Голф 4, помпа дюза 1.9 ATD синхронизация на валове, корекция.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Голф 4, помпа дюза 1.9 ATD синхронизация на валове, корекция.

Мнениеот L&R » Чет 20 апр 2017 20:48


Здравейте колеги, искам да попитам в какви граници се регулира синхронизацията на валовете от раздвиженото колело на разпределителния вал? Днес случайно установих че моята кола е с голямо предварение и бих искал да я коригирам в норми. По работата на двигателя не мога да намеря проблем, пали винаги много добре, разхода на празен ход топла е 0.4, дюзите са в норми, няма пушеци, но предварението е доста голямо, направо опасно :gruebel . Наскоро е сменян ремъка и предполагам това е следствие от смяната, но не съм сигурен, имам колата отскоро. При мен показанието е оут оф контрол +6.6 при норма 0-1, питането ми е може ли да се регулира отгоре или има вероятност да е зацепена зле. Пак ще кажа колата си работи добре, ако не бях го видял това не бих се и усъмнил, но уви. Благодаря за помоща.




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4, помпа дюза 1.9 ATD синхронизация на валове, корекция.

Мнениеот hvp800 » Чет 20 апр 2017 22:02


Нормата, както казваш е +,-3, а след смяна на ремък, без диагностичен кабел, се получава точно това.
6,6 синхронизация ( при такава стойност, знака е без значение ) е страшно много, и няма да е зле да я оправиш възможно най-скоро. Предполагам знаеш как се прави, само имай впредвид, че това е пипкава работа, и ще се разходиш доста пъти , за да докараш нещата до 0,0-0,6


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Голф 4, помпа дюза 1.9 ATD синхронизация на валове, корекция.

Мнениеот L&R » Чет 20 апр 2017 22:08


Уж е сменян ремъка в оторизиран сервиз на VW, има документи и на вид всичко е ново, дали ще мога да го коригирам с въртене отгоре? Разполагам само с VCDS и стандартни инструменти.

Ще ползвам тези инструкции:
http://www.myturbodiesel.com/wiki/camsh ... i-engines/

Ако има толкова разминаване при валовете би трябвало да има я вибрации, я пушеци за да гледа човек :scare3


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4, помпа дюза 1.9 ATD синхронизация на валове, корекция.

Мнениеот hvp800 » Чет 20 апр 2017 22:42


Линка е достатъчно подробен и няма какво да се добави. Относно инструментите, тези дето ти трябват, те са повече от стандартни- права отверка и ключ .
Другото важно е да тестваш след като направиш синхронизацията. На хартия, трябва да е 0,0 но някой мотори работят по-добре на -1, или -2 ( пример ) , така че си приготви цял свободен ден, за да изпипаш нещата както трябва.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Голф 4, помпа дюза 1.9 ATD синхронизация на валове, корекция.

Мнениеот L&R » Чет 20 апр 2017 22:52


Благодаря за съветите, ще си поиграя задължително- няма начин и дано да стане работата. Отгоре на капака има лепенка на която като че ли пише 1 градус, но така е драснато че почти не се чете.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Голф 4, помпа дюза 1.9 ATD синхронизация на валове, корекция.

Мнениеот L&R » Пет 21 апр 2017 17:37


Оправена, закова на нула след 1 час игра :smile.
Изводи:

-Центровката не е трудна, но пипкава
-Подгответе се с удобна малка тресчотка с камъче 13
-Не бързайте, с търпение може да постигнете ъгъл какъвто желаете
-Центровката може да мърда с доста от колелото на разпределителния вал при мен от -5.3KW до +8.3KW
-Паленето не ми се промени по никакъв начин или пали от четвърт или не пали въобще когато минеш 8 градуса
-Разхода в момента на място по борд се качи с 0.1 и показва 0.5l/h на час, с (VCDS e 0.4)
-Пушеци няма
-Динамиката се подобри, ускорението е много по приятно и без вибрации
-Дюзите като стойности не мръднаха или ако да незначително
-Струва си човек да си погледне канал 4
-Не знам дали големи проблеми могат да се решат с центровка, когато двигателя е в час си работи и с +/-6 явно, но не е препоръчително разбира се

Успех на всички, които искат да се центроват.
Прикачени файлове
vw_tdi.jpg


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Голф 4, помпа дюза 1.9 ATD синхронизация на валове, корекция.

Мнениеот L&R » Съб 22 апр 2017 14:46


Днес я пробвах извънградско, разхода по борд е 0,5-0,7л. отгоре, въпроса ми е да си играя ли да променям ъгъла още(примерно на +1 градус) или така е добре. Не изключвам възможността преди да ми е давала някакви нереални стойности поради големия аванс. Преди с пенсионерско каране до 100 докарвах 4,2-4,5 сега е 5,0 - 5,2.
:c010. Като работа на мотора е екстра много по тихо е в купето.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4, помпа дюза 1.9 ATD синхронизация на валове, корекция.

Мнениеот hvp800 » Съб 22 апр 2017 22:25


Ами и понагоре в темата наблегнах на факта, че не всички 1,9 пд , работят най-добре на синхронизация 0.
Пробвай няколко варианта щом имаш и нужния кабел.
Следи разход на място със и без включени консуматори, и поведението на колата при ускорение от ниски обороти.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Голф 4, помпа дюза 1.9 ATD синхронизация на валове, корекция.

Мнениеот L&R » Нед 23 апр 2017 17:10


В крайна сметка съм доволен от пенсионерската дюза(101), днес минах 140 км пресечен терен и разхода бе 4.2/100 без климатик и с максимална скорост 90-100. При нормално каране ще бъде около 5.5 предполагам. Сложих капака на двигателя и повече няма да настройвам, оставам на заводското предварение нула градуса. :icon_lol
IMG_20170423_172921.jpg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 146 госта