Категорично са взаимно заменяеми.

Защо да си чупя колата, хората са го написали двете дюзи са заменяеми, просто вече не се произвеждат с номера АА, ако човек иска нова няма как да я купи, затова взема АL


Потребителски аватар
kuban
Мнения: 233
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 13:53
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот kuban » Чет 23 мар 2017 23:24


Mishonti написа:
hvp800 написа:Да замениш 4 дюзи с AL, става, но ако три са АА и една е AL, това не е ОК.
Никога досега не съм виждал Пасат AVF с AL дюзи, фабрично монтирани


До колкото разбирам така е написано в ЕТКА
Прикачени файлове
etka.jpg


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот swifter » Пет 24 мар 2017 0:11


hvp800 написа:Ами АL не са наследник на АА, просто има 131-ци и с двамата номера на дюзи, а на 150к. се вграждат само АL. Ако бяха еднакви дали нямаше и на най-голяма помпа-дюза на 1,9тди, да монтират АА дюза?
Все пак колата си е твоя, парите също, сложи я тази дюза, и кажи има ли промяна :th_up
От линка дето колегата по-горе е постнал, пише че дюзите на BKD мотора се вграждат на голф, а3, туаран и Бора , дали това е единствената грешна информация :biggrin


AA дюза: PDE-P1/80/550S28
AL дюза: PDE-P1.3/80/550S39
Не са ли наследници? Дебита ли е различен?
hvp800 написа:
Да замениш 4 дюзи с AL, става, но ако три са АА и една е AL, това не е ОК.
Никога досега не съм виждал Пасат AVF с AL дюзи, фабрично монтирани

По горенаписаното излиза, че един и също софтуер ще контролира AA и АL...тогава къде е проблема, ако се семни само една, а не и четирите дюзи?


П.С. Относно BKD...
А, дали в цял свят "бора"-та е само "бора" и винаги е била само "бора"?
Докажете, че информацията за BKD e грешна, а не само "моята информация е малко по - различна". Всички знаят, но никой не казва.


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот swifter » Пет 24 мар 2017 0:20


kuban написа:Защо да си чупя колата, хората са го написали двете дюзи са заменяеми, просто вече не се произвеждат с номера АА, ако човек иска нова няма как да я купи, затова взема АL


Английски форум: Задаваш въпрос и ти отговарят.
Руски форум: Задаваш въпрос, отговарят ти и ти отвръщат с такъв.
Български форум: Задаваш въпрос и ти обясняват колко си тъп!


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот Danny boy » Пет 24 мар 2017 7:16


Ами моя е с Al фабрично.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот hvp800 » Съб 25 мар 2017 12:48


swifter написа:
П.С. Относно BKD...
А, дали в цял свят "бора"-та е само "бора" и винаги е била само "бора"?
Докажете, че информацията за BKD e грешна, а не само "моята информация е малко по - различна". Всички знаят, но никой не казва.

Незнам защо реши, че те обвинявам в нещо, и защо трябва да доказвам нещо? Просто никъде няма достоверна и разбираема информация за ПД, дори на Бош сайта. Факт е, че кола с еднакъв софтуер и хардуер дава поне 30 к/с разлика ако е с AL дюзи, спрямо АА. Дали това е заради електрониката на самата дюза, или от разпръсквачите, нямам идея.
Ако се сложи една дюза АL, а другите АА, така се омешват стойности и милиграми, че ти се завива свят. Все пак ако колегата се реши, нека я сложи, пък може и аз да съм в дълбока заблуда, и да говоря глупости.
За бора и бкд, такова животно в оригинален вариант не съществува. Бората навсякъде е на платформа МК4, и за разлика от Джета, е само в една версия. Дори и латиноамериканската Нуево Бора си е на същата платформа, само е малко променена външно.
За САЩ се използва името Джета, там дори няма Бора.
Ясно е, че става въпрос за печатна грешка, просто се зачудих, дали тя е единствената такава.
ПП- аз карам с дюзи H от V10, това означава ли, че са съвместими и взаймозаменяеми , с АА и АL дюзи ?


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот swifter » Съб 25 мар 2017 16:06


Бора е името на четвъртото поколение jetta. Bora e Jetta, както и Vento е Jetta. различни имена за различните пазари, но както и да е.

30 конски сили разлика между двете дюзи ми се струва нереално. Стоково ASZ с АА - 131кс и стоково ASZ с AL - 161кс или обратното AA - 101кс, AL - 131кс?

В линка, от предишен мой отговор, коментират точно тези дюзи от V10. Съвместими са - механично и електрически, но препоръчват и ремап, защото са с по-голям дебит - описано като 560смс, което е около 18% разлика и води до повишаване на разхода на гориво. Също се споменава, че впръскването се извършва под различен ъгъл една спрямо дурга - 148 срещу 150 градуса.

В друга тема от цитирания форум се споменава, че разликите между АА и АЛ са минимални, числа като 550c vs 520c, 0,195 vs 0.190 за разпръсквача, при напречно и надлъжно разположените двигатели - ASZ и ARL, AVF, AWX. В крайна сметка, определиха че разликите са много минимални - толеранс от ~5%, с което компютъра би си справил. АА - монтирани при излизане от завода, AL - при смяна на дюза в сервиз на VW.


П.С. Онова, с малкия щрифт, мислех че съм го изтрил.
П.С.2 При повече свободно време щи видя на моя "пенсионер-милионер" с какви дюзи е. За километрите, които е изминал би трябвало да сменяни някога, 02.2015 е последното му влизане във ФВ сервиз на 595 000км.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот hvp800 » Съб 25 мар 2017 19:44


За 30 к/с разлика , това го казвам за моята кола, и за колите на няколко познати и приятели, с които имаме общи интереси, и си трошим колите съвсем целенасочено :biggrin . понеже споменаваш V10 дюзите, и 560 кубика, то AL дюзата е 550, и ако се следва логиката, разликата не би трябвало да е голяма. Само, че на практика, нещата са различни, и разлика има, и тя не е малка.
И понеже обикалям и този , и още два БГ форуми, както и няколко чужди, никъде не намирам сигурни данни за разпръсквачите на помпа-дюза. Всичко е " тоя казал- оня чул ".Това важи и за прехвалените чужди форуми, където нещата не са по-различни от нашия. Срещал съм и мнения, че 150 коньовите ПД са 200, дори 205 микрона отвор, както и мнения , че едни и същи ПД ( например АА ) може да са с различни като големина разпръсквачи. Това са само коментари, а от сайта на Бош не мога да се ориентирам, дали е така.
Още нещо интересно, дюзата за 2,0тди 16v , като кубатура е много по-малка от АА и АL, обаче е по-дебитна и от двете. А по-старите роторни дизели, вездесъщите 110-ки, са с разпръсквачи 205 микрона.
Това като Оф топик, ама и темата отдавна не е само за конкретния Пасат.
ПП- същия филм го играх преди няколко години, с тази разлика, че не си купувах АL дюза, а ми я дадоха, и в крайна сметка си купих 4 дюзи, поради причини написани в горните постове.


Потребителски аватар
fredy.fati
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 20 авг 2017 7:59
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b5.5 AVF въпрос за Дюза

Мнениеот fredy.fati » Нед 14 юли 2019 10:55


Колеги моите 3 дюзи са със код AN а едната е AL колата работи супер неравномерно на място



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Poshtata и 93 госта