AntonyNeshev написа:@PzKpfW Благодаря, колега! Не, че решаваме проблема, но поне малко се успокоих, че е нещо нормално. Чудя се ако сложа един чип бокс на RaceChip какво ще се случи. Дали тези проблеми ще изчезнат. Той се закачва именно на рейката. Не е кой знае колко скъп. Как мислиш?
Това, което знам е, че подобни устройства представят на EDC-то фалшиви данни от различните сензори по двигателя с цел да го накарат да вдигне мощността. При нашите двигатели налягането в рейла се контролира от два електромагнитни клапана, единия е на входа на помпата за високо налягане а другия е на самия рейл. Няма механичен клапан, който да избие при свръхналягане, както е на повечето камионджийски CR системи, например EDC7. Единствения контрол за налягането в рейла идва от сензора за налягане и ако неговия сигнал бъде изкривен, това може да накара системата да работи при налягания, които да повредят помпата и дюзите. Цената на една дюза в Порше е над 1300лв.
Интересувал съм се от чип тунинг с препрограмиране на EDC-то, и то не за повече мощност, а просто исках да изключа софтуерно EGR-а, но се оказа, че преди да се препрограмира трябва да се бърника вътре в самия електронен блок, защото има защита. Бях се почти навил, докато въпросния майстор, с когото говорих тогава не съсипа турбината на комшията, с когото бяхме там. Иначе неговия EGR беше успешно деактивиран след като го бяхме отстранили механически (1.9TDI AVF). Тогава не знаех, че от VW са накарали моята кола да разпознава тестов режим и да изпълнява норма Евро-5 само когато се тества на стенд
Много важно за теб: Не се подлъгвай да слагаш софтуерните ъпдейти за дизелгейт. Общо взето нашия мотор е най-засегнат. Хубаво е да провериш дали твоята кола вече не е била ъпдейтвана, защото след това общо взето следват неприятности и няма да ти бъде рентабилно да караш колата дълго време.
Ето я цялата тема тук, съветвам те да я прочетеш:
viewtopic.php?f=1&t=447257http://www.auto-press.net/a:%D0%9E%D1%8 ... 0%B0%D1%82Друго нещо, по което може да следиш в какво състояние ти е колата е километрите между отделните регенерации на DPF-а. В нормални условия чисти DPF на всеки 400-500км, като през зимата може да става през 200-300, дори и по-малко при градско каране. Ако закачиш на диагностика ODIS може да видиш приблизително какъв ресурс остава на филтъра, както и изчисленото от EDC-то съдържание на пепел вътре. Може да видиш и корекциите на дюзите на празен ход. Проблеми с дюзи/изгаряне и т.н. винаги водят до поява на повече дим и съответно по-бързо запушване на DPF.
И не се разочаровай, двигателя, макар и леко своенравен и капризен си върши работата чудесно, не е лаком и е напълно достатъчен за хора, които искат да пътуват комфортно и икономично