Картерната вентилация и функцията и

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 442
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi A6C4 Avant Quattro
Двигател: ACE 1996
Местоположение: По света и у нас

Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот kompresor » Вто 25 дек 2012 12:23


Искам да разбера каква е целта, която искат да осъществят от завода със слагането на картерната вентилация ? Каква е инженерната причина за поставянето и ? Какви са недостатъците и ползите от нея.
Какво постигат тунерите с изолирането на картерната вентилация, можеби премахват недостатък, който `задушава` двигатела при поставена картерна вентилация ?

Лично мои разсъждения. Ако картерната вентилация не беше поставена, налягането на тези маслени пари щеше да указва влиание върху семерингите и те щяха да пропускат маслото и затова тези пари се извеждат. Въпроса е защо се отвеждат във въздушния филтър ? Можеби лекото му омасляване допринася за по лесното попиване на прахоляците ?

При турбо моторите, премахването на картерната вентилациа от възд. Филтър има ли лошо влиание поради сухия въздух постъпващ в турбината ? Принципно трябва да е по - добре защото маслените пари са горещи и затоплят въздуха , а за мотора е по - добре да извършва горене със студен въздух.




Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 955
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот nebeto » Вто 25 дек 2012 20:44


аз на моя Г2 1,6Тд поне от година съм пуснал картерните изпарения с един маркуч под колата.Идеята да се вкарат тези масленни изпареия в двигателя е за да се обработят и да не замърсяват околната среда (намаляват се вредните емисии).От друга страна като не се вкарват тези изпарения в мотора се постига малко по-приятен вървер (лекичко,но се усеща),все пак е хубаво в мотора да влиза колкото се може по студен въздух,ако има тези картерни изпарения те затоплят въздуха.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 13480
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот stefan4o » Вто 25 дек 2012 20:47


Влиза в смукателния тракт на мотора на първо място заради екологията - счита се, че маслените изпарения са канцерогенни (т.е. причиняват ракови заболявания). Освен това в техническата литература се казва, че освен маслени изпарения там има и някаква минимална част от неизгоряло гориво (или неговите изпарения), което се връща за доизгаряне.




Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 442
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi A6C4 Avant Quattro
Двигател: ACE 1996
Местоположение: По света и у нас

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот kompresor » Сря 26 дек 2012 0:56


Колеги, благодаря ви за отговорите. Решението за лекото подобряване на вървежа и незамърсяването на околната среда е съд, в който да се отвеждат тези газове нали ?
Продават ли се такива съдове? Срещал съм из интернет нещо което се наричаше oil catch или нещо подобно, което кондензира - обира тези маслени отлагания, но същевременно предава това налягане на маслените пари към филтъра, или така беше обяснено....
За турбодизеловия агрегат това отвеждане на маслените пари в съд или в атмосферата пагубно ли е ?
Някой ми беше споменал, че ставало дисбаланс в налягането на двигателя което довеждало до по - скорошен край на турбината. Има ли нещо такова ?




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8225
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот веселин » Сря 26 дек 2012 5:34


Малко "умнотии" от моя страна .... :deal mhihi :beer
погледни си въздушният филтър - откъм изхода на кутията погледни хартията на филтъра дали е изцапана с масло .... ако да ..... премери компресията на двигателя
преди да бързаш да търсиш ойл танкчета за картерната вентилация
аз изкарах късмет да купя читав 1V - да го продам читав 8 години по-късно и 200 000 км. навъртяни от мен / полусинтетично масло 10w40 / и добавки в горивото
нито съм имал проблем с вентилация на карт. газове - нито с компресия
акумулатор , три подгревни свещи , две напукани горивни маркучета , един предпазител на свещите 50 А и една гарнитура на капака на клапаните - друго не е имало за толкова години :bowdown :bowdown :bowdown




Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 442
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi A6C4 Avant Quattro
Двигател: ACE 1996
Местоположение: По света и у нас

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот kompresor » Сря 26 дек 2012 12:26


Значи колега аз нямам проблеми с картерната вентилация, нито ми цапа филтъра, нито ми хвърля пяна от там, мотора си е в цветущо здраве. Просто искам да премахна топлината която се внася чрез тези маслени пари във гориво-въздушната смес.




Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2923
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Mercedes W210
Двигател: 290TD
Местоположение: Силистра

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот Golf_Diesel_ » Сря 26 дек 2012 13:00


Най-лесния начин е да изведеш с газовете с един амркуч към земята, а там където е влизал при филтъра да го затапиш.При мен на Пасата и на Голфа е така.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 13480
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот stefan4o » Сря 26 дек 2012 14:31


Предлагам на всеки, който се чуди дали да маха маркуча от филтъра да си запали колата, да изчака да загрее. После докато работи колата да извади маркуча и да вдиша хубаво от изпаренията. След туй да си представи, че тия изпарения ще ги диша той, неговите деца, ние и нашите деца :lol: И ако все още е мераклия да си отклони изпаренията под купето - да го стори, никой не може да го спре :beer




Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 442
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi A6C4 Avant Quattro
Двигател: ACE 1996
Местоположение: По света и у нас

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот kompresor » Сря 26 дек 2012 17:29


Изобщо не съм си и мислел да ги извеждам в атмосферата, нещо се бъркате, защото знам как вонят. :screwy

Искам да ги отведа в някакъв съд.

И ви питам това което ще се отлага в съда хвърля ли се след като се напълни съда или може да се долее отново в маслото на двигателя :?:


И как ще се отрази махнатата вентилация върху мотора - (разбалансирането на налягането за което писах и никой не обърна внимание) и турбината - добре или зле ? :?:

Сигурно е тъп въпроса, но искам да знам какво ще сторя на 1.6Тд :012: като му изолирам вентилацията. :Mr Green Fun




mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот mladeja » Чет 27 дек 2012 19:33


Тия газове не само вонят но и тровят-картерните газове.
Как ще стане това отвеждане та да е херметична системата - имам предвид газовете и това те да не отиват в атмосферата и съответно да ни тровят?Естествено този отпадък ако намериш разрешение на горния проблем не бива да се изхвърля защото е отровен и попада в опасни отпадъци според РИОСВ!!! трябва да намериш начин да го оползотвориш без да тровиш атмосферата като газ или водите и почвата като го метнеш някъде.
За разбалансирането е твърде възможно по някое време от вън през тази система, забележи по горе съм писал да е херметична, да навлезне непречистен от прах въздух директно в картера и от там ...
Пишеш, че искаш да вкарваш само студен въздух без този така или иначе загрят въздух с горими съставки - доста отровни според източниците които съм чел - еми направи му охладител по пътя обратния към двигателя и си ти.
Ваденето на картерните газове навън - ще тровиш и себе си и нас.Няма да постигнеш нищо забележимо или значимо.Ще загубиш ценно време, като да речем за нещо по полезно.
Вярвай ми специалистите са измислили най-вярния път на тия газове.




Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 442
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi A6C4 Avant Quattro
Двигател: ACE 1996
Местоположение: По света и у нас

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот kompresor » Чет 27 дек 2012 20:13


Охладителя за въздух представлява интеркулер охладителя за масло маслен радиатор, според теб охладителя за маслени пари какво би трябвало да представлява? Някакъв кондензатор или ?




mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот mladeja » Чет 27 дек 2012 20:18


Не ти е ясно какво трябва да представлява или искаш да блеснеш с познания по темата?




Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот alexx » Чет 27 дек 2012 20:45


:screwy цялата тема е за коша
или си монтирай масло уловителя или не
твоя воля ...
това което се събере го хвърляш може и да си го налееш обратно
твоя воля ...
:drinking:




Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 442
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi A6C4 Avant Quattro
Двигател: ACE 1996
Местоположение: По света и у нас

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот kompresor » Чет 27 дек 2012 23:54


Искам да ми кажете дали има вреда за турбото и за мотора ако картерните газове не се внасят в смукателния тракт? Разбрах че нивото на маслото няма да ми пада тия пари така и така си се отделят и изгарят а маслото не свършва :banghead:




Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 480
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот viktoris » Пет 28 дек 2012 1:12


Конкретно на въпросът ти дали вреди на турбото....ще ти кажа как ми беше обяснено на мен...въпреки че не съм на 100 % съгласен....

Вредно е за турбото понеже ако се изведът на вън ,налягането в картера, се повишава и пречи за оттичането на маслото от турбото .

Когато са си на мястото ,въздухът отиващ към двигатела увлича и засмуква картерните газове и по този начин налягането в картера пада.....

Също така колкото повече ти е износен двигатела,толкова повече картерно налягане иамш. Въздуха който влиза под налягане от турбото в цилиндрите също допринася за по голямо картерно налягане....

Сега ми дойде една идея....дали не е начин да се провери налягането в картера,веднъж с изкарани картерни газове и веднъж без да се изкарват,като се следи колко духа от пръчката за маслото в двета случая...ще пробам утре....





Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта