1.6 tdi CR работи шумно и тръгва зле на топъл двигател

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
AntonyNeshev
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 19 окт 2016 8:38
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.6 tdi CR работи шумно и тръгва зле на топъл двигател

Мнениеот AntonyNeshev » Пет 28 апр 2017 10:59


PzKpfW написа:Аз карам такъв голф и мога да потвърдя, че когато двигателя е загрял, след запалване около 30 секунди работи с повишено налягане в рейла, чука точно както аванс на Москвич, и на всичко отгоре е и малко по-тромав. Случвало ми се е да ми угасва, когато е в този режим. Най-силно се усеща когато е много горещо и веднага след запалването се включи климатика на макс. Тогава съм виждал хора да се обръщат и да се чудят каква е тая фуражомелка, която са я маскирали като голф :eek
Мога да потвърдя също така, че колата го е правила това винаги, купил съм я нова през 2010г. :smile Според мен е въпрос на софтуер и не е повод за притеснение :smile

Колега, аз даже звънях по Порше центровете да питам за ъпдейт на софтуера, но ми казаха, че засега нямат за моя голф по-нова версия. Иначе четох в американски форум, че така се оправял този проблем.




Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.6 tdi CR работи шумно и тръгва зле на топъл двигател

Мнениеот PzKpfW » Пет 28 апр 2017 13:13


AntonyNeshev написа:Колега, аз даже звънях по Порше центровете да питам за ъпдейт на софтуера, но ми казаха, че засега нямат за моя голф по-нова версия. Иначе четох в американски форум, че така се оправял този проблем.


Не си ме разбрал правилно. За този проблем наистина няма ъпдейт, макар че според мене това не е реален проблем. Моята кола е ъпдейтвана вече за друг проблем, който съм описал в другата тема и който се оправи след ъпдейта. Това, което описваш ти го е имало и преди, и след ъпдейта. Колата просто си работи така. Моя съвет е да си караш колата и да не се притесняваш. Ако има механичен проблем той ще бъде винаги там, без значение колко секунди минат или какви обороти си вдигнал след запалване. Ако има проблем с дюзи той ще се проявява при студен мотор веднага след запалване, ако чукат дюзи се хващат именно тогава. Ако има проблем с налягането в рейла ще ти даде запис в диагностичната памет. Самия аз ако бях взел колата на старо и чуя подобно тракане вероятно също бих се уплашил. Понеже я карам от нова съм се адаптирал към въпросното поведение и вече не му обръщам внимание. Понякога си правя майтап на тръгване от някой паркинг нарочно давам повече газ на малки обороти за да видя колко хора ще се обърнат да видят какво минава :mrgreen


Потребителски аватар
AntonyNeshev
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 19 окт 2016 8:38
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.6 tdi CR работи шумно и тръгва зле на топъл двигател

Мнениеот AntonyNeshev » Пет 28 апр 2017 15:15


@PzKpfW Благодаря, колега! Не, че решаваме проблема, но поне малко се успокоих, че е нещо нормално. Чудя се ако сложа един чип бокс на RaceChip какво ще се случи. Дали тези проблеми ще изчезнат. Той се закачва именно на рейката. Не е кой знае колко скъп. Как мислиш?


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.6 tdi CR работи шумно и тръгва зле на топъл двигател

Мнениеот PzKpfW » Пет 28 апр 2017 23:53


AntonyNeshev написа:@PzKpfW Благодаря, колега! Не, че решаваме проблема, но поне малко се успокоих, че е нещо нормално. Чудя се ако сложа един чип бокс на RaceChip какво ще се случи. Дали тези проблеми ще изчезнат. Той се закачва именно на рейката. Не е кой знае колко скъп. Как мислиш?


Това, което знам е, че подобни устройства представят на EDC-то фалшиви данни от различните сензори по двигателя с цел да го накарат да вдигне мощността. При нашите двигатели налягането в рейла се контролира от два електромагнитни клапана, единия е на входа на помпата за високо налягане а другия е на самия рейл. Няма механичен клапан, който да избие при свръхналягане, както е на повечето камионджийски CR системи, например EDC7. Единствения контрол за налягането в рейла идва от сензора за налягане и ако неговия сигнал бъде изкривен, това може да накара системата да работи при налягания, които да повредят помпата и дюзите. Цената на една дюза в Порше е над 1300лв.

Интересувал съм се от чип тунинг с препрограмиране на EDC-то, и то не за повече мощност, а просто исках да изключа софтуерно EGR-а, но се оказа, че преди да се препрограмира трябва да се бърника вътре в самия електронен блок, защото има защита. Бях се почти навил, докато въпросния майстор, с когото говорих тогава не съсипа турбината на комшията, с когото бяхме там. Иначе неговия EGR беше успешно деактивиран след като го бяхме отстранили механически (1.9TDI AVF). Тогава не знаех, че от VW са накарали моята кола да разпознава тестов режим и да изпълнява норма Евро-5 само когато се тества на стенд :icon_razz

Много важно за теб: Не се подлъгвай да слагаш софтуерните ъпдейти за дизелгейт. Общо взето нашия мотор е най-засегнат. Хубаво е да провериш дали твоята кола вече не е била ъпдейтвана, защото след това общо взето следват неприятности и няма да ти бъде рентабилно да караш колата дълго време.
Ето я цялата тема тук, съветвам те да я прочетеш:
viewtopic.php?f=1&t=447257

http://www.auto-press.net/a:%D0%9E%D1%8 ... 0%B0%D1%82

Друго нещо, по което може да следиш в какво състояние ти е колата е километрите между отделните регенерации на DPF-а. В нормални условия чисти DPF на всеки 400-500км, като през зимата може да става през 200-300, дори и по-малко при градско каране. Ако закачиш на диагностика ODIS може да видиш приблизително какъв ресурс остава на филтъра, както и изчисленото от EDC-то съдържание на пепел вътре. Може да видиш и корекциите на дюзите на празен ход. Проблеми с дюзи/изгаряне и т.н. винаги водят до поява на повече дим и съответно по-бързо запушване на DPF.

И не се разочаровай, двигателя, макар и леко своенравен и капризен си върши работата чудесно, не е лаком и е напълно достатъчен за хора, които искат да пътуват комфортно и икономично :smile



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 113 госта