Audi A4 B6 AVF пуши студен

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
ivo totev
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 23 апр 2017 15:55
Автомобил:
Двигател:

Audi A4 B6 AVF пуши студен

Мнениеот ivo totev » Нед 23 апр 2017 16:23


Здравейте колеги. Малко предистория. От март месец 2016г съм собственик на въпросното возило, купих го от часно лице. Колата е добре поддържана всичко което ми каза човека като забележки и подменени части наистина беше така подкрепено с необходимите документи. От наколко месеца имам проблем с първия старт - колата пали с претрисане и кълбо сиво синкав дим и мирис на неизгоряла нафта. 50 метра след потегляне няма и помен от пушеците, но дори и при напълно загрят двигател ако я оставя да поработи на място отново започва да припушва. До тук са проверени и подменени следните неща :

- компресия 28 на всички цилиндри
- подменен температурен сензор
- подменени 4бр подгевни свещи
- проверка на горивопроводите и почистване на сондата
- подменена глава (шлайфане, водачи и гумички на клапаните) , разпределителен вал и повдигачи - всичко това заради пушенето
- подменени уплътнения на помпа дюзите, болтове на петите и реглажни винтове
- синхронизация на валовете 0
- тандем помпата няма течове
- подменени дюзи
- почистен клектор, ЕГР и турбо пътища
-при смяната на главата беше измерено и надстърчането на буталата, няма разлика на 4те цилиндъра
Мотора не гори масло, за 20к км и две смени на масло не съм доливал,от разхода на гориво и динамиката също нямам оплаквания.

Моля за насоки на какво друго може да се дължи въпросния пушек и какво пропускам

Поздрави




Потребителски аватар
martinesto
Мнения: 218
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
Автомобил: Passat
Двигател: 1.9 AVF
Местоположение: Севлиево/Габрово

Re: Audi A4 B6 AVF пуши студен

Мнениеот martinesto » Пон 24 апр 2017 11:25


Софтуера ти преглеждан ли е за манипулации? Тоест, някой "пишман мапер" да си е играл с настройките на впръскваното гориво или да има чип, който по-един или друг начин да оказва негативно влияние.
Дюзите, които си подменил дали са минавали на ултразвук, стенд, подмяна на разпръсквачите, качествена центровка? Също, така дали отговарят по-каталожният номер за AVF, да не са от друг двигател?
Дебитомера ти работи ли адекватно, какви стойности показва на VAG COM ?
Мириса са на "автогара" в повечето случай е свързан с пикаеща/щи дюзи, впръскване на повече гориво от необходимото, което не може да изгори и го изхвърля.
Както и износен разпределителен вал, крива биела, загуба на компресия, които отпадат като вариант при теб.
Турбината отваряна ли е за профилактика, има ли сериозно износване?
Реално, погледнато си сменил всичко, което може да причини този пушек и все си мисля, че има нещо гнило с дюзите и смесообразуването на това Ауди.
Аз съм такъв проблем с мирис на нафта, но при студено време и първо палене, така и не можах да намеря решение на проблема, имам цяла тема "роман", сигурно си я прочел. Този проблем е често срещан при AVF и е много комплексен. Ще следя темата, ако имаш други въпроси, не се колебай да попиташ. УСПЕХ ! ! ! :th_up




Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 407
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Bora BMW e36
Двигател: AJM M41D18
Местоположение: Пловдив

Re: Audi A4 B6 AVF пуши студен

Мнениеот Sonny_89 » Пон 24 апр 2017 12:03


Е то да е само при AVF... какво ли не смених и аз. Проблема си остава, та даже си мисля, че се и задълбочава. При мен обаче си мирише постоянно на "автогара" :mhihi




ivo totev
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 23 апр 2017 15:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi A4 B6 AVF пуши студен

Мнениеот ivo totev » Пон 24 апр 2017 19:36


martinesto написа:Софтуера ти преглеждан ли е за манипулации? Тоест, някой "пишман мапер" да си е играл с настройките на впръскваното гориво или да има чип, който по-един или друг начин да оказва негативно влияние.
Дюзите, които си подменил дали са минавали на ултразвук, стенд, подмяна на разпръсквачите, качествена центровка? Също, така дали отговарят по-каталожният номер за AVF, да не са от друг двигател?
Дебитомера ти работи ли адекватно, какви стойности показва на VAG COM ?
Мириса са на "автогара" в повечето случай е свързан с пикаеща/щи дюзи, впръскване на повече гориво от необходимото, което не може да изгори и го изхвърля.
Както и износен разпределителен вал, крива биела, загуба на компресия, които отпадат като вариант при теб.
Турбината отваряна ли е за профилактика, има ли сериозно износване?
Реално, погледнато си сменил всичко, което може да причини този пушек и все си мисля, че има нещо гнило с дюзите и смесообразуването на това Ауди.
Аз съм такъв проблем с мирис на нафта, но при студено време и първо палене, така и не можах да намеря решение на проблема, имам цяла тема "роман", сигурно си я прочел. Този проблем е често срещан при AVF и е много комплексен. Ще следя темата, ако имаш други въпроси, не се колебай да попиташ. УСПЕХ ! ! ! :th_up


Здравей колега. Първо благодаря за изчерпателния отговор.
Дюзите които бяха на колата са с номер 038130073AR, замених ги с 038130073ВА, не са минавали стенд (свалени са от АВФ), но след подмяната им мотора значително утихна, също така имаше едно досадно съвсем доловимо "цъкане" което също изчезна след подмяната им. Корекциите също са много добре, не, че на старите не бяха. Колата съм сигурен, че не е ремапвана. Стойностите на дебитомера бяха по-високи от исканото, но и той е подменен и сега всичко е в норма. Турбото е прегледано и е в перфектно здраве. Днес правих логове на колата на един приятел (AWX) за да ги сравня с моите. Направи ми впечетление, че при него миграмите на празен ход са с доста по малка стойност от мойте. Възможно ли е да има някакъв проблем със софтуера, защото досега не съм срещал такъв проблем с AWX. За утре съм насочил подмяна на тандем помпата като последен заподозрян. Също така искам да попитам възможно ли е да се копира софтуера от един мотор на друг, защото ако проблема остане след смяната на помпата, последния заподозрян остава той.




Потребителски аватар
martinesto
Мнения: 218
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
Автомобил: Passat
Двигател: 1.9 AVF
Местоположение: Севлиево/Габрово

Re: Audi A4 B6 AVF пуши студен

Мнениеот martinesto » Пон 24 апр 2017 20:35


Здравей ! Милиграмите на празен ход без включени консуматори трябва да са "0.6/0.7", като при мен е първата стойност. Ако, не се лъжа с Ваг кома може да се правят корекции.
Защо, ще подменяш тандем помпата при положение, че няма течове или проблеми с динамиката? Можеш, да и направиш едно почистване и настройка на ъглите при специалисти. Другото, което ми идва като идея за тая помпа е да прави по-голямо налягане и да вкарва повече гориво от необходимото, като вероятността някой да си е играл е голяма.
Относно софтуера, споменаваш за "лог" при AWX, който не е определящ показател по-който да се ръководиш при сравняване на данните. Тази кола също може да има манипулации по-софта, проблеми и прочие...
Не ти препоръчвам да правиш каквито и да е било копирвания и замествания на софтуер на твоя или друг автомобил.




ivo totev
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 23 апр 2017 15:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi A4 B6 AVF пуши студен

Мнениеот ivo totev » Пон 24 апр 2017 20:55


Проблем би трябвало да е ниско налягане и недостатъчен дебит. Налягането може да се премери но дебита няма как. Ще я подменя защото при първи старт колата пали с претрисане и нестабилни обороти. Монтирал съм допълнително посочен клапан, но ефект почти няма. За софта просто попитах дали е възможно, но щом не е препоръчително няма да го пипам. Правя сравнение с колата на моя познат защото знам на 100%, че е на реални километри и няма никакви манипулации по софт или периферия.





Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта